Úvodní seminář Klíčová aktivita č. 3 V Hradci Králové Datum 18. –
Obsah Účel Důvody pro hodnocení kvality škol Popis hodnocení kvality škol Dotazníkové šetření Auditní šetření Celkové, výsledné hodnocení školy Zpráva z VHŠ Spolupráce nadpis
1. Účel projektu Získávání informací Vyhodnocování, porovnávání informací, analýza informací Hodnocení kvality vzdělávání
nadpis 1.1 Související dokumenty Zákon č. 561/2004 Sb. Vyhláška MŠMT č. 15/2005 Sb., novela č. 225/2009 Sb. Model CAF Common Assessment Frame Work
nadpis 1.1 Související dokumenty ČSN EN ISO 9001:2009 Systémy managementu kvality – Požadavky Metodika ISO/IWA 2:2003 – směrnice pro aplikaci ISO 9001:2000 ve vzdělávání.
nadpis 2. Důvody pro hodnocení kvality vzdělávání škol efektivní posouzení kvality škol podložené stanovení cílů na příští školní rok přijímání odůvodněných opatření k dosažení stanovených cílů
nadpis zlepšování postavení školy v konkurenci snadnější zpracování autoevaluace školy 2. Důvody pro hodnocení kvality vzdělávání škol
nadpis zvyšování kvality výchovně vzdělávacího procesu zlepšování celkové úrovně školy zvýšení image školy 2. Důvody pro hodnocení kvality vzdělávání škol
nadpis 3. Popis hodnocení kvality škol
nadpis 3.1 Kdo hodnotí školu? Žáci Učitelé Nepedagogičtí zaměstnanci Vedení školy Rodiče
nadpis 3.1 Kdo hodnotí školu? Absolventi školy Partneři školy Veřejnost
nadpis 3.3 Tři fáze hodnocení kvality škol Dotazníkové šetření Auditní šetření Celkové, výsledné vyhodnocení
nadpis 4. Dotazníkové šetření
nadpis 4. Dotazníkové šetření
nadpis 4. Dotazníkové šetření a) podmínky vzdělávání Sledovaný jevKritérium I.vliv demografických a personálních podmínek na vzdělávání 1. Sleduje a reaguje škola na změny v populaci potencionálních žáků tak, aby nebyla ohrožena naplněnost školy? 2. Má škola dostatek kvalifikovaných pracovníků, kteří mohou naplňovat současné i budoucí potřeby školy včetně specializovaných pedagogických činností?
nadpis 4.1 Databáze otázek Systém otázek pro kategorie A - H Hodnotící se vyjadřují ke kategoriím V otázkách jsou obsaženy oblasti a – f Otázky se vztahují ke kritériím
nadpis 4.2 Dotazníky Dotazník je sestavován elektronicky na internetovém portálu Dotazníky jsou anonymní, každý účastník má své heslo
nadpis 4.2 Dotazníky Stupně hodnocení odpovědí byly zvoleny takto: 1 – ano - vysoká spokojenost 2 - spíše ano - spíše spokojen/a/ 3 - spíše ne - spíše nespokojen/a/ 4 - ne - nespokojenost
nadpis 4.2 Dotazníky Každé odpovědi odpovídá určený počet bodů:
nadpis 4.2 Dotazníky Pravidla: Dotazník = max. 20 otázek Otázky označené * jsou povinné vyplňování elektronicky - výjimky - papírový dotazník (rodiče, nepedagogičtí zaměstnanci, veřejnost…)
nadpis 4.2 Dotazníky Znázornění výsledků formou tabulek a grafů. Možnost volby porovnání výsledků: Všechny školy Gymnázia Střední odborné školy S vybranými školami (min.5)
nadpis 4.2 Dotazníky Žáci a rodiče - možnost volby podle tříd Kritická hodnota - zvolena pro přehlednost výsledků a rychlou orientaci možnost její změny
nadpis 4.2 Dotazníky Každá škola vidí své detailní výsledky a průměrné výsledky ostatních škol.
nadpis 4.2 Dotazníky Vyhodnocení dotazníků na: Podle kategorie hodnotitelů Podle oblastí daných vyhláškou MŠMT
nadpis 5. Auditní šetření Cíl: Doplnit data z dotazníkového šetření (princip triangulace) Doplnit zjištění z přezkoumání dokumentace školy Zjistit stav školy vzhledem k ISO 9001
nadpis 5. Auditní šetření Systém auditního šetření se řídí: - metodickým pokynem pro vedoucího konzultanta - metodickým pokynem pro hodnotitele
nadpis 5. Auditní šetření Pravidla: Databáze otázek pro auditní šetření pro oblasti a - f dle vyhlášky MŠMT Otázky jsou pokládány ústně, (nejedná se o pohovor)
nadpis 5. Auditní šetření Dotazováni jsou: Vedení školy – ředitel/ka + zástupci Učitelé % Žáci 2 - 5% Nepedagogičtí zaměstnanci %
nadpis 5. Auditní šetření Počty otázek: Vedení školy 50 otázek Učitelé 25 otázek Žáci 15 otázek Nepedagogičtí zaměstnanci 15 otázek
nadpis 5. Auditní šetření 4 hodnotitelé Doprovod po škole Organizace – žáci ze třídy, učitelé, kteří neučí, vedení školy a nepedag. zam.
nadpis 5. Auditní šetření Zpráva z auditního šetření Obsah: Cíl auditního šetření Jména a podpisy hodnotitelů Časový plán Zjištění (silné a slabé stránky)
nadpis 5. Auditní šetření Výsledky z auditního šetření: Vložení odpovědí od dotazovaných do internetové aplikace Hodnocení a bodování otázek je shodné s DŠ
nadpis 5. Auditní šetření Znázornění podle hodnotitele Znázornění podle oblastí Ukázka z
nadpis 6. Závěr obou šetření Zpráva o hodnocení kvality školy (vypracovává Attest, s.r.o.) Obsah: DŠ - tabulky a grafy dle oblastí AŠ - tabulky a grafy dle oblastí Silné a slabé stránky
nadpis 6. Závěr obou šetření Ukázka výstupu z hodnocení Gymnázium J. K. Tyla
nadpis 7. Celkové, výsledné hodnocení školy okno Zprávy okno Zprávy z VHŠ Zpráva z vlastního hodnocení školy z daného cyklu
nadpis 7. Celkové, výsledné hodnocení školy Zpráva z vlastního hodnocení školy z cyklu 2010/2011 Úvod zprávy Průměrné výsledky z DŠ a AŠ a průměr ostatních škol
nadpis 7. Celkové, výsledné hodnocení školy Vyhodnocení Silné a slabé stránky Vyjádření ředitele (návrhy na opatření)
nadpis 7. Celkové, výsledné hodnocení školy Zdůvodnění a cíle Závěr zprávy
nadpis 8. Spolupráce Zaslat em: - jméno školního administrátora - počet žáků po třídách - počet rodičů po třídách - počet členů vedení školy - počet učitelů - počet nepedagogických zaměstnanců
nadpis Další počty: - počet absolventů - počet partnerů (zaměstnavatelů) - počet pro veřejnost Papírové dotazníky Termín předání podkladů do 1 týdne Termín pro návštěvu školy 8. Spolupráce
nadpis N á zev š koly Jm é no a př í jmen í š koln í ho administr á tora: Požadovan é počty dotazn í ků, resp. Přihla š ovac í ch ú dajů Kategorie Pap í rově Elektronicky Tř í dy - ž á ci 1. A B C 23 Rodiče 3. D A B C D 19 Pedagogický sbor 45 Zaměstnanci (nepedag.) 8 Veden í 3 Absolventi 20 Partneři, zřizovatel 4 Veřejnost 10
nadpis Návštěva školy: Předání hesel Předání MP pro vedení školy, školního administrátora a účastníky šetření Ukázka z Q – portálu, přihlášení školního administrátora 8. Spolupráce