Zavedení nového výrobku na trh Nábytek z lepenky Eva Skřiváčková Klára Hofreiterová Petr Grebeníček 20. listopadu 2015.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Případové studie Úvodní informace Zpracovávaná témata Ukázka zpracovaného tématu CZ.1.07/1.1.00/ My to umíme.
Advertisements

Založení firmy postup. Postup založení firmy 1) Výběr oboru podnikání a vymezení předmětu živnosti 2) Volba právní formy podnikání 3) Určení názvu a umístění.
Kalkulace S tudent. Osnova výkladu 1.Kalkulace nákladů a způsoby jejího rozlišení 2.Kalkulační vzorec nákladů 3.Stanovení nákladů na kalkulační jednici.
Marketing. nástroje marketingu mix 5P product – produkt product – produkt price – cena (prodej) price – cena (prodej) place – distribuce (pozice) place.
Trh, tržní vztahy Trh Představuje určitý prostor, kde se setkávají kupující a prodávající. Na trhu se uskutečňuje akt koupě a prodeje – dochází ke směně.
Operační program Průmysl a podnikání Programové dokumenty OP – Průmysl a podnikání Národní rozvojový plán ostatní operační programy Socioekonomická.
PRŮZKUM TRHU základy. 1. Odběratelé (zákazníci) Dotazníky nejdůkladnější způsob zjišťování potřeb, názorů a zvyklostí zákazníků.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_256_TÉMA_ Rozdělení nákladů Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
K ALKULACE Kalkulace je postup rozpočítání nákladů na kalkulační jednici a stanovení ceny, případně zisku Kalkulační jednice – výrobek, služba.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Trh, ekonomika. ekonomická činnost výroba spotřeba obchod, směna.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_ INOVACE_17-19 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova.
 Pocházíme z Moravskoslezského kraje, z Města Albrechtic v okrese Bruntál.  Jsme žáci sedmých a osmých tříd základní školy.  Vznikli jsme v rámci projektu.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada44 AnotaceFormou.
KPM / PEPL1 Vyhodnocení efektivnosti investice Jan Cedl.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Problematika dlouhodobé nezaměstnanosti v ČR Autor bakalářské práce:
Předmět:Ekonomika Ročník: 3.ročník učebního oboru Autor: Mgr. Libuše Suchánková Anotace: Formou prezentace se žáci seznámí se základním rozdělením mzdy.
Hospodářský proces Hospodářský proces. Hospodářský proces Hospodářský proces rozdělujeme na následující fáze: a) výroba b) rozdělování a přerozdělování.
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomika podnikání.
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomická příprava výroby.
Autor práce: Denisa Vydrová Vedoucí práce: Ing. Petra Solarová, Ph.D. Oponent práce: Ing. František Martíšek České Budějovice, červen 2016.
Vítejte na Základech marketingu Vítejte na Základech marketingu.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza marketingového mixu vybrané banky Autor bakalářské práce:
2 Marketingové koncepce
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Aplikace nástrojů marketingového mixu ve vybrané společnosti
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Motivační a věrnostní programy jako nástroj budování loajality zákazníků Autor práce: skopalová.
Zavádění nového produktu na trh
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE DIPLOMOVÁ PRÁCE
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Optimalizace materiálového a informačního toku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Řízení vztahů se zákazníky ve vybraném podnikatelském subjektu v oblasti.
Zpětná vazba od zákazníků ve vybrané společnosti
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Firemní kultura zahraniční společnosti na území ČR Autor bakalářské.
Společenská odpovědnost ve školství
Situační analýzy prostředí – v konečném sestavení SWOT
Abeceda Mikroekonomie
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Analýza řízení privátní značky v maloobchodní jednotce
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Cena (druhy, změny) Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Komunikace se zákazníky ve vybraném podniku Autor práce: Zuzana.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Marketing VY_32_INOVACE_41_822
2. P marketingového mixu Cena. 2. P marketingového mixu Cena.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Marketingová komunikace ve vybrané společnosti
Digitální učební materiál
Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Podnik VY_32_INOVACE_40_811 Projekt.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Finanční plán stavební zakázky
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Prodeji produktu nebo služby
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Ekonomika podniku STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Vzdělávání jako hlavní složka řízení lidských zdrojů
Transkript prezentace:

Zavedení nového výrobku na trh Nábytek z lepenky Eva Skřiváčková Klára Hofreiterová Petr Grebeníček 20. listopadu 2015

Obsah Představení společnosti Produkty Popis produktů Swot analýza Segmentace trhu Průzkum trhu Preference spotřebitelů - dotazník Analýza cen konkurenčních firem Kalkulace jednotlivých produktů Plán výroby a prodeje Plánovaná výsledovka Doba návratnosti investic Návrh internetových stránek

Představení společnosti Název společnosti: CARDBOARD HOME, s. r. o. Právní forma: Společnost s Ručením Omezeným Sídlo společnosti: Smetanovo nám. 107, Litomyšl Hlavní činnost: výroba a prodej lepenkového nábytku Základní kapitál: Kč Společníci: Eva Skřiváčková, Klára Hofreiterová Petr Grebeníček

Produkty Výhody lepenkového nábytku: Nízká váha Snadná přenosnost Je levný Je šetrný k přírodě Společnost na začátku svého podnikání začíná s výrobou pěti základních druhů nábytku.

Produkty

Produkty

Popis produktu Pětivrstvá vlnitá lepenka je s vlnou typu BC, nebo EB, které je potom možné vyrábět v různých pevnostních kvalitách. Pro obalové účely mají obě vlny stejný směr. Pro stavební účely jsou vlny na sebe kolmé, aby byla pevnost lepenky ještě větší. Papírová lepenka (strojní hadrová lepenka) je vyráběna ze sběrového papíru a sběrového textilu bez chemických přísad – jedná se o 100% recyklovaný a recyklovatelný výrobek.

Popis produktu Naše produkty se skládají z určitého množství kusů. Jednotlivé kusy vznikají dle nákresu ohýbáním pětivrstvé lepenky. Zákazník při koupi či dodání dostane krabici s jednotlivými částmi společně s návodem na složení. Každý náš výrobek se skládá z různého počtu dílu: Židle – 4 dílů Lavice – 7 díly Stůl – 5 díly Skříň – 7 dílů Postel – 14 dílů Ukázka skládání lavice -

SWOT analýza Silné stránkySlabé stránky Kvalitní výrobky Inovativní přístup k výrobkům Vysoká konkurenceschopnost Vysoká úroveň marketingové komunikace Dobrá finanční situace Společnost je nováčkem na zavedeném trhu Nedostatečné zkušenosti vedení společnosti Chybná strategie společnosti PříležitostiHrozby Příznivé podmínky na trhu Snadný vstup na nové trhy Ekologické trendy v technologiích Zhoršování ekonomické situace Vysoký konkurenční tlak Konzervativní přístup zákazníků k našim výrobkům

Segmentace trhu Naše firma se zaměřuje na Český trh, kde mezi cílové skupiny patří: Mladí lidé 15 – 35 let ◦ Studenti ◦ Absolventi škol stěhující se za prací Lidé dojíždějící za prací Chataři či vlastníci víkendových bytů Lidé, kteří se často stěhují Začínající podnikatelé Designeři a umělci

Průzkum trhu Nás průzkum trhu je zaměřen především na mladé lidi a lidi ve středním věku. Proto jsme se rozhodli pro jeho rozšiřování použit sociální sítě. Při našem průzkumu trhu jsme tedy použili metodu elektronického dotazování. Dotazník vyplnilo 58 respondentů - 50% žen a 50% mužů - 85% respondentů patří do věkové skupiny 15 – 26 let - 76% respondentů jsou studenti Dotazník zdezde

Vyhodnocení dotazníku (58 dotaz.)

Preference spotřebitelů - dotazník Pro zjištění preferencí spotřebitelů při nákupu nábytku v České republice jsme opět zvolili metodu elektronického dotazování. Na dotazník odpovědělo 51 dotazovaných: - 59% žen a 41% mužů - 55% věková skupiny 15 – 26 let a 29% let - 31% zaměstnaných, 33% studenti a 20% podnikatelé Dotazník zdezde

Vyhodnocení dotazníku (51 dotaz)

Analýza cen konkurenčních firem 1. Konkurent Postel Kč Noční stolek Kč Sada 5-ti kartonových stoliček Kč Kartonová židle1 458 Kč Kartonový policový regál – Kč Kartonový stůl Kč Řečnický pult z kartonu3 458 Kč Kartonové designové židle3 990 – Kč Kartonové designové křeslo Kč

Analýza cen konkurenčních firem 2. Konkurent tato konkurenční firma nabízí pouze dva produkty a to stolky a židle, kdy tyto výrobky mají pojmenované jako party sada. Stůl 330 Kč Židle (stolička)60 Kč 3. Konkurent – mezi poslední konkurenci patří jednotliví designeři jako například Frank Gehryh a jeho židle WIGGLE SIDE CHAIR za Kč.

Analýza cen konkurenčních firem 4. Konkurent - jako posledního konkurenta jsme zařadili společnost Remember, která vyrábí desingové a dárkové předměty z kartonového materiálu. Výrobek skládací stolička Graffiti s cenou 599 Kč.

Kalkulace jednotlivých produktů Přímý materiál Naším dodavatelem pětivrstvé lepenky je firma: E.L.Z.E.T Olomouc s. r. o. Jana Sigmunda Lutín web: 1 m pětivrstvé lepenky o šířce 1,2 m = 14 Kč Přímé mzdy Naše firma zaměstnává 3 zaměstnance, kteří pracují za 80 Kč/ hodinu.

Kalkulace jednotlivých produktů Výrobní režie Elektřina Kč Vodné a stočné 840 Kč Režijní materiál Kč Celkem Kč Správní režie Nájemné Kč Telefon a internet Kč Mzdy řídících pracovníků Kč Pojištění Kč Poplatky za odpad Kč Celkem Kč Odbytová režie Expedice Kč Propagace Kč Web-hosting Kč Celkem Kč

Kalkulace jednotlivých produktů Výrobek Potřeba materiálu na 1 ks Poměrové číslo Přepočtený počet ks Výrobní režie na 1 ks Správní režie na 1 ks Odbytová režie 1 ks Židle6 m13006,59 Kč32,44 Kč8,95 Kč Lavice8 m1,332668,77 Kč43,14 Kč11,90 Kč Stůl8 m1,332008,77 Kč43,14 Kč11,90 Kč Skříň9 m1,53759,89 Kč48,66 Kč13,42 Kč Postel20 m3, ,95 Kč108,02 Kč29,80 Kč Celkem

Kalkulace - židle Přímý materiál84,0 Kč Přímé mzdy40,0 Kč Výrobní režie6,6 Kč Vlastní náklady výroby130,6 Kč Správní režie32,5 Kč Vlastní náklady výkonu163,1 Kč Odbytová režie9,0 Kč Úplné vlastní náklady výkonu172,1 Kč Marže (40 %)68,8 Kč Cena výkonu bez DPH240,9 Kč DPH (21%)50,6 Kč Cena výkonu s DPH292 Kč

Kalkulace - Lavice Přímý materiál112,0 Kč Přímé mzdy40,0 Kč Výrobní režie8,8 Kč Vlastní náklady výroby160,8 Kč Správní režie43,1 Kč Vlastní náklady výkonu203,9 Kč Odbytová režie11,9 Kč Úplné vlastní náklady výkonu215,8 Kč Marže (40 %)86,3 Kč Cena výkonu bez DPH302,1 Kč DPH (21%)63,4 Kč Cena výkonu s DPH366 Kč

Kalkulace - Stůl Přímý materiál112,0 Kč Přímé mzdy40,0 Kč Výrobní režie8,8 Kč Vlastní náklady výroby160,8 Kč Správní režie43,1 Kč Vlastní náklady výkonu203,9 Kč Odbytová režie11,9 Kč Úplné vlastní náklady výkonu215,8 Kč Marže (40 %)86,3 Kč Cena výkonu bez DPH302,1 Kč DPH (21%)63,4 Kč Cena výkonu s DPH366 Kč

Kalkulace - Skříň Přímý materiál126,0 Kč Přímé mzdy80,0 Kč Výrobní režie9,9 Kč Vlastní náklady výroby215,9 Kč Správní režie48,7 Kč Vlastní náklady výkonu264,6 Kč Odbytová režie13,4 Kč Úplné vlastní náklady výkonu278,0 Kč Marže (40 %)111,2 Kč Cena výkonu bez DPH389,2 Kč DPH (21%)81,7 Kč Cena výkonu s DPH471 Kč

Kalkulace - Postel Přímý materiál280,0 Kč Přímé mzdy240,0 Kč Výrobní režie22,0 Kč Vlastní náklady výroby542,0 Kč Správní režie108,2 Kč Vlastní náklady výkonu650,2 Kč Odbytová režie29,8 Kč Úplné vlastní náklady výkonu680,0 Kč Marže (40 %)272,0 Kč Cena výkonu bez DPH951,9 Kč DPH (21%)199,9 Kč Cena výkonu s DPH1 152 Kč

Plán výroby Výrobek ProsinecLedenÚnorBřezenDubenKvětenČervenČervenecSrpenZáříŘíjenListopad Židle Lavice Stůl Skříň Postel Výrobek ProsinecLedenÚnorBřezenDubenKvětenČervenČervenecSrpenZáříŘíjenListopad Židle Lavice Stůl Skříň Postel Celkem

Plán prodeje Výrobek ProsinecLedenÚnorBřezenDubenKvětenČervenČervenecSrpenZáříŘíjenListopad Židle Lavice Stůl Skříň Postel Výrobek ProsinecLedenÚnorBřezenDubenKvětenČerven Červenec SrpenZáříŘíjenListopad Židle Lavice Stůl Skříň Postel Tržby

Plánovaná výsledovka (zde) (zde) ŽidleLaviceStůlSkříňPostelSpolečnost Tržby Kč Kč Kč Kč Kč Kč Přímé náklady Kč Kč Kč Kč Kč Kč přímý materiál Kč Kč Kč Kč Kč Kč přímé mzdy Kč7 200 Kč5 400 Kč Kč9 600 Kč Kč Režijní náklady Kč Kč7 622 Kč Kč5 646 Kč Kč HV (zisk) Kč Kč Kč Kč Kč Kč Rentabilita 43% 35% ŽidleLaviceStůlSkříňPostelSpolečnost Tržby Kč Kč Kč Kč Kč Kč Přímé náklady Kč Kč Kč Kč Kč Kč přímý materiál Kč Kč Kč Kč Kč Kč přímé mzdy Kč7 600 Kč5 600 Kč Kč9 600 Kč Kč Režijní náklady Kč Kč Kč Kč Kč Kč HV (zisk) Kč Kč Kč Kč Kč Kč Rentabilita 44 % 43 % 36 % Prosinec 2015 Leden 2016

Bod zvratu a návratnost počáteční investice Prosinec 2015 ŽidleLaviceStůlSkříňPostelSpolečnost Počet prodaných Ks Tržby Kč Kč Kč Kč Kč Kč VN Kč Kč Kč Kč Kč Kč Marže Kč Kč Kč Kč Kč Kč FN Kč Kč Kč Kč Kč Kč Zisk Kč Kč Kč Kč Kč Kč Příspvěek k tržbám 57,1% Bod zvratu společnosti Kč Poměr tržeb 22,9%19,2%14,4%30,1%13,4%100,0% Poměr tržeb v KČ - Bod zvratu ,1 Kč24 945,7 Kč18 709,3 Kč39 236,1 Kč17 448,4 Kč Bodu zvratu v ks Leden 2016 ŽidleLaviceStůlSkříňPostelSpolečnost Počet prodaných Ks Tržby Kč Kč Kč Kč Kč Kč VN Kč Kč Kč Kč Kč Kč Marže Kč Kč Kč Kč Kč Kč FN Kč Kč Kč Kč Kč Kč Zisk Kč Kč Kč Kč Kč Kč Příspvěek k tržbám 57,1% Bod zvratu společnosti Kč Poměr tržeb 23,5%19,3%14,2%30,1%12,8%100,0% Poměr tržeb v KČ - Bod zvratu ,3 Kč25 158,0 Kč18 537,4 Kč39 191,3 Kč16 670,7 Kč Bodu zvratu v ks

Doba návratnosti investice NPV, IRR Doba životnosti projektu byla stanovena na 5 let Doba návratnosti = / Doba návratnosti = 2 roky NPV = NPV = ,1 IRR: IRR = 41,7 %

Návrh internetových stránek Návrh internetových stránek

Zdroje tn.nova.cz/magazin/hobby/dum/nabytek-z- lepenky-neni-jen-pro-bezdomovce.html tn.nova.cz/magazin/hobby/dum/nabytek-z- lepenky-neni-jen-pro-bezdomovce.html skladny-a-levny.html skladny-a-levny.html design.html design.html

Děkujeme za pozornost