Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0010 Škola: Střední průmyslová škola a.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zpracováno v rámci projektu SIPVZ 0120P2006
Advertisements

Zpracováno v rámci projektu SIPVZ 0120P2006
BU51 Systémy CAD RNDr. Helena Novotná.
Modul 2 AutoCAD. Vytvoření zaobleného obdélníka  do příkazového řádku napíšete příkaz obdélník a stiskněte ENTER  dále zadejte do volbu A pro zaoblení.
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Modelování v AUTOCADU Křivky v prostoru, modelování z těles a povrchů,
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Zářezová metoda Kolmé průměty objektu  Axonometrie objektu
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
CAD aplikace DI TurboCAD
Vzdálenost bodu od přímky
Střední škola stavební Jihlava
5,6. hodina ZÁKLADY KRESLENÍ: Jednotky Modelový a výkresový prostor
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Základy práce s programem
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Soustavy souřadnic – přehled
4.OBECNÁ AXONOMETRIE A KOSOÚHLÉ PROMÍTÁNÍ
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
AutoCAD Modul 3.
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření: Číslo DUM: VY_32_INOVACE_06_ZT_TK_1 Ročník: I. Technické kreslení Vzdělávací oblast: Odborné.
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
AutoCAD Modul 4.
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_71.
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Stereometrie Řezy jehlanů VY_32_INOVACE_M3r0110 Mgr. Jakub Němec.
Tato prezentace byla vytvořena
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Vektorová grafika. Vektorové entity Úsečka Kružnice, elipsa, kruhový oblouk,… Složitější křivky, splajny, Bézierovy křivky, … Plochy Tělesa Modely.
my.cz Název školy Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Luboš Bělohrad Název šablony.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
BU51 CAD systémy RNDr. Helena Novotná. Obsah přednášek  Co potřebujeme z teorie  Ovládání a přizpůsobení AutoCADu (profily, šablony, pracovní prostory,
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Vektorové tutoriály Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Ing. Zatloukal Martin Název prezentace (DUMu): 6. Přenos modelu mezi programy „Inventor“ a „EdgeCAM“- základní nastavení.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Digitální učební materiál
STATIKA TĚLES Název školy
Technologie – souřadné systémy CNC strojů
Úvod do aplikace Autodesk AutoCAD
Základy práce s programem
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
6. cvičení 25. března 2015.
Základy práce s programem
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Upravila R.Baštářová.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a Vyšší odborná škola, Písek, Karla Čapka 402 Předmět:TEKRočník: 1 Téma: AutoCAD souřadnicový systém Tematický okruh: Základní práce v CADu Jméno autora: Fořt Ivan Datum tvorby: b řezen 2013 Kód materiálu: OPVK_1.5_DUM_III/2_ TEK _FO006 Soubor: 12VYSTUPY/VY_32_INOVACE_TEK_FO06 Anotace: Základní pravidla a návody pro kreslení AutoCADem.

1)Opakování zadávání souřadnic ve 2D 2)Kartézský 3D souřadný systémKartézský 3D souřadný systém 3)Otáčení souřadného systémuOtáčení souřadného systému 4)Obnovení globálních souřadnicObnovení globálních souřadnic

V minulé kapitole jsme se seznámili, jak přesně nastavujeme souřadnice bodů ve 2D. V dvojrozměrném prostoru určujete body v rovině, která je podobná plochému listu milimetrového papíru. Je možné zadat dvourozměrné souřadnice a to buď kartézské (X,Y), nebo polární (vzdálenost, úhel). Kartézské souřadnice se měří od dvou kolmých čar, osy X a Y. Hodnota X udává horizontální vzdálenost a hodnota Y vertikální vzdálenost. Např. souřadnice 5.00,3.00 určují bod, který se nachází 5 jednotek podél osy X a 3 jednotky podél osy Y. Počátek (0,0) označuje místo, kde se obě osy protínají. Polární souřadnice používají pro určení bodu vzdálenost a úhel. Např. souřadnice 5<30 určují bod, který je vzdálen 5 jednotek od počátku a 30 stupňů od osy X. U obou metod můžeme použít absolutní nebo relativní hodnoty souřadnic. Absolutní hodnoty souřadnic jsou založeny na počátku. Hodnoty relativních souřadnic jsou definovány podle posledního zadaného bodu. Úprava souřadného systému.

Prostorovým modelováním se rozšiřuje systém souřadnic o třetí osu a možnosti jejích úprav. V praxi užíváme tyto souřadné systémy: Kartézský 3D souřadný systém

Úprava souřadného systému. V praxi se používají různé souřadné systémy. Kartézský 3D x,y,z Cylindrický 3D r<a,z Sférický 3D r<a<b

Úprava souřadného systému. Otáčení Zadáme příkaz USS a dáme Enter Vybereme z nabídky : X Enter Úhel natočení kolem osy X : 90 Enter USS se nám otočil rovnoběžně s přední stěnou našeho tělesa Jako další krok provedeme posunutí USS do levého spodního rohu tělesa tak, aby tam ležel počátek Zadáme příkaz USS a dáme Enter Vybereme : O (počátek) Počátek : KON Ukážeme levý spodní roh tělesa Zadáme příkaz KRUŽNICE, střed 30,30 R15 a dáme Enter

Úprava souřadného systému. 1.USS dáme Enter 2.Vybereme 3 (rozumí se 3 body ) Enter 3. Počátek : dáme KON a ukážeme na nejbližší bod horní podstavy (pomocí uchop) 1.nyní chce 2 bod napíšeme KON a ukážeme na bod úplně vpravo na horní podstavě 2.nyní chce 3 bod napíšeme KON a ukážeme na bod úplně vlevo na horní podstavě Zadáme příkaz KRUŽNICE, střed 30,30 R15 a dáme Enter

Úprava souřadného systému.. 1. Zadáme USS dáme Enter 2. Otočíme rovinu XY kolem osy Z. Zadáme ZO a Enter 1.Počátek : Enter 2.Zadáme 0,-1,0 Enter 3.Zadáme USS Enter a vybereme O (počátek) 4.Napíšeme KON Enter a ukážeme na levy spodní roh tělesa 5.Postupem již uvedeným nakreslíme kružnici

Obnovení globálních souřadnic Vrací upravený souřadný systém ke globálnímu (hlavnímu) stavu. Při prostorovém modelování má často význam při dezorientaci v upravovaných souřadnicích. Úprava souřadného systému se používá zejména při tvorbě 3D těles a jejich úprav.

Úprava souřadného systému Nový USS lze také nastavit podle úsečky tak, že Že klikneme na ikonu OBJEKT – nástrojová paleta USS, nebo nabídky v příkazové řádce.

Úprava souřadného systému. Takto daná úsečka je k osám X a Y obecně položená. Pro další konstrukci využijeme příkaz USS a z nabídky vybereme NOVÝ a následně OBJEKT.

Úprava souřadného systému. Nový počátek USS Postup výběru USS podle obJektu

Použitá literatura: FOŘT, Petr. AutoCAD vyd. Brno: Computer Press, 1998, 399 s. ISBN BURCHARD, Bill. Mistrovství v AutoCADu 2000: AutoCAD 2000 kompletní, včetně nových funkcích publikování a sdílení projektů na webu : přehled světově nejúspěšnějšího bestselleru o AutoCADu. Vyd. 1. Praha: Computer Press, 2000, 964 s. ISBN