Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/02.0055.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
POVÍDEJME SI O TOM, KTERÉ ŽIVOČICHY CHOVÁME
Advertisements

(Odocoileus virginianus)
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Křeček Džungarský.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
OKAPI.
TŘÍDĚNÍ ŽIVOČICHŮ.
Užovka obojková ZPRACOVALA: VERONIKA TRNKOVÁ.
DINGO (Canis lupus dingo) KLÍČOVÉ ÚDAJE Země původu: Austrálie
Tučňáci Katka Krejsová.
Jakub Weinstein: NUTRIE ŘÍČNÍ.
Den Země Po stopách ohrožených zvířat.
Pyšný jako páv.
Chov hlodavců Michaela Kizurová
Savci – řád hlodavci (méně známé druhy)
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Vypracovala:Natálie Martausová
Projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Název projektu: Živá příroda ve škole
Název projektu: Živá příroda ve škole
Název projektu: Živá příroda ve škole
Název projektu: Živá příroda ve škole
Projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem  Název projektu: Živá příroda ve škole  Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Název projektu: Živá příroda ve škole
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Název projektu: Živá příroda ve škole
Název projektu: Živá příroda ve škole
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem  Název projektu: Živá příroda ve škole  Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Název projektu: Živá příroda ve škole
 VZHLED VZHLED  ROZŠÍŘENÍ ROZŠÍŘENÍ  ŽIVOT A POTRAVA ŽIVOT A POTRAVA  ROZMNOŽOVÁNÍ ROZMNOŽOVÁNÍ  ZDROJE ZDROJE Pro zobrazení obrázku- KLIKNĚTE.
PANDA VELKÁ Panda velká se svou černobíle zbarvenou srstí s charakteristickým vzorem je jedním z nejznámějších a zároveň nejvzácnějších a nejohroženějších.
Projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Anotace Výukový program pro žáky 7. ročníku na 2. stupni ZŠ. Téma:Savci – zajícovci, hlodavci. Možnost využití: interaktivní tabule.
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem * Název projektu: Živá příroda ve škole * Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem  Název projektu: Živá příroda ve škole  Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
 Popis  Životní prost ř edí a potrava  Veverky ve m ě stech  Jak m ů žete pomoct nalezeným mlá ď at ů m veverek  Druhy veverek  Rozmnožování  Zdroje.
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem  Název projektu: Živá příroda ve škole  Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Albatool Abbas Ali Jahaf. Panda červená je šelma rozšířená v Asii. Jde o jediného žijícího zástupce čeledi Ailuridae příbuzné lasicovitým, medvídkovitým.
projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem  Název projektu: Živá příroda ve škole  Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Veverka obecná (sciurus vulgarit)
Klokani.
Veverky Jan Čadil ZŠ Botičská.
Veverka obecná (Sciurus vulgaris)
Název projektu: Živá příroda ve škole
Pásovec devítipásý Vypracoval: Adam Čada
Název projektu: Živá příroda ve škole
Název projektu: Živá příroda ve škole
Název projektu: Živá příroda ve škole
Název projektu: Živá příroda ve škole
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Název projektu: Živá příroda ve škole
Člověk je součástí přírody
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Název projektu: Živá příroda ve škole
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Želva zelenavá Hugo Kleibl. Klasifikace Říše: živočichové (Animalia) Kmen: strunatci (Chordata) Podkmen: obratlovci (Vertebrata) Třída: plazi (Reptilia)
Hana Svobodová, Iveta Böhmová, 8D.  Říše: živočichové  Kmen: strunatci  Třída: savci  Řád: šelmy  Podřád: psotvární  Čeleď: medvědovití.
Domácí mazlíčci Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_12_INOVACE_01_03_Člověk a příroda.
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Transkript prezentace:

projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/ Datum : Téma : Hlodavci Název : Osmák degu Ročník : Autor : Mgr. Jan Šváb

Anotace Tento digitální vzdělávací materiál (DVM) bude sloužit jako doplňkový materiál k výuce přírodopisu v 6., 7. a 8.ročníku v rámci učiva:,,Vývoj, vývin a systém živočichů´´,,Významní zástupci jednotlivých skupin živočichů - strunatci (paryby, ryby, obojživelníci, plazi, ptáci)´´,,Rozšíření, význam a ochrana živočichů´´,,Projevy chování živočichů´´,,Stavba těla, stavba a funkce jednotlivých částí těla´´ Zdroj témat: ŠVP Škola pro každého č.j. 27/2007/b/upravená verze

Osmák degu ( Octodon degus)

Hierarchie živočichů – osmák degu Říše – živočichové (Animalia) ↓ Kmen – strunatci (Chordata) ↓ Podkmen – obratlovci (Vertebrata) ↓ Třída – savci (Mammalia) ↓ Řád – hlodavci (Rodentia) ↓ Čeleď – osmákovití (Octodontidae) ↓ Rod – osmák (Octodon)

Vzhled Osmák je hlodavec malého vzrůstu. Velikost osmáka se pohybuje kolem 15cm, s dlouhým úzkým ocáskem pak 20-25cm. Ocásek může při nebezpečí upadnout jako např. u slepýše, osmákovi ovšem nedorůstá. Jeho váha dosahuje g. Jeho barva je většinou hnědočerná. Nápadné jsou také výrazné uši nebo oranžové zuby.

Původ osmáka degu Osmák degu je hlodavec pocházející z Chile. Přezdíván je také,,chilská veverka´´. Postupně byl rozšířen do mnoha míst na světě, u nás se toto zvíře chová zhruba 50let. Jeho rodové jméno se zakládá na vzhledu jeho chrupu, přesněji stoliček, které připomínají osmičky.

Chov osmáka degu Chov osmáka degu není zvlášť náročný. Chovat jej můžeme bez problémů v domácích podmínkách. Pro své vlastnosti je oblíbeným domácím mazlíčkem. Ideální je chovat jej v počtu minimálně 2 jedinců, je totiž velmi společenský. Osmáci se dožívají relativně nízkého věku, v zajetí 5-8let, v přírodě většinou jen jednoho roku.

Chov osmáka degu Pro chov potřebujeme terárium nebo klec o velikosti cca 80x60x60cm. Nutnou výbavou jsou větve, kořeny, špalíky, popřípadě další překážky umožňující mu aktivitu. V oblibě osmáků jsou kovové kolotoče, žebříky a domečky. Nesmíme také zapomenout na písečnou koupel, kterou umístíme do nějaké misky. Osmák si díky ní čistí svou srst.

Potrava Základem je seno, zrniny, granule pro činčily a zelenina. Stravu doplňujeme také větvičkami s pupeny apod. Osmák by měl být krmen střídmě. Důležitý je přísun čerstvé vody.

Rozmnožování Mláďata mohou osmáci plodit po celý rok, a to 3 krát – 4 krát. Březost trvá 3 měsíce. Nejčastěji pak mívají 2-6 mláďat, která mají srst, vidí a slyší. Pohlavní dospělosti osmák dosahuje kolem 3.měsíce.

Zajímavosti Osmáci mezi sebou mají vybudované velmi silné rodinné vztahy. Matkám s mláďaty pomáhá zbytek osmáčí rodiny. Jelikož je osmák náchylný k cukrovce (diabetu), je pro lékaře ideálním výzkumným tvorem pro boj s touto celosvětově rozšířenou chorobou.

Citace obrázků Slide 3 : AVATAR. Wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Slide 4 : ALGIRDAS. Wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: s Slide 5: JACEK555. Wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Slide 6: REI, Artur. Wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Slide 7: GUÉRIN, Nicolas. Wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: _zoo%29.JPG?uselang=cs

Citace obrázků Slide 8: AVATAR. Wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Slide 9: AVATAR. Wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Slide 10: BENNYBONGMIX. Wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: lang=cs Slide 11: AVATAR. Wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: