MANAGEMENT 6 Kontrolování. Poslání 5. manažerské funkce Včasné a hospodárné zjištění, rozbor a přijetí závěrů k odchylkám, které v řízeném procesu charakterizují.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zavedení vnitřního kontrolního systému v příspěvkových organizacích zřizovaných krajem Vysočina Pravidla kraje Vysočina.
Advertisements

Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
M A N A G E M E N T 3 Akad. rok 2009/2010, Letní semestr
KONTROLA zpracovala: Ing. Jaroslava Teuberová Náchod, dne
ČLENĚNÍ NÁKLADŮ PODNIKU S DŮRAZEM NA ROZHODOVÁNÍ
Vize, Strategie, Cíle.
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality
IS V EKONOMICKÝCH SUBJEKTECH Ing. Jiří Šilhán. IS IS – data+lidi+HW, prvky + relace mezi uživateli, které splňují nějaké cílové chování – tak aby byly.
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Hodnocení škol a školských zařízení
Vztah finančního, nákladového a manažerského účetnictví
Michaela Jirásková Marie Nikodýmová
Historické etapy vývoje managementu
Postavení a úkoly manažera v oblasti řízení lidských zdrojů podniku
7. zasedání pracovní skupiny interních auditorů kraje Vysočina
PERSONÁLNÍ INFORMAČNÍ SYSTÉM PhDr. Vlasta Leštinská Mgr. Pavel Kocián
- manažerská práce je závislá na lidských zdrojích - manažeři uskutečňují cíle podniku prostřednictvím svých spolupracovníků - personální management se.
VLASTNÍ HODNOCENÍ Z POHLEDU SLOUČENÉ ZŠ A MŠ
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Jaromír Skorkovský ESF MU KAMI
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_PLÁNOVÁNÍ.
Management  Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti  Tento název může také označovat skupinu vedoucích.
PLÁNOVÁNÍ Vrcholným úkolem podnikového řízení je určování konkrétních podnikových cílů, jejichž prostřednictvím má být dosažen konečný cíl, dlouhodobá.
Marie Borecká, Kristina Ficencová 6. kruh, 1. ročník VSRR
KONTROLOVÁNÍ MANAGEMENT CVIČENÍ Navrátilová, Pavlíčková.
Systém managementu jakosti
Aktivita č. 6 Návrh a zavedení systému řízení kvality Workshop Výsledky analytického šetření.
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Jako součást informačního systému podniku
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_KONTROLA.
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Postavení rozpočtu nákladů v systému plánů a rozpočtů
SYSTÉM PLÁNŮ A ROZPOČTŮ V PODNIKU
1 NÁKLADOVÉ ÚČETNICTVÍ (MU_305). 2 Ing. Jaroslav Wagner, PhD. Katedra manažerského účetnictví Místnost: 285 NB KH: Pondělí 15,00 – 17,00 hod.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
VAZBY MEZI ÚZEMNÍMI ENERGETICKÝMI KONCEPCEMI A UŽIVATELI ENERGIE.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Kalkulační systém a jeho využití v řízení
Vztahy mezi útvary charakter průběhu hlavní podnikatelské činnosti
Praktické souvislosti projektového managementu Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je.
Ztráty v podnicích Ztráty mohou dosáhnout objemu % z celkových tržeb Ztráty jsou příčinou, proč firma neobstojí v konkurenci Ztráty vyplývající.
Systém řízení moderního podniku Management system of modern company
Kontrola projektu na místě, průběžné posouzení projektu Martina Bečvářová Praha (květen 2015)
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
Vypracováno kolektivem autorů České společnosti pro technickou normalizaci Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
Vztah finančního, nákladového a manažerského účetnictví.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
PROCESNÍ MODELOVÁNÍ AGEND VEŘEJNÉ SPRÁVY Rámcový návrh projektu.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Managerské funkce Ročník / obor studia:IV.
Téma 13: Finanční plánování
Sekce fondů Evropské unie (Sekce 8) Hlavní náplň Zajištění činností Řídicího orgánu operačních programů spolufinancovaných z ESF (OP LZZ a OPZ), Zprostředkujících.
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Kontrola Vypracoval : Ing. Adéla Hrabcová Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Management řízení organizací. složky řízení plánování plánování organizování organizování vedení lidí a motivace vedení lidí a motivace kontrola kontrola.
Systém managementu jakosti
MANAGEMENT PLÁNOVÁNÍ.
Kontrola. Kontrola Kontrola Kontrola je proces sledování reality, zjišťování, zda se vyvíjí žádoucím směrem, rozbor příčin případných odchylek a přijetí.
Osobní management – modul č.4
Kalkulační systém a jeho využití v řízení
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
PROJEKT SYSTÉMU ŘÍZENÍ PODNIKU ZÁKLADNÍ POŽADAVKY A DOPORUČENÍ
Management a řízení hotelu
Kalkulační systém a jeho využití v řízení
Management Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti Tento název může také označovat skupinu vedoucích pracovníků.
Transkript prezentace:

MANAGEMENT 6 Kontrolování

Poslání 5. manažerské funkce Včasné a hospodárné zjištění, rozbor a přijetí závěrů k odchylkám, které v řízeném procesu charakterizují rozdíl mezi záměrem (např.plánem) a jeho realizací.

Kontrola Musí být prováděna u všech manažerských funkcí Každá manažerská funkce má své poslání (záměr, plán), realizaci i své důsledky Nejvíce je zaměřena na plánování Přiměřenost kontroly!

Odchylky Pozitivní Negativní Stanovit váhy pozitivních a negativních vlivů a jejich vzájemné vyrovnávání

Odchylky z hlediska pozornosti Významné Nevýznamné Hranici významnosti je třeba stanovit předem Hranice významnosti se může měnit Hranice významnosti je podstatnou stránkou obsahu kontroly a přístupu k ní.

Klasifikace kontrolních procesů Členění podle: a)Obsahové náplně b)Úrovně řízení c)Charakteru provádění

Podle obsahové náplně Kontrolní procesy se zaměřuji na zhodnocení úrovně kvality provádění různých činností organizace – správnosti, účelnosti, souměření s plánem… Kontrola hospodaření předvýrobních etap (výzkumu, vývoje, projekce, konstrukce..), výrobních a povýrobních (prodeje, expedice, servisu..)

Podle úrovně řízení Kontroly na vrcholové úrovni – strategické kontrolní procesy - delší časové intervaly, pravidelné Kontroly na nižších úrovních řízení – operativní kontrolní procesy - kratší intervaly, kontrolní ukazatele užívají i hmotné vyjádření

Strategické kontrolní procesy Kontrola kvality vrcholového rozhodování: Kontrola vztahu k podnikatelskému prostředí (banky, daňové úřady, věřitelé, dlužníci, dodavatelé, konkurence..) Celkové výsledky hospodaření (majetková bilance, rozpočty firmy jako celku) Plnění poslání organizace Plnění podnikatelské strategie

Operativní kontrolní procesy Vybrané dílčí procesy organizace a jejich klíčová místa: Průběžné hospodaření s finančními, energetickými, materiálovými apod. kapacitami

Podle charakteru provádění Pravidelné a nepravidelné Interní a externí Preventivní Průběžné Následné

Pravidelné kontroly K zachycení odchylky typu plán – skutečnost Umožňují regulační zásahy – např. vhodnou úpravu plánu s ohledem na měnící se podmínky

Nepravidelné kontroly Vycházejí z potřeby prověrky specifických akcí, kritických stadií realizace Ověření správnosti provádění kontrovaných činností ( soulad s předpisy, oprávněnost osob..)

Interní kontroly Zajišťují vlastní pracovníci organizace Mohou si přizvat experty či poradce

Externí kontroly Přicházení z vnějšku Prověrka dodržování externě stanovených pro firmu závazných podmínek Dodržování zákonů (antimonopolní, daňové) Finanční kontroly

Preventivní kontroly Cílem je předcházet či včas odhalit nebezpečí nedostatků Rozbory, prověrky (lékařské prohlídky, bezpečnost práce, hygiena práce …)

Průběžné kontroly Sledují odchylky v průběhu řízených procesů Zpětná vazba - korekce

Následné kontroly Mnohostranné Soustřeďují se na výstup Pozitivní – odměny Negativní - postihy

Efektivní kontrola Bývá charakterizována více klasifikačními znaky Jasně stanovené cíle – záměry a postup. Osvědčuje se plán s dílčími fázemi Integrované řešení

Doporučení k provádění kontroly Hospodárnost kontrolních procesů Kvalita kontroly Správné načasování Respektování odlišností vyplývajících z parametrů organizace Stanovit organizační a personální předpoklady pro adresnou a jednoznačnou kontrolu

pokračování Vycházet z deklarace pravomoci a odpovědnosti kontrolovaných, významu cílů organizace Volit jednoduché kontrolní postupy Dodržovat požadavky legality kontrolních procesů i etické postupy jejich provádění Navrhovat reálné a hospodárné postupy nápravných opatření

Tendence rozvoje kontrolní činnosti A) využití nových kvalit informačních systémů B) zvýšení úrovně participace zaměstnanců C) využití metod porovnávání a rychlé reakce

Ad B) Pomáhá vytvářet klima samokontroly a motivace ke kvalitě návrhů a realizace plánovaných záměrů

Ad C) Aplikace pragmatických postupů managementu z minulých let Monitorování dobrých i špatných zkušeností z podobných procesů Porovnávání externích zkušeností i vnitropodnikových