PLC Sekvenční logika. RS Klopný obvod (paměť)  Přivedením log. 0 na vstup S (set) se nastaví Q = 1  Q zůstane 1 i po změně vstupu S na log.1 (pamatuje.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zpracováno v rámci projektu SIPVZ 0120P2006
Advertisements

Microsoft Word 2010 I. Spuštění aplikace Wordu Popis prostředí Základní editace textu VY_32_INOVACE_52_MS_Word_ I.
MS PowerPoint Prezentační manažer Kapitola 6.3 (Data vložená z MS Excel)
ODPOVÍDAČ SEKUNDÁRNÍHO RADARU
Základy práce s klávesnicí
Práce s okny.
Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz
Vkládání a úprava tabulek do Wordu 2003
minimalizace pomocí Karnaughovy mapy, hystereze
Styly, záhlaví a zápatí, oddíly
Základní přehled o použití jednotlivých částí klávesnice
ZÁKLADY PRÁCE S PC PRÁCE S MYŠÍ. Ovládání tlačítek na myši.
Úloha č. 8: Logické obvody - využití
X EXEL.
Autor:Ing. Peter Podoba Předmět/vzdělávací oblast:Elektrotechnická zařízení Tematická oblast:Údržba elektrických zařízení Téma:PLC LOGO! Siemens – funkce.
PRÁCE S KATALOGEM Kódy a jejich význam. -typ korpusu s typem elektrické výzbroje Příklad: 1201 – svítidlo H 152 osazené dvěma 15W úspornými zářivkami.
HLAVNÍ PANEL tlačítko START
KLÁVESNICE VY_32_INOVACE_E3-05 AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš
Tato prezentace byla vytvořena
Název projektu: Moderní výuka s využitím ICT
Základy práce s počítačem – lekce I. Zvyšování IT gramotnosti zaměstnanců vybraných fakult MU.
POČÍTAČOVÁ MYŠ Společně s klávesnicí slouží jako spojovací prostředek mezi PC a uživatelem. Toto polohovací zařízení převádí informace o svém pohybu po.
Nastavení zarážek tabulátoru WORD
UČÍME V PROSTORU Název předmětu: Název a ID tématu: Zpracoval(a): Stavba a programování mikropočítačů Programovatelné automaty (EL 55) (algoritmizace)
Název projektu: Moderní výuka s využitím ICT
Bistabilní klopný obvod RS, asynchronní
Anotace Žák dokáže řádně zapnout, vypnou počítač, odhlásit uživatele Autor Petr Samec Jazyk Čeština Očekávaný výstup Dokáže řádně zapnout a vypnout počítač.
MS PowerPoint Prezentační manažer Kapitola 4.0 (Text)
GarageBand_1 Ing . Irena Uluçay.
OS Windows. Tento operační systém byl vytvořen pro snazší ovládání počítače běžnými uživateli. Například stačí jednou definovat připojená zařízení (tiskárny…)
Základní vstupní zařízení
MS Word Snímek č. 2 MS Word Revize dokumentu a komentáře  Pokud zapnete funkci Sledování změn, aplikace Word vloží značky tam, kde provedete.
Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Studijní obor: Sociální činnost Ročník: 2 Formát buňky.
Montér elektrických rozvaděčů
Ovládání prezenčního systému Auly. Ovládání pomocí touch panelu Celý prezentační systém se ovládá pomocí dotykového displeje (touch panelu) viz.foto.
MS ACCESS parametrický dotaz
MS ACCESS - FORMULÁŘE Databázové systémy.
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola Chrastava, náměstí 1. máje 228, okres Liberec.
„Stroop-Simonov“ test Prostorová varianta. Dobrý den, následující elektronický test obsahuje 8 částí. Nejdřív, prosím, uveďte KÓD, který jste obdržel/a.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Textové editory Výhody využití počítače k psaní textů Co jsou textové editory? Textový editor WriterSpuštění editoru Okno programu Writer.
WINDOWS VISTA.
Vytváření prezentace váš cvičící =). Orientace horní část a dolní část obrazovky podobná Excelu a Wordu vlevo seznam „slajdů“ (dále snímků) a osnova vpravo.
Pro vytvoření textového pole je k dispozici speciální nástroj, který najdeme na kartě Vložit - Textové pole. Je to tlačítko Textové pole : když je stiskneme,
POWER POINT 1 Základní pojmy Power Point - základní pojmy.
Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace
Klíčové snímky podruhé VY_32_INOVACE_Mul4a0206Mgr. Jiří Mlnařík.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_15.
KRAJSKÉ SESTKÁNÍ METODIKŮ STROJÍRENSTVÍ A AUTOMATIZACE ÚNOR 2015 PODPORA PŘÍRODOVĚDNÉHO A TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ NA STŘEDNÍCH ŠKOLÁCH V JIHOMORAVSKÉM KRAJI.
P Í S K O V Á N Í Ústav přístrojové a řídící techniky FS ČVUT.
Programovatelné automaty CV detekce hrany impulzu 13
COGAIN 2009 Možnosti řízení invalidního vozíku. Systém řízení vozíku  Rozdělen do několika částí  Část pohonu Motor pohonu Senzory ujeté vzdálenosti.
Spouštění plynového hořáku spouštění i odstavování z bezpečnostních důvodů poměrně komplikované nebezpečí výbuchu, např. při úniku plynu, předčasném zapálení,
Základy práce s OS Windows
Vzorová úloha 5 Ultrazvukový senzor, tlačítko a motor řízený mikropočítačem Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Štěpán Janás 2013.
VY_32_INOVACE_CIT_01. Logická proměnná – nabývá dvou hodnot log 0 a log 1 (L, H) Logická funkce – vzájemná závislost vstupních a výstupních proměnných.
Název školy Střední škola hotelová aslužeb Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Zdenek Laski Název šablonyVY_32_INOVACE INF Název DUMuINF S.
Prezentace Powerpoint 1 Prezentace vznikla v rámci projektu Škola 21. století, reg. číslo: CZ.1.07/1.3.06/ , který realizuje ZŠ a MŠ Lomnice nad.
Programování mikropočítačů Práce s PLC Foxtrot. PLC Foxtrot na učebně Pří PLC Foxtrot Tlačítkové panely pro ovládání digitálních vstupů Sedmisegmentovka.
Název školy Střední škola hotelová a služeb Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Zdenek Laski Název šablonyVY_32_INOVACE INF Název.
1 RPS SW Department | 6/14/2005 | © Robert Bosch GmbH reserves all rights even in the event of industrial property rights. We reserve all rights of disposal.
Základy programování mikropočítačů
Technologie – CNC programování
OKNa/ práce s oknem ve windows
Programování mikropočítačů
Název projektu: Moderní výuka s využitím ICT
PLC Časovače a čítače.
VY_32_INOVACE_PR2_15 Vybrané komponenty.
Otázky a úkoly VY_32_INOVACE_4_2_12_20 Stav počítače   Patří do spuštění počítače spuštění programu Kreslení? Je třeba pro vypnutí počítače vypnout spuštěné.
Ostatní přístroje nízkého napětí
Transkript prezentace:

