Centrum pro komunitní práci Strategie MAS Svatojiřský les úvodní setkání.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Advertisements

Obecně prospěšná společnost pro Český ráj působí v Českém ráji od roku 2003, a to na území zahrnující centrální část Českého ráje a od roku 2006 působí.
Rozvojový program obce Tisá Úvodní prezentace zpracovatele pro veřejnost
Setkání k tvorbě Integrované strategie území MAS OS Aktivios na období Letiny
Integrovaná strategie rozvoje území MAS Hrubý Jeseník pro roky Shrnutí dosavadních výstupů.
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Projekt: Místní akční plán rozvoje vzdělávání na území ORP Bystřice pod Hostýnem Informace o projektu.. Projekt „Místní akční plán rozvoje vzdělávání na.
. Partnerství na venkově v Libereckém kraji 2004 – 06:  Leader + (1 MAS),  Leader ČR (5 MAS) 2007 – 13:  PRV – osa IV (6 MAS)  – op. III.4.1 (2.
Předpoklady poskytnutí dotace Společný technický sekretariát Drážďany.
Regionální politika Oldřich Hájek. Obsah přednášky: Další typologie nástrojů lokálního rozvoje a RP Podle charakteru a zaměření Podle charakteru a zaměření.
Program rozvoje Ústeckého kraje Obsah prezentace Představení PRÚK účel zpracování struktura PRÚK struktura priorit a opatření indikátory.
CENTRUM SPOLEČNÝCH SLUŽEB - ŘÍČANY. CENTRUM SPOLEČNÝCH SLUŽEB  Navázání na meziobecní spolupráci  Školství  Sociální služby  Odpadové hospodářství.
Kulatý stůl II. Nový Šaldorf-Sedlešovice MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů.
2. setkání pracovních skupin „Sociální věci a zdravotnictví“
STRATEGIE SPOLUPRÁCE OBCÍ MAS BYSTŘIČKA PROJEKT SDRUŽENÍ MÍSTNÍCH SAMOSPRÁV „MAS JAKO NÁSTROJ SPOLUPRÁCE PRO EFEKTIVNÍ CHOD ÚŘADŮ“
Zkušenosti města Valašské Meziříčí s rozvojovými projekty Město Valašské Meziříčí Zdeněk Studeník Praha
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
Plánování sociálních služeb a transformace aneb Systémově, společně a statečně Šárka Hlisnikovská Role obcí v transformaci sociálních služeb 25. – 26.
Evropské strukturální a investiční fondy Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Analýza potřeb v území jako východisko pro tvorbu Krajského akčního.
Fokus Praha o.s. Nová struktura vedení Fokusu Praha – rok 2005.
Regionální management II prof. Ing. Magdalena Hrabánková, CSc., prof. h. c.
Strategické dokumenty, řízení, plánování a směřování Jihočeského kraje Ing. Luboš Průcha vedoucí oddělení regionálního rozvoje KÚ JčK.
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
SEMINÁŘ K PROBLEMATICE EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU Porovnání obsahu a zaměření OP RLZ a JPD Cíl 3 * Městská knihovna, Praha.
INTERREG V-A AT-CZ Listopad 2015 Informace pro Pracovní skupinu/regionální kolegium pro cestovní ruch při RSK JMK.
Publikace klasifikace zdravotního stavu lesa na bázi TM Landsat pomocí webových služeb jako součást OPRL Ústav pro hospodářskou úpravu lesů Brandýs nad.
SCLLD LAG Podralsko Zpracování SCLLD bylo podpořeno z Operačního programu Technická pomoc Registrační číslo projektu: CZ.1.08/3.2.00/ Strategie.
Datové tržiště zaměřené na faktory ovlivňující vzdělávání dospělých a rozvoj lidských zdrojů s ohledem na trhu práce.
Možnosti čerpání MAS v rámci jednotlivých OPERAČNÍCH PROGRAMŮ MAS STŘEDNÍ POVLTAVÍ z. s.
UDRŽITELNÝ ROZVOJ JAKO PRINCIP POLITICKÉHO ROZHODOVÁNÍ.
Příprava Libereckého kraje na období Odbor regionálního rozvoje a evropských projektů KÚ LK
Jsou venkovské školy horší než městské?
AKTUÁLNÍ VÝZVY OPERAČNÍHO PROGRAMU ZAMĚSTNANOST
MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů
Inovace jako nedílná součást programů financovaných z ESIF
Partnerství v MAS Metoda LEADER představuje místní partnerství, které působí pro rozvoj území na základě spolupráce soukromého a veřejného sektoru a své.
Zdravé město J I L E M N I C E Fórum, 11. dubna 2013.
Mgr. Jiří Starý Odbor strategického rozvoje
Zákon o obcích 128/2000 Sb. + znění pozdějších předpisů
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ V KONTEXTU OP VVV
Centrum společných služeb
Josef Středula, předseda ČMKOS
Členská schůze MAS Nepomuk,
KONCEPT NEFORMÁLNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Science centrum Lázně Chomutov???
Programový rámec: Integrovaný regionální operační program
Pracovní skupina č. 2: Strategický skelet
Způsoby podávání projektů na úrovni krajů
Analýza kvality života aneb proč, jak a pro koho …
Schůze Spolku pro obnovu venkova ČR Praha 1. dubna 2014
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE MĚSTA ČESKÁ LÍPA
Akční plán Strategie MAS, Programové rámce, Fische
Základní informace o poskytovateli
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Olomouckém kraji pro roky
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
OŠMS, Krajský úřad Kraje Vysočina
Aktualizace strategické vize Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Brno, 5. prosince 2011.
ČINNOST UNO OK V OBDOBÍ 2014+
Agroturistika a podnikání na venkově
Spolupráce ASZ a města Břeclav Mgr. Břetislav Fiala
Podpora regionálních potravin v rámci výzev MAS Sdružení Růže
MAP II. MAP Praha 12 pokračuje
Centralizované rozvojové projekty 2017
Vyhodnocení naplňování Strategií komunitně vedeného místního rozvoje Místních akčních skupin působících na území Ústeckého kraje a Integrované strategie.
Ustavující jednání Řídícího výboru MAP II, Praha 1
„Postup města Chrudim k udržitelnému rozvoji pomocí MA 21“
IX. Konference Finance pro města a obce
Transkript prezentace:

Centrum pro komunitní práci Strategie MAS Svatojiřský les úvodní setkání

Centrum pro komunitní práci Nezisková organizace, působící více než 15 let. Realizuje projekty a poskytuje služby v oblasti zapojování veřejnosti do rozhodování a vytváření místních partnerství. –Podpora procesů zapojování veřejnosti –Místní udržitelný rozvoj –Regionální politika Evropské unie a regionální rozvoj ČR. –Výchova k občanství

Snímek 3 Co nás dnes čeká Jaké jsou možnosti pro Leader v budoucím období Postup zpracování strategie Vize rozvoje regionu Základní oblasti rozvoje

Jak bude pokračovat Leader Jiný charakter (více pod MMR než pod MZE) Více možností pro méně MAS Co musíme splnit –standardizace –Integrovaná strategie rozvoje území (ISRÚ) –Programové rámci (dle jednotlivých OP)

Možnost čerpat z více operačních programů Integrovaný operační program Program rozvoje venkova OP věda výzkum vzdělávání OP Zaměstnanost OP Životní prostředí

IROP MAS připadne cca. 6% alokace IROP –Podpora nemotorové dopravy –Investiční podpora sociálních služeb –Podpora sociálního podnikání –Rozvoj vzdělávací infrastruktury –Kulturní dědictví a cestovní ruch Integrovaný operační program

PRV Omezeno na podporu lesnického a zemědělského podnikání –Projekty na modernizaci zemědělské živočišné i rostlinné produkce – Diverzifikace činnosti zemědělských subjektů na nezemědělské podnikání –Zavádění preventivních protipovodňových opatření v lesích –Ochrana melioračních a zpevňujících dřevin při zakládání porostu –Rekonstrukce a budování lesních cest –Spolupráce při vývoji nových potravinářských, zemědělských či lesnických produktů Program rozvoje venkova

OPVVV Forma síťových projektů Nebude přímo využit komunitní přístup –Měkké projekty zaměřené na regionální školství OP věda výzkum vzdělávání

OP Z Podpořenou bude pravděpodobně pouze 50 MAS, nicméně Ústecký a Moravskosleský kraj vlastní opatření. –Podpora vytváření nových pracovních míst na lokální úrovni; –Podpora a vytváření podmínek pro vznik a rozvoj komunálních sociálních podniků; –Vzdělávání venkovského obyvatelstva v oblastech relevantních pro zvýšení lokální zaměstnanosti a poradenství pro získání zaměstnání; –Podpora sociálního začleňování osob sociálně vyloučených –Podpora prorodinných opatření obcí a dalších aktérů na místní úrovni OP Zaměstnano st

OP ŽP Nejméně jasné. Rozhodně se nedá počítat s tím, že by se to nějak dotýkalo nakládání s odpadními vodami. –Protipovodňová opatření a zadržování vody v krajině. –Biodiverzita krajiny OP Životní prostředí

