,,BROUSÍME SI JAZÝČEK S EMILKOU A EMILEM“

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Diagnostika školní zralosti
Advertisements

Základní umělecká škola V. Petrželky, Edisonova 90, Ostrava – Hrabůvka
Orientece v čase Romana Straussová
MUDr. Martin Kučera Mgr. Kateřina Fritzlová
• Ve školním roce 2010/2011 chodí do přípravných tříd 18 dětí, 9 dívek a 9 chlapců. Žáci byli rozděleni do přípravné třídy A: 5 dívek a 4 chlapci a do.
Speciální péče na naší škole
Výchovné zaměstnání v období batolecím
VY_22_INOVACE_60 Jazyk a jazyková komunikace. Anglický jazyk. My family.. 1. ročník únor 2012 Mgr. Kateřina Šujanová Body 1.
Předškolní věk Od 3 do 6/7 let
LOGOPEDICKÁ INTERVENCE
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.10 Anotace: Prezentace obsahuje několik cvičení zaměřených na procvičování komunikačních dovedností v různých situacích a na rozvíjení.
Využití stimulačního programu MAXÍK
ARTEFILETIKA Prezentace artefiletiky – metodický list č. 7 Proplétané květiny Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö(str.1 – 6) Možnosti využití.
Jemná motorika Pohybové schopnosti dítěte a řeč se vzájemně ovlivňují. Pokud je postižen pohybový systém, nebo opožděn motorický vývoj, bývá často opožděn.
Brebtavost - Breptavost
Specifika zpracování vzdělávacích obsahů vyučovacích předmětů: Čtení – globální a analyticko–syntetická metoda – vzhledem k vícečetnému postižení bylo.
Zavedení nových trendů a metod předškolního vzdělávání
Prezentace lekce logopedické intervence č. 1
ARTEFILETIKA Prezentace artefiletiky – metodický list č. 11 Vesmírné cesty Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö (str.1 – 9) Možnosti využití.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu
Logopedická třída MOTÝLCI
RVP ZV příloha Vzdělávací oblast Umění a kultura
INTEGRACE DĚTÍ S LOGOPEDICKÝMI OBTÍŽEMI
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
KLUB POHÁDKA Dům dětí a mládeže Praha Stodůlky. Dopolední blok pro rodiče s dětmi Klub Pohádka je určen pro rodiče s dětmi od 1 – 3 let. Cíl klubu: zapojení.
Ukázky z PP prezentací vytvářených pro řečovou výchovu Prezentace jsou zaměřeny zejména na : Vyvozování řeči – P1/x Pojmenování předmětů – P1/x Pojmy.
ICT – 2 – 3 – 4 Hudební výchova PL - Pexetrio
MÁ VAŠE DÍTĚ PROBLÉMY S ŘEČÍ?  Mateřská škola RADOST, ul.5.května 1701 v Rožnově p.R. opět od září 2013 otevírá logopedickou třídu.  Dětem je věnována.
Klenková, Gajzlerová, Girglová, Sychrová 2011, MU Projekt FRVŠ
Reedukace SPU s využitím počítačů
Logopedická cvičení pro nápravu hlásek c a s v hodinách českého jazyka
Práce s dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami. Příklady dobré praxe.
S krtkem do vesmíru Průvodce světem techniky CZ.1.07/1.3.00/ S Krtkem do vesmíru.
RÁMCOVÝ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM
Přípravná cvičení předchází výuce správné výslovnosti
Rozvoj zrakového vnímání a odezírání
Přípravná cvičení předchází výuce správné výslovnosti
GENETICKÁ METODA ČTENÍ
Vývojová dysfázie.
VY_22_INOVACE_45 Jazyk a jazyková komunikace. Anglický jazyk. Happy birthday! 1. ročník únor 2012 Mgr. Kateřina Šujanová Presents 1.
PROJEKT MÁLOTŘÍDKY SPOLEČNĚ Mgr. Hana Řádová Alternativní metody výuky MONTESSORI TVOŘIVÁ ŠKOLA.
Prezentace metodických materiálů a pomůcek
HVM – RVP PV a hudební činnosti v MŠ Osnova pro studenty středních pedagogických škol oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
Podpora logopedické prevence v předškolním vzdělávání v roce 2013.
Vzdělávací portál eKabinet.cz a digitální obsah pro střední školy Ing. Richard Valenta
Motorické schopnosti.
Motorika Pohybový vývoj a diagnostika. Motorika  Je souhrnné označení pro pohyb  Je ukazatelem psychomotorického vývoje dítěte  Je oblastí diagnostiky.
Beakra  1. význam správné řeči  2. fyziologický a sociální základ výslovnosti  3. nesprávná a vadná výslovnost  4. příčiny a výskyt v populaci.
Školní zralost Bc. Lenka Hufová 2016.
ZA JEDEN PROVAZ Vzdělávací centrum Turnov, o.p.s.
Výuka čtení a psaní analyticko-syntetickou metodou
VÁCLAVSKÁ MINIŠKOLIČKA
Metodické materiály a pomůcky
LOGOPEDICKÁ ODBORNÁ PÉČE
Život v přírodě Jazyk a řeč.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Milena Brádlová; datum:
Základní škola a Střední škola CREDO, o.p.s.
Cirkus - doplň slovo v říkadle
SPŘ u dětí s MO přímá je souvislost mezi poruchami hybnosti – porucha centrálního neuronu, v souvislosti s celkovým motorickým vývojem dítěte můžeme již.
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
Jak si hrát v hodinách slohu?
KOMPETENCE TERMÍN : Oprávněnost, způsobilost, pravomoc
Diagnostika dítěte předškolního věku II.
VÁCLAVSKÁ MINIŠKOLIČKA
VÁCLAVSKÁ MINIŠKOLIČKA
Domaluj druhou polovinu
Současné trendy důraz na kontinuitu předškolního a počátečního školního rozvoje teorie emergentního rozvoje gramotnosti předškolní období – diskuse o systematické.
Speciální andragogika 3 - Diagnostika SPU v dospělosti
Desetinná čísla HRA.
Vývoj dítěte od narození do 6 let
Transkript prezentace:

,,BROUSÍME SI JAZÝČEK S EMILKOU A EMILEM“ Podpora logopedické prevence v předškolním vzdělávání v roce 2014 Řešitel projektu: Mgr. Petra Francová

VÝSTAVA LOGOPEDICKÝCH POMŮCEK

LOGOPEDICKÁ HOLČIČKA A LOGOPEDICKÝ CHLAPEČEK EMILKA EMIL

OBRÁZKOVÁ DESKA Pomůcka vlastní výroby slouží k rozvoji slovní zásoby, rytmizaci slov, určování počáteční a poslední hlásky ve slově.

OBRÁZKOVÁ DESKA Obrázek dítě vybírá hodem barevného žetonu, kdy zároveň dochází k rozvoji koordinace oko – ruka.

DECHOVÁ CVIČENÍ Foukání brčkem do vody – rozvíjíme správné dýchání.

DECHOVÁ CVIČENÍ MAGICKÁ KULIČKA VĚTRNÍK

FOUKACÍ LOTTO Pomůcka umožňuje cvičit kontrolu síly dechu.

SEZÓNNÍ RAMÍNKO - JARO Dechová cvičení – rozvíjíme správné dýchání.

DECHOVÁ CVIČENÍ – ovládání dechu ,,Češeme ovoce – jablíčka“ ,,Češeme ovoce – hrušky“

ZVUKOVÉ TUBY Pomůcka slouží k rytmickému vyjadřování slov, říkadel a písní.

FOUKÁNÍ DO SKVRNY TUŠE – dechová cvičení

APLIKACE STROM Rozvoj grafomotoriky, uvolnění ramene, lokte, zápěstí za doprovodu rytmických říkadel.

ROZVOJ GRAFOMOTORIKY PES LEV

LETADLO VILÍK Rozvoj grafomotoriky, poznávání geometrických tvarů a barev.

OROMOTORICKÁ CVIČENÍ Rozvoj hybnosti jazyka, rtů a tváří s využitím logopedického zrcadla.

SPOLEČNÁ CVIČENÍ OROMOTORIKY ,,SEKAČKA“ ,,KLADÍVKO“

,,ŘÍKEJ SI SE MNOU“ Individuální procvičování výslovnosti, rozvíjení slovní zásoby.

SOUBOR SENZORICKÝCH KROUŽKŮ Pomůcka slouží k rozvoji komunikačních dovedností. Pomocí hmatových vjemů, dochází k popisování pocitů.

HMATOVÉ POLŠTÁŘKY Rozvoj haptického vnímání, popisování vnímaných povrchů vyhledávání dvojic.

SLUŠNÉ CHOVÁNÍ DOMA Obrazová hra, která řeší aktuální témata vzdělávacích oblastí RVP PV. Rozvíjí řeč, slovní zásobu, myšlení a spolupráci. Děti mají možnost využívat další hry podobného charakteru: ,,Jsem hodný“, ,,Tolerance a spolupráce“, ,,Pocit zdraví a bezpečí“.

LOGOPEDICKÁ HRA S ÚSTY Umožňuje trénink motoriky svalů, lící a jazyka.