Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice Autor: Mgr. Eva Fojtíková Název DUM: VY_32_INOVACE_161 Název sady: Prvouka pro 3. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Anotace: Materiál seznamuje žáky s výskytem, oběhem a skupenstvími vody v přírodě a obsahuje prvky ekologické výchovy. Prezentace byla vytvořena pro práci s interaktivní tabulí nebo dataprojektorem a obsahuje animaci. Datum:
Základní podmínky života na Zemi jsou: Voda -světlo -teplo -voda -vzduch -půda
Voda je jediná látka, se kterou se v přírodě setkávám ve všech 3 skupenstvích. skupenství: ____________ skupenství: ____________ skupenství: ____________
Voda na Zemi nevzniká ani se neztrácí, pouze obíhá (přeměňuje své skupenství). Zkus popsat obrázek
Doplň (vycházej z obrázku.) Voda z moří, řek, rybníků, jezer, přehrad i z půdy se __________ a jako _______ stoupá do ovzduší. Tam se vytvářejí _______. Zde se vodní pára ochlazuje a padá dolů na zem jako _____ nebo ______. V řekách voda stéká zpět do _______. Část vody se vsakuje do ______, kde tvoří zásoby vody – podzemní vody.
Voda SLADKÁ SLANÁ v řekách __________________ __________________ __________________ __________ v moři (cca 30g soli/1 l vody) Pokus: Zkus namíchat roztok vody a kuchyňské soli, který připomíná mořskou vodu. Je tato voda pitná?
Kterou vodu můžeme pít? z rybníka z řeky Moravy z lesní studánky ze studny z vodovodu (upravená voda) Otázka: Jak a čím vodu v těchto zdrojích znečišťujeme?
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Zdroje obrázků: -Galerie MS Office - (1)[cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: AF%C5%BEe_%C5%A1%C3%ADpkov%C3%A1_(rosa_canina).JPG?uselang= cs