Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: 18. 10. 2012 Název: VY_32_INOVACE_2C_CJ9_09_SLOH_A_KOMUNIKACE.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_06 - Popis místnosti
Advertisements

POPIS = informuje o výsledcích pozorování objektů neživých i živých, o jejich pohybu a činnosti.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_2C_CJ9_10_JMÉNA,
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_11B_CJ8_03_OBECNÉ_VÝKLADY_O_.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_10A_CJ9_02_SLOH_A_KOMUNIKACE.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_2C_CJ9_12_SLOH_A_KOMUNIKACE.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_11B_CJ8_12_LITERATURA.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_6A_CJ9_14_SKLADBA.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_6A_CJ9_09_SKLADBA.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_11B_CJ8_18_SLOH_A_KOMUNIKACE.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_2C_CJ9_17_LITERATURA.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_11B_CJ8_07_NAUKA_O_SLOVNÍ_ZÁSOBĚ.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_2C_CJ9_01_JMÉNA,
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_2C_CJ9_20_LITERATURA.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_10A_CJ9_10_SKLADBA.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_10A_CJ9_19_SLOH_A_KOMUNIKACE.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_10A_CJ9_17_SLOH_A_KOMUNIKACE.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Lidské tělo - kostra.
POPIS Mgr. Michal Oblouk.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Zvuk a hudba.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Vlnění Vznik vlnění.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Autor Mgr. Hana Drchotová Škola ZŠ Bor, Školní 440, Bor, Téma
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Elektrické pole.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Vlastnosti těles a látek
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Transkript prezentace:

Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_2C_CJ9_09_SLOH_A_KOMUNIKACE – Popis předmětu Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Téma: SLOH A KOMUNIKACE Popis předmětu Ročník: 9. ročník Klíčová slova: sloh, komunikace, popis předmětu, odborné názvy

ANOTACE Materiál slouží k opakování popisu předmětu se zaměřením na pojmenování předmětu a jeho částí a dále s využitím odborných názvů. Žáci pracují ve skupinách.

POPIS předmětu

POPIS PŘEDMĚTU informuje ovzhledu vnitřní stavbě popis předmětu informuje o jeho vzhledu, o vnitřní stavbě kompozice vychází od celku k částem kompozice vychází od popisu celku a postupuje se k částem Zachováváme postup: o od blízkého ke vzdálenému o zleva doprava o zdola nahoru o (nebo vše naopak)

zároveň uvádíme do náležitého vztahu ty složky předmětu, které spolu souvisí při popisu je důležitá volba pojmenování předmětů a jejich částí pomocí: o podstatných jmen o přídavných jmen odborné názvy užíváme odborné názvy (termíny jednoslovné a terminologická sousloví), které přesně pojmenovávají skutečnost, jsou jednoznačná nepoužíváme nepoužíváme slova citově zabarvená o lichotivá ani hanlivá

UKÁZKY Kostra Koně Obrázek 1 s popisem částí: Kostra Koně

Kostra člověka Obrázek 2 s popisem částí: Kostra člověka

Stavba rostliny Obrázek 3 s popisem částí: Stavba rostliny

Popis: o Náš byt  Náš byt je ve věžovém domě. Skládá se ze tří pokojů, kuchyně a příslušenství. Z velké společné chodby ve čtvrtém patře proti výtahu vpravo vejdeme dveřmi do předsíně našeho bytu. Tam si odložíme a vstupujeme dveřmi vpravo do největší místnosti v bytě, do obývacího pokoje obdélníkového tvaru o výměře 20 m 2. Z pokoje je pěkný výhled na město, ale i na vzdálené lesy. Výhled se ještě zlepší, vyjdeme-li zasklenými dveřmi na lodžii, která se táhne podél kratší stěny pokoje i podél kuchyně.

Najdi názvy rostlin a živočichů:  pampevlk  tygrhart  děsnýš císařský  lenodán  brejmyslivec  pětikráska  protilička  vidamýžď  kočkonor  pampeliška  levhart  hroznýš císařský  lenochod  sedmikráska  brejlovec  přeslička  hlemýžď  kočkodán

OTÁZKY NA ZÁVĚR 1)O čem informuje popis předmětu? 2)Z čeho vychází kompozice popisu? 3)Jaké zásady jsou důležité při tvorbě popisu?  o jeho vzhledu, o vnitřní stavbě  od popisu celku a postupuje se k částem  zachováváme postup od blízkého ke vzdálenému, zleva doprav, zdola nahoru  využití vhodných podstatných a přídavných jmen  užívání odborných názvů  nepoužíváme slova citově zabarvená

POUŽITÉ ZDROJE Obrázek 1 s popisem částí: Kostra koně NEZNÁMÝ. koneaponici.wz.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Obrázek 2 s popisem částí: Kostra člověka NEZNÁMÝ. ucebnicemapy.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: a4-.p.aspxhttp:// a4-.p.aspx Obrázek 3 s popisem částí: Stavba rostliny HUDEK, František. vyuka.zsjarose.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:

Popis Náš byt: STYBLÍK, Vlastimil a kolektiv. Český jazyk pro 6. ročník základní školy. Praha: SPN – PEDAGOGICKÉ NAKLADATELSTVÍ. a. s., 2002, ISBN SOUKAL, Josef. Čítanka pro 7. ročník základní školy. Praha: SPN – PEDAGOGICKÉ NAKLADATELSTVÍ. a. s., 1998, ISBN