Odborná ošetřovatelská praxe 4 2015/2016 Mgr. Alena Pelcová Ústav zdravotnických studií Technická univerzita v Liberci

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
Advertisements

Zdravotnická zařízení na území města Ostravy
Nové povinnosti pro externí zhotovitele služeb v oblasti BOZP
Novela ZÁKONA č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů PhDr.
Dokumentace k zajištění BOZP
Řízení dokumentace.
ADAPTACE NOVÝCH ZAMĚSTNANCŮ – BOZP A PO (VSTUPNÍ INFORMATIVNÍ SDĚLENÍ)
P r á v n í n o r m y Vyhláška č. 49/1993 Sb. o technických a věcných požadavcích na vybavení zdravotnických zařízení  Zákon č. 258/2000 Sb. ve znění.
Studijní informační systém (SIS)
Plánování ve škole. Obsah právní předpisy výuka a vzdělávání žáků / studentů prevence negativních jevů mimoškolní aktivity administrativní záležitosti.
Provoz lůžkové části Kliniky pracovního lékařství
Mimoškolní aktivity zábava a povinnost.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Odborná praxe 2 2. ročník prezenčního studia 2012/2013.
Metodický a supervizní seminář k praxi I.
Praxe na VOŠ Jabok Úvodní přednáška pro 1. ročník.
ORGANIZACE PRÁCE SESTER
PROHLUBOVÁNÍ VZDĚLÁVÁNÍ LÉKAŘŮ IPVZ Praha.
Průřezové problémové okruhy ke zkoušce
Legislativa.
Odborná praxe v semestru I.
Zhodnocení roční spolupráce při školení k odborné způsobilosti
1 Počáteční tutoriál 2. semestru Setkání s proděkanem pro pedagogiku a informatizaci.
1 Změny studijního a zkušebního řádu. 2 Kde najdu SZŘ dokumentový server IS MU
Novinky ve specializačním vzdělávání
PLNĚNÍ POVINNÉ ŠKOLNÍ DOCHÁZKY
Modernizace výuky praktických dovedností studentů FZV a LF UP v Olomouci doc. PhDr. Jana Marečková, Ph.D. a kol. Tento projekt je spolufinancován Evropským.
Pokyny k výuce Psychiatrie Modul Neurobehaviorální vědy II (MNV II) 5. ročník Lucie Bankovská Motlová
Dokumentace k zajištění BOZP
Případová studie Seminář 2014.
Struktura bakalářské práce
Zápatí prezentace1 Informace k organizaci doktorské ho studi a na Ekonomicko-správní fakult ě MU.
Příjem pacienta na lůžkové oddělení a jeho bezpečí
Struktura bakalářské práce Seminář2013. Bakalářská práce jako - dokumentovaný výsledek studia oboru na VŠ součást SZZK (její obhajoba)
ZÁPIS do STUDIA na FF UP Olomouc 1. ročník
Název opory – Řízení BOZP, instituce BOZP, jejich místo, úloha a pravomoci Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt: Vzdělávání pro.
Personální vyhláška Mgr. Lubomír Francl Místopředseda OSZSP ČR.
Novelizace školského zákona Lucie Macků, Praha,
Pedagogická praxe Informace k praxi Studijní plán pro LS 3 kredity, hodinová dotace : 42 hodin Povinné části: – hospitace (náslech) v TV celkem.
INFORMACE PRO STUDENTY 1. ročníku bakalářského studia v kombinované formě na Fakultě managementu a ekonomiky UTB ve Zlíně v ak. roce 2008/2009.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Autor bakalářské práce: Martina Moravcová, DiS. Vedoucí bakalářské.
Školní řád 2016 – 2017 stručný výpisek. Povinnosti žáků bod 2 řádně docházet do školy a řádně se vzdělávat plnit pokyny pedagogických pracovníků nosit.
Vedení záznamu o zařízení oš. jednotky
Síť sociálních služeb Ústeckého kraje
ZÁPIS do STUDIA NA FF UP – 1. ročník
Právní okénko Porada s řediteli škol a školských zařízení Harrachov
Interní předpisy hotelu
Poznatky z kontrol agentur práce
Přijímací řízení ve školním roce 2016/2017
Pracovně právní vztahy
Pokyny ke zkoušce z biologie 2008/2009
Fakulta zdravotnických studií
Institut zdravotnických studií Ústav ošetřovatelství
Evidence pracovních úrazů a další evidence
Třídní schůzka 3.A
Ústav zdravotnických věd
Zkušenosti a poznatky o praxích a výuce ve zdravotnických oborech Zdeněk Hon
Nové povinnosti pro externí zhotovitele služeb v oblasti BOZP
Studijní program Ošetřovatelství
Informace k povinnému předškolnímu vzdělávání Mgr. et Mgr
Program Odborné středoškolské praxe sštř nový Bydžov
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
Organizační pokyny: Odjezd ve sobotu v 7:45 od školy (u bazénu)
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
Novinky v předškolním vzdělávání
Metodický a supervizní seminář k praxi I.
Podpora pedagogické praxe u předmětů odborné praxe studentů FZS TUL
Metodický a supervizní seminář k praxi III.
Metodický a supervizní seminář k praxi III.
Fakulta zdravotnických studií
Transkript prezentace:

Odborná ošetřovatelská praxe /2016 Mgr. Alena Pelcová Ústav zdravotnických studií Technická univerzita v Liberci

Podmínky k vykonávání OPX4 Absolvování školení o bezpečnosti práce a ochraně zdraví při práci, o požární ochraně (BOZP, PO), povinné mlčenlivosti → platí Využívání šatny určené studentům TUL v odborných zdravotnických zařízeních Student je povinen odkládat osobní věci v šatně studentů, včetně mobilního telefonu! Čistá uniforma a pevná pracovní obuv s páskem přes patu

Zajištění si pomůcek k výkonu praxe – Deník odborné praxe, jmenovku, blok, propisovací tužku Začátek pracovní doby je fixní ranní směna od 6:30 do 13:00 hodin odpolední směna od 13:00 do 19:30 hodin Student je povinen být na pracovišti minimálně 5 minut před zahájením pracovní doby a ohlásit se pověřené osobě Student má nárok na 30 minutovou přestávku po 4 hodinách nepřetržité práce s ohledem na provoz oddělení.

Povinnosti studenta za OPX4 Student v první den odborné ošetřovatelské praxe se na každém pracovišti školí v BOZP, PO vedoucím pracovníkem oddělení (klinického pracoviště) se záznamem Deníku odborné praxe s razítkem oddělení a podpisem a jmenovkou školitele Studentovi potvrzuje denně pověřená osoba přítomnost na pracovišti do Deníku odborné praxe (student musí mít denně zaznamenanou docházku) Student je povinen dodržovat harmonogram praxe, změna služby je možná pouze ve výjimečných a ojedinělých případech po předchozí domluvě s ročníkovým asistentem (ne s vedoucí sestrou, ani mentorem) a na základě žádosti

Pracovní doba je maximálně 40 hodin týdně Dvanáctihodinové a noční směny nejsou povoleny Student je povinen při každém odchodu z oddělení informovat pověřenou osobu Student je povinen dodržovat Vyhlášku č. 306/2012 Sb., kterou se upravují podmínky předcházení vzniku a šíření infekčních onemocnění a hygienické požadavky na provoz zdravotnických zařízení a ústavů sociální péče (zdržení se nošení šperků, náramků, náramkových hodinek a umělých nehtů)

Student je povinen ostatní studijní povinnosti plánovat mimo pracovní dobu praktické výuky Student je povinen přesně vést Deník odborné ošetřovatelské praxe, seznam výkonů a ošetřovatelských procesů s podpisem osoby, která výkon dozorovala Student musí mít zaznamenáno hodnocení z každého pracoviště, kde absolvuje odbornou ošetřovatelskou praxi v Deníku odborné ošetřovatelské praxe

Praní uniforem Prádelna KNL, a.s. 1x týdně (3 žádanky) Student si pečuje o ochranné pomůcky a jejich individuální označení – fixem určeným pro textil, VELKÝMI tiskacími písmeny ÚZS TUL, jménem a příjmením studenta v límcové části u halen a v pase kalhot, KAPSY – PŘEDMĚTY JBC – prádelna informace u staničních/vrchních sester

Úraz, poranění na pracovišti Ošetření úrazu na oddělení Provedení záznamu na oddělení „Sešit úrazů“ Informování ročníkového asistenta ústavu a přinést kopii záznamu s oddělení Vyplnění formuláře ÚZS TUL „Hlášení úrazu“ Postupovat dle instrukcí ústavu

↓ Obecné informace pro akademický rok 2015/2016 Odborná ošetřovatelská praxe pod studijními materiály Odborná ošetřovatelská praxe

Závazné postupy při plnění odborné praxe Konzultace k předmětu probíhají na základě domluvy s Mgr. Alenou Pelcovou V případě neplánované nepřítomnosti na praxi je student povinen: nepřítomnost nahlásit nejpozději do 6:30, telefonicky na odd. a em ročníkovému asistentovi do 10 pracovních dnů podat žádost o plnění praxe v náhradním termínu

Náležitosti žádosti Použití formuláře ÚZS „Žádost“ Jasně vypsat - data absence a náhrady, oddělení Potvrzení náhrady vrchní/staniční sestrou oddělení (podpis, razítko) Zdůvodnění své absence, doložení své absence Vyjádření, podpis ročníkového asistenta → podání ke sl. Jánošíkové ! Dostatečný časový odstup z důvodu vyřízení administrativy! ! Vyjádření, písemná odpověď ředitele ústavu!

V případě plánované nepřítomnosti na praxi je student povinen: - podat žádost minimálně 10 pracovních dní před plánovanou nepřítomností, - podmínky žádosti stejné jako v případě neplánované nepřítomnosti. ! V případě nedodržení postupu budou vzniklé absence považovány za neomluvené! ! Náhrada je možná v termínech bez výuky, nesmí probíhat v době rektorského volna, ředitelského volna, státního svátku a o víkendu!

Úklid šatny KNL, a.s. Dle harmonogramu Úklidové prostředky a pomůcky naleznete v zadním traktu šatny Odpad třídíme: modrý pytel - komunální odpad, žlutý pytel – plasty (PET lahve prosím sešlapávejte) Pytle s odpadem je nutné zavázat, popsat (ÚZS TUL) a odnést do klece ke vchodu do budovy Chybějící úklidové prostředky,…. neprodleně nahlaste -

Pokyny Ústřední vojenská nemocnice 1. den praxe – v 7:00 do budovy F1 (ředitelství), přízemí vpravo, místnost 51 – podepsání BOZP a vyzvednutí identifikačního štítku Sebou – studentský průkaz a oblečení pro výkon praxe

Pokyny Ústav pro péči o matku a dítě 1. den praxe – v 7:15 – 7:30 do 3. patra kanceláře vrchní sestry Bílové k podepsání BOZP Sebou – studentský průkaz a oblečení pro výkon praxe

Požadavky připuštění ke klasifikovanému zápočtu OPX4 100% docházka 2x vypracovaná a opravená ošetřovatelská dokumentace na vybraném interním a chirurgickém pracovišti Provedena kontrola deníku a dokumentace ročníkovým asistentem

Požadavky ke splnění klasifikovaného zápočtu OPX4 Ve zkouškovém období Přihlášení na STAG na konkrétní termín Zápočet probíhá na vybraném interním nebo chirurgickém oddělení Ošetřovatelská péče o vybrané pacienty Vypracování a obhajoba ošetřovatelského shrnutí a plánu péče o vybraného pacienta

Děkuji za pozornost