Cíle a doporučení pro vzdělávání: profesní příprava sociálních pracovníků a zdravotnického personálu z pohledu deinstitucionalizace Vzděláváním k deinstitucionalizaci.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Advertisements

Analýza fungování institutu dohod o výkonu pěstounské péče v ČR SocioFactor s.r.o.
1 Dotační řízení na realizaci aktivit v oblasti primární prevence rizikového chování RVPPK Praha Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Evropská sociální politika Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze Prof. Martin Potůček, PhD., vedoucí kurzu
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
Plánování sociálních služeb a transformace aneb Systémově, společně a statečně Šárka Hlisnikovská Role obcí v transformaci sociálních služeb 25. – 26.
Projekt “Zajištění místní a typové dostupnosti sociálních služeb”. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
Studium k výkonu specializovaných činností: Koordinace v oblasti informačních a komunikačních technologií.
Dotazníkové šetření Analýza poptávky po dalším profesním vzdělávání v Jihomoravském kraji Brno.
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Jaké je místo knihovny ve vzdělávacím procesu vysoké školy? Hana Landová SIC ČZU v Praze Celostátní porada vysokoškolských knihoven a 10. listopadu.
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Zdravotně sociální fakulta, Jírovcova 24/1347, České Budějovice 1 Vzdělávání poskytovatelů sociálních.
Asistent pedagoga jako nástroj pro inkluzivní vzdělávání Mgr. Lucie Macků.
Základy veřejné politiky Kombinované studium Website kursu: Garant kursu a přednášející:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Radoslava Benová Název materiálu:
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
Dokument KAP MSK - obsah
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Ing. Kateřina Lichtenberková
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
Seminář Evaluace poskytovatelů „Zajištění vybraných služeb sociální prevence na území Jihomoravského kraje“ Tato konference je financována z.
PODPORA KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNOVÁNÍ
Úřad práce České republiky
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Plánování ve školní tělesné výchově
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
Lidé, kteří pečují o své blízké s postižením
Podpora implementace služby péče o děti od šesti měsíců do čtyř let v tzv. mikrojeslích a pilotní ověření služby Reg.č. projektu CZ /0.0/0.0/15_009/
Analýza potřeb škol Hlavní zjištění
Název vzdělávacího materiálu
Vyšší odborná škola a Střední škola, Varnsdorf, příspěvková organizace
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Název vzdělávacího materiálu
Podpora implementace služby péče o děti od šesti měsíců do čtyř let v tzv. mikrojeslích a pilotní ověření služby Reg.č. projektu CZ /0.0/0.0/15_009/
Mezinárodní hotelnictví
Program – – → 1. blok – dotazy posluchačů k prezentaci z minulého semináře, poskytování informací o dítěti, informovaný souhlas.
Workshop projektu systémová podpora sociální práce v obcích na téma:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Gymnasium Jižní Město Praha
Informace o změnách metodiky dotačního řízení Konference primární prevence rizikového chování Praha, Matouš Korbel.
Vzdělávací projekt v prostředí příspěvkové organizace kraje
EQF a Národní soustava kvalifikací v České republice
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
Pravidla a doporučené postupy pro vytváření studijních programů
Setkání kariérových poradců
Technická Evidence Zdravotnických Prostředků 1
Vzdělávání Lokální partnerství Liberec Magistrát města Liberec, 1. březen 2017 Prezentace / akce se koná v rámci projektu "Inkluzivní a kvalitní vzdělávání.
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
A jako ASISTENT PhDr. Jitka Kendíková
Analýza komunikativních kompetencí žáků s narušenou komunikační schopností v systému běžných základních škol Mgr. Veronika Girglová.
Podpora supervizorů a lektorů zajišťující odbornou praxi studentů FZS TUL ve zdravotnických zařízeních Institucionální plán TUL pro rok 2017 Cíl 2: Diverzifikace.
Institucionální program pro veřejné vysoké školy pro rok 2017
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
Projekt Komplexní program podpory ke zvýšení zaměstnanosti žen na trhu práce v Ústeckém kraji PRÁCE PRO KAŽDOU Registrační číslo projektu.
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Model intenzivní podpory
Model intenzivní podpory
Úvodní přednáška pro 1. ročník
Klíčové aktivity projektu
Inovace VOV informace o projektu
Život bez střeva , Praha.
Model intenzivní podpory
Vzdělávání jako hlavní složka řízení lidských zdrojů
Model intenzivní podpory
Seminář pro žadatele pro výzvu 082
STŘEDOŠKOLSKÁ ODBORNÁ ČINNOST
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Cíle a doporučení pro vzdělávání: profesní příprava sociálních pracovníků a zdravotnického personálu z pohledu deinstitucionalizace Vzděláváním k deinstitucionalizaci 14. listopadu 2012, Ostrava (Seminární Centrum Akademie, Hrušovská 16, Ostrava, )

Pracovní skupina Vzděláváním k deinstitucionalizaci Členové: PhDr. Soňa Vávrová, Ph.D.- Fakulta humanitních studií UTB ve Zlíně – vedoucí PS PhDr. Zuzana Havrdová, CSc. – Fakulta humanitních studií UK PhDr. Lada Furmaníková, Ph.D. – lektorka PhDr. Pavla Kodymová, Ph.D. – Filozofická fakulta UK Mgr. Martin Bednář, Ph.D. – VOŠ Caritas Bc. Radmila Jiříčková – Akreditační komise MPSV Mgr. Jiří Mach – Krajský úřad Ústeckého kraje Bc. Petra Konečná – Národní centrum podpory transformace Mgr. Radek Rosenberger – DOZP Stod Doc. PhDr. Jan Šiška, Ph.D. – Pedagogická fakulta UK PhDr. Jiří Tošner – Hestia Ing. Jana Voldánová – Vzdělávací centrum pro veřejnou správu

Fungování: červen 2011 – březen 2013 Cíl: monitorovat a vyhodnocovat vzdělávací potřeby účastníků procesu transformace a deinstitucionalizace sociálních služeb Hlavní úkol: doporučovat aktivity pro zlepšení vzdělávání (například doporučení ve vztahu ke kvalifikačnímu vzdělávání sociálních pracovníků a pracovníků v sociálních službách) v souvislosti se změnami v oblasti deinstitucionalizace a poskytování sociálních služeb. Tedy začlenit problematiku DI do školních osnov na všech úrovních.

Nutnost uvědomit si potřebu ZMĚNY. Základní předpoklad:

3 cílové skupiny: 1. vzdělavatelé v oblasti sociální práce 2. Akreditační komise MPSV 3. poskytovatelé sociálních služeb

Vzdělavatelé v oblasti sociální práce - analýza úrovně vzdělávání problematiky DI u členů ASVSP - dotazníkové šetření - oslovených 34, návratnost otázky: 1. Učí se u vás téma deinstitucionalizace a transformace sociálních služeb? 2. Pokud ano, v jakých disciplinách/kurzech a v jakém rozsahu (např. zmínka v rámci přednášky, dvouhodinové cvičení, samostatný předmět), co je obsahem? 3. Co by vám ve výuce těchto témat pomohlo? Školení vyučujících (prosím upřesněte téma), výukové materiály, opory apod. 4. Pokud používáte zahraniční publikace, články, studie, můžete připojit odkaz – MPSV shromažďuje podněty, neboť má určité finanční prostředky na překlad a případné vydání v ČR.

Závěr: Téma transformace a deinstitucionalizace je vyučováno napříč různými disciplínami, ale spíše formou témat, které s problematikou souvisí. Pouze ve dvou školách je problematice věnována speciální disciplína. Z většiny odpovědí vyplývá, že proces deinstitucionalizace a transformace není na školách podpořen adekvátní teoretickou základnou. Tomu odpovídaly i odpovědi na otázku č. 3, kdy respondenti zůstali na poměrně obecné rovině. Na druhou stranu lze konstatovat, že je o téma zájem, a pokud by vznikla ucelená publikace, školy by ji přivítaly a patrně používaly. Nicméně zahraniční zdroje používány prakticky nejsou.

Doporučení: - návrh vzdělávacího programu pro výuku problematiky deinstitucionalizace - vypracování vzdělávacího programu pro výuku problematiky deinstitucionalizace - zařazení tohoto programu do vzdělávání na VOŠ a VŠ.

Akreditační komise MPSV ČR Dosavadní postup hodnocení žádostí o akreditaci vzdělávacích programů je vysoce časově náročný, takže žádosti jsou vyřizovány se značným časovým odstupem a snižuje se tak možnost pružně reagovat na aktuální potřeby vzdělávání pracovníků. Navíc rozhodnutí o způsobu realizace programu fixuje formu i obsah vzdělávání na několik let, bez možnosti reagovat na rychlý vývoj poznatků v oboru i jedinečné potřeby poskytovatelů, které se mění podle fáze vývoje služby i zkušeností pracovníků. Vysoká administrativní zátěž na straně AK není doprovázena ekvivalentní „přidanou hodnotou“ v oblasti garantování kvality akreditovaných vzdělávacích programů, kterou nelze založit jen na splnění administrativních kritérií.

Doporučení: Návrhy na zefektivnění akreditací při zachování stávajícího postupu a zaměření hodnocení. Návrhy na systémové změny akreditačního postupu Návrhy na revizi obsahu kvalifikačního kurzu

Poskytovatelé sociálních služeb - analýza vzdělávacích potřeb pracovníků zařízení v transformaci

Doporučení: Deset doporučení zařízením v transformaci 1.Vzděláváním k deinstitucionalizaci 2.Vzdělávací plán 3.Načasování vzdělávání 4.Příjemci vzdělávání 5.Podpora vzdělávání ze strany vedení organizace 6.Výběr vzdělávací akce 7.Spolupráce se vzdělavatelem 8.Zkušenostní učení 9.Evaluace 10.Supervize

Děkuji Vám za pozornost. Mgr. Radek Rosenberger Národní centrum podpory transformace sociálních služeb 3P Consulting, s. r. o. Římská 12, Praha 2 Součást individuálního projektu MPSV Podpora transformace sociálních služeb.