Seberegulační vlastnosti osobnosti

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
SEBEPOZNÁNÍ JÁ Mgr. Michal Oblouk.
Advertisements

Pozitivní hodnocení sebe
Slovníček pojmů Aktivita č.1: Výchova k aktivnímu občanství
PSYCHOLOGIE OSOBNOSTI
AKTIVNÍ STÁRNUTÍ A MEZIGENERAČNÍ SOLIDARITA, ČILI JAK VŠTE VEDE STUDENTY K RESPEKTU A CHÁPÁNÍ STARŠÍCH OBČANŮ Mgr. Lenka Hrušková, Ph.D. VŠTE v Českých.
ŠKOLA: STŘEDNÍ ŠKOLA PRÁVNÍ – PRÁVNÍ AKADEMIE, S.R.O. TYP ŠABLONY: III/2 INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT PROJEKT: CZ.1.07/1.5.00/
Rysy osobnosti = povahová vlastnost, která se projevuje určitým způsobem jednání, chování, prožívání. Je příznačný pro určitého člověka (odlišuje ho od.
AUTOR: MGR. JAROSLAVA SUCHÁ, ZŠ A MŠ ŠVIHOV
OSOBNOST.
Seberegulační vlastnosti osobnosti
Rozdíly mezi osobnostmi
 Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“  Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/  Číslo materiálu: VY_32_INOVACE.
Psychologie II Sociální psychologie
Pedagogicko-etická podstata morální kreativizace osobnosti
Zpracovala: Simona Hyková
Adolescence (16 – 18 až 20 – 22 let).
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Definice a vlastnosti Typy sociálních institucí Hodnoty a normy
CHARAKTER Karolína Hejmová.
Psychologie osobnosti
Vůle.
Charakter Pavel Šuranský.
Jiří Dvořák  vědomé úsilí směřující k dosažení cíle  motivované chování, které umožňuje vědomou regulaci chování tzv. volní akt  znaky vůle.
Základy psychologie – úvod
1.1. Formování veřejného mínění dr.Ján Mišovič, CSc
Vývojová psychologie OP3BK_PSVP
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_TOMAS_VASATA_CLOVEK _VE_SPOLECNOSTI_SOCIALNI_KONTROLA_11 Název školyStřední škola služeb,
Výchova jako proces zpracovala: Kateryna Foinetská.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
U ČENÍ Mgr. Vladimír Velešík. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE 1.Kód DUMu: VY_32_INOVACE_1.SV.13 2.Číslo projektu:
Učení verbální Učení pojmové Učení senzomotorické
Metody psychologie IV. Část Experiment, sociometrická metody Anotace : Prezentace slouží jako osnova, která má pomoci učiteli při výkladu. Výukový materiál.
Psychologické disciplíny II. Část Aplikované. Jedná se o obory, které zkoumají určitou konkrétní oblast lidské činnosti z psychologických aspektů Jedná.
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
PEDAGOGICKÁ PSYCHOLOGIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Výchovné metody Vypracovala: Monika Arsenjevová Datum: 12.října 2012.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Osobní bezpečí. Sebepojetí Sebepojetí - znamená porozumět sám sobě, svému JÁ, svým náladám, chování Sebepojetí – zahrnuje sebepoznávání, sebehodnocení.
 Souhrn hybných činitelů v činnostech, učení a osobnosti  Skutečnosti, které jedince podněcují, podporují nebo naopak tlumí, aby něco konal či nekonal.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_4_11_Sebepoznávání a sebepojetí Číslo projektu:
Trocha teorie nikoho nezabije …. VLASTNOSTI OSOBNOSTI OSOBNOST - souhrn vlastností, procesů a stavů, návyků, postojů, které tvoří celistvou strukturu.
Konflikt Vypracovala : Monika Arsenjevová Datum: 5.října 2012.
Osobní bezpečí Název školy: ZŠ Salvátor Název školy: ZŠ Salvátor Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výstupu:
Psychická struktura osobnosti Vytvořila Ing. Lenka Hřibová, Duben 2016.
Občanská výchova – 7. ročník, Člověk a jeho osobnost
Zákony vývoje.
Výchova (definice) celoživotní společenský proces ovlivňování osobnosti…. proces záměrného působení na osobnost člověka… směřující k cíli vzájemné působení.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
psychologie osobnosti – vztahově-postojové složky
SEBEPOZNÁNÍ JÁ Mgr. Michal Oblouk.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Zájmy -aktivačně motivační vlastnosti
Fantazie Anotace: Prezentace navazuje na výukový materiál –
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Výkonové vlastnosti osobnosti I. část vlohy a schopnosti
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
PROFESE UČITELE Radek Šír.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Jana Novotná Název materiálu:
Anotace: Výukový materiál je určen pro učitele jako osnova k
Vztahově postojové vlastnosti osobnosti
Vývoj člověka Ontogeneze.
Socializace Kejřová.
Aktivačně motivační vlastnosti osobnosti
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Temperament, charakter, motivace
ŠKOLNÍ PEDAGOGIKA ZÁKLADY PEDAGOGIKY DPS002 PS 2017
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Vztahově postojové vlastnosti osobnosti
Transkript prezentace:

Seberegulační vlastnosti osobnosti

Seberegulační vlastnosti osobnosti - vlastnosti, kterými člověk řídí ( ovládá, usměrňuje ) vlastní prožívání a chování

Do těchto vlastností patří: - Svědomí, sebekritika Sebevýchova Sebevzdělávání Sebeuvědomování Sebepoznávání Sebekoncepce

Sebeuvědomování - uvědomování si vlastní individuální existence projevuje se aktuálním poznáváním vlastního duševního života vyjadřuje se pojmy – já, jáství, ego

Sebepoznávání uvědomění si zvláštností svého prožívání a chování dochází k ní prostřednictvím a) hodnocení jiných lidí b) rozboru vlastního chování, jednání c) výsledků činnosti

Kdy se začíná výrazněji utvářet proces sebepoznávání ?

Odpověď: Sepoznávání se začíná utvářet při vstupu do kolektivu, kdy dítě má srovnání s vrstevníky. Poznává v jaké činnosti je lepší, v jaké horší.

Sebekoncepce vztah člověka k sobě samému založený na sebeuvědomování, sebepoznávání a sebehodnocení zahrnuje i postoje a hodnoty, které si člověk osvojil

Svědomí Vnitřní proces - odráží konflikt mezi a)zvnitřněnými mravními zásadami člověka b) jeho aktuálním chováním, jednáním

- určuje hranice mezi tím – co smí - co nesmí - jedná se o zvnitřněný systém zákazů a příkazů dané společnosti - „hlas svědomí“

Jaké faktory ovlivňují svědomí ? Kdy se ozve „hlas svědomí?“

Odpověď: Bude záležet na výchově jedince, akceptované morálce, charakteru, světovém názoru atd.

Sebekritika - verbalizované sebehodnocení (zejména vlastních nedostatků) - veřejné slovní hodnocení z vlastní vůle, event. na výzvu jiných lidí

Sebevýchova Cílevědomý, plánovitý a systematický proces formování vlastní osobnosti

Plán sebevýchovy – určit krátkodobé a dlouhodobé úkoly a cíle

Denní režim rozdělení času na povinnosti a aktivní odpočinek

Pravidelná sebekontrola – na konci dne, týdne, měsíce

Sebevzdělávání Předpokládá se zvládnutí všech seberegulačních vlastností osobnosti Jedinec si sám stanoví cíle - způsob sebevzdělávání - sám sebe motivuje - sám sebe hodnotí

Jaké existují možnosti sebevzdělávání ?

Odpověď: - školení - semináře - kurzy - odborná literatura - učebnice - odborný tisk - běžný tisk

Použitá literatura a zdroje Čáp, J. Čechová, V., Rozsypalová, M. : Psychologie 1. Praha, SPN 1995 Štefanovič, J.: Psychologie pro gymnasia a pedagogické školy. Bratislava, SPN 1974 Štefanovič, J., Greisinger, J.: Psychologie. Praha, Avicenum 1985

http://www.adehade.cz/poradna/vas-dotaz-mam-nechat-vysetrit-desetiletou-dceru/ http://www.arabstina.cz/index.php/preklady.html http://www.jabloneckarodina.cz/ http://poker.nova.cz/clanek/tipyatriky/skola-pokeru-naucte-se-krast-1-dil.html http://www.izun.eu/fejetony-a-povidky/416-dlouhodoby-zamer-czu-studenty-cekaji-velke-zmeny http://www.arnica-janacek.com/index.php/sportovni-vyiti/57 http://www.profimedia.cz/fotografie/zena-v-psani-deniku/0011830874/ http://zenskaprava.cz/publikace-k-dopadum-planovanych-vladnih-reforem-na-zeny/studujici/ http://www.myslenkove-mapy.cz/myslenkove-mapy/studium/jak-efektivne-cist-odborny-text-s-myslenkovou-mapou/ http://www.nidm.cz/projekty/realizace-projektu/klice-pro-zivot/studium-pedagogiky-volneho-casu/ocima-studentu/skola-hrou-aneb-druhaci-na-startu