Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/34.0963 Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_12.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_05.
Advertisements

Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S3_07.
Regionální politika Oldřich Hájek. Obsah přednášky: Další typologie nástrojů lokálního rozvoje a RP Podle charakteru a zaměření Podle charakteru a zaměření.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_20.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_07.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_07.
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU : Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_03.
Inf Vizualizace dat a tvorba grafů. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomika podnikání.
TRŽNÍ EKONOMIKA A PODNIKÁNÍ
AKTUÁLNÍ VÝZVY OPERAČNÍHO PROGRAMU ZAMĚSTNANOST
Banky, vklady, úvěry, půjčky z hlediska občana 2 – Půjčky apod.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Základy automatického řízení 1
Členská schůze MAS Nepomuk,
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Současná architektura
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Účetnictví – význam informací
Popis výukového materiálu Název: PowerPoint
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
VY_62_INOVACE_ – Monetární politika Autor Ing. Hana Sůvová
Pásma požáru Požár a jeho rozvoj.
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Přenos tepla Požár a jeho rozvoj.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Náležitosti výkresu VY_32_INOVACE_26_516
Směrnice OECD pro nadnárodní podniky – význam a role
Marketing VY_32_INOVACE_41_822
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Popis výukového materiálu Název: PowerPoint
Kvalita služeb ve venkovské turistice a agroturistice
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Opakování rostliny Člověk a jeho svět (Přírodověda pro 4. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Agroturistika a podnikání na venkově
Změny právní úpravy ochrany přírody a krajiny
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Podnik VY_32_INOVACE_40_811 Projekt.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Střední škola obchodně technická s. r. o.
VY_32_INOVACE_SA4A_9 DUM 9. realizace aktivity pro 2
Odkrývačka rostliny Člověk a jeho svět (Přírodověda pro 4. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Transkript prezentace:

Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_12 Popis výukového materiálu Název:Agroturistika Autor:Bc. Pavel Lang Datum: Obor:a) L/01 Gastronomie (nástavbové studium) b) L/01 Gastronomie Ročník:a) - 2. ročník a b) - 4. ročník Předmět:Hotelový provoz Anotace výukového materiálu 1. Materiál je určen pro výuku předmětu Hotelový provoz a je v souladu s ŠVP 2. Materiál je prezentován žákům prostřednictvím ICT s výkladem a doplněním při současném použití učebnic Moderní řízení hotelového provozu (Ing. J. Beránek a kol., Magconsulting 2013) a Cestovní ruch pro střední školy a pro veřejnost (D. Drobná a E. Morávková, nakl. Fortuna Praha 2004) Součástí materiálu je krátký test s označením odpovědí. Další formou zpětné vazby je test jako souhrn několika realizovaných materiálů. Pro výuku je použit - PC s dataprojektorem - interaktivní tabule - interaktivní dataprojektor - učebnice

Agroturistika Pavel Lang

Základní formy agroturistiky Agroturismus  forma venkovského turismu CR, jehož aktivity jsou bezprostředně spjaty s přírodou, krajinou a venkovským prostředím  provozována podnikateli v zemědělské výrobě a slouží jim jako dodatečný nebo další finanční zdroj k udržení nebo rozšíření hlavního podnikatelského programu, což je výroba zemědělských produktů

Základní formy agroturistiky Ekoagroturismus  agroturismus provozovaný na ekologické farmě (farma, která nepoužívá při výrobě rostlin a chovu zvířat žádné syntetické chemikálie, hnojiva, hormonální přípravky, umělá barviva či konzervační látky )

Agroturismus v České republice  rostoucí poptávka po ubytování na venkově je jedním ze současných trendů v CR  podle odhadů tráví dovolenou na českých statcích ročně řádově 30 tisíc turistů, z toho asi 10 tisíc z ciziny. Ze zahraničí převažují Němci, Poláci a Nizozemci

