Zpráva o stavu katedry počítačů Předneseno na KUKASu 28.1.2013 Miroslav Šnorek.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Metodika Full Cost Metodika Full Cost byla vytvořena v rámci projektu Metodika Full Cost na Mendelově univerzitě v Brně, registrační č.
Advertisements

Jirka Škvor KOMETA, KOMETA2. KOMETA těleso sluneční soustavy KOmplexní MEtodika TAjemného rozdělování finančních prostředků.
Jirka Škvor KOUSNU, KOMETA2 & SEN KOMETA těleso sluneční soustavy KOmplexní MEtodika TAjemného rozdělování finančních prostředků KOnečně.
Doc. Dr. Ing. Miloš Kvarčák Návrhy na dlouhodobý záměr FBI
REFORMA SYSTÉMU FINANCOVÁNÍ REGIONÁLNÍHO ŠKOLSTVÍ
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
D) Substituční a důchodový efekt
PŘÍPRAVA GRANTOVÉHO PROJEKTU prof. RNDr. Jiří Patočka, DrSc.
Problematika systému přípravy učitelů a stav výuky tělesné výchovy na vysokých školách Materiál pro 21. zasedání předsednictva Rady vysokých škol dne 20.
, předsednictvo RVŠ Výzkum a vývoj na vysokých školách, problematika a hodnocení specifického výzkumu Zpracovali: Ing. J. Fischer, doc. B. Tremlová,
1 Celostátní konference ředitelů gymnázií ČR AŘG ČR P ř e r o v Mezikrajová komparace ekonomiky gymnázií.
AKTION Česká republika – Rakousko, spolupráce ve vědě a vzdělávání Helena Hanžlová.
Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková, MŠMT Pardubice, 2.dubna 2004 Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková,
Sněm Rady vysokých škol1 Rozpočet vysokých škol v roce 2007.
ZÁSADY A PRAVIDLA FINANCOVÁNÍ VEŘEJNÝCH VYSOKÝCH ŠKOL PRO ROK 2012 A DALŠÍ Seminář k výpočtům limitů přepočteného počtu studentů vstupujících do financování.
VEŘEJNÁ EKONOMIKA A SPRÁVA
EKONOMICKÉ INFORMACE pro jednání Předsednictva RVŠ 23. ledna 2014 Lenka Valová.
Priority ve vzdělávání jsou dané legislativou možnostmi finančních prostředků státního a krajských rozpočtů možnostmi čerpání fondů EU aktuálním vývojem.
Systémy řízení jakosti - úvodní cvičení
Finanční analýza říjen 2012 VY_32_INOVACE_EKO_060318
Otazníky nad terciárním vzděláváním jako předpokladu využití a rozvoje sociálního potenciálu populace Pro konferenci VŠFS – „Lidský kapitál a investice.
Analýza nabídky bakalářských studijních programů ICV v rámci pedagogického vzdělávání Ing. Lenka Danielová, Ph.D., Mgr. Dita Janderková, Ph.D., Doc. PhDr.
, 3. sněm RVŠ Výzkum a vývoj na vysokých školách, problematika a hodnocení specifického výzkumu Zpracovali: doc. B. Tremlová, doc. F. Ježek,
Kvalita ve vzdělávání - kvalita VŠ. Co je to kvalita? Kvalitou (vzdělávacích procesů, vzdělávacích institucí, vzdělávací soustavy se rozumí žádoucí (optimální)
9 Hodnocení udržovatelnosti strojů a zařízení
Sněm Rady vysokých škol1 Informace o financování vysokých škol v roce 2007.
Fakulta bezpečnostního inženýrství VŠB–TUO Doc. Dr. Ing. Miloš Kvarčák Hodnocení akademického roku Fakulta bezpečnostního inženýrství VŠB–TUO.
Financování regionálního školství
Inovace výuky a její implementace v oborech Fakulty bezpečnostního inženýrstvíCZ.1.07/2.2.00/ Se zvyšováním technologické a technické úrovně průmyslu.
Zpráva o stavu katedry počítačů Předneseno na KUKASu Miroslav Šnorek.
Katedra konstruování strojů Fakulta strojní prof. Ing. Stanislav Hosnedl, CSc. Podklady ke cvičení 1 Plzeň, 2015 Tato prezentace je spolufinancována Evropským.
Odměňování pedagogických pracovníků
Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: posílení profesních kompetencí absolventů Opera č ní program Rozvoj lidských zdroj ů Evropský sociální fond.
Zápatí prezentace1 Evropské projekty a jejich podpora na ESF MU v roce 2009 Porada vedení fakulty+ vedoucí kateder předkládá: proděkan pro SaR.
Stručná prezentace Vysoké školy sociálně-správní v Havířově.
Školení IGA AF MENDELU 2015 IGA AF MENDELU 2015 týmové projekty Havlíček doc. Dr. Ing. Zdeněk Havlíček Ing. Šárka Dvořáková, Ph.D.
1 R ozpočet města Police nad Metují na rok Rozpočet 2015 Rozpočet je navrhován jako schodkový s celkovými příjmy, výdaji a financováním ve výši.
Výroční zpráva o hospodaření UTB za rok Výroční zpráva o hospodaření zasedání AS Hospodářský výsledek UTB 2012 Hlavní činnost v.
Ekonomické a organizační problémy ve školství Pk v 1. Q 2009 Ing. Ladislav Forman vedoucí odboru školství, kultury, památkové péče a tělovýchovy
Cena dopravního výkonu v dlouhodobé smlouvě o zajištění dopravní obslužnosti veřejnou linkovou dopravou Kroměříž
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
České školství v mezinárodním srovnání České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education.
Reg. č. projektu: CZ.1.07/2.3.00/ Název projektu: Měření výkonnosti Rozvoj lidských zdrojů v oblasti výzkumu měření a řízení výkonnosti podniků,
Harmonizace studia na VOŠ aVŠ Výzva na jednotný vzdělávací systém Valérie Tóthová.
Zahájení doktorského studia oborů Řízení a ekonomika podniku Ekonomická informatika
PENZIJNÍ PŘIPOJIŠTĚNÍ
Analýza hospodářského výsledku
Rozpočet přímých NIV Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 9. prosince 2014 Liberec.
PENZIJNÍ PŘIPOJIŠTĚNÍ
MPH_FMAN Finanční management jaro 2016
FINANCOVÁNÍ KNIHOVNY PŘED ÉROU OPERAČNÍCH PROGRAMŮ
NPU I - Průběžné hodnocení 2017:
místo konání: Krajský úřad Libereckého kraje
Bakalářský studijní obor OPTIKA A OPTOMETRIE garantuje KPO
VLIV ZÁKONA O ROZPOČTOVÉ ODPOVĚDNOSTI NA ZADLUŽOVÁNÍ OBCÍ
PROFIL FAKULTY Vzdělávací činnost Vědeckovýzkumné aktivity Bc. studium
Vysoká škola technická a ekonomická
Rozpočet přímých NIV Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 14. prosince 2016 Liberec.
Jak podat v InSIS přihlášku do interní grantové soutěže
václav havlíček uchazeč o volbu kandidáta na rektora čvut v praze
Rozpočet přímých NIV na rok 2016
Evidence studijních plánů
Informační schůzka pro zájemce o doktorské studium
Silnoproudá elektrotechnika
IP Alena Kopáčková (DFP)
Prioritní cíl 3: Internacionalizace
Kariérní dráhy na ústavu konstruování FSI VUT v Brně
Doktorské studijní programy v biomedicíně
Porada vedoucích SO
Rozpis rozpočtu a normativy
Transkript prezentace:

Zpráva o stavu katedry počítačů Předneseno na KUKASu Miroslav Šnorek

Agenda Lidské zdroje katedry Co nás živí a bude živit? Kolik je dost? Něco pro zasmání

Lidské zdroje Pedagogičtí a vědečtí pracovníci – Prof. Doc. PhD. a CSc. Ing. a Mgr. Σ – – Přepočítáno na plné úvazky 40,6 Ostatní – Přepočítáno na plné úvazky 16

Křivka porodnosti Na obrázku je znázorněna křivka porodnosti vzhledem k rokům na spodní časové ose, přičemž stejnou křivku vztaženou k horní časové ose můžeme interpretovat jako teoretickou bázi daného maturitního ročníku. Tady teprve začne problém!

Vývoj počtu studentů bakalářských a magisterských studijních programů FEL v letech

Vývoj počtu absolventů bakalářských a magisterských studijních programů FEL v letech

Počty zapsaných bakalářů a magistrů po programech baka EEMKMEKYROISTMSUMAΣ magi E+IEEMKMEKYROIIBBIOSUMA

Co nás živí? Krátkodobý horizont – Studijní programy E+I skončily – Akreditace MP E+I (MVT01N, MVT04N) končí Letos už neotvíráme 1. ročník Mag. Dlouhodobý horizont – Studijní programy STM-ECTS, ale nižší kapacitní požadavky. – BPOI, BPKYR, BPKME, MPOI Řešení? Vícezdrojové financování: posílení vědy.