Doporučená struktura ISRÚ Úvodní část Identifikace MAS Popis partnerství Historie spolupráce apod. Analytická část Popis území Mapování zdrojů Návaznost na další dokumenty SWOT apod Strategická část Stanovení cílů a priorit Integrační prvky Inovativnost Vstupy a výstupy apod Implementační část Organizační struktura, personální zajištění a určení odpovědností Management a technické zázemí Monitoring a evaluace procesů MAS apod

Doporučená struktura ISRÚ Úvodní část Identifikace MAS Popis partnerství Historie spolupráce apod. Analytická část Popis území Mapování zdrojů Návaznost na další dokumenty SWOT apod Strategická část Stanovení cílů a priorit Integrační prvky Inovativnost Vstupy a výstupy apod Implementační část Organizační struktura, personální zajištění a určení odpovědností Management a technické zázemí Monitoring a evaluace procesů MAS apod

Struktura strategické části Definování vize a mise rozvoje území MAS Definování z vize vyplývajících klíčových oblastí rozvoje území Stanovení strategických cílů s přiřazením strategických indikátorů Stanovení priorit Návaznost na jiné strategické dokumenty Možné externí zdroje inspirace na řešení problémů MAS (přenos zkušeností) Integrační prvky (definice oblastí, které mají v území zajistit sjednocující, slučující a spojující charakter aktivit) Inovativní prvky (jiné způsoby řešení součastných problémů, než bylo doposud používané) Měřitelné indikátory přiřazené ke stanoveným cílům

Postup zpracování strategie Úvodní workshop (dnes) –Mise a vize –Základní oblasti rozvoje Valná hromada MAS –Představení základní struktury a návrhů Workshop 3 (hledáme termín) –Monitorovací indikátory a implementační struktura Závěrečný workshop (18. – 22. srpna) - Finalizace a zapracování připomínek

Vize a mise Mise – z latinského poslání Popisuje proč organizace existuje a co dělá. Nastiňuje zásadní, jedinečný účel organizace, a to stručným popsáním co organizace dělá a pro koho to dělá. Někdy také zahrnuje popis jak bude organizace dosahovat svého účelu existence, aby její poslání bylo unikátní a odlišovalo je od konkurentů a podobných organizací

Mise CpKP Zapojování veřejnosti – rozvoj komunit

Vize Vize – z latiny, vidění do budoucnosti Vize shrnuje to, čím chce region být, popisuje budoucnost jako významně odlišnou od současnosti tím, že identifikuje hlavní dlouhodobé změny v regionu. Je zdrojem inspirace. Poskytuje jasná rozhodovací kritéria pro následnou tvorbu základních strategických směrů a cílů

Příklad vize - Podlipansko V Podlipansku lidem stojí za to žít, bydlet a pracovat. Společně usilujeme o území s živou krajinou, příjemným prostředím, zlepšující svoji vybavenost a nabízející příležitosti k práci i zábavě

Příklad vize – Posázaví Zlepšení kvality života regionu Posázaví Kvalita života je určována několika důležitými kritérii. Prvním z nich tvoří zdravé životní prostředí, jehož důležitou součást představuje zdravá krajina. Krajina, ve které člověk šetrně hospodaří, využívá ji pro rekreaci a přitom respektuje principy ochrany přírody. Do další oblasti ovlivňující kvalitu života zasahuje kvalita sítí technické infrastruktury. Vodovody, kanalizace a dopravní infrastruktura jsou základními předpoklady rozvoje obcí. Občanská vybavenost a dostupnost základních služeb i na venkově tvoří další z významných kritérií pro kvalitu života. S kvalitou života souvisí i hojnost a podpora spolkového a kulturního života v regionu a to i na malých obcích. V neposlední řadě kvalita života obyvatel odvisí od možnosti občanů mít možnost podílet se na správě a rozvoji regionu, v kterém žijí. Udržitelný rozvoj cestovního ruchu spolu s pokračující a prohlubující se spoluprácí mezi všemi sektory společnosti v regionu jsou hlavními cestami, kterými má být lepší kvality života v regionu dosaženo

Vize město Hodkovice nad Mohelkou V roce 2025 jsou Hodkovice městem spokojených občanů a aktivních spolků, s kultivovaným veřejným prostorem i službami a klidným bydlením. Jsou městem, které je otevřené svému okolí a nabízí příležitosti pro své občany, zejména pro mladé lidi a pro návštěvníky. Hodkovice do svého rozvoje umí zapojit aktivní obyvatele, využívat svou pestrou historii a zajímavé okolí

Jaká je vize Vašeho regionu?

Děkuji za pozornost Mgr. Ondřej Marek CpKP střední Čechy Vodičkova 36 Praha tel.: