Lidé s mentálním postižením jako cílová skupina sociálních služeb.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Předmět úpravy Podmínky pro poskytování sociálních služeb a příspěvku na péči Podmínky pro vydávání oprávnění k poskytování soc.služeb, pro výkon veřejné.
Advertisements

TERÉNNÍ PROGRAM BABYLON
Krok do života 1 projekt, který pomáhá mladým lidem odcházejícím z dětských domovů vstoupit do samostatného života.
Zákon o sociálních službách
Česká legislativa sociálních služeb – hodnoty a etická dilemata
Sociálně-aktivizační služba pro rodiny s dětmi
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Pedagogické minimum – lektorské dovednosti
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Jaroslava Sýkorová Milena Tomášková Karlovy Vary, 2014
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
► Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání -
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Komunitní a otevřená škola
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Podpora procesu transformace pobytových sociálních služeb v MSK Úvodní konference k projektu Sanatoria Klimkovice.
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Iniciativa EQUAL v ČR. Iniciativa EQUAL Samostatná forma pomoci ze strukturálních fondů týkající se mezinárodní spolupráce při prosazování nových prostředků.
Metodika posouzení Metody, techniky, postupy. Klíčová otázka: n Jak provést posouzení, aby co nejlépe reflektovalo situaci uživatele služby?
Typy počítačových sítí Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PaedDr. Pavel.
Domov Trmice Za Humny 580 Gorkého 889
„ WORKSHOP „Terénní sociální práce v sociálně vyloučených lokalitách Moravskoslezského kraje – práce se závislými klienty“ Vyhodnocení a shrnutí výstupů.
TEORIE A METODIKA VÝCHOVY Mgr. Kateřina Lojdová
Praxe ve školní psychologii Školní psychologie jako aplikovaná psychologická disciplína.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Datum: Zpracoval(a): Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Podpora transformace v.
Průvodcovské a předčitatelské služby. jsou terénní nebo amb. služby poskytované osobám, jejichž schopnosti jsou sníženy z důvodu věku nebo zdravotního.
Poradenství v sociálních službách. Sociální poradenství Základní Odborné.
 Poslání sociální služby Chráněné bydlení VH, p.s.s.  Cíle služby  Cílová skupina uživatelů  Objekty Chráněného bydlení VH, p.s.s.  Poslání sociální.
Nové Zámky – poskytovatel sociálních služeb, příspěvková organizace.
Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6, Dubí III Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍRegistrační.
Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa: Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍ.
Název školyStřední škola obchodně technická s. r. o. Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Sociální prostředky rehabilitace zdravotně postižených JUDr. Pavel Ptáčník, MPSV.
Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6, Dubí III Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍRegistrační.
MUZEOEDU.CZ jako společná platforma edukačních pracovníků muzeí a galerií Mgr. Pavla Vykoupilová PERSPEKTIVY ČESKÉ MUZEJNÍ EDUKACE 10. – 11. května 2016.
Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍRegistrační.
Zdravotně znevýhodnění jako cílová skupina sociálních služeb.
S LUŽBY PRO SENIORY. Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa: Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu.
Osobní asistence. osobní pomoc osobám se zdravotním postižením zahrnuje služby, které zmírňují důsledky postižení pro jedince při všech jeho činnostech.
Číslo v digitálním archivu školy VY_52_INOVACE_VZ_08 Sada DUM Výchova ke zdraví Předmět Výchova ke zdraví Název materiálu Závislost na nikotinu, odvykání.
Z ÁKON O SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH 108/2006 S B.. Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa: Mírová 218/6 Dubí III.
Závislí jako cílová skupina sociálních služeb. Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa: Mírová 218/6 Dubí.
ČLOVĚK s mentálním postižením Společnost pro podporu lidí s mentálním postižením v České republice, o.s. Barbora Uhlířová.
Deinstitucionalizace: co naznačuje mezinárodní výzkum?
Pečovatelská služba.
Sociálně vyloučení jako cílová skupina terénních sociálních služeb
Inteligence DUM_19.
Koncepce rozvoje sociálních služeb pro osoby se zdravotním postižením poskytovaných příspěvkovými organizacemi Zlínského kraje na období Luhačovice.
Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa: Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍ.
Domov pro osoby se zdravotním postižením
Techniky práce s mentálně postiženými
VY_32_INOVACE_SA4A_7 DUM 7. realizace aktivity pro 1
VY_32_INOVACE_SA4A_5 DUM 5. „dívka uživatelka služby-dramatizace “
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
Krizová pomoc.
Psychické procesy - vnímání
Věk sám o sobě není důvodem zvýšené potřeby péče.
Chráněné bydlení Luhačovice Mlýnská Luhačovice
TEORIE A METODIKA VÝCHOVY Mgr. Kateřina Lojdová
Pedagogika II Mgr. Kateřina Lojdová
§ 49 Domovy pro seniory. V domovech pro seniory se poskytují pobytové služby osobám, které mají sníženou soběstačnost zejména z důvodu věku, jejichž.
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Středisko rané péče SPRP, pobočka Brno
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Lidé s mentálním postižením jako cílová skupina sociálních služeb

Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍRegistrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: V/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji odborných kompetencí žáků středních škol Název a číslo materiálu: VY_52_INOVACE_4.A_2/8 Téma sady: Specifické potřeby jednotlivých klientů v sociálních službách Název: Lidé s mentálním postižením jako cílová skupina sociálních služeb Vytvořeno: (Po pilotáži)Autor: Mgr. Kateřina Svobodová Vyučovací předmět: Německý jazyk Ročník: IV. Výsledky vzdělávání dle RVP: charakterizuje formy sociálních služeb ve vztahu k sociální situaci a specifickým potřebám jednotlivých skupin klientů; Typ interakce: výklad Druh výukového zdroje: Klíčová slova: Lidé s mentálním postižením, omezení v adaptačních schopnostech, integrace mentálně postižených Anotace: Prezentace se zabývá lidmi s mentálním postižením, kteří jsou cílovou skupinou sociálních služeb, vysvětluje terminologii a cíle práce s touto skupinou.

Mentální postižení Souhrnné označení pro vrozené a trvalé omezení adaptačních schopností Pojem pokrývá širokou řadu obtíží – omezení v adaptačních dovednostech – komunikace, sebeobsluha, sociální dovednosti, bydlení ve vlastním domě, zdraví, bezpečnost, školní výkon…práce, volný čas Lidé, kteří mají problémy v učení, porozumění, orientaci a komunikaci Používá se termín lidé s postižením (zdůrazňováno, že to jsou lidské bytosti více než důraz na postižení) V zahraničí – pojem lidé s problémy v učení

Cíle práce Aby tito lidé mohli využívat běžné zdroje, tj. instituce, jež poskytují služby veřejnosti. Aby žili v místním společenství způsobem, který co nejvíce odpovídá životu ostatních lidí bez omezení. Podpora sp jen v záležitostech, které uživatel sám nezvládá Tam, kde si umí poradit – dostatečný prostor pro své řešení Služby nemají řídit život uživatele, ale pomoci mu, aby ho mohl co nejvíce řídit sám. Snaha, aby byl uživatel na službě co nejméně závislý

Cíle práce Optimum – síť služeb, mezi nimiž si uživatel může vybírat, popřípadě jich využívat několik současně. Služby poskytovat podle metodiky posuzování jejich postižení, ne jen stanovit míru rozumových schopností, ale mapování adaptačních schopností a dovedností. Ideálně hodnocení prováděné jinou institucí než tou, která poskytuje službu.

Cíle práce Cíl práce – INTEGRACE (INKLUZE) lidí s mentálním postižením do společnosti Přítomnost těchto lidí v běžném prostředí, v MHD, obchodech, restauracích atd. To je první krok k integraci Nejlépe v dětském věku ROZVÍJENÍ SCHOPNOSTÍ A DOVEDNOSTÍ Navázání kontaktu, komunikace POSTUPNÉ ZMENŠOVÁNÍ PODPORY – možno uplatňovat bez ohledu na míru postižení

Cíle práce VZDĚLAVATELNOST – otázkou není, kdo se může vzdělávat, ale jakým způsobem je to možné. Jednání jako s DOSPĚLÝMI LIDMI – respektovat soukromí, brát vážně jejich rozhodnutí, partnerství... Podávání INFORMACÍ k tomu, aby se uživatelé mohli podílet na rozhodování o podobě služby – provést tzv. informovanou volbu. VYZKOUŠET něco nového (nejsou informace o lepší kvalitě života, žijí ve stereotypech)

Cíle práce Žádoucí, aby pracovníci omezovali poskytovaný rozsah pomoci, pokud je může nahradit někdo z okolí uživatele. Snižuje se tím riziko, že se užíváním služby bude uživatel vzdalovat běžnému prostředí

Zdroje MATOUŠEK, O., et al. Sociální práce v praxi : Specifika různých cílových skupin a práce s nimi. Praha : Portál, s. ISBN X.