Strategický plán rozvoje statutárního města Jihlavy 2014-2020 „JIHLAVA – MĚSTO PRO ŽIVOT“ 19. června 2013.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ing. Hana Procházková (Úřad práce Pardubice)
Advertisements

Vstupní informační seminář k přípravě dokumentu Strategie rozvoje města Ústí nad Labem do roku 2015 a posuzování vlivu tohoto dokumentu na životní prostředí.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
Ostrava, Ing. Lucie Ligocká
Nástroj pro realizaci IS rozvoje území. Umožňuje koordinaci navzájem provázaných a územně zacílených intervencí z různých prioritních os jednoho či více.
Integrovaný plán rozvoje města Ústí nad Labem - Centrum Podporováno z Evropského fondu pro regionální rozvoj „Vize přestane být snem“
21. dubna 2008 Výbor pro strategii a rozvoj STRATEGICKÝ PLÁN OBCE LIBČANY.
Program rozvoje cestovního ruchu Královéhradeckého kraje Úvodní setkání řídící skupiny – 28. června 2007– Hradec Králové 1 PROGRAM ROZVOJE CESTOVNÍHO RUCHU.
Pracovní skupina III Osoby v krizi a osoby ohrožené sociálním vyloučením.
STRATEGIE REGIONÁLNÍHO ROZVOJE 2014+
SCLLD MAS Pobeskydí ve verzi návrhu Ostrava,
Informace o přípravě Integrovaného operačního programu  Ministerstvo kultury  Ministerstvo informatiky Vít Richter Národní knihovna ČR
Integrovaný plán rozvoje území Jihlavské sídelní aglomerace „Seminář k představení Integrovaného regionálního operačního programu“ 4. března 2015 Jihlava.
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Potřeby obcí a jejich financování v období Ing. Dan Jiránek XV. Celostátní finanční konference Praha, 29. listopadu 2012.
AKTUÁLNÍ SITUACE V PROJEKTU RIS – ČASOVÝ HARMONOGRAM červen 2005 – květen 2006červen 2007 – leden 2008 Fáze 0 – definice projektu Fáze 1 - analýza Fáze.
MAS Rozvoj Tanvaldska z.s.. 14 obcí obyvatel 43 členů.
III.1.1. Diverzifikace činností nezemědělské povahy opatření je zaměřeno na realizaci jednotlivých aktivit ve venkovských oblastech v rámci diverzifikace.
JIHOČESKÁ HOSPODÁŘSKÁ KOMORA Další možnosti podpor ROADSHOW Možnosti podpor pro podnikatele v období dubna – 15. května 2015.
Místní akční skupina Rakovnicko
INTEGROVANÝ PLÁN ROZVOJE ÚZEMÍ JIHLAVSKÉ SÍDELNÍ AGLOMERACE Mgr. Tereza Chloupková, oddělení strategického rozvoje města Jihlavy Mgr. Tomáš Koukal, vedoucí.
Aktuální výzvy z operačních programů. Integrovaný regionální operační program Srpen –silnice II. a III. tříd (průběžná výzva) –Provozní a animační náklady.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vzdělání a vzdělanost a podpora zaměstnanosti
Dotace na míru starostům příležitosti pro obce prosinec 2014 prosinec 2014.
Role koordinačních skupin komunitního plánování v prorodinné politice Konference k zahájení projektu „Od analýz ke koordinaci sociálních služeb v Děčíně“
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE STATUTÁRNÍHO MĚSTA JIHLAVY DO ROKU 2020 VYHODNOCENÍ VLIVŮ NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ A SOUSTAVU NATURA 2000.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje místní akční skupiny Prostějov venkov o.p.s Veřejné projednání Vranovice-Kelčice 4. března 2015.
2. oficiální setkání představitelů obcí v územním obvodu ORP Cheb Místo: KC Svoboda Cheb Dne:
