Možnosti sledování konkurenceschopnosti destinací turismu na úrovni regionů a míst Monika Palatková Výroční konference ATIC ČR Turistická informační centra.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

Územní dimenze a priority Olomouckého kraje
Generální sekretáři Rada pro fondy SSR Úvodní slovo generálního sekretáře PhDr. M. Kopicové Jednání Rady pro inovace Ostrava
Vstupní informační seminář k přípravě dokumentu Strategie rozvoje města Ústí nad Labem do roku 2015 a posuzování vlivu tohoto dokumentu na životní prostředí.
Balance Score Card (BSC) v řízení dodavatelských systémů
Ostrava, Ing. Lucie Ligocká
P ROVÁZÁNÍ SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ S TVORBOU STRATEGICKÝCH A ROZVOJOVÝCH PLÁNŮ REGIONŮ.
Cvičení č. 2 Řízení multinacionálních firem
Udržitelný rozvoj služeb cestovního ruchu Zpráva o průběhu projektu v období leden – červen 2006 Valná hromada Mikroregionu Hranicko Spolufinancováno.
Mechanismy evaluace kulturních služeb
Variabilita ziskovosti zákazníka 220 : 20 poznat ty „nejlepší“ zákazníky Lépe segmentovat zákazníky Efektivněji alokovat marketingové zdroje. komplexně.
Moravskoslezský kraj: Tradice, rozvoj, kvalita
PODPORA SLUŽEB CESTOVNÍHO RUCHU PRO VEŘEJNÝ SEKTOR grantové schéma Libereckého kraje v rámci Společného regionálního operačního programu Priorita: 4. Rozvoj.
Benchmarking venkova zkvalitnění managementu mikroregionů.
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
MUDr. Martin Kuba ministr průmyslu a obchodu AKTUALIZACE STÁTNÍ ENERGETICKÉ POLITIKY STABILNÍ ELEKTŘINA ZA PŘIJATELNOU CENU AKTUALIZACE STÁTNÍ ENERGETICKÉ.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
1 OPERAČNÍ PROGRAM ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ pro období MINISTERSTVO ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
Cestovní ruch: zákon pro posílení oboru i ekonomiky ČR Jitka Fatková ředitelka odboru cestovního ruchu Tisková konference MMR 24. červen 2010.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový výzkum Ročník / obor studia:III.
Operační program Podnikání a inovace (OPPI) Vladimír Kebo, Sněm RVŠ 22.listopadu 2007.
Marketingové aktivity ke zvýšení povědomí o domácím cestovním ruchu.
Příprava RIS LK – OS 1 Připomínkování a rozpracování první priority odbornou skupinou č.1.
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Společný regionální operační program PRIORITA 4 Cestovní ruch Opatření 4.1 Rozvoj služeb pro cestovní ruch Podopatření Podpora regionálních a místních.
Marketing v pojišťovnictví února 2007 E :45 – 17:15 hod.
Prosperita organizace
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Ing. Josef Zrůst PEF MZLU v Brně Ústav managementu
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Roadshow AHR ČR 12. října 2011 Parkhotel, Hluboká nad Vltavou Roman Vacho prokurista a výkonný ředitel 3 star activity hotels, s.r.o.
Marketingové prostředí obce
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Regionalistika 2 Strategické řízení a jeho využití ve veřejné správě v ČR.
Praktické souvislosti projektového managementu Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je.
Výzva č. 42 OP LZZ – Projekt Moravskoslezského kraje Rozvoj kompetencí strategického, procesního a projektového řízení a kvality Výzva č. 42 OP LZZ Zpracoval:
MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN
IMPLEMENTACE, HODNOCENÍ, OPAKOVÁNÍ
V. Informace pro marketing Otázky: 1.K čemu slouží systémy market.informací 2.K čemu slouží market. Výzkum 3.Jak řešit market. Problém 4.Jak získat primární.
II.PŘ Strategie podniku a růst hodnoty podniku 1.Strategie českých podniků v EU 2. Světové trendy podnikových strategií 3. Strategické podmínky konkurenceschopnosti.
RRV2 Strategické řízení. 2 úvod  Vymezení lokálního a regionálního rozvoje  Široký kontext pojetí rozvoje území (ekonomika, ŽP, veřejné služby…)  Diferenciace.
V.Prosperita organizace
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Nová Koncepce státní politiky cestovního ruchu v ČR květen zasedání Pracovní skupiny pro udržitelný rozvoj regionů, obcí a území.
2. setkání pracovní skupiny projektu MOS obcí v územním obvodu ORP Chomutov Místo: Chomutov Dne: , 13:00 hod. C ESTOVNÍ RUCH – PROJEKT MOS.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Poslanecká sněmovna PČR Praha Návrh věcného záměru zákona o podpoře a řízení cestovního ruchu.
Role Turistických informačních center v managementu destinací Výroční konference ATIC Ostrava, Ing. Šárka Tittelbachová, Ph.D.
Přednáška č. 5 Identifikace klíčových faktorů ovlivňujících výkonnost podniku.
Monitorovací systém sociálních služeb města Plzně k podpoře dotační politiky Mgr. Karolína Vodičková Role obcí v transformaci sociálních služeb 25. – 26.
OSTRAVSKÉ VÝSTAVY, a. s. Veletrh DOVOLENÁ a REGION 7. –
Zájmové sdružení právnických osob OK4Inovace Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje
PROCESNÍ MODELOVÁNÍ AGEND VEŘEJNÉ SPRÁVY Rámcový návrh projektu.
Greenway Jizera Seminář Greenway Jizera Mladá Boleslav,
Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Rozvoj CR Brno, 4. listopadu 2015.
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Seminář pro žadatele Výzva č. 32/ Fyzická revitalizace území 22. ledna 2013 Olomouc.
Možná podpora na získání ETV certifikátu z OP PIK Ing. Radek Navrátil, září 2016.
Oblast podpory 1. 3 Další vzdělávání pracovníků škol a školských zařízení v Ústeckém kraji II 2. Výzva 2. etapa globálních grantů Seminář pro žadatele.
12/04/2010 Zámek Loučeň Ing. Pavel Vinohradník Oblast cestovního ruchu v ROP Střední Čechy.
Strategie.
Zjišťování návštěvnosti
Vysoká škole technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Národní program podpory cestovního ruchu 2017
CCRJM Certifikace DMO TURISTICKÉ INFORMAČNÍ CENTRUM MĚSTA BRNA, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
RSK, KÚ Ústeckého kraje.
Ekonomika malých a středních podniků
Plán činnosti PS na rok 2009 Náměty na činnost PS
Kategorizace organizací destinačního managementu
Transkript prezentace:

