Výzkum efektivnosti fungování veřejné správy Interní grant VŠP Jihlava Měrtlová - Nečadová - Kovář.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Koncepce organizace posudkové služby JUDr. Jiří Veselý, Ph.D. ředitel odboru výkonu posudkové služby MPSV.
Advertisements

Implementace modelu CAF na MěÚ Fulnek - úvodní vzdělávací kurz pro všechny zaměstnance Městský úřad Fulnek Mgr.Stanislav Loskot, MBA
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Management Motivace Personalistika. Motivace Výkon schopnosti a podmínky Lidský potenciál.
Založení firmy postup. Postup založení firmy 1) Výběr oboru podnikání a vymezení předmětu živnosti 2) Volba právní formy podnikání 3) Určení názvu a umístění.
Mgr. Jiří Šimon Odbor práva veřejných zakázek a koncesí Praha, Nová směrnice EU pro zadávání veřejných zakázek v kontextu společensky odpovědného.
Program rozvoje Ústeckého kraje Obsah prezentace Představení PRÚK účel zpracování struktura PRÚK struktura priorit a opatření indikátory.
Rekvalifikace a veřejné zakázky v oblasti zaměstnanosti Mgr. Eva Friedrichová vedoucí oddělení poradenství Úřad práce v Liberci Projekt: Podpora dalšího.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
PRŮZKUM TRHU základy. 1. Odběratelé (zákazníci) Dotazníky nejdůkladnější způsob zjišťování potřeb, názorů a zvyklostí zákazníků.
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
Procesy ve veřejné správě Ivo Vašíček Proces veřejné správy Získávání zdrojů dané, poplatky, pokuty Vnitřní a vnější bezpečnost Správa zdrojů Údržba.
Standardy kvality sociálních služeb. soubory měřitelných a ověřitelných kritérií, které popisují, jak má vypadat kvalitní sociální služba. Jsou použitelné.
Příloha č. 1 – specifikace předmětu plnění Řízení lidských zdrojů Procesy a nástroje VZ 2015.
Dotazníkové šetření Analýza poptávky po dalším profesním vzdělávání v Jihomoravském kraji Brno.
Městský úřad Šumperk Implementace modelu CAF
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazná postupy pro.
Seminář na MZ Bezpečnost zdravotních služeb - současná priorita MZ MUDr. Markéta Hellerová Ministerstvo zdravotnictví.
Ing. Zdeňka Šilhová Institut pro veřejnou správu Praha INTERAKTIVNÍ PERSONÁLNÍ PORTÁL PRO POTŘEBY ZAMĚSTNANCŮ VE VEŘEJNÉ SPRÁVĚ KONFERENČNÍ VZDĚLÁVACÍ.
Vnitřní předpisy účetní jednotky Porada odboru veřejné správy, dozoru a kontroly Ing. Tomáš Sluka Ministerstvo financí odbor Regulace a metodika účetnictví.
Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. Projektová příprava vzdělávacích akcí.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada44 Anotace.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Katedra podnikové strategie Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku.
Projekt Statutárního města Jihlavy - Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality Jihlava
1. WORKSHOP.
Jsou venkovské školy horší než městské?
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza marketingového mixu vybrané banky Autor bakalářské práce:
PROJEKT ISTI INFORMAČNÍ SYSTÉM TECHNICKÉ INFRASTRUKTURY VEŘEJNÉ SPRÁVY
Situace na trhu práce v JmK a veřejná služba
Zdravé město J I L E M N I C E Fórum, 11. dubna 2013.
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Mgr. Jiří Starý Odbor strategického rozvoje
Plánování rozvoje sociálních služeb Ústecký kraj
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
Komunikační strategie ČIŽP
9. mezinárodní konference ICTfórum/Personalis 2005
Vytvoření jednotného systému v oblasti finanční gramotnosti a prevence předlužení na úrovni územních samosprávných celků F I N G R A M.
Systém odměňování pracovníků
Úřad práce České republiky
Pracovní motivace a její naplnění u zaměstnanců ve vybraném kraji
Název projektu: Drogové závislosti - násilníci a oběti Bc
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Zpětná vazba od zákazníků ve vybrané společnosti
Pracovní porada Pracovní list.
Společenská odpovědnost ve školství
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Účetnictví – význam informací
Pracovní porada Pracovní list.
Městský úřad Žďár nad Sázavou
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Oblast: Dobré životní podmínky zvířat
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
OŠMS, Krajský úřad Kraje Vysočina
Vzdělávání.
Digitální učební materiál
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ústav podnikové strategie Analýza komunikačních chyb řídících pracovníků ve vybrané společnosti.
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
Aktuální právní úprava činnosti školy a nové úkoly zástupce ředitele
Podpora zaměstnanosti na místní úrovni: odpovědné zadávání
Datové sklady a BI Řízení kvality v prostředí veřejné správy
METODICKÁ PODPORA ŘÍZENÍ KVALITY V ÚZEMNÍCH SAMOSPRÁVNÝCH CELCÍCH
Kraj Vysočina, CAF a cesta ke zlatu
Autoevaluace z pohledu
Centralizované rozvojové projekty 2017
v kontextu změn a potřeb moderního trhu práce
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa
„Postup města Chrudim k udržitelnému rozvoji pomocí MA 21“
Transkript prezentace:

Výzkum efektivnosti fungování veřejné správy Interní grant VŠP Jihlava Měrtlová - Nečadová - Kovář

Záměry výzkumu Provést deskripci podmínek pro výkon státní a veřejné správy Provést vyhodnocení efektivnosti fungování veřejné správy Provést zhodnocení a najít rezervy pro zlepšení

Hypotézy pro ověření veřejná správa je otevřený, proklientsky orientovaný systém formalizovaných vazeb a výstupů s formální hierarchií, který se takto i chová; úředníkům ve veřejné správě jsou zaměstnavateli vytvořeny takové hmotné a vědomostní předpoklady, že mohou rozhodovat odpovědně s plnou znalostí problémů a potřeb klientů; zaměstnanci vykonávající veřejnou správu mají legislativní, technické i odborné předpoklady k výkonu kvalitní správy; zaměstnanci jsou vhodně motivováni a spravedlivě za svůj výkon hodnoceni; spotřebitelé služeb veřejné správy ji přijímají a hodnotí jako adekvátní a potřebnou co do objemu a kvality.

Metodika výzkumu 3 etapy, každá etapa má 2 fáze : I. Etapa – Výzkum Magistrát města Jihlavy  1. fáze – výzkum podmínek pro výkon veřejné správy na podkladě hodnocení zaměstnanců  2. fáze – anketní šetření mezi klienty úřadu  Závěr etapy – vyhodnocení výsledků, zapracování změn do zvoleného postupu II. Etapa – Výzkum Krajský úřad, fáze stejné III. Etapa – Výzkum ve vybraných organizacích veřejné správy v regionu, fáze stejné

Realizace výzkumu I. Etapa I.a II. Fáze - Magistrát města Jihlavy  Zaměstnanci 98 respondentů (72,6 %)  Klienti 609 respondentů II. Etapa I. a II. Fáze - Krajský úřad  Zaměstnanci 120 respondentů (88,9 %)  Klienti 33 respondentů III. Etapa I. a II. Fáze – ostatní organizace státní správy a samosprávy  Zaměstnanci 153 respondentů (61,2 %)  Klienti 158 respondentů Celkem 1171 respondentů, z toho 371 zaměstnanců, 800 klientů

Prezentace výsledků výzkumu na konferenci Veřejná správa Vyhodnocení hodnocení zaměstnanců v organizacích veřejné správy Magistrátu, Krajském úřadě a ostatních organizacích  Podle jednotlivých okruhů  Zjištění silných stránek a rezerv podle okruhů  Vyhodnocení hypotéz Vyhodnocení klientského šetření  Podle okruhů  Zjištění silných stránek a rezerv  Vyhodnocení hypotéz

Obrázek 1: Ideový model pro podmínky fungování veřejné správy

Lidské zdroje – organizace I Otázky: 6 – definování hodnot 7 – sdílení hodnot 8 – hodnocení pracovního výkonu 9 – řízení pracovního výkonu 10 – komunikace

Lidské zdroje – organizace II Otázky: 6 – definování hodnot 7 – sdílení hodnot 8 – hodnocení pracovního výkonu 9 – řízení pracovního výkonu 10 – komunikace

Lidské zdroje – organizace III Otázky: 6 – definování hodnot 7 – sdílení hodnot 8 – hodnocení pracovního výkonu 9 – řízení pracovního výkonu 10 – komunikace Pořadí organizací: II, III, I

Organizační kapitál – organizace I Otázky: 2 – styl řízení 4 – odpovědnost při práci 5 – řízení podřízených 6 – počet stupňů v organizačním schématu 8 – flexibilita organizace 9 – porady 10 – informovanost vize, mise, strategie

Organizační kapitál – organizace II Otázky: 2 – styl řízení 4 – odpovědnost při práci 5 – řízení podřízených 6 – počet stupňů v organizačním schématu 8 – flexibilita organizace 9 – porady 10 – informovanost vize, mise, strategie

Organizační kapitál – organizace III Otázky: 2 – styl řízení 4 – odpovědnost při práci 5 – řízení podřízených 6 – počet stupňů v organizačním schématu 8 – flexibilita organizace 9 – porady 10 – informovanost vize, mise, strategie Pořadí organizací: II, I, III

