Petr Tlustoš INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Nejčastější chyby při zadávání veřejných zakázek v projektech OP VK OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nejčastější chyby při kontrole žádosti o dotaci 9. výzva IOP - Komunikační infrastruktura veřejné správy Ing. Jana Břicháčková.
Advertisements

NEJČASTĚJŠÍ POCHYBENÍ ZADAVATELE při zadávání veřejných zakázek
Veřejné zakázky a OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Výběr GP Seminář k 1. výzvě k předkládání grantových projektů.
Úspěšné podání nabídky a obrana při vyloučení zadavatelem
Postupy pro zadávání zakázek při pořizování zboží, služeb či stavebních prací z prostředků finanční podpory OP VK.
Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Liberec, 19. května 2008.
Pravidla publicity projektu
Individuální projekt Pardubického kraje na sociální služby.
Možnosti kontroly veřejných zakázek Oživení, o. s.
Realizace projektu - ČR Centrum pro regionální rozvoj.
Společně Měníme a Rozvíjíme Venkov – SMARV PRV ČR III /005/3310a/672/
Postupy pro zadávání zakázek při pořizování zboží, služeb či stavebních prací z prostředků finanční podpory OP VK.
Národní soustava kvalifikací Praktický nástroj pro zaměstnavatele Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Pravidla výběru dodavatelů při pořizování zboží a služeb z prostředků finanční podpory OP VK Tyto globální granty jsou spolufinancovány ESF a státním rozpočtem.
Veřejné zakázky. Právní základ 3 Právní základ - Smlouva o založení Evropského společenství - Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách - Zákon č.
1 Moderní učitel CZ.1.07/1.3.00/ Vdělávání v oblasti veřejných zakázek dle postupu uvedeného v Příručce pro příjemce Ing. Jan Weigel, lektor VŘ.
Tento text upravíte v menu: Zobrazit / Záhlaví a zápatí1 Zkušenosti s dobrovolnou transparentností zadávání veřejných zakázek Mgr. Jan Farský starosta.
 ELEKTRONICKÁ ŽÁDOST ELZA Speciální verze pro 2. kolo výzvy → ke stažení na webových stránkách Plzeňského kraje.
Jana Hadravová Informace o realizaci globálních grantů Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Kraji Vysočina Jana Hadravová Oddělení.
Schvalovací proces a hodnoticí kritéria
Mgr. Petr Tlustoš Zadávání veřejných zakázek v projektech OP VK OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ORR, Krajský úřad kraje Vysočina Globální.
Seminář pro žadatele o finanční podporu – Výzva č. 51 Veřejné zakázky v oblasti ICT.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR JUDr. Jana Nedvědická Odbor práva veřejných zakázek a koncesí MMR ČR Zákon o veřejných zakázkách – možnosti společensky.
Pravidla pro zadávání zakázek v IOP a OP LZZ zvláštní část Závazná postupy pro zadávání veřejných zakázek spolufinancovaných ze zdrojů.
Regionální značka Jako ochranná známka Mgr. Ladislav Drobníček.
PUBLICITA. Publicita Proč publicita a informovanost?  povinnost informovat cílovou skupinu a veřejnost o financování projektu ze zdrojů EU v rámci OP.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva ESF výzva pro vysoké školy Mgr. Helena Hořáková Praha, duben 2016.
Mgr. Petr Tlustoš Zadávání veřejných zakázek v projektech OP VK OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ORR, Krajský úřad Kraje Vysočina Globální.
„Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje“ CZ.1.07/1.1.00/ Nejčastější chyby při zadávání veřejných zakázek z OPVK
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazné postupy pro.
Pravidla pro zadávání veřejných zakázek pro přímo řízené organizace na MZ ČR Ing. Mgr. Zdeňka Zatloukalová.
Mgr. Petr Tlustoš Zadávání veřejných zakázek v projektech OP VK OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ORR, Krajský úřad kraje Vysočina Globální.
Úřad vlády České republiky Oddělení veřejných zakázek Společensky odpovědné zadávání veřejných zakázek Úřadem vlády ČR Mgr. Zuzana Profousová.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Publicita v projektech. Povinná součást všech projektů spolufinancovaných z fondů EU –je předmětem kontrol Nařízení Komise č. 1828/2006 –kdo dává peníze.
Pokyn NKM k VZMR financovaných z EHP a Norských fondů Česko-norský výzkumný program CZ09 Czech-Norwegian research programme CZ09 Ministerstvo.
Nejčastější chyby v zadávací dokumentaci Podporujeme Vaši budoucnost Seminář pro příjemce ve výzvě č. 89 OP LZZ, Praha – Hotel.
Postup při zadávání VZ - Příspěvkové organizace Kompetence k rozhodování o nákupu věcí, služeb a stavebních prací Rozsah Číslo usnesení Rady ÚK z
ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OP VK Seminář pro příjemce 10. ledna 2012.
PROBLÉMOVÁ MÍSTA PŘI ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OP VK 15. prosince 2011.
Přednáška č. 9 Hodnocení veřejných zakázek Úvod do veřejných zakázek a věcné hodnocení Ladislav Kavřík
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ (zvláštní část) Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Mgr. Petr Tlustoš Zadávání veřejných zakázek v projektech OP VK OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ORR, Krajský úřad Kraje Vysočina Globální.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Veřejné zakázky.
Seminář pro žadatele k 5. výzvě IROP „ VYSOCE SPECIALIZOVANÁ PÉČE V OBLASTECH ONKOGYNEKOLOGIE A PERINATOLOGIE " Ing. Oldřich Hnátek Zadávání a kontrola.
Strukturální fondy – nové možnosti, nové zkušenosti… Ing. Radim Konečný
Informace k zadávání zakázek OP LZZ
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Krajský úřad Ústeckého kraje 9. února 2009
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část
Kontroly na místě a nesrovnalosti projektů realizovaných v OP LZZ
Oblast intervence 3.2 Integrovaného operačního programu
ORR, Krajský úřad kraje Vysočina
ORR, Krajský úřad kraje Vysočina
Schvalovací proces a hodnoticí kritéria
Seminář pro žadatele k 21. výzvě IROP „MUZEA"
Pochybení při zadávání veřejných zakázek
ORR, Krajský úřad kraje Vysočina
Zadávání zakázek žadatelem/příjemcem dotace
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Nejčastější chyby v zadávací dokumentaci
Přednáška č. 10 Hodnocení veřejných zakázek - druhá část
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ
Elektronická komunikace při zadávání veřejných zakázek Mgr. Jakub Váňa
Nejčastější chyby při kontrole žádosti o dotaci 9
Veřejná podpora, veřejné zakázky (příklady z praxe)
Transkript prezentace:

Petr Tlustoš INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Nejčastější chyby při zadávání veřejných zakázek v projektech OP VK OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ORR, Krajský úřad kraje Vysočina Globální granty kraje Vysočina jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Petr Tlustoš INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Hodnocení nabídek 1.1. Hodnotící kritéria Nejasnost a silná netransparentnost hodnotících kritérií Velmi často dochází k situaci, kdy do výzvy k podání nabídky uvádí zadavatel pouze název hodnotícího kritéria, jeho obsah nebo způsob posuzování již ne. Obsah těchto kritérií v mnoha případech určuje a dotváří hodnotící komise. Toto je z hlediska transparentního informování uchazečů naprosto nepřijatelné, neboť to dává prostor k zmanipulování takto vyhlášené veřejné zakázky! Zároveň také často dochází k tomu, že se hodnotí věci spadající do oblasti kvalifikačních předpokladů (typicky reference) nebo obchodních podmínek (záruka, servis). Toto je dle vyjádření nejrůznějších kontrolních orgánu (v čele s ÚOHS) nepřípustné. Doporučení: Věci, které zadavatel považuje za velmi důležité, dát jako povinnou náležitost nabídky, a pak už je nehodnotit. Jakákoliv „metodika“ posuzování hodnotících kritérií musí být dána na vědomí nejen hodnotící komisi, ale i uchazečům!