Možnosti sledování konkurenceschopnosti destinací turismu na úrovni regionů a míst Monika Palatková Výroční konference ATIC ČR Turistická informační centra v ČR a jejich přínos pro rozvoj cestovního ruchu 07/03/2014 Ostrava

? Konkurenceschopnost Konkurenceschopnost NENÍ podíl na příjezdech, přenocováních apod. nebo prostá schopnost zvyšovat jejich objem ? Konkurenceschopnost  Ekonomické hledisko  Politické hledisko  Hledisko udržitelnosti  REZIDENTI

Konkurenceschopnost = úspěšnost  ? Vliv faktorů (zdrojů) na regionální konkurenceschopnost  ? Vliv managementu (DM) - ? Schopnost zhodnocovat zdroje v turismu  ? Efektivnost využívání faktorů  ? Inovace / kreativní ekonomika

Regionální konkurenceschopnost Schopnost optimalizovat využití svých atraktivit pro rezidenty i nerezidenty, poskytovat kvalitní, inovativní a atraktivní služby turismu klientovi (např. ve smyslu poměr cena – výkon) a získat tržní podíl na domácím a globálním trhu, a to při zajištění efektivnosti využívání zdrojů podstatných pro turismus v souladu s principy udržitelnosti Kombinace komparativních + konkurenčních výhod

JAK? MĚŘITELNOST?

? Regionální indexy konkurenceschopnosti 1)Komparativní výhody = zdroje 2)Konkurenční výhody = schopnost zhodnocovat zdroje - indikátory měřící výkonnost turismu a vliv turismu; - indikátory měřící schopnost destinace poskytovat kvalitní a konkurenceschopné služby v turismu; - indikátory zaměřené na atraktivitu destinace; - indikátory posuzující politiku a její výsledky a ekonomické příležitosti v turismu.

Indikátory konkurenceschopnosti podle charakteru dat 1)Objektivní data – statistiky příjezdů, přenocování, statistiky primární i sekundární nabídky, finanční ukazatele, … 2)Subjektivní data – rezidenti, návštěvníci, zaměstnanci, podnikatelé, … VÝSLEDEK: kombinace – monitoring k-sti

10

? PŘÍNOSY PRO REGIONY  Schopnost lépe definovat strategické cíle a kritéria úspěšnosti  Schopnost efektivněji rozhodovat o alokaci (finančních) zdrojů  Snadnější implementace strategických dokumentů  Možnost měřit úspěšnost marketingových aktivit v regionu  Schopnost analyzovat příčiny špatných výsledků  Komplexní pohled na konkurenceschopnost nikoliv pouze zúženým spektrem příjezdů či přenocování  Schopnost argumentace vůči politické scéně  Možnost zahrnout i kritéria udržitelnosti

? NÁKLADY PRO REGIONY  Zvýšení nákladů na mkt výzkum.  Požadavky na informační systém v destinaci.  Zvýšené nároky na řízení a kontrolu.  Zvýšené nároky na koordinaci a komunikaci.  Požadavek na větší otevřenost při poskytování informací. V pilotní fázi – minimální přímé náklady.

Děkuji za pozornost. Monika Palatková