Klíčová aktivita 3 Profesní portfolio Ing. Aleš Jurečka Praha,
Dokladové portfolio a výstupy KA3 Role dokladového portfolia v KS Tvorba struktury a obsahu dokladového portfolia pedagogů v KS Tvorba metodiky pro učitele a ředitele Ověření struktury a obsahu dokladového portfolia a metodiky pro učitele/ředitele, zpětná vazba od pedagogů Konzultanti profesního portfolia
Role a principy dokladového portfolia v KS Dokladové portfolio (P) Dvojí role - nástroj profesního rozvoje pedagogů a podklad pro hodnocení dosažené míry naplnění kompetencí pedagoga (standard učitele - SU) v hodnoticích a atestačních řízeních na 2., 3. a 4. kariérním stupni Profesní P - rozvojové, pro potřeby hodnoticích a atestačních řízení upraveno do formy reprezentativního P – dokladové portfolio Povinnost dokladového portfolia pouze pro pedagogy usilující o kariérní stupeň
Role a principy dokladového portfolia v KS Dokladové portfolio (P) Struktura P stanovena, volba konkrétních dokladů na volbě pedagoga Hodnoticí řízení na 2. kariérní stupeň v P - požadovány doklady ke všem kompetencím z SU Atestačním řízení na 3. nebo 4. kariérní stupeň - požadováno doložení vybraných kompetencí z SU Formát P (listinné, elektronické, kombinace) je volbou pedagoga
Struktura dokladového portfolia První část P – učitel dokládá vždy Profesní filozofie učitele Plány profesního rozvoje Druhá část – dokladování všech/vybraných kompetencí z SU Vlastní hodnocení dosažené úrovně kompetencí z příslušné oblasti SU Vybrané doklady (1 – 5 dokladů k 1 kompetenci, písemné zdůvodnění výběru dokladů) Metodika pro učitele k přípravě dokladového portfolia v Kariérním systému
Pilotáž P Získání zpětné vazby od pedagogů a ředitelů škol Pilotáž připravena (konec března – konec května 2014) 100 pilotních škol (MŠ – VOŠ), cca 400 účastníků, 50 proškolených konzultantů Realizace pilotáže, monitorování průběhu, sběr dat Vyhodnocení pilotáže – úprava metodiky pro práci s dokladovým portfoliem v KS
Role ředitele Metodika pro ředitele pro plánování a hodnocení profesního rozvoje učitele v KS Role ředitele v adaptačním období začínajících učitelů Podmínky a principy pro úspěšnou realizaci vedení a řízení profesního růstu učitelů na 2. KS Nástroje pro řízení pedagogického rozvoje učitelů a školy Podpora ředitele pro učitele usilujícího o 3. a 4. KS
Děkuji Vám za pozornost. Ing. Aleš Jurečka KA 3 Profesní portfolio