Operační program Praha - Adaptabilita odbor fondů EU, Magistrát hl. m. Prahy Operační program Praha - Adaptabilita Možnosti čerpání z ESF v.
Program rozvoje města Hostinné SEZNÁMENÍ VEŘEJNOSTI S VÝSLEDNÝM DOKUMENTEM 4. VEŘEJNÉ PROJEDNÁVÁNÍ ( , velká zasedací místnost MěÚ)
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 26. srpna 2016.
Pavel Rada Regionální rozvojová agentura Východní Moravy Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií Dotace pro neziskové organizace z EU.
INTEGROVANÝ REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM Setkání s ASZ a NNO
Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, Staroměstské náměstí 6, Praha 1 lll INTEGROVANÝ OPERAČNÍ PROGRAM INTEGROVANÝ OPERAČNÍ.
2. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán (MAP) rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav CZ /0.0/0.0/15_005/ Základní škola Zbýšov,
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Workshop s řediteli a zástupci škol 27. května
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
Strategický plán rozvoje statutárního města Jihlavy „JIHLAVA – MĚSTO PRO ŽIVOT“ 17. prosince 2013.
Strategie rozvoje obce – tvorba koncepčního dokumentu Strategie rozvoje města Ústí nad Labem na období fáze tvorby koncepčního dokumentu Mgr.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Aktuální informace o přípravě KAP 22. března
Aktualizace Strategie rozvoje Moravskoslezského kraje (SRK) Jednání pracovní skupiny č. 3 Návrh nové struktury specifických strategických cílů
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji na období konference Sociální služby v Ústeckém kraji Krajský úřad Ústeckého kraje.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
Integrovaný regionální operační program Mgr. Jan Veselský, Centrum pro regionální rozvoj České republiky Praha- Dotační možnosti a aktuální výzvy.
Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Rozvoj CR Brno, 4. listopadu 2015.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 11. dubna 2016.
Integrovaná strategie rozvoje území , Vrbátky.
Nová témata v SCLLD Mgr. Jiří Hrubý MAS Bobrava, z.s.
Aktualizace Strategie rozvoje Moravskoslezského kraje (SRK) Jednání pracovní skupiny č. 2 Návrh nové struktury specifických strategických cílů
2. setkání pracovní skupiny „Životní prostředí“. Souhrnná SWOT analýza Silné, slabé stránky Silné stránky B. Slabé stránky B. Zvyšování podílu separovaného.
Ministerstvo pro místní rozvoj Řídící orgán SROP a JPD Praha Pardubický kraj.
SWOT 3 analýza - MAP pro ORP Kladno Verze Název projektu: Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Kladno Projekt je spolufinancován Evropskou.
Chytrý Jihomoravský kraj ?
Regionální operační program NUTS II Jihozápad
Integrovaný plán rozvoje území Zlín pro období
Integrovaný regionální operační program
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Starosti starostů s evropskými fondy, Praha
Aktualizace SUR ČR – Analýza podkladových dokumentů
The Ministry for Regional Development of the Czech Republic (MRD)
Polytechnické vzdělávání v praxi
Centrum pro regionální rozvoj České republiky Územní odbor IROP pro Kraj Vysočina prezentace v rámci semináře „Dotační příležitosti pro obce na rok.
Základní údaje Samostatná městská část od roku 1994 Rozloha 1 353,1 ha
Transkript prezentace:

Strategický plán rozvoje statutárního města Jihlavy „JIHLAVA – MĚSTO PRO ŽIVOT“ 19. června 2013

Proč zpracovávat strategický plán rozvoje města? Koordinace směřování dalšího rozvoje klíčových oblastí života ve městě Sjednocení existujících koncepčních dokumentů Reakce na cíle a záměry definované ve strategických dokumentech na vyšších úrovních, např. kraje a státu Hledání shody s dalšími významnými aktéry rozvoje Všestranný přístup k řešení problémových témat Významný podklad pro nové plánovací období Evropské unie

Milníky a tvorba strategie města Jihlavy -zahájení zpracování v září 2011  Řídící pracovní skupina  Čtyři tematické pracovní skupiny  Komise pro územní plánování a strategický rozvoj  Administrátor přípravy strategického dokumentu  Odborný konzultant -březen 2012 zveřejněn Profil statutárního města Jihlavy -říjen 2012 schválení SWOT analýz zastupitelstvem města -květen 2013 dokončení konceptu strategického plánu

Struktura strategického plánu Analytická část – Profil statutárního města Jihlavy, SWOT analýzy prioritních oblastí Návrhová část – strategický rámec (vize rozvoje města, vymezené cíle), opatření Realizace strategického plánu - Akční plán a Zásobník projektů Aktualizace a hodnocení

Analytická část dokumentu Úvodní část – Strategický plán ekonomického rozvoje (1999), zkušenosti z předchozího plánovacího období - Integrovaný plán rozvoje města, projekty z OP, návaznost koncepčních dokumentů Profil města Jihlavy – stručná charakteristika podmínek života ve městě (př. vývoj počtu obyvatel, trh práce, hospodářství, vzdělávání, sociální oblast, životní prostředí) SWOT analýzy – shrnutí informací o městě, silné, slabé stránky, příležitosti a hrozby

Vzdělávání, podnikání a zaměstnanost Silná stránka Navazující systém vzdělávacích institucí ve městě včetně vysokého školství (Vysoká škola polytechnická Jihlava) Rozmanitá nabídka technických oborů na středních školách Snižující se podíl osob se základním či neukončeným základním vzděláním Rostoucí podíl obyvatel s vysokoškolským vzděláním v populaci města Slabá stránka Přechodný nedostatek kapacit v mateřských školách Neexistence efektivního systému kariérního poradenství Nižší zájem a motivace studentů ke vzdělávání v řemeslných oborech Chybějící navazující studijní programy na VŠPJ (magisterské a doktorské studium) Příležitost Další rozvoj středního a vysokého školství, celoživotního vzdělávání Rozvoj klíčových kompetencí a funkční gramotnosti v rámci vzdělávání Růst poptávky po vzdělávacích zařízeních poskytujících výuku v cizím jazyce Hrozba Snižující se počet žáků a studentů v důsledku demografického vývoje obyvatelstva Klesající zájem studentů o technické, řemeslné a přírodovědné obory Snižování kvality vzdělávání Přetrvávající absence vědeckovýzkumné základny

Návrhová část Motto strategického plánu Vize rozvoje města Jihlava – Město pro život Jihlava jako živé centrum Vysočiny, dynamicky se rozvíjející, udržované a všestranné město s funkčním a komplexním urbanistickým řešením, vzdělané a moderní město otevřené novým znalostem a poskytující podmínky pro kvalitní život svých obyvatel.

Prioritní oblasti a opatření A.Vzdělávání, zaměstnanost a podnikání B.Sociální oblast, zdravotnictví a bezpečnost C.Udržitelný rozvoj města D.Kultura, sport, volnočasové aktivity a cestovní ruch -Pro každou prioritní oblast je navržen hlavní strategický cíl a soubor opatření -Motto, vize, cíle a opatření tvoří obecný strategický rámec

Strategické cíle PO A: „Zkvalitnění systému navazujících vzdělávacích institucí s ohledem na potřeby trhu práce a zvýšení konkurenceschopnosti podnikatelského sektoru“ PO B: „Zvýšení kvality zdravotní a sociální péče a posílení bezpečnosti ve městě“ PO C: „Zajištění kvalitních podmínek života obyvatel ve městě s ohledem na trvale udržitelný rozvoj“ PO D: „Vytvoření bohaté nabídky pro trávení volného času obyvatel i návštěvníků města, včetně zvýšení atraktivity města Jihlavy jako turistického cíle“

Specifický cíl A1: Aktivní účast na vytváření efektivního systému kariérního poradenství a vzdělávání A1.1 Další vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti kariérního poradenství A1.2 Provázat činnost vzdělávacích zařízení v oblasti kariérního poradenství Specifický cíl A2: Rozvoj kvalitní a kapacitně dostačující sítě předškolních vzdělávacích zařízení na území města A2.1 Efektivně monitorovat a vyhodnocovat potřeby v oblasti předškolního vzdělávání A2.2 Podporovat rozvoj nových forem spolupráce v oblasti předškolního vzdělávání A2.3 Vytvořit podmínky pro flexibilní navýšení dostupných kapacit ve škol. zařízeních A2.4 Pokračovat v modernizaci vybavení základních škol

Specifický cíl A3: Vytváření doplňujících podmínek pro rozvoj vysokého školství A3.1 Posílit spolupráci mezi městem a vysokou školou A3.2 Vytvářet předpoklady pro další rozvoj vysoké školy Specifický cíl A4: Zajištění kvalitní podnikatelské infrastruktury A4.1 Posoudit lokality pro další rozvoj průmyslových zón pro podnikání včetně lehké výroby (se zaměřením na transfer technologií, vědu a výzkum) A4.2 Spolupracovat se zaměstnavateli

Specifický cíl B1: Vytvoření systému efektivního využívání kapacit zařízení sociální péče a rozvoj nových zařízení B1.1 Zpracovat koncepci hospodaření s kapacitami v zařízeních sociální péče ve vztahu k poptávce a demografickému vývoji B1.2 Rozvíjet model přechodu klientů z domovů s pečovatelskou službou do domovů pro seniory B1.3 Zachovat stávající kapacity zařízení sociální péče a informovat veřejnost o poskytovaných sociálních službách B1.4 Podporovat zřízení chybějících kapacit zařízení sociální péče B1.5 Přispívat k rozvoji dobrovolnictví

Specifický cíl B2: Zvýšení povědomí občanů města o zdravém životním stylu a významu prevence B2.1 Rozšířit a efektivně koordinovat programy prevence B2.2 Naplňovat a pravidelně aktualizovat Plán zdraví a kvality života B2.3 Podporovat zviditelnění národních a mezinárodních zdravotnických kongresů konaných v Jihlavě Specifický cíl B3: Rozšíření opatření a služeb pro sociálně znevýhodněné obyvatele a osoby ohrožené sociálním vyloučením B3.1 Podporovat poskytování terénních služeb Specifický cíl B4: Posílení bezpečnosti na území města B4.1 Rozšířit kamerový systém B4.2 Zvýšit počet městských strážníků na okrscích B4.3 Pokračovat ve spolupráci s ostatními bezpečnostními složkami

Specifický cíl C1: Vytvoření podmínek pro kvalitní bydlení a další územní rozvoj města C1.1 Zpracovat plán obnovy bytového fondu v majetku města (se zaměřením na centrum) C1.2 Připravit plán modernizace a revitalizace okrajových částí města C1.3 Vytvořit fond reprodukce majetku C1.4 Podporovat přípravu nových lokalit na území města Jihlavy pro bytovou výstavbu C1.5 Schválit a naplňovat nový územní plán města Jihlavy C1.6 Vyřešit problematiku brownfields – areál Pístov, Alfatext, nemovitosti v areálu bývalé nemocnice (křižovatka ulic tř. Legionářů a Tolstého), Kasárna Generála Štefánika, objekt v ul. U mincovny

C1.7 Revitalizace centra města spojená s nápravou architektonicky nevhodných zásahů z minulosti C1.8 Zajistit pozemky pro „komfortní veřejný prostor“ v nové bytové výstavbě C1.9 Dobudovat zelený okruh města a síť „zelených stezek“ C1.10 Usilovat o vytvoření legislativního prostoru pro možnost stavebních aktivit v podzemí MPR

Specifický cíl C2: Zvýšení efektivity systému dopravy, modernizace a rozšíření technické infrastruktury C2.1 Zpracovat studii řešící vlastnické vztahy pro dokončení obchvatu a okruhu města (včetně budoucího vlastníka a správy) C2.2 Dokončení výstavby dopravního terminálu – městské nádraží Jihlava C2.3 Zavádět bezbariérová opatření a zlepšit podmínky pro nemotorovou dopravu C2.4 Zvyšovat atraktivitu městské hromadné dopravy C2.5 Zpracovat Plán udržitelné městské mobility (Integrovaný plán mobility) C2.6 Pokračovat v řešení dopravy v klidu a zvyšovat bezpečnost provozu

C2.7 Rozvoj letiště Jihlava – Henčov C2.8 Zpracovat závazný plán obnovy a dobudování technické infrastruktury Specifický cíl C3: Zachování životního prostředí a vytváření předpokladů pro vysokou kvalitu života obyvatel C3.1 Zavádět energeticky úsporná opatření C3.2 Revitalizovat vodní nádrže a provádět protipovodňová opatření C3.3 Pokračovat v monitoringu ovzduší včetně sledování jiných složek znečištění ovzduší a usilovat o odstranění největších zdrojů znečištění či kompenzaci C3.4 Realizovat opatření vyplývající z ISNOV C3.5 Zapojit veřejnost do rozvoje města (za využití nových způsobů komunikace)

C3.6 Podporovat oživení centra města C3.7 Koncentrovat správní služby MMJ C3.8 Podporovat vznik krajských institucí a posilovat pozici krajského města C3.9 Navázat spolupráci s obcemi v ORP – společný integrovaný plán rozvoje území

Specifický cíl D1: Posílení pozice Jihlavy jako města festivalů a zlepšení podmínek pro činnost aktérů v oblasti kultury, sportu a volnočasových aktivit D1.1 Zachovat a zefektivnit grantový systém podpory města včetně podpory festivalové činnosti D1.2 Pravidelně oceňovat podporovatele kultury a sportu D1.3 Propagovat akce v oblasti kultury a sportu D1.4 Iniciovat spolupráci s dalšími subjekty činnými v oblasti kultury

Specifický cíl D2: Rozvoj infrastruktury a zvýšení kvality poskytovaných služeb v oblasti cestovního ruchu na území města D2.1 Rozšířit doplňkovou infrastrukturu cestovního ruchu na území města D2.2 Rozšířit a zkvalitnit nabídku služeb v oblasti cestovního ruchu s důrazem na místní a regionální provázanost Specifický cíl D3: Efektivnější využívání infrastruktury volného času a vytváření podmínek pro kulturní a společenský rozvoj obyvatel D3.1 Efektivněji využívat prostory a kapacity zařízení infrastruktury volného času D3.2 Podporovat rozšiřování infrastruktury pro volnočasové aktivity D3.3 Vyhledávat možnosti spolupráce s vlastníky stávajících zařízení infrastruktury volného času

Realizace strategie Akční plán - sestavován na konkrétní rok, představuje krátkodobý horizont strategie - seznam konkrétních projektových záměrů a aktivit pro realizaci - navázaný na rozpočet města Zásobník projektů -„databáze“ projektů a aktivit v souladu s opatřeními -projektové karty -podklad pro přípravu akčních plánů

Hodnocení Zpráva o plnění strategického plánu -pravidelné zhodnocení plnění strategického plánu rozvoje města -informace o realizaci projektů a aktivit v akčním plánu na daný rok -zachycení změn (hodnoty ukazatelů) plnění cílů strategie Aktualizace -strategický plán je živým dokumentem -aktualizace analytické části s ohledem na dostupná stat. data -aktualizace obecného strategického rámce při významných změnách

Doplňující informace Připomínkování -Možnost připomínkování konceptu strategického plánu na webových stránkách města do 31. července 2013 (elektronický formulář, Září Předložení finální podoby návrhové části SP Zastupitelstvu města Jihlavy - Probíhá posuzování vlivu koncepce na životní prostředí tzv. SEA (zákon č. 100/2001 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí)

Děkuji za pozornost. Kateřina Petrová Odbor rozvoje města Magistrát města Jihlavy Masarykovo nám. 1, Jihlava Tel: