Zavádění centrálních nákupů 1.Legislativa 2. Jednotlivé kroky centralizovaného zadávání a centrálních nákupů 3. Působnost jednotlivých.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Analýza fungování institutu dohod o výkonu pěstounské péče v ČR SocioFactor s.r.o.
Advertisements

Elektronické tržiště ve městě – přínosy praktického využití Město Cheb Bc. Jiří Kurucz.
zadávání veřejných zakázek v resortu MV Centralizované zadávání veřejných zakázek v resortu MV Ministerstvo vnitra, srpen
1. PCP (pre-commercial procurement) Zkušenosti s PCP v České republice Pavel Slípek.
LOGISTIKA NOVÉ MATURITNÍ ZKOUŠKY TELČ CERMAT - Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání
Mgr. Jiří Šimon Odbor práva veřejných zakázek a koncesí Praha, Nová směrnice EU pro zadávání veřejných zakázek v kontextu společensky odpovědného.
Ing. Jan Bartoš Listopad 2010 Hodnocení smluv o poskytování služeb Liberecké informatické fórum.
Seminář pro žadatele IROP Ing. Helena Mertová Zadávání a kontrola veřejných zakázek červen 2016.
Pilotní projekt základního registru územní identifikace a nemovitostí („PP ZRÚIN“) Vít Suchánek, ČÚZK.
Rekvalifikace a veřejné zakázky v oblasti zaměstnanosti Mgr. Eva Friedrichová vedoucí oddělení poradenství Úřad práce v Liberci Projekt: Podpora dalšího.
Zadávání veřejných služeb v přepravě cestujících Ondřej Michalčík, František Vichta Ministerstvo dopravy Kroměříž, 29. září 2015.
Informace fyzických a právnických osob na Portálu veřejné správy Ing. Pavel Tesař, projektový manažer odbor eGovernmentu
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Základní informace o novém systému elektronických tržišť a legislativních změnách JUDr. Daniel Weinhold, Ph. D. 24. května 2012.
Setkání partnerů projektu Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje Reg.č. CZ.1.07/1.1.00/ Dne 23.září 2013 Ústí nad Labem.
Seminář pro žadatele o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Krajský úřad Jihomoravského kraje Odbor regionálního rozvoje.
Procesy ve veřejné správě Ivo Vašíček Proces veřejné správy Získávání zdrojů dané, poplatky, pokuty Vnitřní a vnější bezpečnost Správa zdrojů Údržba.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Základní informace k Minimálnímu povinnému seznamu komodit povinně nakupovaných s využitím institutu centrálního zadavatele.
Seminář pro žadatele k 37. výzvě IROP „Energetické úspory v bytových domech II" Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Elektronické tržiště Gemin. Elektronické tržiště Gemin - nový systém e-tržišť jako součást soustavy NIPEZ pro zadávání VZ - regulaci upravuje.
Žadatel je povinen při výběru dodavatele projektu postupovat dle závazných podmínek v kapitole 9. Zadávání zakázek žadatelem/příjemcem dotace před podpisem.
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Ekonomická část (oddělení nepřímých nákladů) Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 19. září 2012 Ing. Michaela Stříbrná.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazná postupy pro.
Seminář na MZ Bezpečnost zdravotních služeb - současná priorita MZ MUDr. Markéta Hellerová Ministerstvo zdravotnictví.
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
Diplomové práce pro CE WOOD a) Bilance toku materiálu pilařského provozu b) Závislost kvality vstupní suroviny na kvalitu výstupních produktů pilařského.
JAN FABIANEK, CS-PROJECT spol. s r.o. Konference Centralizované zadávání veřejných zakázek Praha, VYUŽITÍ ČÍSELNÍKU NIPEZ.
05/10/2010 Mnichovo Hradiště Mgr. Jaroslav Gramel Veřejné zakázky spolufinancované z ROP Střední Čechy Jak předejít chybám?
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Praha, Centralizované zadávání veřejných zakázek RNDr. Jiří Svoboda ředitel Odbor veřejného investování MMR.
Ministerstvo vnitra ČR, leden 2012 Centrální nákup v resortu MV.
Vnitřní předpisy účetní jednotky Porada odboru veřejné správy, dozoru a kontroly Ing. Tomáš Sluka Ministerstvo financí odbor Regulace a metodika účetnictví.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Radek PLATZER e-tržiště GEMIN.
OCHRANA PROTI NESPRÁVNÉMU POSTUPU ZADAVATELE. PRAVOMOCI ÚOHS - § 112 vydává předběžná opatření, vydává předběžná opatření, rozhoduje, zda zadavatel při.
Vyhláška č. 326/2006 Sb., o atestačním řízení pro elektronické nástroje Mgr. Martin Plíšek.
Seminář pro žadatele IROP
PROJEKT ISTI INFORMAČNÍ SYSTÉM TECHNICKÉ INFRASTRUKTURY VEŘEJNÉ SPRÁVY
PŘIHLÁŠENÍ K ELEKTRONICKÉ EVIDENCI TRŽEB
model fungování a praxe
Stávající systém kontroly při těžbě dřeva
Finanční účetnictví RADNICE
Povinná elektronická komunikace v zadávacích řízeních
Zabezpečení personálu a infrastruktury logistiky
Integrace VISION a VIS Mail do NS-VIS – VIS Mail fáze II projekt spolufinancovaný z ročního programu Fond pro vnější hranice (FVH)
Povinnosti provozovatele střešních instalací při dodávkách přímým vedením
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Mobilní bezpečná platforma Policie ČR CZ / /17
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Porada OÚPSŘ KrÚ JMK s vedoucími ÚÚP Územně analytické podklady ÚAP kraje s využitím ÚAP obcí ÚAP a změny v právních předpisech Ing. arch. Jana.
Oblast: Dobré životní podmínky zvířat
Příprava programového období 2014–2020
veřejných zakázek IROP
Informace k e-tržišti Gemin
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část
Digitální učební materiál
Základy pracovního práva a sociálního zabezpečení v ES
Závaznost ÚPD pro orgány státní správy lesa
Portál naměřených dat 13. – , Říčany u Prahy Josef Mádlo.
Technická Evidence Zdravotnických Prostředků 1
Principy fungování spolku BISON
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
Aktuálně o stavu příprav na účinnost GDPR
Dotazníkové šetření II – koncepce a nastavení
Cyklus malého projektu
Klíčové aktivity projektu
Odbor právní a Krajský živnostenský úřad
Život bez střeva , Praha.
Seminář pro žadatele k 36. výzvě IROP „Stanice IZS"
Mobilní bezpečná platforma Policie ČR CZ / /17
Transkript prezentace:

Zavádění centrálních nákupů

1.Legislativa 2. Jednotlivé kroky centralizovaného zadávání a centrálních nákupů 3. Působnost jednotlivých subjektů 4. Zvolení vhodných zadávacích řízení 5. Časový harmonogram centralizovaného zadávání 6. Personální zabezpečení 7. Elektronizace VZ v rámci centralizovaného zadávání 8. Efektivita centrálních nákupů Obsah prezentace

zákon č. 137/2006 o ZVZ v platném znění UV 563/2011 a Minimální požadavky… UV 930/2011 (seznam komodit pro CN) UV č. 343/2010 a UV č. 451/2011(o používání el.tržišť a seznam komodit pro povinný nákup přes el.tržiště) UV č. 289/2 015 (o seznamu komodit určených pro standardizaci a o pravidlech pro centrální nákup státu na bázi dobrovolnosti ) Legislativa

provedení komoditní analýzy vytvoření seznamu komodit pro centrální nákupy vytvoření pravidel pro centrální nákupy úprava vnitřních předpisů tak, aby byla zakotvena povinnost využívat schválený systém centrálních nákupů a centralizovaného zadávání schválení komodit, u kterých bude povinnost centralizovaného zadávání v případě objektivních důvodů příprava žádostí o výjimku Jednotlivé kroky centralizovaného zadávání a centrálních nákupů

určení centrálního (příp. centrálních) zadavatele (zadavatelů) a pověřujících zadavatelů, určení pravomocí a odpovědností všech subjektů účastnících se centralizovaného zadávání stanovení postupů centralizovaného zadávání příprava smlouvy o vzájemných vztazích CZ-VZ sběr požadavků od pověřujících zadavatelů pro centralizované zadávání a centrální nákup Jednotlivé kroky centralizovaného zadávání a centrálních nákupů - pokračování

1. Řídící orgán - zpracovává analýzu potřebných komodit a zařazuje komodity (vyřazuje)do (z) seznamu centrálně zabezpečovaných komodit - připravuje pravidla centrálního nákupu, včetně vzorů zadávacích podmínek - vyhodnocuje fungování systému centrálních nákupů, - metodicky řídí centrální nákup - analyzuje a vyhodnocuje centrální nákupy - provádí průzkum trhu (prověřuje jeho možnosti vč. cen) Působnost jednotlivých subjektů

2. Centrální zadavatel - zpracovává specifikace komodit a vymezuje jejich konkrétní parametry pomocí číselníku NIPEZ, - zasílá pověřujícím zadavatelům seznam plánovaných komodit a podklady k uplatnění svých požadavků, - předkládá pověřujícím zadavatelům návrh zadávací dokumentace k připomínkám, uzavírá smlouvy CZ- VZ, - po vypořádání připomínek k zadávací dokumentaci realizuje zadávací řízení, uzavírá rámcové či jiné smlouvy; Po uzavření smlouvy: - schvaluje nestandardní nákupy či nákupy od jiných než rámcových dodavatelů, Působnost jednotlivých subjektů– pokračování 1

- prověřuje, zda poskytnuté plnění odpovídá požadavkům na kvalitu, cenu, termíny dodání, množství; 3. Pověřující zadavatelé - uplatňují své požadavky v rámci předsběru, - realizují minitendry či objednávky, uzavírají prováděcí (kupní) smlouvy, - odůvodňují plánovaný nákup od jiného než rámcového dodavatele nebo nákup nestandardního majetku, - evidují průběh nákupu v evidenčním modulu veřejných zakázek. Působnost jednotlivých subjektů– pokračování 2

Rámcové smlouvy Rámcová smlouva s jedním uchazečem (pojištění, bezpečnostní služby) zadávání na základě RS dle § 92 odst. 1 písm. a) Rámcová smlouva s více uchazeči - zadávání na základě RS dle § 92 odst. 2 písm. a) Rámcová smlouva s více uchazeči - zadávání na základě RS dle § 92 odst. 3 (minitendry) Dynamický nákupní systém (ICT, spotřební materiál, kancelářské potřeby) Nákupy na komoditní burze (energie, plyn) Zvolení vhodných zadávacích řízení

stanovit časové cykly pro sběr požadavků pověřujících zadavatelů stanovit harmonogram přípravy a připomínkování zadávacích podmínek stanovit časové cykly, ve kterých budou zadávány centralizované veřejné zakázky a realizovány centrální nákupy Časový harmonogram pro centralizované zadávání a centrální nákupy

Malé resorty ÚOSS (průměr. počet podříz. organizací 7,5) Průměrný přepočtený počet pracovníků zajišťujících centralizované zadávání povinných komodit dle číselníku NIPEZ v rámci 1 resortu - v rámci řídicího subjektu 7,0 - v rámci podřízené organizace 0,5 Velké resorty ÚOSS Průměrný přepočtený počet pracovníků zajišťujících centralizované zadávání povinných komodit dle číselníku NIPEZ v rámci 1 resortu - v rámci řídicího subjektu 12,0 - v rámci podřízené organizace 0,5. Personální zabezpečení centralizovaného zadávání

Elektronické zadávání prostřednictvím Resortního systému centralizovaného zadávání (RSCZ) 12 I. PORTÁL II. EVIDENČNÍ MODUL III. E-ZAKIV. GEMIN

I. PORTÁL RSCZ Účelem „PORTÁLU“ je poskytnout uživatelům systému jednotné místo pro: Uveřejňování informací k oblasti zadávání veřejných zakázek 2. Přístup do Systému a do jeho jednotlivých částí, tj. přístup do: a)Evidenčního modulu b)externího elektronického nástroje E-ZAK c)externího elektronického tržiště veřejné správy GEMIN 3. Uveřejňování informací k vývoji a nasazování nových verzí aplikační části systému 4. Přístup k uživatelské dokumentaci 5. F.A.Q. (často kladené otázky) 6. Kontaktní údaje na pracovníky podpory systému

II. EVIDENČNÍ MODUL „EVIDENČNÍ MODUL“ je část Systému, která je určena pro Evidenci realizovaných veřejných zakázek a pro statistické a manažerské výstupy nad vloženými daty k realizovaným veřejným zakázkám. 14 Evidenční modul

III. E-ZAK Externí certifikovaný elektronický nástroj „E-ZAK“je část Systému, která je především určena k realizaci zadávacích řízení v režimu Zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách v platném znění (dále jen „Zákon“), současně je ale možno využít i pro realizaci VZ malého rozsahu na nepovinné komodity a současně slouží k uveřejňování VZ na Profilu zadavatele i pro tvorbu a odesílání formulářů do Věstníku VZ a pro realizaci VZ k DNS. 15 E-ZAK

IV. GEMIN Externí atestovaný elektronický nástroj – elektronické tržiště „GEMIN“ (viz je část Systému, která je především určena k provádění průzkumů trhu před vlastním zadávacím řízením a k realizaci zadávacích řízení v režimu Zákona (zjednodušené podlimitní řízení) a k realizaci VZ malého rozsahu v hodnotě od 50 tis. Kč bez DPH na tzv. „povinné komodity“, ale současně umožňuje i realizaci zadávacích řízení na pořízení jakékoliv položky od hodnoty > než 0,- Kč bez DPH nad rámec „položek povinných“ a dále slouží k uveřejňování uvedených VZ na Profilu zadavatele e-Tržiště (sekundární Profil zadavatele) GEMIN

GEMIN dále slouží pro realizaci dílčích plnění k Rámcovým smlouvám Centralizovaného nákupu (objednávky, minitendry a sdružené minitendry) v intencích § 92/1a, 1b, § 92/2a, 2b a §92/3 Zákona. 17 Veřejné zakázky – cesta k Věstníku VZ

Porovnání cen, za které se nakupovalo před zahájením centrálních nákupů s cenami, za které bylo nakupováno z centrálně uzavřených smluv. Úspora Kč je vyjádřena v %. Pilotní fáze CN Xerografický papír46 % Výpočetní technika23,5 % Nábytek (kancelářský, sedací, lehací, kovový)49 % Pneumatiky19,5 % Pohonné hmoty do vlastních úložišť10 % Obálky a poštovní tašky43 % Tiskárny a multifunkční tiskárny21 % Spotřební materiál pro stávající tiskárny40 % Záznamová a paměťová média26 % Efektivita centrálních nákupů

Děkuji za pozornost Ing. Šárka Nováková QCM, s.r.o. tel Prostor pro dotazy