NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Mgr.Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_154_Druhohory TEMA: Neživá.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Fauna třetihor a čtvrtohor – opakování Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_119_ Ryby mořské TEMA: Živá.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
ČLOVĚK A JEHO SVĚT 4. ročník Ing. Hana Adamcová Vytvořeno: 2011.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Fauna prvohor – opakování Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
6.TŘÍDA: PTÁCI. Vývoj ptáků Ptáci se vyvinuli z plazích předků Archeopteryx měl znaky plazů(=dlouhý ocas, drápy, zuby) a ptáků(=peří, křídla, sáňky, končetiny.
ANOTACE Didaktická hra, která procvičuje znalosti z prvouky a přírodovědy. Upevňuje znalosti z oboru živé přírody a jejího rozdělení. AUTORTereza Skálová.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název:
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková
zpracovaný v rámci projektu
Vznik Země a její vývoj.
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_150_Ochrana půdy
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Blanka Machovcová
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou,
Moderní škola 2010 VY_32_INOVACE_E – Př4 – potravní vazby
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková
Polární oblasti Materiál byl vytvořen v rámci projektu
AUTOR: Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_157_ Příroda
AUTOR: Mgr. Václava Horniková
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Zvole, okr. Praha - západ
Člověk a jeho svět 4. ročník
Tématický celek : ROZMANITOST V PŘÍRODĚ II .
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Jméno autora výukového materiálu
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_102_Prvoci
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
DRUHOHORY TŘETIHORY ČTVRTOHORY
VY_32_INOVACE_16_Živočichové
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_129_Hmyz - brouci
SPOLEČNÉ ZNAKY živočichů (výklad)
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Různé podmínky života na Zemi
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková CZ.1.07/1.4.00/
Název projektu: Moderní škola
AUTOR: Mgr. Václava Horniková
NÁZEV: VY_52_INOVACE_15 II Tropický pás
KRAJINA VYSOKÝCH HOR. KRAJINA VYSOKÝCH HOR Ve vysokých horách mrzne a sníh zde padá po celý rok. Sněžná čára je hranice, nad níž v horách již sníh.
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_158_Planety
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_103_ Plody dužnaté
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
TÉMA: Výrobky a přírodniny
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Tématický celek : ROZMANITOST V PŘÍRODĚ II .
Živá příroda – vývoj Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
PRO ZÁJEMCE O FOTOGRAFOVÁNÍ
ŠABLONA III/2 ŽIVOČICHOVÉ Mgr
Vy_32_INOVACE_O4_ŽIVOČICHOVÉ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola
Název školy ZŠ a MŠ, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace
Základní skupiny živočichů
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Číslo přílohy: VY_ 52_INOVACE_32_PTÁCI Mgr. Petra Kukuczková Prvouka
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Šárka Petříková Číslo
Anotace : Program slouží k procvičování a opakování učiva.
Živá příroda Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV:VY_52_INOVACE_04_05_25_TROPICKÝ PODNEBNÝ PÁS TÉMA:TROPICKÝ.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Druhohory Šablona III/2 Mgr. Věnceslava Svobodová
Název sady materiálů: Člověk a zdraví
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_127_Korýši
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_150_Ochrana půdy
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Mgr.Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_154_Druhohory TEMA: Neživá příroda ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07./1.4.00/

Neživá příroda Živočichové a rostliny druhohor

Anotace Žáci se seznámí s vývojem rostlin a živočichů v období druhohor.

Druhohory se dělí se na 3 období : trias jura křída

Krajina v období druhohor Rozvoj nahosemenných rostlin Střídavé zaplavování pevniny a pozdější vytváření souší.

V druhohorách se objevily: - ryby - rozvíjeli se plazi - veleještěři - později se začaly objevovat i jiní živočichové - ptakoještěři (kteří však nebyli předchůdci ptáků) - savci

Ptakoještěři - létali pomocí blanitých křídel - křídla měla rozpětí až 8 m - nebyli předchůdci ptáků - praptáci se vyvinuli z PLAZŮ

Zbytky nalezeny v naší republice u Chocně Ornithocheirus hlavatschi Rozpětí křídel asi 12 m Hlava byla asi 1,5 dlouhá Ornithocheirus Zbytky nalezeny v Číně Rozpětí křídel asi 5 m Liaoningopterus

Veleještěři - byli obrovští, těžkopádně pomalu se pohybující plazi - dosahovali různých rozměrů i hmotností (od velikosti kohouta až do velikosti velryby) - někteří se pohybovali pomalu jiní až rychlostí koně - někteří chodili po dvou nebo po čtyřech - někteří měli drápy, jiní kopýtka - někteří měli zuby, druzí byli bezzubí - byli býložravci x masožravci - BOHUŽEL VYHYNULI

Titanosaurid Alamosaurus

Fosilní zbytky dinosaurů se nacházejí ve všech světadílech

Čtyřicet centimetrů dlouhá stehenní kost iguanodona se nalezla u Kutné Hory

Kontrolní otázky Vyber, co je správné: 1. Období druhohor je označován jako věk - koček - plazů - ryb 2. Proč právě obdobím dinosaurů? 3. Žijí ještě do dnešní doby? 4. Pomocí čeho se o nich dovídáme? 5. Které rostliny převažují v tomto období?

Použité zdroje: %e2%80%93-ve-stopach-dinosauru-7163/