OPERAČNÍ ŘÍZENÍ. Operační střediska HZS  Povinnost zřizování operačních středisek HZS ČR vyplývá z § 2 odst. 4 zákona č. 238/2000 Sb., O HZS ČR Ministerstvo.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Požární ochrana v obcích
Advertisements

Činnost jednotek požární ochrany při povodních
Postavení obcí při řešení mimořádných událostí a krizových situací
Požární ochrana v obcích
Hasičský záchranný sbor Zlínského kraje, odbor OPŘ a KIS
KRIZOVÝ ŠTÁB MĚSTA HRANIC
Úkoly ochrany obyvatelstva, vč. zaměstnanců
Požární ochrana v obcích
Jednotky požární ochrany
Kompetence při řízení zásahu JPO a složek IZS
Metodická pomůcka pro JSDH obcí Jihomoravského kraje.
Zpracoval : Josef Dvořák – SDH Bystřice
SBOR DOBROVOLNÝCH HASIČŮ BOLATICE
Plk. Ing. Štefan Hrtús Hasičský záchranný sbor Zlínského kraje ředitel odboru OPŘ a KIS Program : organizační struktura oddělení KOPIS ( včetně TCTV 112.
Taktická a prověřovací cvičení
Základy krizového řízení
SBOR DOBROVOLNÝCH HASIČŮ Bolatice
Úloha Hasičského záchranného sboru ČR při likvidaci havárií
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUMJI_TELOCVIK_05 Název materiálu:Činnost integrovaného záchranného systému Tematická oblast:Tělesná výchova – 1. ročník.
Integrovaná střední škola,Slaný
Cvičení složek IZS „KV Aréna“
plk. Ing. Hynek Marák ředitel odboru IZS a služeb HZS Zlínského kraje
Být velitelem neznamená být diktátorem. Velitelem se nestává ten, kdo umí nejlépe křičet, ale ten kdo umí nejlépe poradit, pomoci, pochopit Velitel družstva.
HZS ČR organizace a řízení
VÝKON STÁTNÍHO POŽÁRNÍHO DOZORU
Organizační členění ÚO
Jednotky požární ochrany
Krizové řízení Krizovým řízením se rozumí souhrn řídících činností věcně příslušných orgánů zaměřených na: - analýzu a vyhodnocení bezpečnostních.
Integrovaný záchranný systém - nástroj k řešení mimořádných událostí
Obec - jednotka PO zřizovaná obcí plk. Ing. Hynek Marák ředitel odboru IZS a služeb HZS Zlínského kraje říjen 2007.
Informační podpora při krizovém řízení
Evakuace Pardubice IKM VŠE Praha MUDr. Alena Váňová.
Krizové řízení Seminář.
Zdravotnická záchranná služba (dále jen ZZS)
19. výzva IROP - „Technika pro IZS“ (blok pro obce) Pardubice Ing. Markéta Kupcová Centrum pro regionální rozvoj České republiky.
Vybraná odborná terminologie Přehled základní legislativy.
Bezpečnostní systém ČR Zákonné normy pro podporu řešení MU a KS Hasičský záchranný sbor Libereckého kraje oddělení ochrany a přípravy obyvatelstva a krizového.
INTEGROVANÝ ZÁCHRANNÝ SYSTÉM. Co to je IZS? Integrovaný záchranný systém je systém pro koordinaci záchranných a likvidačních prací při vzniku mimořádných.
1 Komunikace VZ s operačním střediskem. 2 Při komunikaci mezi VZ a OPIS je nutné vycházet ze zásad, které jsou uvedeny ve vyhlášce č.247/2001 a č.328/2001.
PODPORA SPECIFICKÝCH SKUPIN OBČANŮ PŘI MIMOŘÁDNÝCH UDÁLOSTECH Magistrát města Olomouce Odbor ochrany.
Krizová krevní politika ČR. V České republice je problematika zajištění dodávek transfuzních přípravků řešena ve spolupráci resortů zdravotnictví a obrany.
SH ČMS, Ústřední odborná rada prevence1 Požární ochrana v obcích Základní informace pro starosty obcí o povinnostech na úseku zajišťování úkolů požární.
T 11 Ústavní základy zajišťování bezpečnosti České republiky Mgr. Tomáš Zbořil Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace.
© IHAS 2011 Tento projekt je financovaný z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.
INTEGROVANÉ BEZPEČNOSTNÍ CENTRUM krok k bezpečnému regionu Ing. Evžen Tošenovský Dr. h. c. hejtman Moravskoslezského kraje.
Roční zpráva o stavu požární ochrany Kraje Vysočina za rok 2014.
Taktické postupy a organizace řízení českých záchranných složek integrovaného záchranného systému na místě mimořádné události Plk.Ing.Martin Sviták Náměstek.
Řešení mimořádných událostí Hasičský záchranný sbor Libereckého kraje oddělení ochrany a přípravy obyvatelstva a krizového řízení 1 Školení starostů obcí.
Povinnosti obcí v oblasti požární ochrany Z pohledu IZS a jednotky PO.
Účelová neinvestiční dotace z rozpočtu MV – GŘ HZS ČR na výdaje jednotek sborů dobrovolných hasičů obcí plk.Mgr. Jaromír Lebeda.
Připravenost orgánů krizového řízení na území Jč kraje k řešení MU/KS Ing. Stanislav MRVKA.
Činnost základních složek IZS při řešení následků radiační havárie v zóně havarijního plánování mjr. Mgr. Štěpán Kavan Hasičský záchranný sbor Jihočeského.
Technika pro integrovaný záchranný systém plk.Mgr. Jaromír Lebeda.
Metodika pro zřizování jednotek sborů dobrovolných hasičů obcí Zdolávání mimořádných událostí.
KRIZOVÉ ŘÍZENÍ OSNOVA: KRIZOVÝ PLÁN KRAJE KRIZOVÝ PLÁN ORP HAVARIJNÍ PLÁN KRAJE VNĚJŠÍ HAVARIJNÍ PLÁN ZÓNA HAVARIJNÍHO PLÁNOVÁNÍ Mjr. Ing. Josef Obořil.
Zpracování Krizového plánu správního obvodu ORP Nový Bydžov Zpracování Krizového plánu správního obvodu ORP Nový Bydžov Oddělení OOB a KŘ HZS Královéhradeckého.
1 FINANCOVÁNÍ JSDHO Ing. Marta Spálenková vedoucí oddělení krizového řízení.
ÚVOD: Činnost správních orgánů a obcí, právnických a podnikajících fyzických osob v IZS (3)
Zahájení cvičení „ZÓNA 2010“ plk. Ing. Ivan Koleňák MV-GŘ HZS ČR.
Havarijní plán kraje.
Humanitární pomoc - HZS ČR
Integrovaný záchranný systém České republiky – Ústeckého kraje
Interní předpisy hotelu
FINANCOVÁNÍ JSDHO Ing. Marta Spálenková
Požární ochrana v obcích
Řád výkonu služby v jednotkách HZS podniků, SDH obcí a SDH podniků
Jednotky požární ochrany
Integrovaný regionální operační program – IROP
Integrovaný záchranný systém a jednotky požární ochrany
Obsah Co je to GIS Segmentace GIS HZS ČR GIS portál HZS ČR
Transkript prezentace:

OPERAČNÍ ŘÍZENÍ

Operační střediska HZS  Povinnost zřizování operačních středisek HZS ČR vyplývá z § 2 odst. 4 zákona č. 238/2000 Sb., O HZS ČR Ministerstvo zřizuje na úrovni generálního ředitelství operační a informační středisko. Hasičský záchranný sbor kraje zřizuje operační a informační střediska jako součást hasičského záchranného sboru kraje. Ministerstvo zřizuje na úrovni generálního ředitelství operační a informační středisko. Hasičský záchranný sbor kraje zřizuje operační a informační střediska jako součást hasičského záchranného sboru kraje.

Operační střediska HZS Operační střediska HZS HZS ČR zajišťuje příjem tísňového volání linky 150 a 112. HZS ČR zajišťuje příjem tísňového volání linky 150 a 112. Tísňové volání na lince 112 z pevných i mobilních sítí je směrováno na KOPIS HZS Pk. Tísňové volání na lince 112 z pevných i mobilních sítí je směrováno na KOPIS HZS Pk. Tísňové volání na lince 150 z pevných i mobilních sítí je směrováno na KOPIS HZS Pk. Tísňové volání na lince 150 z pevných i mobilních sítí je směrováno na KOPIS HZS Pk.

Operační střediska HZS Problematika operačních středisek je upravena §6 vyhlášky č.247/2001 Sb., o organizaci a činnosti jednotek PO. Problematika operačních středisek je upravena §6 vyhlášky č.247/2001 Sb., o organizaci a činnosti jednotek PO. Při činnosti jednotek působí: Při činnosti jednotek působí: a) operační a informační středisko hasičského záchranného sboru kraje, b) operační a informační středisko hasičského záchranného sboru kraje, pro potřebu části území kraje, je-li to nezbytné k zajištění spojení mezi jednotkami (dále jen "územně příslušné operační středisko"), c) operační a informační středisko generálního ředitelství.

Operační střediska HZS §10 vyhlášky č.247/2001 Sb., o organizaci a činnosti jednotek PO. §10 vyhlášky č.247/2001 Sb., o organizaci a činnosti jednotek PO. vyhlášení poplachu vyhlášení poplachu operační střediska zabezpečují vyhlášení poplachu jednotkám určeným k zásahu požárním poplachovým plánem kraje. (předurčenost JPO) Pozn. §9 vyhlášky č.247/2001 Sb., Nemůže-li jednotka PO udržet akceschopnost velitel jednotky to bezodkladně oznámí územně příslušnému operačnímu středisku.

Úkoly OPIS HZS Operační a informační střediska plní úkoly vyplývající ze zákona č.133/1985 O POŽÁRNÍ OCHRANÉ: soustřeďuje a vyhodnocuje informace potřebné pro zásahy jednotek požární ochrany a řízení záchranných prací Na základě zákona č.239/2000 Sb., O IZS plní úlohy OPIS IZS Na základě zákona č.239/2000 Sb., O IZS plní úlohy OPIS IZS Operační a informační střediska integrovaného záchranného systému jsou povinna: Operační a informační střediska integrovaného záchranného systému jsou povinna: a) přijímat a vyhodnocovat informace o mimořádných událostech b) zprostředkovávat organizaci plnění úkolů ukládaných velitelem zásahu c) plnit úkoly uložené orgány oprávněnými koordinovat záchranné a likvidační práce d) zabezpečovat v případě potřeby vyrozumění základních i ostatních složek integrovaného záchranného systému a vyrozumění státních orgánů a orgánů územních samosprávných celků podle dokumentace integrovaného záchranného systému

Úkoly OPIS HZS Operační a informační střediska integrovaného záchranného systému jsou oprávněna a) povolávat a nasazovat síly a prostředky hasičského záchranného sboru a jednotek požární ochrany, dalších složek integrovaného záchranného systému podle poplachového plánu integrovaného záchranného systému nebo podle požadavků velitele zásahu; při tom dbají, aby uvedené požadavky nebyly v rozporu s rozhodnutím příslušného funkcionáře hasičského záchranného sboru, hejtmana nebo Ministerstva vnitra při jejich koordinaci záchranných a likvidačních prací b) vyžadovat a organizovat pomoc (§ 20), osobní a věcnou pomoc podle požadavků velitele zásahu ( § 19) c) provést při nebezpečí z prodlení varování obyvatelstva na ohroženém území, pokud zvláštní právní předpis nestanoví jinak Plní další úkoly vyplývající ze zákona o vodách č. 254/2001, č.353/1999 o prevenci závažných havárií.