Anotace Prezentace slouží k přehledu tématu problémy životního prostředí a jejich řešení - voda Je určena pro výuku ekologie a monitorování životního.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt VODA, VODA.... Znečištění našich vod Zpracovaly :
Advertisements

Znečišťování oceánů a nadměrný rybolov
Ekologické indikátory
Monitorování a analýzy Laboratorní cvičení
Hydrosféra Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 9. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s faktory ohrožujícími hydrosféru. Materiál je plně funkční pouze.
Problémy životního prostředí a jejich řešení 1: ovzduší
Vliv průmyslu na životní prostředí
Chemické zatížení krajiny
ZNEČIŠŤOVÁNÍ VODY A VYČERPÁNÍ ZDROJŮ PITNÉ VODY
VY_32_INOVACE_ 04 - Znečišťování vod
Znečišťování vodních zdrojů.
ČOV (čistírna odpadních vod)
Základní vzdělání - 2. stupeň
Společenskohospodářské vlivy na krajinu a životní prostředí
Komunální odpadní vody a kaly
OZP-komplet.pptGEOtest Brno a.s.1 Vlivy na životní prostředí Znečištění ovzduší Znečištění povrchových a podzemních vod Znečištění půdy Vliv nebezpečných.
Ekologické problémy Společenské problémy
Ekologické problémy Společenské problémy
Kontaminace (znečištění) vody
Voda.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_BI614 Jméno autora:Mgr. Lucie Křepelová Třída/ročník3. ročník.
Ohrožování základních složek biosféry
JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH ZDRAVOTNĚ SOCIÁLNÍ FAKULTA TOXICKÉ LÁTKY V POTRAVINÁCH 1. OVZN Vendula Fedrová.
Registrační číslo projektu:
Ing. Eliška Kotíková Kokořínsko,
Cizorodé látky v potravinách
Krajina a životní prostředí
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky SVĚTOVÝ.
Téma hodiny: Rusko - socioekonomické poměry Předmět: Zeměpis Ročník: 2., 3. ročník Anotace: Rusko – socioekonomické poměry Klíčová slova: Obyvatelstvo,
RNDr. Martin Culek, Ph.D. Geografický ústav Př.F. MU
VODNÍ EKOSYSTÉM, VZORKOVÁNÍ VOD JAN TŘÍSKA ÚSBE AV ČR, ČESKÉ BUDĚJOVICE (PŘEHLED LITERATURY)
SLADKOVODNÍ EKOSYSTÉMY II
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
HYDROLOGIE A OCHRANA VODY
OCEÁNY.
Výukový materiál EK Tvůrce: Ing. Marie Jiráková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/ Tento.
Znečištění životního prostředí
Anotace: Prezentace slouží k přehledu tématu rozbory vod – kationty ve vodách Je určena pro výuku ekologie a monitorování životního prostředí v 1. a 2.
VYBRANÉ CHEMICKÉ VÝROBY I. Chemie 9. ročník Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Šáfrová. Dostupné z Metodického.
Životní prostředí a jeho ochrana. Co je životní prostředí? Prostor, ve kterém žijeme. ŽP – přírodní (louka, les, hory, řeky…) – umělé = vytvořené člověkem.
Voda Zbožíznalství 1. ročník Voda - nejrozšířenější sloučenina - zároveň velmi vzácný zdroj, kterého ubývá.
Čistota vody je obecný pojem, vyjadřující obsah cizích látek ve vodě Skutečně chemicky čistou vodu H 2 O lze připravit pouze laboratorně!H 2 O.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autoři: Ing. Hana Ježková Název prezentace (DUMu): 4. Vliv činnosti člověka na prostředí Název sady: Základy ekologie pro.
 Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov  Autor : Mgr. Irena Nešněrová  Datum : duben 2012  Název :VY_52_INOVACE_5.2.3.
Chemické vlastnosti vod Anotace: Prezentace slouží k přehledu tématu chemické vlastnosti vod Je určena pro výuku ekologie a monitorování životního prostředí.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Znečištění vody Tematická oblast:Ekologie Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
VODA vodárna a čistírna odpadních vod Jaké existují druhy vod dle obsahu nečistot? pitná - musí být zdravotně nezávadná - získává se z podzemí či úpravou.
záznam o odběru vzorku Anotace: Prezentace slouží k přehledu tématu rozbory vod – anionty ve vodách Je určena pro výuku ekologie a monitorování životního.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_PR_03_.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Koloběh látek v ekosystému Tematická oblast: Ekologie Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
15 ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Znečišťování půd a vod. Znečišťování a degradace půd Minerální hnojiva - dusičnany,fosforečnany Pesticidy Imise – těžké kovy, kyselé.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace, Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
Název prezentace (DUMu): Voda
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
OCHRANA ČISTOTY VOD I. RNDr. J. DURAS, Ph.D..
Globální problémy lidstva globální problémy týkají se celého lidstva ohrožují samotnou existenci člověka.
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
Ochrana přírody a životního prostředí.
Česká republika Životní prostředí ZŠ Hejnice 2010 Mgr. Jan Kašpar.
Ekoton rozvrstvení v prostoru
Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_07_Voda a její okolí
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Název prezentace (DUMu): Ohrožení půdy
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
3.2 Není voda jako voda Vodu člověk využívá k nejrůznějším účelům. Podle toho rozlišujeme vodu na pitnou, užitkovou a odpadní. PITNÁ VODA - zdravotně.
Ochrana přírody a životního prostředí.
Znečištěné místa na Slovácku
Transkript prezentace:

