Cargo efekt a testování 5. a 9. tříd Ondřej Šteffl,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tři roky etické výchovy ve Veselí nad Moravou
Advertisements

Energetická bezpečnost ČR - představy x mýty x realita; technologický úhel pohledu Blahoslav Němeček místopředseda a ředitel sekce regulace.
 Učitel neboli pedagog je jeden ze základních činitelů výchovně-vzdělávacího procesu. Učitelem označujeme osobu, která napomáhá procesu vzdělávání. Kvalitní.
Může být ve škole …demokracie? Týden vědy 2007 Doc. PhDr. Milan Pol, CSc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D. Ústav pedagogických věd FF MU.
Budoucnost všeobecného vzdělávání
Ekonomická krize, lidský a sociální kapitál Mgr. Ing. Petr Wawrosz.
Zaměstnaní Učitele ZŠ Základní škola.
Autoevaluace ZŠ Krčín Mgr. Monika Nováková. Úvod Autoevaluace vychází z vyhlášky č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních.
Kurikulární reforma Únor 2008 PhDr. Maria Bezchlebová
Kvalitní vzdělání pro každé dítě v každé škole Konference SKAV 2013.
S TUDENTSKÉ T RENÉRSKÉ C ENTRUM I LEARN TO TEACH.
Σ Vznik sociologie. zakladatelem je Auguste Comte ( ) francouzský pozitivista řídí se třemi zásadami: POZNAT, PŘEDVÍDAT a JEDNAT Sociologie se.
Kvalitní vzdělání pro každé dítě v každé škole
Plošné testování 5. a 9. tříd v kontextu stavu českého školství Senát Parlamentu ČR
ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ MIMOŘÁDNĚ NADANÝCH DĚTÍ NA 1. STUPNI ZŠ
Jak se učí inovační podnikání
ETICKÉ ASPEKTY OCHRANY PŘÍRODY
Co to je, když se řekne „komunitní role“ aneb Knihovna v malé obci Tábor, červen 2009 Zlata Houšková.
Etická výchova ve školách – projekt 2010 Začínáme u mladé generace.
MANAGEMENT Mgr. Petra Neumannová.
Inkluzivní škola Předpoklad rovných příležitostí ve vzdělávání
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Klíčové kompetence - u nás Jak jsme se s KK poprali –(1) (2) (3) Jaké problémy se objevily –(1) (2) Jak budeme s KK pracovat dál.
JMÉNO AUTORA: MGR. VLASTA KOLLARIKOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: ČÍSLO DUMU: VY_32_INOVACE_12_OSVZ_ON ROČNÍK: I. VZDĚLÁVACÍ OBLAST: SPOLEČENSKOVĚDNÍ.
Aktuální problémy v přípravě učitelů (Komise pro přípravu učitelů Rady VŠ) Materiál pro 17. zasedání předsednictva Rady VŠ dne
Konflikty uvnitř interdisciplinárního týmu Proč vznikají a co se s nimi dá dělat Mgr. Radka Alexandrová Psycholožka DLBsH Rajhrad.
Každá (základní) škola má mít přehled o svých vzdělávacích výsledcích.
Vlastní hodnocení školy a školní vzdělávací program
RVP PV a jeho realizace v MŠ – předškolní vzdělávání v uplynulých 10 letech Zora Syslová.
Další vzdělávání v ČR Konference UNIV 2 KRAJE , Liblice.
PŘÍSTUP K VLASTNÍMU HODNOCENÍ ZE STRANY ZŘIZOVATELE ŠKOLY konference projektu „Cesta ke kvalitě“ 4. listopadu 2009 Hotel v Klášterní.
„Řízení lidských zdrojů /HR/ je jedním z hlavních úkolů managera a nikdo to za něho nemůže udělat“ Roman Vacho© City Hotel Park Dolný Kubín.
Bezpečnost z pohledu provozovatele přenosové soustavy Ing. Vladimír Tošovský.
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Číslo a název operačního programu: CZ.1.07 OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Podpora počátečního a dalšího vzdělávání prostřednictvím ESF.
Zpráva mezinárodní komise UNESCO ,,Vzdělávání pro 21.století"
Reintegrace žáků s chronickým onemocněním zpět do škol projekt TIMSIS Action Comenius 2.1 Action Comenius 2.1 Doba trvání projektu: 3 roky Doba trvání.
Válečné konflikty I. Petr Machala.
Předškolní vzdělávání v Evropských školách PhDr. Dana Musilová Inspektorka pro předškolní a primární cyklus Evropských škol
Hodnocení žáků. Zpráva OECD o hodnocení vzdělávání Česká republika 2012: Převládá sumativní hodnocení Velký důraz na známky Žáci jsou často zkoušeni ústně.
MU Brno Od Memoranda k Helsinskému komuniké Moravská zemská knihovna Mgr. Jana Nejezchlebová.
„ WORKSHOP „Terénní sociální práce v sociálně vyloučených lokalitách Moravskoslezského kraje – práce se závislými klienty“ Vyhodnocení a shrnutí výstupů.
Školské systémy, vzdělanost a ekonomická výkonnost
Současné prostředí v České republice pro víceúrovňové vládnutí RNDr. Josef Postránecký Ministerstvo vnitra.
Národní institut pro další vzdělávání Příspěvková organizace přímo řízená MŠMT Působnost v celé České republice Státní garance DVPP.
HRAJEME SI NA CUKRÁŘKU. KDO JE CUKRÁŘKA? PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.
Výchova k občanství RODINA
RODIČOVSKÉ SCHŮZKY DNE PROGRAM 1) AKCE ŠKOLY ( 2) AKCE TŘÍDY (PRAŽSKÝ HRAD) – SOUHLAS.
Standardy jako zrcadlo českého kurikula Mgr. Olga Bauerová Mgr. Marek Lauermann ZŠ a MŠ Brno, Jihomoravské nám. 2.
CLIL zkušenosti Tento projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky.
Klíčové aktivity projektu Mgr
Reforma školství, kurikula a systém kurikulárních dokumentů Lukáš Wodecki
Konference Sociální služby v Ústeckém kraji Krajský úřad Ústeckého kraje
ROZVOJ OS A TŘETÍHO SEKTORU V ČESKÝCH ZEMÍCH Přednáška OS, ZS 2011/12, KAP FF ZČU Lenka Strnadová.
Minikonference Gymnázium Brno - Řečkovice 17.červen 2010
Hračky – pravidla ve třídě MŠ
Ne, celé vzdělávání (školství) se ocitlo na rozcestí…!
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
O dborné U čiliště a Z ákladní Š kola praktická Holešov
ICT nebo Informatika? Mgr. Jan Berki, Ph.D.
KVALITA rozvojový program kraje
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Standardy pro základní vzdělávání
Seminář z cyklu „Hodnocení kvality VŠ“
Pantomima – povolání I. Poznej co kdo dělá?.
Hra na myčku Vnímání, fyzický rozvoj a pohybová koordinace, komunikace s dětmi, spolupráce při činnostech.
Psychologie pro učitele
KURIKULUM V SOUČASNÉ ŠKOLE
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY 2018/19 Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Sociálně aktivizační služby
Transkript prezentace:

Cargo efekt a testování 5. a 9. tříd Ondřej Šteffl,

„Je to poprvé v historii lidstva, kdy úkolem nás učitelů je připravit žáky na budoucnost, kterou neumíme jasně popsat“ David Warlick Dnešní škola ale připravuje děti pro roky 2030 až 2050… Mission impossible? Kvalitativní změna školy

Učit učit se, učit chtít se učit (celý život) Učit obecné (trvalé) Učit zvládat změnu – intelektuálně, emocionálně Učit komunikovat, spolupracovat Učit řešit problémy Rozvíjet tvořivost a schopnost empatie … Co by měla škola dělat? Vychovávat (Morální hazard v této krizi. A co v té další?) Vzdělání není jen pro konkurenceschopnost

Mohou pomoci testy 5. a 9. tříd ? Jaký je cíl? Jak musí testy vypadat?

Crago efekt

Ve světě: Dánská maturita, systémy zvyšování a řízení kvality Finsko, Rakousko, Anglie, Skotsko Svět a Česká republika V ČR: Cargo-efekt I u elit snaha o návrat do minulosti Státní maturita 5. a 9. třídy

„A není to nakonec tak, že bychom děti spíše měli naučit se vyrovnávat s tím, co přichází? Neměli bychom je chránit před vším, co v nich názory fixuje? Neměli bychom se snažit jim ve vzdělávacím procesu otevřít co nejvíce dveří, místo toho, abychom je zavírali?“ Pavel Laskavec, ceskaskola.cz

Předpoklady změny Dostatečná informovanost o potřebě změny Jasná koncepce na všech úrovních vzdělávacího systému Vůle a schopnost změny prosadit Spolupráce, spolupráce, spolupráce Může se to podařit?

Děkuji za pozornost Ondřej Šteffl

Budou-li tvůrci školské politiky stát oběma nohama ve století minulém, budou do něj stahovat i nastupující generace.