BAKALÁŘSKÝ SEMINÁŘ Úvod práce, závěr práce Odkazy v textu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jak psát SOČ Seminář DDM Praha 6. ledna 2010 Lenka Krejčová Doplnil poznámkami: Č.Kodejška -Ne pouze kompilát -Vlastní projekt,
Advertisements

Zpracovávání BP a DP Odborná praxe pro bakalářské studium
Sociologie – metody a techniky sociologického výzkumu
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
METODIKA TVORBY ODBORNÉHO TEXTU
NÁZEV PRÁCE (musí být stručný, výstižný, měl by obsahovat jednoznačné výrazy a slovní spojení) Název školy Jméno autora, třída, místo a rok zpracování.
Co má obsahovat prezentace
Výzkum (pedagogického zhodnocení) volného času
Odborný seminář „APLIKACE STRATEGICKÉHO HODNOTÍCÍHO RÁMCE PRO STRATEGIE MÍSTNÍHO ROZVOJE V ČR“ Odborný seminář Praha 20. září 2010.
Formální stránka práce
Bakalářský seminář Úvod BP Závěr BP.
Tomáš Doseděl, Jak psát práci SOČ Tomáš Doseděl,
STŘEDOŠKOLSKÁ ODBORNÁ ČINNOST STRUKTURA PRÁCE. Práce mohou být vyhotoveny v následujících formách: teoretické řešení problému nebo úkolu, jež je zpracováno.
Jak psát práci SOČ Tomáš Doseděl,
PŘÍPRAVA METODICKÉHO POKYNU REKTORA VŠSS KE ZPRACOVÁNÍ DIPLOMOVÝCH PRACÍ Zpracování diplomové bakalářské práce.
Zpracování ročníkových prací
Zpracování VŠKP práce Doc. Ing. Cyril Klimeš, CSc. Prof. Ing. Radim Farana, CSc.
Pokyny pro psaní bakalářské práce (BP)
 Hlavním smyslem citování je zachytit myšlenkové vazby mezi originálním textem a použitými myšlenkami z jiných zdrojů [Boldiš, 2002].  dokázat vlastní.
Tereza Konečná /0 Obálka 2/1 Obálka Titulní list/patitul 2/2.
Úvod do studia.
Diplomový seminář pro studenty ITaM B. Miniberger LS 2013.
Zuzana khendriche trhlínová
BAKALÁŘSKÝ SEMINÁŘ Ing. Zuzana Khendriche Trhlínová, Ph.D.
Osnova kurzu – modulu A3 PŘÍPRAVA PROJEKTU
Semestrální práce Téma: Výběr problematiky z oblasti managementu (volné dle zájmu) Práce bude obsahovat - teoretické základy (tak jak je oblast problematiky.
Definování cíle a hypotézy
Diplomový seminář I – 3. hodina Kontrola domácích úkolů – Úvod do DP 2. Návrh výzkumu: Cíle výzkumné práce a formulace výzkumných otázek.
Absolventská práce.
doc. Ing. Cyril Klimeš, CSc. prof. Ing. Radim Farana, CSc.
doc. Ing. Cyril Klimeš, CSc. prof. Ing. Radim Farana, CSc.
Regionalistika 2 Strategické řízení a jeho využití ve veřejné správě v ČR.
DIPLOMOVÝ SEMINÁŘ Metody a normy citování. P RÁCE S LITERATUROU - DP neprobíhá ve vakuu – nutné zařadit znalosti, poznatky do širšího kontextu existujícího.
Zásady tvorby prezentace
Kvantitativní metody výzkumu v praxi
Výzkum veřejného mínění a jeho realizace
Odborné a vědecké práce Brno 12. března Odborné a vědecké práce Zpráva o semestrálním projektu Závěrečná práce Bakalářská a diplomová práce Disertační.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_21-18 Název školy Střední průmyslová škola stavební, České Budějovice, Resslova 2 AutorRNDr.
