 Do tvorby strategie jsou zapojení pracovníci příslušných odborů KÚ LK a zároveň další zainteresované subjekty ze sociální oblasti, služeb a vzdělávání.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ing. Stanislava Správková
Advertisements

Návrh komunitního plánu na rok
Kancelář Rady vlády pro záležitosti romské komunity při Úřadu vlády Agentura pro odstraňování sociálního vyloučení v romských lokalitách České Budějovice.
Pracovní skupina národnostní menšiny a cizinci
Podpora dostupnosti a kvality sociálních služeb v Pardubickém kraji Úvodní seminář k projektu Pardubice
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Individuální projekt „Plánování sociálních.
Plán rozvoje sociálních služeb Milevsko Ing. Michaela Švehlová Tato akce byla financována Evropskou unií, státním rozpočtem České republiky a Jihočeským.
P ROVÁZÁNÍ SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ S TVORBOU STRATEGICKÝCH A ROZVOJOVÝCH PLÁNŮ REGIONŮ.
Sociodemografická analýza Výzkum potřeb uživatelů Prostějov.
Sociálně-aktivizační služba pro rodiny s dětmi
Projekt „Rozvoj procesu plánování dostupnosti sociálních služeb v Olomouci“ 3. KOMUNITNÍ PLÁN SOCIÁLNÍCH SLUŽEB MĚSTA OLOMOUCE 2013 – 2015 Tato akce je.
Vznik  jeden z výstupů projektu „Vytvoření střednědobého plánu rozvoje sociálních služeb v Prostějově“  realizace byla zahájena  v pěti.
Ing. Stanislava Správková
Ing. Šárka Horáková, statutární město Karviná
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
 schválen usnesením vlády č. 85/2008  pilotní fáze 2008 – 2010  odbor Úřadu vlády  zmocněnec vlády pro lidská práva  monitorovací výbor Vznik AGENTURY.
Vytvoření a podpora Lokálního partnerství pro sociálně vyloučenou lokalitu Přichystalova 70 Sdružení Podané ruce, o.s.
Střednědobé plánování sociálních služeb v Olomouckém kraji IP – „Podpora plánování rozvoje sociálních služeb v Olomouckém kraji“
Veřejné projednání návrhu 2
Pracovní skupina III Osoby v krizi a osoby ohrožené sociálním vyloučením.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Rozvoj sociálních služeb v Moravskoslezském kraji Vize Moravskoslezského kraje: Partnerstvím zadavatelů.
Setkání s poskytovateli sociálních služeb –
Prevence rizikového chování a situace v Moravskoslezském kraji
Projekt „Zajištění místní a typové dostupnosti sociálních služeb“. Tyto materiály byly vytvořeny s podporou EU. Názory zde prezentované jsou plně v zodpovědnosti.
Projekt Brno-Zdravé město přínos občanům v rámci veřejné správy
AGENTURA V ROCE Agentura pro sociální začleňování v romských lokalitách  schválen usnesením vlády č. 85/2008  pilotní fáze 2008 – 2010  odbor.
Vzor titulní strany: Sociální služby 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Každý nový snímek musí mít logo a název projektu včetně čísla!!! Rozložení.
Transformuje Kraj nebo kraj ?
1 Plánování rozvoje sociálních služeb v ČR a další perspektivy jeho vývoje Zlín
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu IP „Podpora procesu transformace pobytových.
Shrnutí závěrů prvního konferenčního dne. Komunitní plánování, komunitní služby – jejich dostupnost a financování v Jihočeském kraji Mgr. Petr Studenovský.
„ WORKSHOP „Terénní sociální práce v sociálně vyloučených lokalitách Moravskoslezského kraje – práce se závislými klienty“ Vyhodnocení a shrnutí výstupů.
Informace o stavu přípravy střednědobého plánu rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji na období 2008 – 2011 informační seminář k PLÁNOVÁNÍ ROZVOJE.
Role koordinačních skupin komunitního plánování v prorodinné politice Konference k zahájení projektu „Od analýz ke koordinaci sociálních služeb v Děčíně“
Transformace sociálních služeb: zkušenosti a výsledky Ing. Daniela Lusková Role obcí v transformaci sociálních služeb 25. – , Praha.
KLÍČOVÁ AKTIVITA Č. 6 – RANÁ PÉČE Registrační číslo projektu: CZ.1.04/3.2.00/ Tento projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím OP LZZ.
Rodinná politika v Jihomoravském kraji Rodinná politika v centru pozornosti krajů a obcí ( Jihlava – konference)
Je záležitostí nás všech. 1. Z dokumentů EU : Amsterodamská smlouva, Smlouva v Nice Z dokumentů ČR : Usnesení vlády ČR č. 824 z 1/9/2004, Zákon.
Projekt „Podpora plánování rozvoje sociálních služeb v JMK III.“ a jeho výstupy Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Jihomoravském kraji na období.
MAS CÍNOVECKO o.p.s., organizační složka MAS CÍNOVECKO - LEADER Podpora sociální soudržnosti na území místního partnerství v programovém období
 Zapojení všech zainteresovaných subjektů formou realizace setkání v rámci tzv. „kulatých stolů“  „Kulatý stůl“ v oblasti vzdělávání se uskutečnil 25.
1 PRIORITY SEKCE NÁMĚSTKYNĚ MINISTRA PRO SOCIÁLNÍ A RODINNOU POLITIKU.
 Evropský sociální fond  Operační program Lidské zdroje a zaměstnanost  Doba realizace projektu: –
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji a jeho návaznost na plány komunitní plány na místní úrovni setkání k zahájení tvorby Komunitního.
Strategický plán rozvoje statutárního města Jihlavy „JIHLAVA – MĚSTO PRO ŽIVOT“ 17. prosince 2013.
Mgr. Jana Hanzlíková náměstkyně ministryně Sekce pro ochranu práv dětí a sociálního začleňování 10. dubna 2014.
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji na období konference Sociální služby v Ústeckém kraji Krajský úřad Ústeckého kraje.
„Zavedení systematické podpory procesu plánování sociálních služeb a péče sociálně potřebným na Středním Vsetínsku, Velkokarlovicku a Hornolidečsku“ Operační.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
Projekt: „Aktualizace Střednědobého plánu rozvoje sociálních služeb na území ORP Veselí nad Moravou “ Bc. Gabriela Fellingerová 1. Veřejné setkání 1. října.
Komunitní plánování ORP Roudnice nad Labem – spolu a inovativně.
3. setkání pracovní skupiny projektu MOS obcí v územním obvodu ORP Chomutov Místo: Chomutov Dne: , 10:00 hod. S OCIÁLNÍ SLUŽBY – PROJEKT MOS.
Sociální práce v roce 2012 Bc. Ivana Vedralová. Od Úřad práce ČR převezme:  Činnosti, které přímo souvisejí s řízením, rozhodováním a výplatou.
1 Plánování sociálních služeb z pohledu MPSV Brno
Individuální projekt systémový - OP VVV Inkluzivní a kvalitní vzdělávání v územích se sociálně vyloučenými lokalitami.
Projekt na podporu neformální péče v ORP Hodonín
Analýza potřebnosti rozvoje sociálních služeb v Brně pro další osoby ohrožené sociálním vyloučením Dílčí odborná studie pro tvorbu 5. Komunitního plánu.
PODPORA SOCIÁLNÍCH SLUŽEB V ÚSTECKÉM KRAJI 2 - POSOSUK 2
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Koncepce rozvoje sociálních služeb pro osoby se zdravotním postižením poskytovaných příspěvkovými organizacemi Zlínského kraje na období Luhačovice.
KA 1 Podpora a rozvoj služeb v oblasti SPOD
Komunitní plánování Mirka Wildmannová.
OSPOD NOVÝ BOR A SOCIÁLNÍCH SLUŽEB Mgr. Balážová Dana OSPOD Nový Bor
Komunitní plánování sociálních služeb Děčín
Úloha kraje v síťování sociálních služeb
Ing. Stanislava Správková
Klíčové aktivity projektu
KOMUNITNÍ PLÁN PÉČE Benešov nad Ploučnicí
Projekt Evaluace sociálních služeb v Moravskoslezském kraji
Transkript prezentace:

 Do tvorby strategie jsou zapojení pracovníci příslušných odborů KÚ LK a zároveň další zainteresované subjekty ze sociální oblasti, služeb a vzdělávání  Proběhla setkání v rámci tzv. „kulatých stolů“ s pracovníky KÚ LK, pracovníky krajem zřízených organizací a dále se zástupci podnikatelských i nepodnikatelských subjektů  Strategie bude navazovat a vycházet ze strategických dokumentů LK  Její tvorba bude probíhat na základě důkladné analýzy jednotlivých oblastí

Odborná skupina pro oblast sociální práce rozdělena do podskupin  osoby ohrožené sociálním vyloučením, národnostní menšiny a cizinci  senioři  rodina a děti, mládež do 26 let  osoby závislé a ohrožené závislostí na návykových látkách a patologickým hráčstvím  osoby zdravotně postižené

 dne  zástupci organizací působících v sociální oblasti  zastoupení všech pracovních skupin  zpracování pracovních listů  pokračování v rámci komunitního plánování  individuální kontakty

 témata zadána dle strategických dokumentů  silné a slabé stránky v jednotlivých tématech  cílem bylo mimo jiné zjištění aktuálnosti informací ve strategických dokumentech  vize ideální stav  navrhovaná řešení pro dosažení ideálního stavu

+  Funkční úloha komunitního plánování -  Absence zapojení spolupracujících složek  Nezájem některých obcí o podporu organizací  Pouze formální plány

Rozdílné názory napříč skupinami +  Funkční datové centrum  Katalog datového centra  Vysoká propojenost služeb na lokální úrovni /rodina/  Nabídka služby přímo v terénu /závislosti - gambleři/ -  Informace elektronickou formou jsou pro některé cílové skupiny těžko dostupné /OZP, senioři/  Jen částečná meziresortní informovanost /OZP/  Neaktuálnost informací u tištěných verzí

+  Příjmy od klientů  Postupné zapojování obcí do financování  Vícezdrojové financování /MPSV, kraje, obce, Úřad vlády apod./ -  Absence víceletého financování  Absence sponzorských darů /závislosti/  Absence finančních prostředků počátkem roku  Financování je nestabilní  Bezplatné služby a nízký příspěvek na péči  Nezohlednění nízkopříjmových klientů

+  Široká nabídka kurzů  Kurzy díky evropským dotacím zdarma -  Nekvalitní kurzy/školitelé  Opakující se témata od stejných školitelů  Vzdělávání povinné, ale nejsou finanční prostředky na zvýšení mzdy při zvýšení kvalifikace

+  Rozšiřování služeb v rámci kraje  Výhoda ambulantních služeb v centru – dobrá dostupnost, anonymita  Bezbariérovost  Některé obce mají zájem o podporu služeb -  Poptávka klientů převyšuje nabízené služby  Nezájem o podporu ze strany některých obcí  Některé služby pouze na lokální úrovni  Nedostupnost některých služeb, které se tak přesto prezentují

+  Klienti ze skupiny „Závislosti“ mají možnost zapojit se do projektů s tímto cílem  Dobrá spolupráce s pracovními agenturami  Funkční Aktivní politika zaměstnanosti, rekvalifikace  Větší informovanost a možnosti pro osoby zdravotně postižené -  Klienti ze skupiny „Závislosti“ jsou zaměstnavateli negativně vnímáni  Slabá role úřadu práce  Obtížné zaměstnání absolventů, starších klientů bez kvalifikace a samoživitelů ve směnném provozu  Plošné zrušení chráněných dílen

+  Komplexní péče služeb pro závislé klienty -  Zneschopňování klientů, rozhodování za ně  Nejednotnost ve vykazování dat  Opakované plánování  Změny IT systémů  Kolize zákonů – v praxi nelze jednotně postupovat  Náročnost na vykazování dat

 Propojená síť služeb  Kvalitní a dostupné služby pro klienty i jejich blízké  Rovnoměrně rozložené a kompletní služby  Víceleté financování na provoz i rozvoj organizací  Spokojení zaměstnanci a klienti  Meziresortní spolupráce a partnerské vztahy  Dobrá informovanost veřejnosti  Adekvátně ohodnocení pracovníci

 Podpora služeb, které jsou klienty skutečně využívány  Podpora terénních služeb  Koordinace a udržování plánování sítě mezi obcemi  Zapojení uživatelů do komunitního plánování  Reagovat na výstupy z komunitního plánování  Usilování o stabilitu financování  Spolupráce obcí s poskytovateli a dalšími organizacemi

 Zřízení ambulancí a terénních služeb v dalších obcích LK  Více propagace, letáků, tiskovin, konference  Vzdělávání pracovníků v metodách práce sociální prevence  Síťování služeb  Propojování oblastí a meziresortní spolupráce  Metodické sjednocení meziresortní spolupráce

 pozitivní hodnocení komunitního plánování, znají se mezi sebou, dokáží klienta nasměrovat  nezájem ze strany obcí o financování služeb pro své obyvatele  absence financování na počátku roku  povinné vzdělávání, nedostatek financí na vzdělávání samotné, ale také na platy zaměstnanců, kteří mají kvalifikaci zvýšenou

Mgr. Markéta Brebtová Metodik v sociální oblasti projektu SAP LK Děkuji za pozornost!