Úvodní seminář Klíčová aktivita č. 3 V Hradci Králové Datum 18. – 22.10.2010.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Evaluace v mateřské škole
Advertisements

Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
Kariérové poradenství
Vlastní hodnocení školy
1. Vstup do pilotního projektu RVP GV
Ing. Miroslav Pivovarčík, MBA
TVORBA VLASTNÍHO HODNOCENÍ ŠKOLY za školní rok 2005/2006 a 2006/2007
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Monitor Projekt Gymnázia Nymburk podpořený z prostředků ESF.
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů 1. díl Tvorba a ověřování pilotních školních vzdělávacích programů na vybraných SOŠ a SOU Projekt.
Základní škola při Biskupském gymnáziu Krupka 1 - Bohosudov
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Hodnocení škol a školských zařízení
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOL A HODNOCENÍ ČŠI
Přístup k vlastnímu hodnocení ze strany ČŠI
Dotyková zařízení ve výuce​ KA4 Evaluace
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY z pohledu ČŠI "Cesta ke kvalitě"
Vlastní hodnocení školy
VLASTNÍ HODNOCENÍ Z POHLEDU SLOUČENÉ ZŠ A MŠ
Minimální preventivní program Pražské centrum primární prevence.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Struktura personální směrnice
Inspekční hodnocení ŠVP víceletá gymnázia podle RVP ZV (víceletá gymnázia podle RVP G čtyřletá gymnázia podle RVP G) Mgr. Zdenka Spalová, Karlovarský inspektorát.
Autoevaluace na SZŠ a VOŠZdr. Liberec vyhláška č.15/2005 Sb. na naší škole od roku 2006 tříletý cyklus ošetřeno směrnicí ředitelky školy výchozí dokument.
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE AUTOEVALUACE SLUŽEB ICT listopad 2006 (c) Radek Maca.
Vlastní hodnocení školy a školní vzdělávací program
Vlastní hodnocení školy
Základní škola a Mateřská škola Stařeč, okres Třebíč
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE EVALUACE ŠKOLY listopad 2006 (c) Radek Maca.
vlastní hodnocení školy
Střední škola umělecká a řemeslná PROJEKT EVA. 10 oblastí hodnocení: 1.Cíle a jejich dosahování, ŠVP, základní dokumenty 2.Vnitřní pravidla života ve.
ICT VE ŠKOLE LIDSKÉ ZDROJE listopad 2006 (c) Radek Maca.
Osnova kurzu – modulu A3 PŘÍPRAVA PROJEKTU
Autoevaluace školy ZŠ pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami s.r.o. Aviatiků 462, Ostrava-Hrabůvka Mgr. René Macháč.
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY Zdeněk Hrkal Karlovy Vary, 12. listopadu 2009 Po každé dobré činnosti je radost z práce odměnou dvojnásobnou. (Euripides)
KARIÉRNÍ SYSTÉM ŘEDITELŮ
Autoevaluace školy RNDr. Irena Přádná Gymnázium F. X. Šaldy Liberec 2007
BUDOVÁNÍ SYSTÉMŮ MANAGEMENTU
1 Evaluace a hodnocení EvaluaceAutoevaluace ©. 2 EVALUACE /Autoevaluace EVALUACE vyjadřuje souhrnně teorii, metodologii a praxi veškerého hodnocení nejrůznějších.
Vlastní hodnocení školy KA 03/5 Metodická setkávání „Vzdělávací tržiště“ Mgr. Pavlína Karlová.
Kariérní systém učitelů PhDr. Jitka Miklová, MŠMT
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
ZŠ Přerov, Boženy Němcové 16 Školní poradenské pracoviště Mgr. Ilona Bočinská ředitelka školy
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ve městě Brně Aktuální informace k realizaci projektu MAP 9. březen 2016.
 Záměr napomoci úřadům na cestě za kvalitou  Propagace modelu CAF  Zjednodušení – zpříjemnění – zavádění modelu CAF  Předání dlouholetých zkušeností.
Projekt „Inovace vzdělávacího programu Inovace vzdělávacího programu VOŠS Ostrava a rozšíření o kombinovanou formu vzdělávání Mgr. Michaela Holaňová.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
Hodnocení kvality vzdělávání v Libereckém kraji Informace o průběhu projektu Ing. Petr Rychlovský.
Klíčová aktivita 3 Profesní portfolio Ing. Aleš Jurečka Praha,
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Dokumentace školy Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Liberec 12. prosince 2013 Mgr. Karel Bárta.
Projekt ESF Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality Jihlava, Michal Uhlař 1Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality.
Projekt Mapa školy Jihlava,
Plány aktivit/Školní akční plány
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Motivace a stimulace zaměstnanců ve vybrané obchodní společnosti
PO IV na 2.stupni z pohledu školy.
Úvodní seminář Klíčová aktivita č. 3
ŠKOLNÍ AKČNÍ PLÁN/PLÁN AKTIVIT
PHmax ve středním vzdělávání
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
První zkušenosti s evaluací
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
Kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání. kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání.
Model intenzivní podpory
Stav a činnost IM a KLI pro dozorovou návštěvu ČIA
Transkript prezentace:

Úvodní seminář Klíčová aktivita č. 3 V Hradci Králové Datum 18. –

 Obsah  Účel  Důvody pro hodnocení kvality škol  Popis hodnocení kvality škol  Dotazníkové šetření  Auditní šetření  Celkové, výsledné hodnocení školy  Zpráva z VHŠ  Spolupráce nadpis

1. Účel projektu  Získávání informací  Vyhodnocování, porovnávání informací, analýza informací  Hodnocení kvality vzdělávání

nadpis 1.1 Související dokumenty  Zákon č. 561/2004 Sb.  Vyhláška MŠMT č. 15/2005 Sb., novela č. 225/2009 Sb.  Model CAF Common Assessment Frame Work

nadpis 1.1 Související dokumenty  ČSN EN ISO 9001:2009 Systémy managementu kvality – Požadavky  Metodika ISO/IWA 2:2003 – směrnice pro aplikaci ISO 9001:2000 ve vzdělávání.

nadpis 2. Důvody pro hodnocení kvality vzdělávání škol  efektivní posouzení kvality škol  podložené stanovení cílů na příští školní rok  přijímání odůvodněných opatření k dosažení stanovených cílů

nadpis  zlepšování postavení školy v konkurenci  snadnější zpracování autoevaluace školy 2. Důvody pro hodnocení kvality vzdělávání škol

nadpis  zvyšování kvality výchovně vzdělávacího procesu  zlepšování celkové úrovně školy  zvýšení image školy 2. Důvody pro hodnocení kvality vzdělávání škol

nadpis 3. Popis hodnocení kvality škol

nadpis 3.1 Kdo hodnotí školu?  Žáci  Učitelé  Nepedagogičtí zaměstnanci  Vedení školy  Rodiče

nadpis 3.1 Kdo hodnotí školu?  Absolventi školy  Partneři školy  Veřejnost

nadpis 3.3 Tři fáze hodnocení kvality škol  Dotazníkové šetření  Auditní šetření  Celkové, výsledné vyhodnocení

nadpis 4. Dotazníkové šetření

nadpis 4. Dotazníkové šetření

nadpis 4. Dotazníkové šetření a) podmínky vzdělávání Sledovaný jevKritérium I.vliv demografických a personálních podmínek na vzdělávání 1. Sleduje a reaguje škola na změny v populaci potencionálních žáků tak, aby nebyla ohrožena naplněnost školy? 2. Má škola dostatek kvalifikovaných pracovníků, kteří mohou naplňovat současné i budoucí potřeby školy včetně specializovaných pedagogických činností?

nadpis 4.1 Databáze otázek  Systém otázek pro kategorie A - H  Hodnotící se vyjadřují ke kategoriím  V otázkách jsou obsaženy oblasti a – f  Otázky se vztahují ke kritériím

nadpis 4.2 Dotazníky  Dotazník je sestavován elektronicky na internetovém portálu  Dotazníky jsou anonymní, každý účastník má své heslo

nadpis 4.2 Dotazníky Stupně hodnocení odpovědí byly zvoleny takto: 1 – ano - vysoká spokojenost 2 - spíše ano - spíše spokojen/a/ 3 - spíše ne - spíše nespokojen/a/ 4 - ne - nespokojenost

nadpis 4.2 Dotazníky Každé odpovědi odpovídá určený počet bodů:

nadpis 4.2 Dotazníky Pravidla: Dotazník = max. 20 otázek Otázky označené * jsou povinné  vyplňování elektronicky - výjimky - papírový dotazník (rodiče, nepedagogičtí zaměstnanci, veřejnost…)

nadpis 4.2 Dotazníky Znázornění výsledků formou tabulek a grafů. Možnost volby porovnání výsledků:  Všechny školy  Gymnázia  Střední odborné školy  S vybranými školami (min.5)

nadpis 4.2 Dotazníky Žáci a rodiče - možnost volby podle tříd Kritická hodnota - zvolena pro přehlednost výsledků a rychlou orientaci možnost její změny

nadpis 4.2 Dotazníky Každá škola vidí své detailní výsledky a průměrné výsledky ostatních škol.

nadpis 4.2 Dotazníky Vyhodnocení dotazníků na: Podle kategorie hodnotitelů Podle oblastí daných vyhláškou MŠMT

nadpis 5. Auditní šetření Cíl:  Doplnit data z dotazníkového šetření (princip triangulace)  Doplnit zjištění z přezkoumání dokumentace školy  Zjistit stav školy vzhledem k ISO 9001

nadpis 5. Auditní šetření Systém auditního šetření se řídí: - metodickým pokynem pro vedoucího konzultanta - metodickým pokynem pro hodnotitele

nadpis 5. Auditní šetření Pravidla:  Databáze otázek pro auditní šetření pro oblasti a - f dle vyhlášky MŠMT  Otázky jsou pokládány ústně, (nejedná se o pohovor)

nadpis 5. Auditní šetření Dotazováni jsou: Vedení školy – ředitel/ka + zástupci Učitelé % Žáci 2 - 5% Nepedagogičtí zaměstnanci %

nadpis 5. Auditní šetření Počty otázek: Vedení školy 50 otázek Učitelé 25 otázek Žáci 15 otázek Nepedagogičtí zaměstnanci 15 otázek

nadpis 5. Auditní šetření  4 hodnotitelé  Doprovod po škole  Organizace – žáci ze třídy, učitelé, kteří neučí, vedení školy a nepedag. zam.

nadpis 5. Auditní šetření Zpráva z auditního šetření Obsah: Cíl auditního šetření Jména a podpisy hodnotitelů Časový plán Zjištění (silné a slabé stránky)

nadpis 5. Auditní šetření Výsledky z auditního šetření:  Vložení odpovědí od dotazovaných do internetové aplikace  Hodnocení a bodování otázek je shodné s DŠ

nadpis 5. Auditní šetření  Znázornění podle hodnotitele  Znázornění podle oblastí Ukázka z

nadpis 6. Závěr obou šetření Zpráva o hodnocení kvality školy (vypracovává Attest, s.r.o.) Obsah: DŠ - tabulky a grafy dle oblastí AŠ - tabulky a grafy dle oblastí Silné a slabé stránky

nadpis 6. Závěr obou šetření Ukázka výstupu z hodnocení Gymnázium J. K. Tyla

nadpis 7. Celkové, výsledné hodnocení školy  okno Zprávy  okno Zprávy z VHŠ  Zpráva z vlastního hodnocení školy z daného cyklu

nadpis 7. Celkové, výsledné hodnocení školy Zpráva z vlastního hodnocení školy z cyklu 2010/2011 Úvod zprávy Průměrné výsledky z DŠ a AŠ a průměr ostatních škol

nadpis 7. Celkové, výsledné hodnocení školy Vyhodnocení Silné a slabé stránky Vyjádření ředitele (návrhy na opatření)

nadpis 7. Celkové, výsledné hodnocení školy Zdůvodnění a cíle Závěr zprávy

nadpis 8. Spolupráce  Zaslat em: - jméno školního administrátora - počet žáků po třídách - počet rodičů po třídách - počet členů vedení školy - počet učitelů - počet nepedagogických zaměstnanců

nadpis Další počty: - počet absolventů - počet partnerů (zaměstnavatelů) - počet pro veřejnost Papírové dotazníky Termín předání podkladů do 1 týdne Termín pro návštěvu školy 8. Spolupráce

nadpis N á zev š koly Jm é no a př í jmen í š koln í ho administr á tora: Požadovan é počty dotazn í ků, resp. Přihla š ovac í ch ú dajů Kategorie Pap í rově Elektronicky Tř í dy - ž á ci 1. A B C 23 Rodiče 3. D A B C D 19 Pedagogický sbor 45 Zaměstnanci (nepedag.) 8 Veden í 3 Absolventi 20 Partneři, zřizovatel 4 Veřejnost 10

nadpis Návštěva školy: Předání hesel Předání MP pro vedení školy, školního administrátora a účastníky šetření Ukázka z Q – portálu, přihlášení školního administrátora 8. Spolupráce