ZŠ Brno, Řehořova 3 S počítačem snadno a rychle 6.-9. Informatika 9. ročník III2-13-12.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Fotoaparáty 3. ročník Zbožíznalství Fotoaparát - zařízení sloužící k pořizování a a zaznamenání fotografií - v principu 1. světlotěsně uzavřená komora.
Advertisements

Světlo je elektromagnetické vlnění různých vlnových délek. Lidské oko vnímá pouze část tohoto spektra. Toto záření nazýváme viditelné. Sousední části.
Tvorba panorámat Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
Strategické otázky výzkumníka 1.Jaký typ výzkumu zvolit? 2.Na jakém vzorku bude výzkum probíhat? 3.Jaké výzkumné metody a techniky uplatnit?
Období vzniku: duben _inovace_FG.9.48 Autor : Vladimír TesaříkČlověk a svět práce, finanční gramotnost, nové auto.
ZÁKLADY POČÍTAČOVÉ GRAFIKY Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_LENKA_KLOUCKOVA_GRAFIKA_ZAKLADY_GRAFIKY_RASTR_03 Název školyStřední škola.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Počítačová grafika Úvod do základů počítačové grafiky.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Doprava ROZMĚRY Který obrázek je největší? Který obrázek je nejmenší?
RŮZNOST KANCELÁŘSKÝCH BALÍKŮ je řada za sebou následujících snímků (slidů) předváděných na PREZENTACE monitoru počítače plátně prostřednictvím dataprojektoru.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně AUTOR: Ing. Oldřich Vavříček NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Základy elektrotechniky.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_17.
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Název : VY_32_inovace_18 Informatika - MS Excel – Typy grafů Autor: Pavlína.
Jednoduchá HTML stránka Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastTvorba WWW stránky v HTML Datum vytvoření2013.
P RÁCE A VÝKON Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby.
ZŠ Brno, Řehořova 3 S počítačem snadno a rychle Informatika 9. ročník III
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o Tato prezentace.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Skenování fotografie Číslo DUM: III/2/VT/2/3/57 Vzdělávací předmět: Pracovní výchova, Informatika Tematická.
Přijímací řízení pro školní rok 2012/2013 Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství, kultury a tělovýchovy oddělení organizační a vzdělávání.
Funkce Lineární funkce a její vlastnosti 2. Funkce − definice Funkce je předpis, který každému číslu z definičního oboru, který je podmnožinou množiny.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
ZŠ Brno, Řehořova 3 S počítačem snadno a rychle Informatika 9. ročník III
Induktivní statistika
12. Kombinace květinového vzoru s arabeskou
STATISTIKA Starší bratr snědl svůj oběd i oběd mladšího bratra. Oba snědli v průměru jeden oběd.
Architektonická kompozice
PŘÍRODOPIS 8. ROČNÍK VY_52_INOVACE_04_01_ žlázy s vnitřní sekrecí.
Návod na tvorbu prezentace diplomové / bakalářské práce
Marketingový výzkum. Marketingový výzkum Organizace marketingového výzkumu Cíl výzkumu Typ výzkumu Příprava výzkumného projektu Sběr dat Analýza výsledků.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Síla a skládání sil Ing. Jan Havel.
Slohový literární útvar 8.ročník Eva Andrýsková, ZŠ Polešovice
Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D. UZB003 – jaro 2016
Informatika 9. ročník (volitelný předmět)
Příspěvek na konferenci
Poměr Co je poměr. Změna v daném poměru..
Zlaté pravidlo.
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Poměr v základním tvaru.
Správa fotografií v Adobe Lightroom II.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Pravidla srozumitelnosti projevu a instruování
Základy zpracování geologických dat testování statistických hypotéz
Symetrie a asymetrie VY_32_INOVACE_45_902
Chování v dopravě VY_32_INOVACE_04_VÝCHOVA KE ZDRAVÍ_1_CHOVÁNÍ V DOPRAVĚ Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola, Školní jídelna a Školní.
Vliv reklamy na společnost
Popis výukového materiálu Název: PowerPoint
Rastrová grafika Základní termíny - rozlišení. Rastrová grafika Základní termíny - rozlišení.
Zpracování a využití informací
Stavební fakulta ČVUT, B407
Ruční obrábění plastu II
Přídavná zařízení.
Autor: Mgr. Vladimíra Dvořáková
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_19-07
Zlomky Sčítání zlomků..
Word Okraje WordArt Pozadí Vodoznak. Word Okraje WordArt Pozadí Vodoznak.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
Obědy ve Školní jídelně 5.A 2016/2017
Nádherné prezentace navrhnete a předvedete snadno a s jistotou.
Poměr v základním tvaru.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Lineární funkce a její vlastnosti
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Grafy kvadratických funkcí
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Hromadné dokumenty opakující se pro kolekci osob
Modelová oblast PR Příhrazské skály
Tečné a normálové zrychlení
Transkript prezentace:

ZŠ Brno, Řehořova 3 S počítačem snadno a rychle Informatika 9. ročník III

Informatika Základy digitální fotografie - kompozice Mgr. Vilém Nejezchleb akt.idnes.cz/p/digitalni- fotoaparat-nikon-d40- black ii-af-s- dx/791721//

Digi foto - kompozice Každý snímek je originální a na každém snímku najdeme něco jiného, ty divácky atraktivní však mají společného jmenovatele, kterým je dodržování různých kompozičních pravidel!!!

Digi foto - kompozice Kompoziční pravidla nejsou ani závazná a vlastně ani pravidla, je to pouze soubor doporučení, jak fotografovat, který je lety prověřený a především na divácích ověřený. Pokud chcete udělat divácky atraktivní fotku, tak je dobré se těchto doporučení držet.

Digi foto - kompozice Důležitou součástí práce fotografa je zvládnutí vlastního fotoaparátu do té míry, aby eliminoval nedostatky, jako je špatné zaostření, chybná expozice, nevhodně zvolená hloubka ostrosti apod. Technická znalost však není všechno, snímek totiž může být po technické stránce dokonalý, ovšem když nemá atmosféru, tak nikoho nezaujme.

Digi foto - kompozice Právě v tento okamžik se dostává ke slovu kompozice, což je de facto uspořádání jednotlivých prvků v obraze tak, že celek působí vyváženě a divákovi se líbí. Veškerá doporučení a pravidla jsou výsledkem subjektivního vnímání člověka. Kompozice se tudíž netýká pouze fotografie, ale prakticky všech uměleckých oborů, které jsou vizuálně zaměřené – malířství, sochařství, design atd.

Jak komponovat fotografii?

Digi foto – kompozice To je zároveň nejjednodušší a nejsložitější otázka a myslím si, že na ni není jednoznačná odpověď. Pravidla, o kterých jsem se zmiňoval výše, jsou sice lety prověřená, ale nejsou závazná a vzhledem k čistě subjektivnímu vnímání kompozice obrazu je ještě těžší se něčeho držet. Navíc všichni moc dobře víme, že pravidla jsou od toho, aby se porušovala. Zkrátka a dobře, fotografie by měla být zkomponována tak, aby zaujala diváka. Následné zpracování v počítači také dává další možnosti, jak dosáhnout lepší kompozice snímku. Když si například zapomenete dát do brašny delší teleobjektiv, můžete zkusit snímat na nejdelší ohnisko, které máte s sebou a následně v počítači objekt oříznout a srovnat.

Digi foto – kompozice Na fotografii je obvykle několik výrazných kompozičních prvků, které tvoří její obsah a předávají divákovi jakési sdělení. Ačkoliv může být obtížné tyto prvky na první pohled oddělit, zkuste se na ně zaměřit a poskládat je na snímku tak, aby byl výsledek vyvážený. Nejčastější kompoziční prvky jsou linie a křivky, tvary a světla, světla a stíny, barva, textura.

Digi foto – kompozice Člověk má tendenci na fotografii linie vyhledávat, proto je více než vhodné s nimi pracovat. Mozek navíc vnímá linie velmi silně a jejich uspořádání na snímku může značně ovlivnit čtení fotografie. Ačkoliv většina z nás vyrostla v západoevropské civilizaci a tudíž čteme i fotografie zleva doprava, není vyloučeno, že vhodná skladba linií na snímku donutí číst diváka fotografii v opačném směru.

Digi foto – kompozice Zakřivené linie jsou nejčastěji používaným kompozičním prvkem, ať už se jedná o řeku vinoucí se mezi lesy anebo polní cestu, která ohraničuje jednotlivá, různě zbarvená pole. V obou případech platí, že by se linie neměla dotýkat hran fotografie a ani opouštět obraz ve svých zakřiveních.