Organizace v agroturistice v ČR ECEAT CZ  centrum pro eko-agroturistiku, nezisková organizace založená 1992 se sídlem v Brně  je členem ECEAT international  hlavním cílem je přispět k rozvoji venkova a napomáhání k rozšiřování šetrných forem CR Svaz venkovské turistiky – založen 1997  členem mezinárodní organizace svazů venkovské turistiky Eurogites  stará zejména o prosazování a hájení zájmů svých členů, kterými jsou venkovští podnikatelé

Standardy pro ubytování v soukromí  za ubytování v soukromí ručí Svaz venkovské turistiky  3 kategorie: malý kemp, ubytovací objekt / apartmán (letní byt) s vlastním vařením, ubytování se stravováním  ubytovací zařízení max. kapacita do 35 osob  4 kvalitativní třídy - o zařazení do příslušné třídy rozhoduje certifikační orgán  pro zařazení do příslušné třídy musí UZ splnit v požadovaném rozsahu: Všeobecné standardy a další standardy

Prázdniny na venkově  oficiální turistický produkt ČR, který je podporovaný CzechTourismem  jejich prostřednictvím jezdí do ČR na hostů ročně  společným programem ECEAT CZ a Svazu podnikatelů ČR ve venkovské turistice a agroturistice  prezentují ubytovací zařízení v následujících skupinách: malé kempy, chalupy a letní byty s vlastním vařením, pensiony se snídaní příp. dalším stravováním (do 20 lůžek), hotely, speciální nabídky (ubytovny, chaty apod.)

Význam agroturistiky  pro zemědělské podnikatelské subjekty je doplňkovým zdrojem příjmů, což jim přináší existenční jistotu  zvyšuje vybavenost obcí a také příjmy jak obyvatel obce, tak i obce samotné  snižuje nezaměstnanost a vytváří pracovní příležitosti v zemědělství, ale i v jiných oborech  CR se díky ní rozptyluje do větších územních celků, což je blahodárné pro ŽP

Negativní aspekty agroturistiky  mohou nastat případy, kdy se vztah mezi CR a zemědělstvím změní ve vztah konkurenční - hlavní sezóna CR v podstatě shodná s hlavní sezónou v zemědělství a tak dochází ke konkurenci v rozložení a využívání pracovních sil a i konkurence z hlediska umístění volného kapitálu  přetěžování farmářek, na kterých vedle práce v zemědělství spočívá i práce v oblasti agroturistiky  možný negativní dopad na ŽP atd.

Podnikání ve venkovské turistice  podnikat v tomto oborou mohou především pracovníci v zemědělství a majitelé farem  impulsem k zahájení činnosti by měla být snaha o rozšíření svých aktivit s cílem zlepšit hospodářskou činnost nebo zhodnotit svou nemovitost  důležité mít na zřeteli, že výsledky tohoto snažení se nedostaví hned, ale až po určité době podnikání

Podmínky úspěšného podnikání v agroturistice Nezbytné rozmyslet následující kroky: 1. krok: rozhodnutí o podnikání 2. krok: dobrý nápad 3. krok: znalosti a informace 4. krok: založení živnosti

Strategie podnikání ve venkovské turistice  podnikatelský plán musí mít zřetelné strategické zaměření a zároveň musí efektivně používat jednotlivé marketingové nástroje  strategické záměry venkovské turistiky by měly v první řadě respektovat zásady vyplývající z udržitelného rozvoje  podnikatelský plán venkovské turistiky by měl vycházet ze znalostí životního stylu a potřeb konzumentů venkovské turistiky, protože jen tak lze účinně využít jednotlivé marketingové nástroje

Děkuji za pozornost...

Výstupy - Test: 1. Definujte termín - AGROTURISMUS Na otázky odpovídejte vlastními slovy 2. Definujte termín - EKOAGROTURISMUS 3. Popište standardy pro ubytování v soukromí 4. Upozorněte na některé Negativní aspekty agroturistiky 5. Definujte význam agroturistiky v rámci CR