PLC Sekvenční logika

RS Klopný obvod (paměť)  Přivedením log. 0 na vstup S (set) se nastaví Q = 1  Q zůstane 1 i po změně vstupu S na log.1 (pamatuje si stav)  Přivedením log. 0 na vstup R (reset) se nastaví Q = 0  Q zůstane 0 i při změně vstupu R na log. 1

Instrukce SET a RES Funkci RS obvodu by šlo realizovat programem, ale jsou k dispozici přímo instrukce jako např. SET a RES SET – podmíněné nastavení proměnné na log 1 (pokud je v zásobníku nenulová hodnota RES – podmíněné nastavení na log 0 (pokud je v zásobníku nenulová hodnota) LD prom SET stav

Příklad 1 - Zadání Ovládání motoru tlačítky Stisknutím tlačítka START se zapne motor. Po uvolnění tlačítka zůstane zapnutý. Tlačítkem STOP se vypne. V programu definujte také výstup pro rozsvícení kontrolky „zapnuto“ (přidejte na panel příslušný objekt).

Řešení příkladu 1 - program Použité proměnné: zap, vyp – vstupy od tlačítek START a STOP pom_zap – simuluje kontrolku signalizující zapnutý stav

Příklad 1 - panel Na panelu bude: Tlačítka Start a Stop napojená na proměnné zap a vyp. „kontrolka“ signalizující stav motoru napojená na proměnnou pom_zap. Jméno: zap Text v 1: Stisk Text v 0: Nestisk Jméno: pom_zap Text v 1: Sviti Text v 0: nesviti Chráněná: Ano

Příklad 1 – spuštění programu V menu Program klepněte na Přeložit. Překlad by měl proběhnout bez chyb. V menu PLC klepněte na Run. Odpovězte Ano na dotaz zda vyslat kód. Zvolte např. Studený pro typ restartu PLC. Nyní uvidíte, že panel zobrazuje výchozí hodnoty proměnných, které jsme zadali v polích „hodnota pro nastavení“. Poklepejte na tlačítko START. Rozsvítí se kontrolka. Tlačítko nezůstane „stisknuté“, protože program jej okamžitě resetuje (instrukce res zap), kontrolka ale svítí.

Příklad 1 - Úkoly Rozšiřte program následovně: Přidejte „motor“, který se bude zapínat a vypínat Přidejte vypínač „Central Stop“, jehož stisknutím se vše vypne. Aby bylo možno motor znovu zapnout, musí se nejprve tento vypínač deaktivovat – dalším poklepáním myší Nápověda: LD central RES motor ; atd. vypnutí kontrolky, reset tlačítek start… JMD konec ; původní kód ;ovládání tlačítky konec: E 0 Nová instrukce: JMD – skok, když na vrcholu zásobníku je nenulová hodnota.

Úkol 2 - vozíček Vytvořte program pro řízení vozíku jeřábu: Vozík je poháněn dvěma motory, jedním pro pohyb vlevo a druhým pro pohyb vpravo (motorl, motorp). Poloha vozíku je simulována číslem 0 až 10, kde 0 = zcela vlevo; 10 = zcela vpravo. Po dojetí do krajní polohy se vozík musí zastavit V nápovědě Mosaic se podívejte na instrukce: INR DCR EQ GT LT JMD JMC  Vyjděte z příkladu 1  Přidejte spínače pro nastavení směru. Stiskem se nastaví směr.  Po stisku START pak vozík jede nastaveným směrem

Úkol 2 - nápověda #reg byte pozice #reg bit motorp, motorl #def vpravo X0.3 #def vlevo X0.4 Kód zapnutí motorů P 0 ; Zde kód z příkladu 1, který nastaví pom_zap po stisku tlač. Start ; Pokud jsou stisknuty oba směry současně, přednost má vpravo ld vpravo and vlevo ; pokud obě res vlevo ; resetuje směr vlevo, ponechá vpravo ; pokud neni zapnuto, nebo není ani jeden směr, oba motory zastavit ldc pom_zap ldc vlevo anc vpravo or res motorp res motorl jmd konec ; pokud je zapnuto, zapnout motor příslušného směru... ld pom_zap and vpravo; pokud zapnuto a směr vpravo set motorp; zapni pravý motor a… res motorl; …vypni levý ; totéž pro levý motor... konec: ; navestí od vyhodnocení central stop na začátku programu E 0 Nové proměnné: vlevo, pravo – spínače směru motorp, motorl – simulace motorů

Úkol 2 – simulace pohybu vozíku P 6 LDC motorp ANC motorl JMDKonec6; nejede-li ani jeden motor… LD motorp JMD roste LD pozice; Pohyb VLEVO EQ 0; nemuze za levy okraj JMD Konec6 DCR pozice JMP Konec6 roste: ; Pohyb VPRAVO LD pozice GT 9; test praveho okraje JMD Konec6 INR pozice Konec6: E 6 Poznámka  P6 je program spouštěný s periodou 3,2 s  Kód napsaný mezi P6 a E6 bude tedy proveden každé 3,2s.  Další program: P5 – perioda 400 ms Kód pro posun vozíku Zvětšuje nebo zmenšuje obsah proměnné pozice podle toho, zda je zapnut levý nebo pravý motor.

Úkol 2 - panel Jméno: pozice Formát: bez znaménka Chráněná: Ano Jméno: vlevo Formát: bit Text v 1: Stisk Text v 0: Nestisk Jméno: motorp Formát: bit Text v 1: jede Text v 0: nejede Chráněná: Ano Jméno: motorl Formát: bit Text v 1: jede Text v 0: nejede Chráněná: Ano

Úkol 2 – spuštění programu  Spusťte program  Poklepáním na spínač směru zvolte směr vpravo. Spínač zůstane sepnutý  Poklepejte na tlačítko Start.  Pravý motor by se měl spustit.  Obsah pozice se bude zvětšovat. Pozor, inkrementace je pomalá, hodnota se zvětší o 1 vždy po 3,2 s.

Konec