Petr Tlustoš INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Hodnocení nabídek Chybějící procentní vyjádření vah hodnotících kritérií Jednou z často se opakujících chyb je neuvádění procentních vyjádření hodnot hodnotících kritérií. Je naprosto nezbytné jednotlivé váhy hodnotících kritérií uvádět, neboť je to jedna ze základních a podstatných informací pro uchazeče při sestavování jejich nabídky!!! Doporučení: Vždy uvádět procentní váhy hodnotících kritérií ve výzvě k podání nabídek. Neuvádění tohoto údaje povede k neuznatelnosti výdaje na takto realizovanou veřejnou zakázku.

Petr Tlustoš INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Hodnocení nabídek 1.2. Hodnotící komise Jde o nejzávažnější z pochybení popisovaných v této kapitole. Celý problém spočívá v tom, že hodnotící komise překračuje své kompetence, tj. nehodnotí soulad výzvy s obsahem nabídky. Mnohdy hodnotí členové komise dle svých zkušeností a odchylují se tím od hodnocení nastaveným zadavatelem ve výzvě pro podání nabídek/ zadávací dokumentaci. Na základě toho dochází k netransparentnímu sestavení pořadí a tím tedy k výraznému zásahu do výsledku celého soutěžního procesu! Doporučení: Je třeba důkladně seznámit všechny členy hodnotící komise s celým zněním výzvy, a důrazně je upozornit, že jsou tímto zněním stoprocentně vázáni!

Petr Tlustoš INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Předmět zakázky 2.1. Uvádění označení produktů Zadavatel nesmí při stanovení předmětu zakázky ve výzvě/zadávací dokumentaci uvádět požadavky nebo odkazy na obchodní firmy, názvy nebo jména a příjmení, specifická označení zboží a služeb, které platí pro určitou osobu, patenty na vynálezy, užitné vzory, průmyslové vzory, ochranné známky nebo označení původu, pokud by to vedlo ke zvýhodnění nebo vyloučení určitých uchazečů nebo určitých výrobků. Z tohoto zákazu existují 2 výjimky: 1) pokud nelze jiným způsobem dostatečně přesně a srozumitelně určit předmět zakázky; 2) pokud je třeba, aby bylo poptávané plnění plně kompatibilní z již používaným zařízením. Vždy je ovšem nutné důvod použití výjimky výslovně uvést ve výzvě k podání nabídek/zadávací dokumentaci!

Petr Tlustoš INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Předmět zakázky V praxi ovšem v mnoha případech toto zadavatelé nedodržují, především při veřejných zakázkách na výpočetní techniku (např. „procesor INTEL“, „operační systém OFFICE“, atd). Doporučení: Při vymezování předmětu zakázky používat pouze technické údaje, nikdy značky, názvy výrobků a výrobců!

Petr Tlustoš INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Předmět zakázky 2.2. Dělení zakázek Zadavatel je povinen postupovat tak, aby nedocházelo k dělení předmětu zakázky, tzn. zadávat menší zakázky dle pravidel pro tyto menší zakázky. Předmětem jedné zakázky musí být: všechna obdobná a spolu související plnění, která zadavatel zamýšlí zadat v průběhu jednoho účetního období, nebo všechna plnění, která spolu místně, věcně a časově souvisejí, nebo jejichž předměty plnění tvoří jeden funkční celek. Takto určený předmět zakázky lze realizovat i několika dílčími zakázkami (resp. výzvami k podání nabídek na část předmětu), vždy však musí být dodržen u těchto dílčích zakázek postup zadávání veřejné zakázky daný pro hodnotu celého předmětu zakázky!

Petr Tlustoš INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Předmět zakázky Z této povinnosti existuje řada výjimek (např. „nahodilé“ zakázky, které není zadavatel schopen objektivně dopředu předvídat, opakované zakázky pořizované nahodile, dlouhodobě nasmlouvané služby). Oprávněnost použití kterékoliv výjimky musí vždy zadavatel dostatečně prokázat! Doporučení: V případě nejasností/pochyb zakázky vždy raději sečíst a zvolit postup odpovídající takto sečtenému předmětu!

Petr Tlustoš INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Děkuji za pozornost Mgr. Petr Tlustoš Odbor regionálního rozvoje Krajského úřadu kraje Vysočina Oddělení ekonomicko právní pro čerpání prostředků ES tel: www stránky: