Marketingové informace a marketingový výzkum
Marketingový informační systém sběr informací třídění informací analyzování informací distribuce informací
Informace potřebnost včasnost přesnost
Zdroje dat Sekundární informace Interní informace Externí informace Primární informace dotazníky (typy otázek) pozorování skupinová diskuse prognostická dílna, brainstorming průzkum uživatelů průzkum okolí (obce) - potenciálních uživatelů průzkum pracovníků
Informace a jejich použití v oblasti kulturního dědictví Popis Vysvětlení příčin Předpovídání tendencí
Cíle marketingového výzkumu Typy výzkumu Explorační výzkum Průzkum potenciálních zákazníků Deskriptivní výzkum Kauzální výzkum Kvantitativní výzkum Kvalitativní výzkum
Příprava výzkumného projektu Metody výzkumu: Pozorování Skupinové dotazování Průzkum Experimentální výzkum Experiment v laboratorních podmínkách Experiment v reálných podmínkách
Sběr dat Pozorování Dotazování Technické prostředky sběru dat Oční kamery Průmyslové kamery Tachyskop Galvanometr Audiometr = peoplemetr Snímač čárového kódu Mechanické počítadlo vstupů Čtečka magnetického proužku Měření návštěvnosti webových stránek SenseCam; lifelogging
Dotazování Uzavřené otázky Otázky s otevřeným koncem
Uzavřené otázky Dichotomická Mnohonásobný výběr Stupnice Likertova stupnice Stupnice přikládaného významu Stupnice oblíbenosti a známosti Stupnice úmyslu Hodnotící škála Párové srovnávání Řazení objektů podle důležitosti Významový (sémantický) diferenciál
Otázky s otevřeným koncem Zcela nestrukturovaná otázka Slovní asociace Dokončení věty Dokončení povídky Dokončení obrázku Dokončení tématického námětu (doplnění obrázku)
Výběrový soubor Pravděpodobnostní, náhodný, exaktní Prostý náhodný soubor Vrstvený náhodný soubor Shlukový/skupinový náhodný soubor Nepravděpodobnostní, úsudkový, neexaktní Soubor vhodné příležitosti Soubor vhodného úsudku Určený soubor
Metody kontaktování respondentů: Poštou Telefonické dotazování Osobní Na zastavení Předem dohodnutý rozhovor Internetové a ové dotazníky a ankety Ankety
Zpracování a analýzy dat Statistické nástroje Vícenásobná regresní analýza Analýza diskriminantu Faktorová analýza Shluková analýza Analýza preferencí Multidimenzionální analýza Modely Modely front Modely testování nových produktů Modely prodejní odezvy Modely diskrétní volby Markovův procesní model Optimalizační postupy Diferenciální počet Heuristika Teorie her rozhodování v podmínkách neurčitého chování Teorie statistického rozhodování Matematické programování
Závěrečná zpráva, vyhodnocení a uvedení do praxe Průzkum a hodnocení výstav v muzeích a galeriích Předběžné ohodnocení výstavy Průběžné (ve fázích vzniku) hodnocení výstavy Závěrečné hodnocení výstavy Studie a výzkumy návštěvníků Průzkum možností dalšího rozvoje Interní nebo organizační průzkumy
Děkuji Vám za pozornost Celý text najdete na Odkaz: Přednášky pro VŠE a FF UK Arts_4_Info Nebo stránky učitelů © Radka Johnová, 2007