P. uč. Zelinková a P. uč. Solnařová MATEMATIKA X MATEMATIKA
Matematika není zrovna oblíbený předmět, proč jste si vybrala zrovna matematiku? E. SolnařováE. Zelinková Protože to je a byl můj oblíbený předmět Určitě jsem nebyla vyhraněný žák, který by si ve volných chvílích řešil logické úlohy. Na druhou stranu mi matematika nijak nevadila, ale to ani většina jiných předmětů. Proto bylo těžké se rozhodnout, které dva předměty si vybrat pro studium učitelství. Asi nejvíc mě ovlivnil můj učitel matematiky na teplickém gymnáziu. Byl klidný, sympatický a hodiny s ním pro mě byly příjemné.
Vždy jste se chtěla stát učitelkou? E. SolnařováE. Zelinková Už na prvním stupni ZŠ jsem chtěla být učitelkou. Ano Mé paní učitelky mě odrazovaly od učitelství, jako by to bylo něco hrozného. Samozřejmě jsem jim nevěřila. Učitelství ale není jenom učení a možná „to ostatní kolem“ lidi od školství odrazuje.,
Porovnáváte občas své děti s žáky? E. SolnařováE. Zelinková Určitě se neubráním srovnávání. Ale i na svých dětech vidím, že je každé jiné a každé se jinak učí, proto asi nejde někoho srovnávat. Už ne Mám ale určitě více pochopení pro své žáky od té doby, co chodí mé děti do školy.
Chtěla byste vrátit čas, protože si myslíte, že jste rozhodla špatně? E. Solnařová Někdy mě mrzí, že jsem si nevybrala místo studia matematiky cizí jazyk, Ne protože je to předmět, který se dá více uplatnit v běžném životě. Také se mi nelíbí, že většina lidí přistupuje k matematice jako k něčemu hroznému nebo nepotřebnému. Ale že bych litovala, tak to ne.
Měla jste v poslední době nějakou větší ztrátu? E. Solnařová E. Zelinková Nevím, co si mám pod pojmem ztráta představit. Každý občas něco ztratí. Horší už je ztratit někoho blízkého. Ano Nechci to zakřiknout, ale žádnou větší ztrátu jsem nezaznamenala. Hlavně jsem zatím neztratila životní optimismus.
Doufáme, že se vám rozhovory líbili a dozvěděli si něco více o našich milých Paní Učitelkách.