Informační kapitál – organizace I 6. Změny IS 7. Reakce na změny IS 8. Rychlost změny 9. Uchování informací 10. Inovace formulářů

Informační kapitál – organizace II 6. Změny IS 7. Reakce na změny IS 8. Rychlost změny 9. Uchování informací 10. Inovace formulářů

Informační kapitál – organizace III 6. Změny IS 7. Reakce na změny IS 8. Rychlost změny 9. Uchování informací 10. Inovace formulářů Pořadí organizací: II, III, I

Zákaznický kapitál – organizace I 2. Reklamní a MK akce 5. Zjišťování spokojenosti klientů 6. Seznamování s výsledky anket 7. Systematický průzkum potřeb klientů

Zákaznický kapitál – organizace II 2. Reklamní a MK akce 5. Zjišťování spokojenosti klientů 6. Seznamování s výsledky anket 7. Systematický průzkum potřeb klientů

Zákaznický kapitál – organizace III 2. Reklamní a MK akce 5. Zjišťování spokojenosti klientů 6. Seznamování s výsledky anket 7. Systematický průzkum potřeb klientů Pořadí organizací: III, na stejné úrovni I a II

Výkonnost – organizace I 4. Kvantifikace činností 6. Uplatňování výkon. kritérií 7. Motivace k časovým úsporám 8. Sledování opravných prostředků 9. Benchmarking 10. Přiměřenost agendy

Výkonnost – organizace II 4. Kvantifikace činností 6. Uplatňování výkon. kritérií 7. Motivace k časovým úsporám 8. Sledování opravných prostředků 9. Benchmarking 10. Přiměřenost agendy

Výkonnost – organizace III 4. Kvantifikace činností 6. Uplatňování výkon. kritérií 7. Motivace k časovým úsporám 8. Sledování opravných prostředků 9. Benchmarking 10. Přiměřenost agendy Pořadí organizací: I,III, II

Inovační kapitál – organizace I 2. Osobní možnost inovací 3. Útvar pro inovace 4. Metoda CAF 5. Vyhodnocování inovačních změn 6. seznamování s vyhodnocováním změn 7. Odměny za nový postup 10. Informovanost veřejnosti

Inovační kapitál – organizace II 2. Osobní možnost inovací 3. Útvar pro inovace 4. Metoda CAF 5. Vyhodnocování inovačních změn 6. seznamování s vyhodnocováním změn 7. Odměny za nový postup 10. Informovanost veřejnosti

Inovační kapitál – organizace III 2. Osobní možnost inovací 3. Útvar pro inovace 4. Metoda CAF 5. Vyhodnocování inovačních změn 6. seznamování s vyhodnocováním změn 7. Odměny za nový postup 10. Informovanost veřejnosti Pořadí organizací: II, III, I

Odpovědi klientů – organizace I Otázky: 1,2 – Lidské zdroje 3,4 – Organizační kapitál 5,6 – Informační kapitál 7,8,9 – Zákaznický kapitál 10,11 – Výkonnost 12,13 – Inovační kapitál

Odpovědi klientů – organizace II Otázky: 1,2 – Lidské zdroje 3,4 – Organizační kapitál 5,6 – Informační kapitál 7,8,9 – Zákaznický kapitál 10,11 – Výkonnost 12,13 – Inovační kapitál

Odpovědi klientů – organizace III Otázky: 1,2 – Lidské zdroje 3,4 – Organizační kapitál 5,6 – Informační kapitál 7,8,9 – Zákaznický kapitál 10,11 – Výkonnost 12,13 – Inovační kapitál

Závěr Splnění hypotéz: Hodnocení zaměstnanců:  Organizace I 68,9 %  Organizace II 74,4 %  Organizace III 72,2 % Hodnocení klientů:  Organizace I 84,8 %  Organizace II 84,6 %  Organizace III 84,6 %

Rezervy v činnosti organizací LZ – posilování loajality, komunikace, sdílení hodnot Organizační kapitál – informovanost o strategii, vizi, misi Informační kap.- možnost změny IS, včasné reakce na požadavky uživatelů IS Zákaz. kap. – reklamní a MK akce, zjišťování zpětné vazby od klientů, seznamování s výsledky, průzkum trhu Výkonnost – registr klientů, vyvolávací zařízení,výkonová kritéria, zavádění kvantifikace operací a výkonů, úspory času Inovační kapitál – větší možnost kreativity zaměstnanců v oblasti zavádění nových metod a postupů a zpětná reakce, vyhodnocování inovačních změn, mimořádné odměny za nové postupy

Děkuji za pozornost