Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/34.0156 Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_09.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_ZAPADNI_CECHY_LAZNE.
Advertisements

LÁZEŇSKÝ CESTOVNÍ RUCH. VÝZNAM LÁZEŇSTVÍ obor, který zasahuje jak do zdravotnictví tak do CR hosté přijíždějí do lázní za účelem: - poznání - sociálních.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_17.
HISTORIE LÁZEŇSTVÍ V ČESKÉ REPUBLIKY
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_15.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_20.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Petr Nedbal Název: VY_32_INOVACE_9C_1_Pravěk II.-vznik zemědělství.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_12.
Moje představa o koordinované rehabilitaci Bc. Václav KRÁSA Předseda NRZP ČR.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_05.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_07.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_07.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Jitka Charvátová Třída/ročník:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_11.
Celistvost lidského organismu. Šablona : V/2 Sada: 2/36 Ověření ve výuce: Třída: 5 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor Michaela Zemanová Číslo VY_32_INOVACE_12_08 Název Božena Němcová Téma hodiny Božena.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Spolupráce průvodce cestovního ruchu s cestovní kanceláří
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Průvodní list Jméno autora: Ing. Miroslava Jeřichová
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_14_IMPRESIONISMUS Název materiálu:
Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurence schopnost.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
EU_32_sada 2_08_PV_Podnebí, podnebné pásy_Duch
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Ernest Seifert Název materiálu:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic     EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení.
Živá příroda – vývoj Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Podnik VY_32_INOVACE_40_811 Projekt.
Lázeňství Kopankovová Anna 4.B 2017.
Globální problémy současného světa 3 – Populační vývoj, negramotnost
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Sdružení historických sídel Čech, Moravy a Slezska - druhé největší sdružení v ČR ( ) členů - založeno 1990 Základní poslání a cíle Sdružení:
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_264_ČJ
Neživá příroda - vzduch
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Život bez střeva , Praha.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Transkript prezentace:

Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_09 Jméno autora:Ing. Aneta Florianová Třída/ročník:3.A HT / 3. ročník HT Datum vytvoření:1. listopadu 2012

Vzdělávací oblast: Cestovní ruch Tematická oblast: Lázeňský CR 1. část Předmět: Cestovní ruch Výstižný popis způsobu využití, případně metodické pokyny: Studenti se na základě odprezentovaného učiva naučí základy historie lázeňství v ČR i v Evropě a význam lázeňství. Klíčová slova: Carnuntum, Priessnitz, prevence, rehabilitace Druh učebního materiálu: Prezentace

Historický vývoj lázeňství v Evropě Rozvoj lázeňství je založen na zájmu lidí o přírodní minerální prameny Lázně a lázeňství nejsou rozloženy po celém světě rovnoměrně Lázně byly využívány již ve starověkém Egyptě, v antice, v Turecku, na Blízkém Východě, známé jsou i arabské lázně V řeckých městech byly lázně se studenou a teplou vodou, s umyvadly a se sprchami = Carnuntum

Historický vývoj lázeňství v ČR Tradice našeho lázeňství jsou mladší, než je tomu v jižní Evropě a v zemích středomořské oblasti Ale i naše lázeňství získalo v minulosti mimořádný věhlas i vážnost v evropském povědomí Nejznámější historie o vzniku lázní se vztahuje k založení Karlových Varů Podle pověsti zde byly při lovu na jelena, jehož se zúčastnil sám Karel IV., náhodně objeveny horké prameny u_na_V%C5%99%C3%ADdeln%C3%AD_ulici,_Ml%C3%BDnskou_kolon%C3%A1du_a_L%C3%A1zn %C4%9B_III.jpg?uselang=cs

Historický vývoj lázeňství v ČR Ve středověku se lázeňství nedařilo, klesl zájem o hygienu a péči o vlastní tělo V této době se nicméně objevily zárodky lázeňského života např. v Karlových Varech a Teplicích Díky pokroku ve vzdělání a rozvoji vědy dochází v 18. a 19. stol. ke vzniku velkého množství dnešních lázní a jejich rozkvětu Objevují se některé nové léčebné metody (podle V. Priessnitze) Budují se honosné lázeňské budovy, ale i kolonády, divadla a koncertní sály Lázně se stávají doménou nejbohatší vrstvy společnosti

Historický vývoj lázeňství v ČR Před 2. sv. v. zažívají lázně největší rozvoj Především naše západočeské lázně se staly pojmem v evropském povědomí Díky vzniku prvních zdravotních pojišťovacích společností, které se podílejí na úhradě lázeňské péče, se stávají lázeňské pobyty přístupné mnohem širší klientele Vedle honosných budov se staví i menší, méně honosné ubytovací kapacity, které jsou v péči právě těchto pojišťoven

Historický vývoj lázeňství v ČR V r byly přírodní léčivé zdroje a lázně znárodněny Jedinou CK specializovanou na lázeňské klienty byla do roku 1989 Balnea Po roce 1992 přešla naprostá většina lázeňských zařízení do soukromého sektoru Byly vytvořeny a. s. a s. r. o. Ve vlastnictví státu zůstalo pouze několik dětských léčeben a lázeňských rehabilitačních zařízení

Vincenz Priessnitz Priessnitzovy léčebné lázně v Jeseníku Stal se zakladatelem vodoléčby a založil první vodoléčebný ústav na světě Byl lékařem od „pána Boha“, měl intuici, mimořádné pozorovací schopnosti a paměť, navíc uvedl své myšlenky do praxe ve správnou do b u a na správném místě Byl také nazýván „vodním doktorem“

Význam lázeňství Účast na lázeňském cestovním ruchu je charakteristická pobytem v lázních, ať již za účelem regenerace, poznání nebo sociálních kontaktů Hosté přijíždějí do lázní v převážné míře za účelem léčení, prevence či rehabilitace Z motivů léčby vyplývá i další typický znak, kterým je sezonnost V lázeňských zařízeních je sezona podstatně delší než v hotelech a léčebné pobyty se mohou realizovat po celý rok Souhrnným cílem lázeňství je prevence a léčení lidských chorob, regenerace sil a relaxace, spojené s využíváním síly přírodních léčivých zdrojů, krásy přírodního i kompozice kulturního prostředí

Význam lázeňství Účastníci léčebného CR jsou motivováni zlepšováním vlastního zdravotního stavu Nesmí se podceňovat ani význam prevence Lázeňství je oborem, který zasahuje jak do zdravotnictví, tak do CR Vystupuje jako soubor ekonomických činností různých odvětví a oborů, které vytvářejí podmínky pro lázeňskou léčbu ČR má díky velkému výskytu přírodních léčivých zdrojů vhodné podmínky pro rozvoj lázeňského CR Přičtou-li se k tomu ještě tradice a zkušenosti balneologů, má tento obor u nás obrovskou výhodu v porovnání s ostatními evropskými zeměmi Tuto přednost zesiluje navíc relativní cenová výhoda pro zahraniční návštěvníky

Použitá literatura a obrázky Drobná D., Morávková E.: Cestovní ruch pro st ř ední školy a pro ve ř ejnost; druhé upravené vydání; nakladatelství FORTUNA PRAHA 2010