Strategie cenové tvorby 1 Hradec Králové 30.3.2013 CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, 500 03 Hradec Králové.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Logaritmická funkce 1 Hradec Králové CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
Advertisements

Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluStrategické.
Marketing obchodu. Obsah 1. Specifika ceny v obchodní firmě 2. Metody tvorby ceny 3. Rozhodování o ceně, cenová strategie 4. Další možnosti práce s cenou.
Marketing. nástroje marketingu mix 5P product – produkt product – produkt price – cena (prodej) price – cena (prodej) place – distribuce (pozice) place.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada22 AnotaceZpětné.
Marketingový informační systém 1 Hradec Králové CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
Trh, ekonomika. ekonomická činnost výroba spotřeba obchod, směna.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Finanční stránka podniku. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Bc. Klára Loudová Název materiálu:
Zajištění závazků 1 Hradec Králové Datum CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
Diplomové práce pro CE WOOD a) Bilance toku materiálu pilařského provozu b) Závislost kvality vstupní suroviny na kvalitu výstupních produktů pilařského.
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
E KOLOGIE Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Soňa Dvořáková Název: VY_32_INOVACE_13_B_19_Ekologie Téma: Člověk a příroda Číslo.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G. MASARYKA 4 Daňová evidence.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Mgr. Petr Tomek Datum/období: podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma.
Vítejte na Základech marketingu Vítejte na Základech marketingu.
2 Marketingové koncepce
Další operace s vektory
Obchod, trh Základy hospodaření.
Banky, vklady, úvěry, půjčky z hlediska občana 2 – Půjčky apod.
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Název školy: Základní škola a mateřská škola,
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE DIPLOMOVÁ PRÁCE
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Situační analýzy prostředí – v konečném sestavení SWOT
Mezinárodní hotelnictví
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Portfolio analýza Model GE
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
Vznik pracovního poměru
MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE II.
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Ekonomika– národní hospodářství
Inverzní funkce CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Makroekonomie E 7 - otázky.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Marketing VY_32_INOVACE_41_822
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Životní cyklus CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Odměňování zaměstnanců
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Hospodářský cyklus VY_32_INOVACE_40_814
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
2. P marketingového mixu Cena. 2. P marketingového mixu Cena.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Výnosy CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Ing. Veronika Dostálková MBA
Symetrie a asymetrie VY_32_INOVACE_45_902
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Májovci CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Hospodářská politika - cíle, nástroje a nositelé TNH 2 (S-4)
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Marketing a management 2. ročník
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Pro žáky naší školy více – Na míru píšeme učebnice VY_32_INOVACE_VJ26 Excel – funkce Současná hodnota.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Obchodní závazkové vztahy
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Družstvo CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Transkript prezentace:

Strategie cenové tvorby 1 Hradec Králové CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové

2 Tento učební materiál vznikl za podpory OPVK 1.5 Název školyCZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Číslo projektuCZ 1.07/1.5.00/ Název projektuModerní škola Číslo DUMCSA_OPVK15_052 PředmětMarketing Tematický celekNástroje marketingu Název materiáluStrategie cenové tvorby AutorIng. Iva Kovaříková Datum ověření, třída Časová dotace30 min. PomůckyPC, flash disk, interaktivní tabule Vzdělávací cílPochopení souvislostí mezi jednotlivými přístupy k tvorbě ceny jako jediného nástroje marketingového mixu, který přináší zisk.

Strategie cenové tvorby 3

Přesto, nebo právě proto, že je cena jediným prvkem marketingového mixu, který produkuje příjmy /ostatní nástroje produkují náklady/, je určení ceny problémem zejména tehdy, jedná-li se o nový výrobek. Firma se rozhoduje o umístění výrobku na trhu z hlediska kvality a ceny. 4

Vložit obr. 5

Výše uvedená matice obsahuje 9 možných strategií, a to s přihlédnutím k různé úrovni jakosti /kvality/ produktu a různé cenové úrovni produktu 6

9 strategií cena/kvalita Strategie na levé diagonále – /tedy premiantská strategie, strategie průměrné hodnoty a strategie hospodárnosti/ mohou koexistovat /společně působit/ na stejném trhu. Znamená to, že konkurenční firmy obsluhují 3 typy zákazníků: 7

a/ ti, kteří trvají na vysoké kvalitě a jsou tedy ochotni zaplatit vysokou cenu b/ ti, kteří se spokojí s průměrnou kvalitou za průměrnou cenu c/ ti, kterým stačí nízká kvalita, neboť upřednostňují nízkou cenu 8

Strategie v pravém horním rohu matice – /tedy strategie vysoké hodnoty, strategie vynikající hodnoty a strategie dobré hodnoty/ představují různé způsoby, jak zaútočit na stategie na diagonále /uhlopříčce/. 9

Strategie 2 znamená, že se jedná o stejně kvalitní výrobek jako v případě kvadrantu 1, ale o něco levnější Strategie 3 říká de facto totéž, avšak nabízí ještě větší úsporu pro zákazníka /výrobek je ještě levnější/ Strategie 6 představuje dobrou hodnotu za dobrou cenu 10

Strategie v levém dolním rohu – /tedy strategie předražování, vyděračská strategie a falešná strategie hospodárnosti/ jsou pro zákazníka nejméně výhodné, neboť představují relativní předražování výrobků vzhledem k jejich ne zcela špičkové kvalitě 11

Strategie 4 představuje pro firmu nebezpečí, že o ní zákazníci budou šířit negativní hodnocení Strategie 7 je zcela negativní, neboť zákazníci se cítí být okradeni Strategie 8 sleduje stejné cíle, jako 2 předchozí, ale zákazníkům se snaží vnutit pocit hospodárnosti 12

Závěr Určování ceny je vlastně hledáním vhodného kompromisu Výše ceny je součástí celkové strategie marketingu Ocenění produktu ovlivňuje celá řada často protichůdných faktorů a okolností 13

Použité zdroje: 1. MCCARTHY, E. Základy marketingu. 1. vyd. Praha: Victoria publishing, 1995, 511 s. ISBN KOTLER, Philip. Marketing management. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 788 s. ISBN Management - cvičení. Vítězslav Hálek [online]. © 2013 [cit ]. Dostupné z: 14