„Brána ke vzdělávání: školní čtenářské kluby“ Nakouknutí do světa Laddugandy O projektu Aktivity a vybrané plánované výstupy Milníky správného směru.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Cesta byla dlouhá…. První žádost již v roce 2008, ještě se ZŠ Zeleneč
Advertisements

Evaluace v mateřské škole
VZNIK A VÝVOJ PROJEKTU Mezinárodní festival dokumentárních filmů o lidských právech Jeden svět Projekt Vzdělávání o lidských právech s použitím dokumentárních.
Cílené rozvíjení čtenářské gramotnosti ve výuce na 2. stupni ZŠ
Zn. NÁHRADNÍ RODIČ CZ.1.04/5.1.01/ Jak aktivně nacházet náhradní rodiče P rofesionalizace procesů při výběru adeptů na nový typ zaměstnání.
Čítárny.cz – Web o dětských knížkách a čtenářství Veronika Peslerová Olomouc, červen 2007.
Vize 92. střediska Šípů. Chceme 92. středisko Šípů takové, pro které nic není problém. na které jsou jeho členové hrdí. které se nebojí zkusit něco nového.
Projekt „Další vzdělávání pedagogických pracovníků v environmentálním vzdělávání, výchovy a osvětě (EVVO )“ CZ.1.07/1.3.45/
Ve školním roce 2010/2011 byly otevřeny dvě přípravné třídy. Přípravné třídy naší školy byly zapojeny do projektu "Společně to dokážeme". Je to program.
Sanace rodiny Alena Svobodová, vedoucí sociální služby, koordinátorka projektů.
PTaČ. Spolupracující organizace Zapojené školy Pojem čtenářské gramotnosti ve škole Učitelé chápou čtenářskou gramotnost především jako dovednost dekódovat.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY VZDĚLÁVÁNÍ V OBLASTI KOMUNITNÍHO PLÁNOVÁNÍ SOCIÁLNÍCH SLUŽEB.
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
Kulturně-vzdělávací aktivity NPMK Ing. Eva Rezková, NPMK.
CHCI BÝT JAKO VY ZŠ VELTRUSY Projekt schválený Zastupitelstvem Středočeského kraje v rámci 2. výzvy 2. globálního grantu v oblasti podpory 1.2 Rovné příležitosti.
„Brána ke vzdělávání: školní čtenářské kluby“
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
IVIG Praha, Odborná pomoc veřejných knihoven informačním a studijním centrům škol.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA VEŘOVICE
NÁRODNÍ INSTITUT PRO DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ
Návrh a realizace modulového systému dalšího vzdělávání učitelů v MSK Magdalena Chmelařová Opava 2008.
Mentoring a Magistrát HR Know - How & Fórum personalistů Ing. Libor Peprný
BRÁNA KE VZDĚLÁVÁNÍ: ŠKOLNÍ ČTENÁŘSKÉ KLUBY. ZÁKLADNÍ INFORMACE O NAŠEM PROJEKTU Individuální projekt ostatní, 1.2 – rovné příležitosti.
Evropský sociální fond - jedinečná příležitost k financování rozvoje lidských zdrojů ve výzkumu a vývoji Projekt Centrum manažerských dovedností ve vědě.
AUTOEVALUACE ZŠ Olomouc, Mozartova 48
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Naše školní knihovna. Jsme Základní škola, Liberec, U Soudu 369/8 V naší škole jsou běžné třídy a speciální třídy pro děti s SPU Všechny děti mají k dispozici.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu IP „Podpora procesu transformace pobytových.
P. P Projekt z operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost z Evropského sociálního fondu. Příjemce dotace: Zdravotnické zařízení městské části Praha.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/ Příjemce podpory: Vysočina Education Partner projektu: Kraj Vysočina Rozpočet projektu: ca ,- Kč.
SPOLEČNÁ ŘEŠENÍ PRO LEPŠÍ UČENÍ reg. č. CZ.1.07/1.1.00/ LOKÁLNÍ STRATEGIE ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ OHROŽENÝCH ŠKOLNÍM NEÚSPĚCHEM v lokalitě ORP Karviná.
Ředitel Název operačního programu: OP VK Název prioritní osy: Počáteční vzdělávání Název oblasti podpory: Další vzdělávání pracovníků škol a školských.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í.
KLÍČ Klíčové kompetence v počátečním vzdělávání Barbara Čechová Výzkumný ústav pedagogický v Praze.
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
Tvorba Místního akčního plánu rozvoje vzdělávání pro ORP Veselí nad Moravou Ustavující setkání Řídícího výboru MAP,
Sekce fondů Evropské unie (Sekce 8) Hlavní náplň Zajištění činností Řídicího orgánu operačních programů spolufinancovaných z ESF (OP LZZ a OPZ), Zprostředkujících.
„Podpora zaměstnanosti Litoměřicka“ CZ.1.04/3.3.05/ Projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Lidské zdroje a.
Mateřská škola Vsetín Luh I. Kde nás najdete? Kde nás najdete?
"Budete-li dobře pečovat o své tělo, vydrží Vám po celý život" George Coevoet.
Metodická pomoc realizátorům MAP zejména v oblasti podpory kvalitního a společného vzdělávání dětí a žáků.
Bc. Michaela Augustová MAS Znojemské vinařství, z.s. Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony ZŠ a MŠ I.
1. SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP SO ORP KUTNÁ HORA 30. BŘEZNA 2016 DAČICKÉHO DŮM, KUTNÁ HORA.
VŠICHNI MÁME STEJNOU CESTU
Vít Richter (využití podkladů kol. P. Mazáčové a L. Nivnické)
Místní akční plán vzdělávání MAP rozvoje vzdělávání na území Prahy 8
5. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Český Těšín, reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ února 2017.
Střední škola služeb a cestovního ruchu, Varnsdorf
Tvorba Místního akčního plánu rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav
Aktuální informace o stavu
INOVACE ŠVP ZAČLENĚNÍM PŘEDMĚTU FINANČNÍ HOSPODAŘENÍ
Čtenářsky podnětné prostředí
Plánování prvních kroků
IMPLEMENTACE KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNU
Název operačního programu:
Pedagogická knihovna J. A. Komenského
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
Konference je financována Nadací Sirius
4. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Český Těšín, reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ prosinec.
Ustavující setkání Řídícího výboru MAP,
Pedagogická knihovna J. A. Komenského
Š A B L O N Y II.
Pedagogická knihovna.
Vzorový projekt pro ZŠ.
Vítejte na třetí místní konferenci
náhradní rodinné péče II setkání zástupců KÚ OSPOD a NNO
Řídicí výbor DDM Monet v Praze 12
Vzorový projekt pro ZŠ.
Rodičovské fórum kraj Vysočina
Transkript prezentace:

„Brána ke vzdělávání: školní čtenářské kluby“ Nakouknutí do světa Laddugandy O projektu Aktivity a vybrané plánované výstupy Milníky správného směru

Seznamte se … To je třeťačka Blanka…

A to je Ťuťka… Co mají společného Blanka a Ťuťka?

Blanka patří k dětem, které chodí do čtenářského klubu.

Jaká Ťuťka je? Co ji zajímá? Co má ráda?

Realizace: – Realizátor projektu: Nová škola, o. p. s. Informace o projektu: Financování: Evropský sociální fond v rámci OPVK, státní rozpočet ČR Hlavní cíle projektu: 1. Posílit příležitosti ve vzdělání u dětí z MŠ a I. stupně ZŠ s SVP. 2. Přenést v zahraničí úspěšné čtenářské kluby do ČR, tedy i obnovit naši českou tradici. 3. Opilotovat čtenářský program zaměřený na děti – nečtenáře, a na závěr požádat MŠMT ČR o jeho akreditaci. 4. Připravit metodiku ustavení a fungování čtenářských klubů v českých podmínkách.hwww.novaskola.org/klub

Naše přesvědčení o dětském čtenářství, resp. cíle řečené lidsky: Rozvíjet čtenářství můžeme jen u dětí, které poznaly radostný zážitek z četby. Každé dítě potřebuje při své čtenářské cestě průvodce. Čtení je potřeba věnovat čas. Čtenářská gramotnost je základním předpokladem školního i životního úspěchu dětí. Chceme: … aby si děti samostatně a rády četly: v průběhu klubových setkání budou mít možnost číst knihu dle svého výběru … aby každé dítě odcházelo z klubového setkání s knihou – s tou, kterou má rozečtenou již dlouho, či s tou, kterou si půjčí z klubové knihovny … aby si děti doporučovaly knihy navzájem

Kritické myšlení, o. s., ZŠ U Soudu - Liberec KVK Liberec 5. ZŠ Kolín, ZŠ HlavečníkMK Kolín ZŠ Chlumec n. C., ZŠ MrákovMK Chlumec n. C. ZŠ Staňkov, ZŠ Čechova - RokycanyMK Rokycany ZŠ Rabasova – Slaný, ZŠ SázavaMK Slaný, MK Sázava ZŠ Polit. Vězňů – Slaný, ZŠ KouřimMK Přelouč ZŠ Pujmanové – HavířovMK Havířov ZŠ Školní – OrlováMK Orlová Partnerské subjekty (14): Spolupracující knihovny (9):

Klíčové aktivity: 1.Přenesení nástroje čtenářských klubů do podmínek ČR 2.Ustavení klubů v ZŠ a první nábor dětí 3.Metodická podpora a koučink manažerů klubů, výměna zkušeností 4.Shromažďování metodických poznatků, tvorba metodiky, šíření poznatků 5.Pravidelná činnosti čtenářských klubů Hlavní výstupy: 1.Vytěžení zahraničních materiálů pro inspiraci 2.Ustavení 21 čtenářských klubů 3.Různé formy zápisů z koučinku jako podklad pro metodiku 4.Veřejná debata (Kritické listy, Palubní deník, web/FCB, konference atd.) 5.Metodika 6.Příprava kurzu manažera školního čtenářského klubu/čtenářského metodika a předložení žádosti o akreditaci na MŠMT

Milníky správného směru Děti jsou z práce v klubu nadšeny a chodí pravidelně. Paní učitelky přijaly možnost spolupráce s knihovnicemi, navzájem se doplňují. Vedoucí klubu si svou práci písemně plánují a snaží se ji posléze reflektovat. Děti si půjčují knížky a prokazatelně je čtou nebo si je prohlížejí. Zaznamenáváme pozitivní dopad práce v klubu na chování a výkon dítěte v běžné výuce. Část učitelek se nebojí využít metodické podpory ze strany týmu.

; A co na to všechno Blanka? Ve škole si Blanka knížky pohlíží, pravidelně si půjčuje tituly domů, v pořádku je vrací. A co nám dělá největší radost? Objevila, že mají knihy doma v garáži a nosí nám je do školy ukázat. Díky knihám našla potřebu druhým sdělovat, co je u ní nového, co zažila a proč se jí kniha líbí.

Na shledanou se těší i Ťuťka z Laddugandy.

Sledujte náš web Debatujte s námi na Napište nám na nebo pokud chcete dostávat náš čtvrtletní „Palubní deník“