KOMETA2 Se zásadami a podrobnostmi vás seznámí ve zvláštním příspěvku Jirka Š. Všimněte si pak zejména – Pokles rozpočtu katedry ve složce mzdy VČ a – posílení rozpočtu katedry ve složce mzdy VaK Teď jen o dopadech nových výpočtů na naší katedru

Rekapitulace trendu rozpočtů – dotace ze FEL RokRozpočet platy VČPlaty VaKPoznámka ,5 M (5,2 M FITu)1.7. vznikl FIT ,8 M (5 M FITu)1,1 M ,9 M (0,7 M)0,8 M1.11. přišla ATG ,3 M3,5 MPomoc 0,5 M z fondu děkana, skončilo učení FITáků pro FEL Důležitá poznámka: Výzkumné aktivity katedry dotujeme z grantů, projektů a HČ, které neprochází fakultním rozpočtem. Jen z nich poctivě fakultě platíme režii.

Důležité sdělení Vedení katedry podrobně sleduje tvorbu a čerpání mzdového i ostatních fondů. Obě skupiny, tedy SG336 a ATG, transparentně čerpají své prostředky a žádná skupina nečerpá na úkor druhé. Hlavními hospodářkami této vzájemné kontroly jsou Bára J. a Vlaďka P.

Situace je vážná, neboť Projídáme finanční rezervu, kterou naštěstí máme. Návrh vnitřního opatření: pro vyrovnaný rozpočet je třeba ve skupině SG336 SG336 = Stará garda ušetřit měsíčně cca 70 K. Možnosti jsou: – Převzetím úvazku, který pro nás realizují cizími službami pracovníci jiných kateder, – Přirozenou redukcí stavu (ukončení PP, odchody do důchodu), – Úpravou velikosti úvazků, – Snížením OO.

Velikost našich ped. úvazků, neboli „Kolik je dost?“ musí doznat změny! Dlouhodobý (dosud uplatňovaný názor vedené katedry počítačů) Úvazek: 6 (PhD), resp. 7 cvičení, resp. odpovídající činnosti u tabule týdně, vedení 5 kvalifikačních prací (bak, mag) Představuje v současné době přínos – Přímé cvičení u počítače7x2x2x2x14=784,0 ZH ročně – Vedení kvalifikačních prací5x22,5=112,5 ZH, – Zkoušení (odhad)40x0,8x2=64,0 ZH ≈960,0 ZH ročně x 264,21 Kč = Kč (mzdové náklady) Na plat brutto měsíčně je ale třeba odpracovat ≈ 1140 ZH Diskuze K cv = 2 viz dále Zkoušení je normálně započítáno do ZH přednášejícího. Tohle je jen mimořádná výpomoc. Jde ale o výjimečnou započitatelnou činnost, není dost studentů.

Legenda k předchozímu slajdu Koeficient K cv = 2 vyjadřuje čas strávený pedagogem na cvičení, při hodnocení testů, kontrole domácích úkolů, udělování zápočtů, popř. na konzultacích. Výukou se ale musí připlatit i na „luxusní standard“ katedry, kterým je studijní odd. *), technická skupina *), sekretariát, atp. *) znamená: mají i vlastní rozpočtové zdroje, ale ty pro námi konzumovaný standard nestačí.

Máte strach, že se uučíte? To teď, bohužel, nehrozí nikomu. Nicméně: Zvyšte si kvalifikaci! A za stejnou práci vyděláte víc. Významnou část rozpočtu katedry tvoří rozpočet za VaK (Věda a Kvalita). Pozor! Za VaK se přiděluje rozpočet nejen na mzdy, ale i na NEI i na INV. Tato položka (dříve nebyla) bude mít pro katedru velký význam. Konkrétně K336 v roce 2012: mzdy VČ mzdy VaK NEI VČ NEI VaK INV VČ INV VaK (zaokr.) 100 % + 48 % + 26 % + 9,5 % ………… ………

Co je to VaK a jak se generuje? Výše mzdové složky VaK závisí na vědeckých výsledcích v posledních letech. Generuje se z komponenty VVVS. Vstupy jsou – kvalifikace, počet doktorandů, publikace, citace, získané granty, uznání věd. komunitou, RVVI body. Vážený koeficient VaK = 1/3*{podíl na RIV}+ +2/3*(0,5*{podíl na VVVS 2011} + +0,3*{podíl na VVVS 2010} + +0,2*{podíl na VVVS 2009}) Znalcem problematiky je u nás David Š., který připravil výpočty pro tuto zprávu. Chválím jej tímto před nastoupenou jednotkou.

Problém: mzdovou složku VaK generujeme nerovnoměrně! Důvody jsou Objektivní: vědecká kompetence, délka praxe, aktuální životní etapa, štěstí Subjektivní: schopnosti, chuť, nasazení Konkrétní příklad – teď už jen mzdy mzdy VČ mzdy VaK Celá katedra 100 % + 48 % z toho SG z toho ATG

Tabule cti (i necti) při generování rozpočtu na mzdy VaK – 1 konkrétní člen katedry vygeneroval Kč, – jen 7 více než Kč – 50% ČK vygenerovalo méně než Kč Na úrovni katedry se tedy musí přerozdělovat. Vedení katedry má k dispozici přehled výši příspěvku do rozpočtu na mzdy VaK od každého z nás. Budete seznámeni v rámci plánovaného kaučingu. Jak ale přerozdělovat, aby to nebylo demotivující?

Jak si stojíme na FEL? Pracoviště MZDY výuka %MZDY věda %Poměr Pořadí K301 mat 8,23,20,39 K302 fyz 4,23,50,83 K304 jaz 5,000 K313 eltech 4,83,20,67 K314 pohatr 5,12,90,57 K315 elenrg 4,53,70,82 K316 ekon 12,42,20,18 K317 elmagpole 3,611,63,23 2. K331 teorobv 5,23,50,67 K332 teltechniky 5,36,81,28 K333 kybera 9,519,72,07 3. K334 mikroel 4,33,80,88 K335 řídicí 3,713,93,76 1. K336 počít 9,34,40,47 4. ale od konce K337 radio 5,24,10,79 K338 měření 5,410,31,91 4. K339 graf 4,03,10,77 Katedry ∑ 100

Máme šanci se zlepšit? Ano – 1 obhájený Ph.D. – 2 odevzdali, do léta budou obhajovat, – Podali jsme 2 návrhy na doc.. – Na co jsem zapomněl? Je ale moc ostatních, kteří nerostou dost rychle. Zase pozor! Myslete na Karierní řád (Damoklův meč)

Co nás živí? Kvantitativní pohled: ZHkKmnkZHk včetně externistů Kmnk včetně externistů ZHk Cizí služby nám Kmnk Cizí služby nám Letní semestr B (8 707) Zimní semestr B (9 687)

Naše zdroje Semestr B112

Výuková činnost katedry Situace se proti dřívějšku změnila. Dobře už bylo. Učitelé jsou – podúvazkováni, – negenerují (nebo alespoň ne dostatek) VaK prostředky, – část nesplňuje kvalifikační předpoklady (chybí PhD, nebo podobný stupeň VK). Nezapomeňte, že bude platit Karierní řád!

Máme vnitřní zdroje? Ano, A0B36PRI1P, P740Jelínek (necvičíme). Zdroj pro naše zapojení! Hlaste se sami o cvičení. A0B36PRI přednášky, zapojí se Buk A7B36PJVpřednášky, zapojí se Bureš A4M36PAPpřednášky, převezme Štěpanovský A0B36APOpřednášky, převezme Štěpanovský

Co nás bude živit? Dlouhodobě I. Stěžejní předměty STM-ECTS A7B36ALG1P300140Daněček, Buk A7B36OMO2P160120Píše A7B36PJV2P160100Bloch, Bureš A7B36DBS3P160130Mlýnková- Holubová A7B36DSA3P Richta A7B36PJC3PO6050Strnad A7B36SIN3PO5030Komárek, Černý T. A7B36PSI4P140140Kubr A7B36XML4PO10040Mlýnková- Holubová A7B36SI25PO5030Macek A7B36VYD5PO5030Čepek, Železný (+13133) A7B36USI5PO10070Komárek

Co nás bude živit? Dlouhodobě II. Stěžejní předměty BPOI, BPKYR, BPEEM A0B36PR11P, P270260Jelínek, Buk A0B36PRI1P, P740290Jelínek (musíme cvičit) A0B36PR22P, P250240Jelínek, Buk A4B33SI3PO4030Macek (~A7B36USI) A3B33KUI4PO110110Rollo, Novák (13133) A4B33ZUI4PO4060Pěchouček, Štěpánková(133) A4B77ASS4PO4030Rehák, Šišlák A0B36APO4P, PO110100Štepanovský, Píša (+13135)

Co nás bude živit? Dlouhodobě III. Stěžejní předměty MPOI, MPKYR A4M36TPJ1PO4080Píše, Buk A4M33BIA2PO, S4040Drchal, Kubalík (13133) A4M36PAH2PO4060Pěchouček, Vokřínek A4M36AOS3PO4040Vokřínek A4M36MAS3PO3020Pěchouč., Jakob A4M36PAP 3PO, Z4040Štepanovský

Něco pro zasmání Dlouho jsem přemýšlel, ale nic mě nenapadlo. Nakonec přece, Českého primase, Dominika Duky se teď po volbách zeptali, jak si představuje Nebe. Nevěděl, jen říkal, že to musí prý být lepší, než tady u nás. To já přesně vím……

Děkuji za pozornost… …dotazy?