Anotace Prezentace slouží k přehledu tématu problémy životního prostředí a jejich řešení - voda Je určena pro výuku ekologie a monitorování životního prostředí v 1. a 2. ročníku střední školy

Problémy životního prostředí a jejich řešení Znečištění: ovzduší voda půda

Voda – znečištění biologické znečištěni chemické znečištěni fyzikální znečištění

biologické znečištění silážní šťávy, močůvka, fekálie, hnijící organická hmota množství znečišťujících chemický látek se udává jako BSK 5 (= biologická spotřeba kyslíku za 5 dní)

chemické znečištěni znečištění povrchových vod + kontaminace podzemních vod ropa, detergenty, polychlorované bifenyly, těžké kovy, fenoly hnojiva a pesticidy (eutrofizace vod, dusišnany => kojenecká methemoglobinemie, vznik nitrosaminů)

fyzikální znečištění radioaktivní záření, tepelné znečištění, mechanické znečištění

Voda – zdroje a možnosti řešení zemědělství: velkochovy hosp. zvířat, úniky silážních šťáv, nesprávná aplikace hnojiv a přehnojování zamezit průnikům úniků do spodních vod uváženě dávkovat hnojiva věnovat zvláštní pozornost zdrojům pitné vody

voda – zdroje a možnosti řešení průmysl: ropa, uhlí, těžké kovy, strojírenství, papír a celulóza, chemický a potravinářský průmysl... => většinou právě kontaminace vody a) používat uzavřený oběh vody b) neopomínat proces čištění

voda – zdroje a možnosti řeše l idská sídla: řeší čistírny odpadních vod omezit vypouštění nebezpečných látek nahradit ekologicky škodlivé látky jinými dostačující síť ČOV chránit podzemní vody

voda – zdroje a možnosti řeše poškozování moří a oceánů: a) postižení planktonu (zamoření aj.) b) pokles stavů ryb (rybolov aj.) c) postižení korálových útesů (znečištění aj.) d) narušení rekreačních funkcí moře (přemnožení medúz) e) poškození porostů mangrove

Zdroje: STUDENTSKÝ SPOLEK PŘÍRODOVĚDECKÉ FAKULTY UK V PRAZE. Problémy životního prostředí a jejich řešení [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:. Sada MS PowerPoint - Klipart