JARO. Co je vlastně jaro? Jendo ze čtyř ročních období –Obecné dělení na jednotlivá roční období pouze v mírném a subtropickém pásu V tropickém pásu je.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autor: Mgr. Zdeňka Krmášková
Advertisements

VY_32_INOVACE_ 03_ Lidé a čas Roční období (SADA ČÍSLO 2)
Proč se střídají roční období?
Vítek Urban prosinec 2004 prima
Ovocný strom ve všech čtyřech ročních období
EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registra č ní č íslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_75.
Pro Lucku kterou z celého srdce miluji!
Planeta Země Materiál byl vytvořen v rámci projektu
POHYBY ZEMĚ.
Pohyby Země Planeta Země se pohybuje obrovskou rychlostí, kterou lidé vůbec nevnímají.
Vliv pohybu Země a Měsíce na život na Zemi
ATMOSFÉRA Podnebné pásy prima.
Strom po celý rok Jaro Léto Podzim Zima Adam Škoda Kalendář.
TRVÁNÍ DNE A NOCI.
Jaro Jaro (zastarale Vesna) je jedno ze čtyř ročních období.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
LIDÉ A ČAS KALENDÁŘNÍ ROK.
Země a její okolí Miroslava Maňásková.
Počasí během roku a podnebí
Podzimní a zimní měsíce
Základní škola a Mateřská škola Chlebičov DUM 57. Březen 2012 Jarní a letní měsíce.
POHYBY ZEMĚ Martin VRZALA.
Strom po celý rok podzim
Jaro Jaro (zastarale Vesna) je jedno ze čtyř ročních období. V mírném pásu se vyznačuje začátkem vegetativní aktivity rostlin a zvýšením aktivity živočichů.
VY_V/2_INOVACE_15_Trvání dne a noci
Strom po celý rok Autor: Weissová Klára.
Sluneční soustava 5. ročník
Roční období Název školy:
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Který pohyb Země způsobuje jev zachycený na fotografii?
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Strom po celý rok Autor: Matěj Vyskočil JARO LÉTO zima PODZIM.
Roční období.
Stromy po celý rok Veronika Prouzová.
Autor: Mgr. Zdeňka Krmášková
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_50_Měsíce v roce AUTOR: Mgr. Zdeňka Buchtelová ROČNÍK, DATUM:
POHYBY ZEMĚ.
Výukový prográmek pro děti 2.třídy ZŠ Roční období
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Vlasta Fitzová Mgr Název DUM: VY_32_Inovace_ Léto Název sady: Člověk a jeho svět 2.ročník Číslo projektu:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Vlasta Fitzová Mgr Název DUM: VY_32_Inovace_ Jaro Název sady: Člověk a jeho svět 2.ročník Číslo projektu:
PODNEBÍ AUSTRÁLIE.
VY_32_INOVACE_ Tomáš Kvasný Atmosféra - podnebí I. – teplotní pásy Tomáš Kvasný Zeměpis Březen ročník Pomocí práce ve dvojicích a výkladu.
ROČNÍ OBDOBÍ VY_32_INOVACE_1C_11 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Sada 3 Rodinná a Občanská výchova Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Trvání dne a noci na Zemi TÉMATICKÝ CELEK:
Pohyby Země.
ROČNÍ OBDOBÍ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č.
STŘÍDÁNÍ ROČNÍCH OBDOBÍ
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lenka.
Autor: Mgr. Radana Marelová
Neživá příroda – roční období, střídání dne a noci
VY_32_INOVACE_15_32_STŘÍDÁNÍ ČTYŘ ROČNÍCH OBDOBÍ
Autorka: Vendula Szappanosová
Název školy: Základní škola Netvořice
VY_32_INOVACE_ PRV.2R.1B.1 ROK a ROČNÍ OBDOBÍ fotografie - vlastní.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Strom po celý rok Jaro (zastarale Vesna) je jedno ze čtyř ročních období. V mírném pásu se vyznačuje začátkem vegetativní aktivity rostlin a zvýšením aktivity.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Projekt ERASMUS
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Dana Ingvortová Číslo
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676
1.
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV:VY_52_INOVACE_04_05_21_PODNEBNÉ PÁSY
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Prysk, okres Česká Lípa, příspěvková organizace autor: Helena Petrůvová název: VY_32_INOVACE_16_PRVOUKA_JARO.
PLANETA ZEMĚ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č.
Transkript prezentace:

JARO

Co je vlastně jaro? Jendo ze čtyř ročních období –Obecné dělení na jednotlivá roční období pouze v mírném a subtropickém pásu V tropickém pásu je hlavní rozdělení „období sucha“ a „období dešťů“ VesnaZastarale se nazývá Vesna Severní polokoule:Severní polokoule: –Jarní měsíce jsou březen, duben a květen –Začíná jarní rovnodenností (21.března) a končí letním slunovratem (21.června) Jižní polokoule:Jižní polokoule: –Září, říjen a listopad –Od 23.září do 21. prosince Polární pás:Polární pás: –Rozdělení pouze na polární noc a den

Pražské jaro Mezinárodní festival vážné hudbyMezinárodní festival vážné hudby, ve kterém se předvede několik symfonických orchestrů, komorních těles a několik solistů Koná se Poprvé se konal v roce 1946 při příležitosti 50. výročí České filharmonie Má vlastBedřicha Smetany9. symfoniíOdou na radostLudwiga van BeethovenaOd roku 1952 se festival zahajuje cyklem symfonických básní Má vlast od Bedřicha Smetany a uzavírá 9. symfonií s Odou na radost od Ludwiga van Beethovena Pražské jaro – soutěžPražské jaro – soutěž –Většinou ve dvou oborech –Porota skládající se ze 7 osobností daného oboru (2 z ČR, ostatní ze zahraničí) vybere z anonymních nahrávek uchazeče (1. kolo), 2. kolo je vyřazovací a 3. kolo je finální (finálová kola jsou součástí festivalu) –Konají se v pražském Rudolfínu nebo v Obecním domě

Něco málo poezie Jarní oblohou přešlápla nicotná šlépěje, odraz její blyštivý hraje tóninou naděje, luna do tmy zavyla poslední fázi, lehký vánek bloudí po zemské tváři. Souhvězdí tvoříc své smysluplné obrazce moci, hlídá zlatavými úlomky duši samotné noci, a třpytí se s láskou hvězdné milenky na mě, a já vím - zkouší to s výdrží, ale klamně. Blahobyt a harmonie vládne v srdci mém, když slunce hřejivé maže paprsčitý krém, v noci svit je jak půl roje svatojánských mušek, ráno však jak hřejivé uvítání tisíce parných pušek. Mé tělo jest oblečené v jarním duchu, každičkým pórem cítící kapky vířícího vzduchu, všude kolem raší vonný květ přírody, barvící okolí rukou svou neviditelnou své plody… …Pohled lidský si vychutnává každý doušek, je to jako jedna z mnoha dalších zkoušek, zeleň litá pletena je všude kolem nás, kam až oko dohlédne - nekonečný pás. Krajinu barevnou věčně země objímá, pestrý obraz mé srdce tlukoucí dojímá, nadpozemský vztah vymezují jen všechny vody, ukazujíc na pískem posypané vlohy. Jednolitý písečný a věčně rozpálený břeh, připomíná smyslům mým sladký a chutný med, moře světem linoucí se v dál, každý by se hloubky jeho bál. Ano, příroda je matka vznešená a velká, Ne, nikdo nemůže tvrdit, že je mělká, Věz - její krásy jsou jak nekonečné břehy, pro mé smysly jak korbel něhy