Případová studie Seminář 2014.
S využitím prezentací Mgr. Pavlíny Mazáčové, Ph.D.:  Jak napsat dobrý odborný článek  Tvorba odborného textu.
DIPLOMOVÝ SEMINÁŘ Teoretická a analytická část Závěr.
Struktura bakalářské práce
4. BIBLIOGRAFICKÉ CITACE, CITAČNÍ NORMA ISO 690 Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České.
BAKALÁŘSKÝ SEMINÁŘ Ing. Zuzana Khendriche Trhlínová, Ph.D.
Integrovaná rozvojová strategie cestovního ruchu Rožnovska JVM-RPIC, spol. s r.o. Ing. Jiří Kučera, Ing. Jakub Křižka
Přehledová studie soustřeďuje původně rozptýlené informace do jednoho zdroje zhušťuje a sumarizuje existující informace interpretuje (vysvětluje) existující.
RRV2 Strategické řízení. 2 úvod  Vymezení lokálního a regionálního rozvoje  Široký kontext pojetí rozvoje území (ekonomika, ŽP, veřejné služby…)  Diferenciace.
Postup při empirickém kvantitativním výzkumu
METODICKÝ SEMINÁŘ Psaní závěrečné práce STUDIJNÍ PROGRAM: U Č ITELSTVÍ VŠEOBECN Ě VZD Ě LÁVACÍCH P Ř EDM Ě T Ů.
DIPLOMOVÝ SEMINÁŘ 2. setkání. P RÁCE S LITERATUROU - DP neprobíhá ve vakuu – nutné zařadit znalosti, poznatky do širšího kontextu existujícího vědění.
Mgr. Karla Hrbáčková Metodologie pedagogického výzkumu
Jak napsat zprávu z praxe
DIPLOMOVÝ SEMINÁŘ Definování cíle a hypotézy. P ROCES PSANÍ DP Vlastní profesionální a osobní znalosti a dovednosti Odborné znalosti: - Teorie - Modely.
Masarykova univerzita Filozofická fakulta Ústav hudební vědy US_34a / Proseminář PhDr. Dagmar Koudelková (s použitím podkladů od PhDr. Kristýny.
HYPOTÉZY „Hypotéza není ničím jiným než podmíněným výrokem o vztazích mezi dvěma nebo více proměnnými. Na rozdíl od problému, který je formulován v.
7. STRUKTURA ODBORNÉHO TEXTU Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Statistika – úvod Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Cibulková.
Středoevropská komparativní studia na IMS FSV UK kombinovaná forma studia Den otevřených dveří 2016 Tomáš Nigrin.
J AK PSÁT SEMINÁRNÍ PRÁCI. V ÝBĚR TÉMATU, VYHLEDÁNÍ ZDROJŮ Výběr tématu zvolit téma, které mne zajímá zvolit raději užší, specifické téma (příliš široká.
Inf Normy pro citování knih a dalších zdrojů. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ANALÝZA POTŘEB V ÚZEMÍ Návrh struktury. ANALÝZA POTŘEB V ÚZEMÍ „Analýza vývoje trhu práce a vzdělávacího systému Plzeňského kraje pro potřeby KAP“  Povinná.
Zdroj: pixabay.com Jak na citace?.
NÁZEV ROČÍKOVÉ PRÁCE vedoucí RP: jméno vedoucího RP
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku
Vzor individuální prezentace
Citační a bibliografické databáze:
Seminář 1 – Téma a úvod odborného textu
Úvod do kvalitativního výzkumu
Vzor individuální prezentace
Metody pedagogiky.
Transkript prezentace:

BAKALÁŘSKÝ SEMINÁŘ Úvod práce, závěr práce Odkazy v textu

P ROCES PSANÍ BP Vlastní profesionální a osobní znalosti a dovednosti Odborné znalosti: - Teorie - Modely - Koncepty - Vazby a závislosti Výběr tématu práce Definování problému, řešené problematiky práce Zasazení tématu do teoretického rámce, teorie či koncepce Definování cíle práce (Hypotéza práce) Strategie řešení práce (metodika) Sběr dat (studium literatury, empirické šetření) Analýza a interpretace výsledků

Ú VOD PRÁCE Spolu se závěrem práce nejčtenější část BP Cca 2 stránky Jasně definovaná struktura: - Vymezení problému (malá sídla, neexistence RRA, CR jako významné ekonomické odvětví, dopad E integrace, nová legislativa, změna financování apod.): 2-3 odstavce - Cíl práce, popř. dílčí cíle: 1 odstavec - Hypotéza - Obecná strukturace – jak budete popisovat při psaní práce - Metodika psaní práce (jaký typ literatury jsem využil, z jakých zdrojů, popř. empirická šetření) - Případová studie – představení regionu, obce, základní ekonomické a demografické charakteristiky, poloha, velikost – vlastní znalost úřadu, obce

1. D EFINOVÁNÍ PROBLEMATIKY A CÍLE PRÁCE Aktuální znalost Nedostatečné poznatky Zkoumané poznání Problém, který řeším 4

2. D EFINOVÁNÍ CÍLE PRÁCE Výchozí bod práce, výchozí otázka práce Spojovací článek, „společná nit“ práce Východisko pro strukturaci práce Vyjadřuje co chceme analyzovat, hodnotit, komparovat NIKOLIV : seznámení, osvětlení, přehled, pochopení Pro definování cíle je nutné znát PROČ dané téma zpracovávám a ČEHO chci dosáhnout 5

D EFINOVÁNÍ CÍLE PRÁCE : KRITÉRIA CÍLE Jednoduchý a jasný, srozumitelný, jasné vyjádření toho co chceme Ne příliš široký, jen jedno téma! Nehodnotit, nemoralizovat Pozor na vlastní dohady, předvídání Ne popis – ne na zaměření deskripce Cíl musí být specifický – vymezí nám hranice práce Je zaměřen na poznání procesů a vzájemných vazeb Indikátory, kritéria řešení ! – jak budeme věci hodnotit NAPŘ: Jaký je dopad pozitivního hodnocení zaměstnanců na zvyšování celkové efektivity úřadu? 6

3. D EFINOVÁNÍ HYPOTÉZY Hypo: podle, níže, pod These: návrh k posouzení, prostudování Hypóthesis: předpoklad, domněnka, navržená teorie Jedná se o podmíněný výrok (předběžnou domněnku) o vztahu mezi jevy nebo jejich určitými stránkami Na základě sledování, zkušeností, dedukce nebo výzkumu tvrdíme, že něco platí v určitém případě hypotéza je výrok strukturálně založený na předpokladu budoucího ověření Např.: - Každá ekonomická krize přináší významné zvyšování počtu sebevražd. - Stupeň byrokratizace v organizaci je tím vyšší čím je daná organizace větší. - V nejbohatších skupinách společnosti jsou rozvody daleko častější než u nejchudších skupin společnosti. 7

4. STRUKTURA PRÁCE STRUČNĚ představíme obsah práce, hlavní body jednotlivých kapitol 1-2 odstavce – přehled kapitol, ne výklad! 8

5. M ETODIKA PSANÍ PRÁCE Jaké zdroje a publikace jsme využili Terénní šetření – představení místa, času, aktérů se kterými hovoříme Komplikace se kterými jsme se potkali 9

ZÁVĚR PRÁCE 1-2 stránky Reaguje na stanovené cíle a záměry, popř. hypotézy práce a hodnotí, jak se podařilo cílů dosáhnout I negativní zjištění je zjištění! Pokud se nepotvrdí výchozí předpoklady je třeba zdůvodnit proč a proč by se tomu měla věnovat pozornost (např. neexistují data, ale bylo by třeba je mít) Obecný charakter – shrnuje hlavní zjištění a zobecňuje je !

P RÁCE S LITERATUROU - DP neprobíhá ve vakuu – nutné zařadit znalosti, poznatky do širšího kontextu existujícího vědění - Literatura jako pomocník při hledání vhodných témat a otázek - Plagiátorství – přisvojení si cizích myšlenek, tenká hranice mezi tím co je známá informace a co není - 3 kategorie odkazů : 1. citace 2. parafráze 3. kombinace citace a parafráze 11

C ITACE Přesná a doslovná citace textu převzatá část textu je uvedena uvozovkami a ukončena bibliografickým údajem Kurzíva Např. Podle Potůčka je veřejný zájem definován jako „ obecný zájem společnosti…“. Podle Pekové je fiskální federalismus definován jako „soustava decentralizovaných rozpočtů…“. Citování toho díla, které jste použili i pokud se jedná o převzaté myšlenky jiných autorů ! Využije se především v teoretické části, ne v úvodu a závěru 12

P ARAFRÁZE Přebíráme myšlenky nebo hodnocení a to tak, že zůstává zachován smysl původního textu, avšak ten je „převyprávěn“ vlastními slovy Nejedná se o záměnu několika málo slov nebo změnu slovosledu! Při parafrázi není text v uvozovkách, ale na jeho konci se také uvádí bibliografický odkaz na původní pramen BP by měla obsahovat i vlastní text, vlastní zhodnocení – nestřídat citaci za citací! 13

D OPORUČENÍ „Přiměřený“ rozsah přímých a nepřímých citací – orientačně: přímé citace by měly tvořit max. 10 % ZP Ne jeden zdroj: více autorů (komparace přístupů) Ne jedna dlouhá citace Zásada zachování jazyka knihy (nepřekládáme údaje) Přehlednost a jednotnost údajů (jednotný styl odkazů) Citovat jen ty knihy, které jsme měli v ruce – ne ty které vypadají zajímavě v seznamu literatury (neuvádět knihy za každou cenu) 14

O DKAZY V TEXTU anglosaský způsob: v textu ve zkrácené formě: (Wandycz 1998: ) … v seznamu literatury: Wandycz, P. (1998): Cena svobody. Střední Evropa v dějinách, Praha, Academia. německý způsob: v textu číslo (pomocí funkce "vložit" – "poznámka pod čarou"/ "vysvětlivka"), pod čarou na stránce, nebo na konci textu Wandycz, P.: Cena svobody. Střední Evropa v dějinách, s (při opakování Wandycz, cit.d., s. 204)... v seznamu literatury pak: Wandycz, P.: Cena svobody. Střední Evropa v dějinách, Praha, Academia

T ABULKY, GRAFY, SCHÉMATA Graf č. 1: alokovaná výše podpory ze SF Zdroj: vlastní úpravyhttp://

BIBLIOGRAFICKÝ SOUPIS Řadit abecedně dle příjmení autorů Drulák, P. (2008): Jak zkoumat politiku. Kvalitativní metodologie v politologii a mezinárodních vztazích. Praha, Portál. NEBO Drulák, P. Jak zkoumat politiku. Kvalitativní metodologie v politologii a mezinárodních vztazích, Praha, Portál, 2008 Drulák 2008a, 2008b …. Bureš, O. (2006): Privatizace operací na udržení míru. In: Mezinárodní vztahy, roč. 41, č. 2, pp On-line casopis Balabán, M. (2008): Globální nerovnost jako globální bezpečnostní hrozba, Obrana a strategie, roč. 2007, č. 1; nerovnost-jako-globalni-bezpecnostni-hrozba.html (staženo 03/11/2008) nerovnost-jako-globalni-bezpecnostni-hrozba.html 17

CITOVÁNÍ PUBLIKACÍ A DALŠÍCH ZDROJŮ Pro zpracování práce lze využít: odborné monografie, internet (Wikipedia!), výroční zprávy, statistická data, interní materiály úřadů, zákony Každý přenesený údaj – okamžitě zaznamenat odkud je převzat (strana) Seznam literatury na konci obsahuje všechny uvedené zdroje, částečně mohou být citovány přímo v práci – i pokud byla studována jen jedna kapitola

19

20 PSANÍ BAKALÁŘSKÉ PRÁCE JE ODBORNÁ VĚDECKÁ ČINNOST JEDNÁ SE O DOSAHOVÁNÍ ODBORNÝCH ZNALOSTÍ, JEŽ NIKDY ZCELA NEOBSÁHNEME JEDNÁ SE O NIKDY NEKONČÍCÍ PROCES VYTVÁŘENÍ A ZÁROVEŇ ZPOCHYBŇOVÁNÍ NAŠICH ZNALOSTÍ