Plavání ve zdravotně orientovaných pohybových programech Lekce č. 27 Irena Čechovská, červen 2006 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Fyzioterapie u SMA zásady cvičení osob s SMA poznatky z praxe
Advertisements

Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
ORGANIZAČNÍ FORMY V TĚLESNÉ VÝCHOVĚ
TRÉNINK KOORDINAČNÍCH SCHOPNOSTÍ
Doc.PhDr. Blanka Hošková,CSc UK FTVS
TRÉNINKOVÁ JEDNOTKA Michal Lehnert.
Trénink pro plaveckou část moderního pětiboje - mládež
PSYCHOLOGIE OSOBNOSTI
Přednáška č. 2 Kinezioterapie v kontextu rehabilitace, dělení kinezioterapie, metody kinezioterapie.
REKONDICE SPORTOVCE „BOARDOVÝCH“ AKTIVIT Marek Buřval II.TVS.
Přednáška č. 3 Krátkodobý a dlouhodobý rehabilitační plán,stavba cvičební jednotky,metodické zásady kinezioterapie.
 Nepopíratelný je pozitivní vliv pohybové činnosti na zdraví člověka. Ne každému však vyhovuje prestižní forma závodění. Existuje bezpočet pohybových.
ROZVOJ POHYBOVÝCH SCHOPNOSTÍ
R EGENERACE VE SPORTU Anna Vagenknechtová, RVS, 2009.
TRÉNINKOVÁ JEDNOTKA Michal Lehnert.
Tělesné sebepojetí.
Osnova přednášky: 1.Charakteristika tréninkové jednotky (TJ), typy TJ. 2.Struktura TJ – úvodní, hlavní a závěrečná část. Obsah a význam jednotlivých částí.
Diagnostika plavecké úrovně a plavecké techniky
Název projektu Tvorba a realizace kurzů v rámci celoživotního vzdělávání rozšiřujících kvalifikaci v oblasti speciální pedagogiky Tento projekt je spolufinancován.
Západočeská univerzita v Plzni
ročník.
OBSAH SEMINÁŘE Č.2 : Rozbor sledované pohybové jednotky
Reforma školství v ČR.
Tělesná výchova patří do vzdělávací oblasti Člověk a zdraví (stejně jako Výchova ke zdraví) učivo je členěno do samostatných a na sebe navazujících etap.
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
GYMNASTIKA I. Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Dětský aerobik Pod pojmem dětský aerobik rozumíme rozmanitá cvičení za hudebního doprovodu, která vycházejí především z aerobiku pro dospělé, ale také.
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
PLAVÁNÍ V KONDIČNÍCH PROGRAMECH Lekce č. 26 Irena Čechovská Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky.
Didaktika TV Efektivita vyučovací jednotky Libor Bouda.
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Gymnastika I. – Country tance Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Tento projekt je spolufinancován Evropským.
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Organizační formy práce v tělesné výchově
Pohybové projevy Pohybová aktivita (souhrn celého pohybového chování jedince - mnohostranná pohybová činnost člověka, která se realizuje jeho pohybovými.
TRÉNINKOVÁ JEDNOTKA.
jen pro vnitřní potřebu
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Organizační formy práce v TV Vyučovací jednotka TV Lukáš Buřt
Vytrvalostní a koordinační schopnosti
Komplexní testové systémy
TECHNIKA PRSA – ČINNOST HORNÍCH KONČETIN DÝCHÁNÍ
Specifické didaktické formy ve vyučovací jednotce
Ondřej Niedoba, Danuta Endrychová
Reforma školství v ČR.
STARTOVNÍ SKOK Z BLOKU Lekce č. 21
TECHNIKA MOTÝLEK – modifikace delfínového vlnění Lekce č. 20
TECHNIKA MOTÝLEK – delfínové vlnění Lekce č. 19
Olympijské DISCIPLÍNY VE VODNÍCH SPORTECH
Rychlostní disciplíny - kraul Tereza Kousalová
Pohybové schopnosti a dovednosti
ročník.
TECHNIKA PRSA POHYBOVÝ CYKLUS POD HLADINOU
Děti a sport Jazyk a řeč.
TECHNIKA ZNAK – poloha, činnost dolních končetin Lekce č. 15
TECHNIKA ZNAK – základní obrátka, „kotoulová˝ obrátka Lekce č. 18
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Upravila R.Baštářová.
TECHNIKA ZNAK – rotace, souhra Lekce č. 17
TECHNIKA KRAUL – poloha, činnost dolních končetin Lekce č. 5
TRÉNINKOVÁ JEDNOTKA Michal Lehnert.
Ochrana životního prostředí
TECHNIKA KRAUL – základní a kotoulová obrátka Lekce č. 9
TECHNIKA KRAUL – rotace, dýchání Lekce č. 7
LEKCE č. 12 PRSA TECHNIKA Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního města Prahy.
Technika kraul – činnost horních končetin Lekce č. 6
Jak uhlík přišel na svět
Bludiště.
Mícháme barvy vnímání.
Transkript prezentace:

Plavání ve zdravotně orientovaných pohybových programech Lekce č. 27 Irena Čechovská, červen 2006 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního města Prahy.

Úvod do problematiky Základní pojmy plavání zdravotní plavání hydrokinezioterapie aqua-fitness zdravotně orientovaná zdatnost zatěžování ve vodě

Zdravotně orientované plavání využívá plaveckých dovedností pohybu pomocí plaveckých technik a specifických modifikací plaveckých záběrových pohybů používá široké škály plaveckých pomůcek zdravotně zaměřená gymnastická cvičení přizpůsobená nebo vytvořená pro vodní prostředí

Programy zdravotního plavání Podpora zdraví (pozitivní ovlivnění tělesné zdatnosti, pohybová kultivace, regenerace) u běžné populace i u osob se specifickými potřebami Podpora terapie (v oblasti rekondice, v rehabilitaci, u osob se specifickými potřebami) Naplnění specifických potřeb (programy pro raný věk, seniory, těhotné, pro osoby se zdravotním oslabením a postižením)

Zdravotní plavání využívá specifických vlastností vodního prostředí specifických pohybových aktivit

Inventář činností využívajících plavecké dovednosti vznášení šlapání vody polohování ve vodě, splývavé polohy s výdrží, změny poloh plavecké dýchání ploutvové pohyby ze synchronizovaného plavání

Inventář cvičení využívajících plavecké záběrové pohyby plavání pomocí základních technik (znak, kraul, prsa, motýlek) plavání pomocí modifikovaných plaveckých způsobů

Plavání pomocí základních technik se zaměřením na efektivitu záběrových pohybů se zaměřením na rozvoj aerobní zdatnosti se zaměřením na udržení nebo rozvoj svalové síly se zaměřením na udržení kloubní pohyblivosti

Plavání pomocí modifikovaných plaveckých způsobů vzhledem ke: zdravotní orientaci (zdravotní zaměření, cíl) plavecké úrovni jedince charakteru a míře zdravotního problému aktuálnímu stavu jedince podmínkám vodního prostředí (hloubka, teplota vody) a dalším podmínkám možnostem organizace (pomůcky, velikost prostoru, akustika, počet plavců atd.)

Inventář dalších lokomočních činností ve vodě chůze ve vodě na místě, z místa, ve sníženém postoji, bez pomoci paží, s využitím poskoků, se změnami směru, se změnami rychlosti pohybu, s rytmizací, s odporovými pomůckami, ve vázaných tvarech (kruh, držení za ruce) běh ve vodě – podobně jako u chůze běh v hluboké vodě se stabilizačním pásem (aqua-jogging) základní taneční kroky vhodné k aplikaci do vodního prostředí

Inventář cvičení ve vodě, činnosti prováděné převážně na místě, bez výrazné plavecké lokomoce zaměřená na rozvoj plaveckého dýchání mobilizační cvičení protahovací cvičení cvičení pro zvýšení pohyblivosti posilovací cvičení s pomůckami, bez pomůcek aerobně zaměřená cvičení cvičení uvolňovací

Organizace zdravotního plavání krátké rozcvičení na suchu rozplavání a rozcvičení ve vodě plavecká nebo cvičební část hodiny - využíváme modifikované plavecké způsoby, prvkové plavání, zdravotně zaměřená gymnastická cvičení s konkrétním cílem závěrečná část je koncipována vzhledem k hlavní části – zpravidla jako zklidňující, relaxační, zaměřená na rozvoj pocitu vody, vyplavání nízké intenzitě