Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji a jeho návaznost na plány komunitní plány na místní úrovni setkání k zahájení tvorby Komunitního.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ing. Stanislava Správková
Advertisements

Pracovní skupina národnostní menšiny a cizinci
Podpora dostupnosti a kvality sociálních služeb v Pardubickém kraji Úvodní seminář k projektu Pardubice
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Individuální projekt „Plánování sociálních.
Sociodemografická analýza Výzkum potřeb uživatelů Prostějov.
Aktivita číslo 5 Návrh a zavedení systému centrální administrace a řízení projektů Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadě Plzeňského kraje.
Projekt „Rozvoj procesu plánování dostupnosti sociálních služeb v Olomouci“ 3. KOMUNITNÍ PLÁN SOCIÁLNÍCH SLUŽEB MĚSTA OLOMOUCE 2013 – 2015 Tato akce je.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY VZDĚLÁVÁNÍ V OBLASTI KOMUNITNÍHO PLÁNOVÁNÍ SOCIÁLNÍCH SLUŽEB.
Ing. Stanislava Správková
Ing. Šárka Horáková, statutární město Karviná
Vytvoření a podpora Lokálního partnerství pro sociálně vyloučenou lokalitu Přichystalova 70 Sdružení Podané ruce, o.s.
Představení projektu CZ.1.04/3.1.03/ Individuální vzdělávání poskytovatelů sociálních služeb v oblasti zavádění standardů kvality, strategického.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Rozvoj sociálních služeb v Moravskoslezském kraji Vize Moravskoslezského kraje: Partnerstvím zadavatelů.
VZOR PREZENTACE – ÚVODNÍ JEDNÁNÍ PRACOVNÍ SKUPINY
Setkání s poskytovateli sociálních služeb –
Strategické plánování v obcích (Víme, kam jdeme) Zlín
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Zhodnocení naplnění 2. Komunitního plánu sociálních služeb města Olomouce v letech Zdislav Doleček Olomouc.
Program dnešního setkání OPS ( )
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor fondů EU, oddělení pro implementaci.
Transformuje Kraj nebo kraj ?
Síť služeb pro ohrožené děti a rodiny
Informace o plánování sítě sociálních služeb v Jihočeském kraji.
Mgr. Daniel Rychlik , Ostrava
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
Individuální projekt „Podpora sociálních služeb v Jihočeském kraji II“ Závěrečné setkání k realizaci projektu Lenka Sládková, Jana Moravcová
Záměrem Moravskoslezského kraje je provést systémovou změnu v poskytování sociálních služeb Závěrečná konference k projektu „Podpora transformace pobytových.
Analýzy v projektu „Ohrožené děti a mládež ve Zlínském kraji“
Shrnutí závěrů prvního konferenčního dne. Komunitní plánování, komunitní služby – jejich dostupnost a financování v Jihočeském kraji Mgr. Petr Studenovský.
1 DÍLČÍ ANALÝZY SOCIÁLNÍCH SLUŽEB NA ÚZEMÍ STATUTÁRNÍHO MĚSTA LIBEREC LB plán s.r.o., Liberec JEDNÁNÍ ŘPS A KOMISE ZDRAVOTNÍ A SOCIÁLNÍ 19. května 2015.
Informace o stavu přípravy střednědobého plánu rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji na období 2008 – 2011 informační seminář k PLÁNOVÁNÍ ROZVOJE.
Role koordinačních skupin komunitního plánování v prorodinné politice Konference k zahájení projektu „Od analýz ke koordinaci sociálních služeb v Děčíně“
Ekonomické otázky funkčního komunitního systému sociálních a zdravotních služeb v obcích PRAHA 17. dubna 2015.
KLÍČOVÁ AKTIVITA Č. 6 – RANÁ PÉČE Registrační číslo projektu: CZ.1.04/3.2.00/ Tento projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím OP LZZ.
Zkušenosti s uplatňováním principů veřejné podpory v Královéhradeckém kraji Systém řízení a financování sítě sociálních služeb v Královéhradeckém kraji.
Projekt „Podpora plánování rozvoje sociálních služeb v JMK III.“ a jeho výstupy Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Jihomoravském kraji na období.
Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Klíčové aktivity realizované v Pardubickém kraji Pardubice, dne
Sociální služby a Projekt Zdravý kraj v Jihomoravském kraji J.Drbal, V.Kytnerová, K.Zouharová Plánování rozvoje sociálních služeb Dobrá praxe zdravých.
Analýza poskytovatelů sociálních služeb na území Ústeckého kraje s důrazem na problematiku související s absorpční kapacitou prostředků EU jako součást.
 Evropský sociální fond  Operační program Lidské zdroje a zaměstnanost  Doba realizace projektu: –
Strategický plán rozvoje statutárního města Jihlavy „JIHLAVA – MĚSTO PRO ŽIVOT“ 17. prosince 2013.
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb Mgr. Ivana Stráská.
Centrum komunitní práce Ústí nad Labem Komunitní plánování sociálních a ostatních služeb Přednášející Michal Polesný projektový manažer Ústecký kraj –
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji na období konference Sociální služby v Ústeckém kraji Krajský úřad Ústeckého kraje.
„Zavedení systematické podpory procesu plánování sociálních služeb a péče sociálně potřebným na Středním Vsetínsku, Velkokarlovicku a Hornolidečsku“ Operační.
S třednědobé plánování sociálních služeb v Ústeckém kraji v praxi Setkání s poskytovateli sociálních služeb, Ústí nad Labem, září 2016.
Datové centrum sociálních služeb v Libereckém kraji Interaktivní softwarový program určený pro poskytovatele sociálních služeb, zadavatele a také pro.
Komunitní plánování ORP Roudnice nad Labem – spolu a inovativně.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
Sociální práce v roce 2012 Bc. Ivana Vedralová. Od Úřad práce ČR převezme:  Činnosti, které přímo souvisejí s řízením, rozhodováním a výplatou.
1 Plánování sociálních služeb z pohledu MPSV Brno
Projekt Sociální služby v Ústeckém kraji
Síť sociálních služeb Ústeckého kraje
Podpora odborného partnerství – Sociální bydlení v Plzeňském kraji
Koncepce rozvoje sociálních služeb pro osoby se zdravotním postižením poskytovaných příspěvkovými organizacemi Zlínského kraje na období Luhačovice.
KA 1 Podpora a rozvoj služeb v oblasti SPOD
STŘEDNĚDOBÝ PLÁN ROZVOJE SOCIÁLNÍCH SLUŽEB PREZENTACE PRO JEDNÁNÍ K21
Komunitní plánování Mirka Wildmannová.
Plán činnosti PS na rok 2009 Náměty na činnost PS
Komunitní plánování sociálních služeb Děčín
Program rozvoje Ústeckého kraje
Městská část Praha 6 Postup příprav GDPR Ing. Jan Holický, MBA
Úloha kraje v síťování sociálních služeb
PODPORA SOCIÁLNĚ-PRÁVNÍ OCHRANY DĚTÍ NA KRAJSKÉM ÚŘADĚ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE II Metodické setkání na téma „Standardy kvality sociálně-právní ochrany na.
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Ing. Stanislava Správková
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Klíčové aktivity projektu
monitorovacích indikátorů a kvality realizace SPL MAS
Transkript prezentace:

Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji a jeho návaznost na plány komunitní plány na místní úrovni setkání k zahájení tvorby Komunitního plánu města Žatec 4. října 2007,

Harmonogram tvorby plánu Stanovení pracovních skupin pro jednotlivé oblasti (výběr členů skupin za pomoci návrhů obcí, střešních organizací a současných spolupracujících subjektů (červen – září), realizátor: krajský úřad Analýza poskytovaných služeb - typologie, využívanost služeb, financování (červenec – září) realizátor: Rozvojové centrum při Sociální agentuře v Ústí nad Labem, financováno v rámci projektu BROUK Příprava návrhů v pracovních skupinách (říjen 2006 – květen 2007) Připomínkování plánu a zpracování finální verze (červen – září 2007) Předložení plánu orgánům kraje IV. čtvrtletí 2007

Metoda tvorby plánu Výchozí metodou je komunitního plánování. Tu lze beze zbytku použít pouze pro plánování na místní úrovni. (velikost a různorodost územního celku, působnost místních samospráv, …) S plánováním rozvoje služeb na úrovni kraje jsou zkušenosti pouze v dílčích oblastech (protidrogová politika). Obecná metodika tvorby a implementace plánů rozvoje služeb na krajské úrovni neexistuje – je postupně vytvářena a ověřována v praxi.

Projekt „Vzdělávání klíčových účastníků procesu plánování rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji“ Hlavní cíle: –zajištění kvalitního průběh procesu tvorby a naplňování střednědobého plánu rozvoje sociálních služeb v kraji –zvýšení odborných schopností pracovníků zabývajících se plánováním rozvoje sociálních služeb na místní a krajské úrovni –sjednocení postupů plánování rozvoje sociálních služeb v kraji (na místní a krajské úrovni)

Stručná informace o struktuře plánu

Oblasti poskytování sociálních služeb: –služby pro seniory –služby pro rodinu, děti a mládež –služby sociální prevence –služby osoby se zdravotním postižením (včetně služeb pro o zdravotně postižené děti, jejich rodiny a pečovatele) –služby pro osoby ohrožené drogou –služby pro příslušníky etnických menšin –služby pro osoby s mentálním postižením nebo duševním onemocněním –služby pro osoby v přechodné sociální krizi (včetně služeb pro oběti domácího násilí a týrané osoby) –aktivity společné pro všechny oblasti poskytování sociálních služeb

Popis současného stavu Pro jednotlivé oblasti byl v pracovních skupinách vytvořen popis aktuálního stavu problematiky. Zdroje: Analýza poskytovatelů sociálních služeb, komunitní plány, již zpracované koncepční dokumenty (Akční plán protidrogové politiky, Zdravý kraj, Koncepce rozvoje sociálních služeb), vlastní zkušenost členů pracovní skupiny, aktuální údaje z registru poskytovatelů sociálních služeb

SWOT analýza Identifikace silných a slabých stránek, příležitostí a rizik pro poskytování služeb v dané oblasti Pro další práci se SWOT analýzou při návrhu cílů a opatření plánu byl zvolen přístup eliminace slabých stránek za využití příležitostí.

Cíle Pro každou oblast bylo navrženo zpravidla 2 -5 cílů. Pravidlo: Definice cílů jsou výsledkem konsensu všech členů pracovní skupiny. Zdroje pro návrh cílů: SWOT analýza, údaje popisu aktuálního stavu, stávající komunitní plány, zkušenosti a znalosti členů pracovní skupiny. Podmínky pro návrh cíle: zdůvodnění, konkrétnost, reálnost, měřitelnost, vazba na konkrétní finanční zdroje Vedle udržení sítě stávajících kvalitních a potřebných služeb se nejčastěji objevoval cíl zvýšení dostupnosti služeb v malých obcích a zvýšení informovanosti o poskytovaných službách

Opatření (dílčí kroky k naplňování cíle) Ke každému cíli byl navržen potřebný počet opatření v následující struktuře:  popis opatření a jeho dílčích aktivit  předpokládané dopady  cílová skupina  časový horizont realizace  odhad finanční náročnosti  hlavní finanční zdroje  předpokládaní realizátoři  hodnotící indikátory

Společné cíle a opatření Na závěr byly z návrhu speciálních částí plánu vyčleněny cíle a opatření společné pro všechny oblasti poskytování sociálních služeb. Ty byly doplněny o některé další cíle a opatření. Jedná se o:  zvýšení informovanosti o možnostech pomoci a poskytovaných službách  provedení analýzy potřeb  vytvoření struktury pro implementaci a aktualizaci plánu  podporu plánování rozvoje soc. služeb na místní úrovni  zavádění standardů kvality poskytování soc. služeb  rozvoj dobrovolnictví

Některé zkušenosti a problémy spojené s tvorbou plánu Problematika práce s daty o cílových skupinách uživatelů a o poskytovaných službách (různá úroveň sběru dat, někdy chybí data o poskytovaných službách, neexistují definice výkonů) Kompatibilita s komunitními plány na místní úrovni (metodika a úroveň zpracování plánů na místní úrovni) Co zařadit do plánu? – (budou zařazeny aktivity provázané nebo úzce související s poskytováním sociálních služeb, ale budou finančně odděleny – např. substituční léčba v oblasti péče o uživatele drog) Otázka formulace opatření v rámci plánu (možnosti formulace opatření vůči obcím, nelze stavět plán na konkrétních subjektech) Analýza finanční náročnosti opatření Absence analýzy potřeb

Vazby krajského plánu a plánů na místní úrovni

Oblast plánování místní plány → krajský plán –základní zdroj údajů o místní síti služeb a potřebách uživatelů pro tvorbu a aktualizace krajského plánu –prvotní podklady pro plánování (např. místní zjišťování potřeb) krajský plán → místní plány –doporučená linie rozvoje sociálních služeb v kraji –využitelnost společných zdrojů dat pro plánování

Oblast realizace aktivit (financování) krajský plán → místní plány –V souladu s § 101 zákona o sociálních službách je krajský plán zásadním podkladem pro rozhodování o dotaci ze státního rozpočtu na podporu poskytování sociálních služeb. –Potřebnost rozvojové aktivity definovaná ve strategickém dokumentu kraje zvyšuje pravděpodobnost získání finančních prostředků z fondů EU. místní plány → krajský plán –Potřebnost služby definovaná v plánech na místní úrovni je jedním z rozhodujících kritérií pro podporu ze státního rozpočtu a z rozpočtu kraje

DĚKUJI ZA POZORNOST Mgr. Jiří Mach vedoucí oddělení humanitních činností Krajský úřad Ústeckého kraje tel.: ,