REKLAMA a její klady a zápory. Co je to REKLAMA ? Placená nebo neplacená propagace výrobku, služby, obchodní značky nebo myšlenky. Slovo reklama vzniklo.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Merkantilní tiskoviny Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Advertisements

Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Publicita v hotelnictví.
Marketing obchodu. Obsah 1. Specifika ceny v obchodní firmě 2. Metody tvorby ceny 3. Rozhodování o ceně, cenová strategie 4. Další možnosti práce s cenou.
REKLAMA & NEETICKÁ REKLAMA. Reklama  z latinského „reklamare“ (znovu křičeti)  proces komerční komunikace, jehož účelem je poskytnout spotřebiteli informace.
12 Propagace Proces marketingové komunikace Nástroje propagace Reklama Osobní prodej Podpora prodeje Publicita Přímý marketing.
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět:Inovace výuky prostřednictvím.
Marketing. nástroje marketingu mix 5P product – produkt product – produkt price – cena (prodej) price – cena (prodej) place – distribuce (pozice) place.
Název školy: Základní škola T. G. Masaryka a Mateřská škola Poříčany, okr. Kolín Autor: Mgr. Alena Černá Název: VY_32_INOVACE_Z_07_Český průmysl Číslo.
Trh, tržní vztahy Trh Představuje určitý prostor, kde se setkávají kupující a prodávající. Na trhu se uskutečňuje akt koupě a prodeje – dochází ke směně.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 9 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: červen 2012 Ročník: 8. Vzdělávací.
Počítač, základní pojmy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Miroslav Kaňok, DiS. Dostupné z Metodického portálu
FINANČNÍ GRAMOTNOST CENA. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Využití informačních technologií při řízení obchodního řetězce Interspar © Ing. Jan Weiser.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_62_INOVACE_2801_reklama Téma: Reklama a její klady a zápory Číslo projektu:
Ing. Lenka Bombera Piskačová. Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_11_INOVACE_MAR35 Název školy.
PSYCHOLOGIE PRODEJE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Reklama a reklamní.
Akvizice Získání nového výrobku koupí patentu nebo celé firmy Analýza ABC Rozděluje výrobky do tří skupin, podle toho jak se podílejí na obratu firmy.
Proces rozhodování kupujícího Fáze procesu rozhodování 1. poznání problému 2. hledání informací 3. zhodnocení alternativ 4. rozhodnutí o nákupu 5. vyhodnocení.
Hospodářský proces Hospodářský proces. Hospodářský proces Hospodářský proces rozdělujeme na následující fáze: a) výroba b) rozdělování a přerozdělování.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Marketing obchodní firmy. Obsah 1. Volba lokality 2. Volba vhodných forem prodeje 3. Analýza chování zákazníka ve vztahu k prodejně.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
2 Marketingové koncepce
Marketingové techniky
Obchod, trh Základy hospodaření.
Libor Štajer a Dagmar Bicková
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Aplikace nástrojů marketingového mixu ve vybrané společnosti
Propagace zemědělských produktů spolufinancovaná EU v novém režimu Mgr
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Motivační a věrnostní programy jako nástroj budování loajality zákazníků Autor práce: skopalová.
Tisková konference Informovaný spotřebitel
REKLAMA Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Marketing 6 Nástroje propagace.
PSYCHOLOGIE OBCHODNÍ ČINNOSTI PSYCHOLOGIE ZBOŽÍ, NABÍDKY A POPTÁVKY.
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE DIPLOMOVÁ PRÁCE
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Řízení vztahů se zákazníky ve vybraném podnikatelském subjektu v oblasti.
Analýza trhu biopotravin
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Analýza řízení privátní značky v maloobchodní jednotce
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Cena (druhy, změny) Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu.
Jankůjová Natálie Vedoucí: Ing. Roman Švec, Ph.D.
Chování zákazníka Zahrnuje všechny činnosti, které zákazník uskutečňuje v souvislosti s nákupem a užitím zboží nebo služby.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Komunikace se zákazníky ve vybraném podniku Autor práce: Zuzana.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
RISKUJ Marketingový mix. RISKUJ Marketingový mix.
2. P marketingového mixu Cena. 2. P marketingového mixu Cena.
VY_32_INOVACE_VVP_8A_7F Rozhodování - metody Název: Škola:
Propagace.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Marketingová komunikace ve vybrané společnosti
Digitální učební materiál
Vliv reklamy na společnost
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Ivana Francová, SOU Liběchov
MARKETING V CESTOVNÍM RUCHU
Sociologické aspekty ochrany spotřebitele
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Estetika pracovního prostředí 4. S
Střední škola obchodně technická s. r. o.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Současné aktivity v oblasti České podnikatelské rady pro udržitelný rozvoj a Světové podnikatelské rady pro udržitelný rozvoj.
Transkript prezentace:

REKLAMA a její klady a zápory

Co je to REKLAMA ? Placená nebo neplacená propagace výrobku, služby, obchodní značky nebo myšlenky. Slovo reklama vzniklo z latinského slova clamare = křičet, volat.

Cíle REKLAMY informovat přesvědčovat připomínat Reklama se snaží o vyvolání odezvy u cílového publika.

informovat - tato reklama se využívá při zavádění nových produktů - v takovém případě je úkolem vytvořit poptávku přesvědčit - tato reklama se využívá ve chvíli, kdy roste konkurence - má přesvědčit spotřebitele, že nabízí nejvyšší kvalitu připomínat - tato reklama je velice důležitá pro vyzrálé výrobky - cílem je nedovolit spotřebitelům, aby na daný výrobek zapomněli

Hlavní cíle REKLAMY zvýšení nebo udržení zisku zavedení nového či inovovaného produktu či služby snaha o větší známost značky či produktu zlepšení image značky, zlepšení a upevnění pověsti firmy

Klady REKLAMY má informativní povahu – určuje ceny výrobků v prodeji, místo prodeje výrobku apod., čímž usnadňuje rozhodování zákazníka podporuje soutěžení a posiluje konkurenci přináší možnost, jak může nová firma přilákat zákazníky

Zápory REKLAMY psychologický charakter - ovlivňuje chování spotřebitele a jeho preference z reklamy nelze rozpoznat kvalitu výrobku navozuje u spotřebitelů klamné představy

Podívejte se na reklamy a odpovězte na otázky

Jaké výrobky byly propagovány? Vzpomeneš si alespoň na 3? žvýkačky, káva, máslo, mycí prostředek, Miss ČR, šampon, majolka Znal jsi nějakou ze zmíněných značek výrobků? Vzpomeneš si alespoň na jeden použitý reklamní slogan? např. Hellmanns Prostě to nejlepší!, Perla… pro starostlivé matky Znáš nějaký reklamní slogan ze současné reklamy? Jakou klamnou představu může vzbudit reklama na Majolenku? Majolenka je ze všech majolek nejlepší. Co si myslíš o tvrzení: „Moje maminka není dostatečně starostivá, protože mi nenamazala chleba Perlou.“ „Ze všech mycích prostředků pění nejvíc Sunny.“ Reklama může psychologicky působit na mysl a následný výběr člověka!

Citace PŘISPĚVATELÉ WIKIPEDIE. Reklama [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: