Hospodaření rozpočtů územních samosprávných celků za rok 2005 Mgr. Oldřich Hájek.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Novela zákona č. 218/2000 Sb. – povinnost zřídit účty u ČNB
Advertisements

Financování rozvojových projektů obcí a měst: hlavní motor meziobecní spolupráce v ČR Ing. Zuzana Khendriche Trhlínová, Ph.D. Katedra práva a veřejné správy,
ROZPOČET Mgr. Michal Oblouk.
Rozpočty územně samosprávných celků v roce 2011 Leden 2011.
Financování VÚSC Vybrané otázky Ing. Zuzana Trhlínová, Ph.D. Katedra veřejné správy, VŠFS Praha.
Samospráva venkovských obcí v komplexu veřejné správy.
Rozpočtové hospodaření obcí
Spolupráce a podpora mikroregionů v rámci Jihočeského kraje Brno – ÚÚR
JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 24. dubna 2013.
Příprava nového zákona o rozpočtovém určení daní.
Podmínky zápočtu VFA Docházka 50% Docházka 50% Prezentace referátu Prezentace referátu Test Test.
Návrh rozpočtu vlastního hlavního města Prahy na rok 2010 Praha
Svaz měst a obcí České republiky a zákon o rozpočtovém určení daní Ing. Oldřich Vlasák předseda.
Novela RUD účinná k Novela RUD účinná k Hospodaření ÚSC Jan Zikl Ředitel odboru financování územních rozpočtů a prog. financování Ministerstvo.
Ing. Karel Tyll ředitel odboru státního rozpočtu 2. prosince 2010
Rozpočtový proces státního rozpočtu
„Realistický pohled na stav veřejných financí“ Ministerstvo financí ČR Praha květen 2010 Jan Zikl.
FINANČNÍ ZÚČTOVÁNÍ A HV 2011 FINANČNÍ ZÚČTOVÁNÍ ZA ROK 2011 A VÝSLEDKY HOSPODAŘENÍ Datum: únor 2012.
Pokles příjmů obecních rozpočtů a způsoby řešení jeho dopadů Ministerstvo financí ČR Praha listopad 2009 Jan Zikl.
RUD – rozpočtové určení daní přílohy zákona č. 243/2000 Sb,
Financování regionálního školství
Veřejná správa Ing. Jaroslava Syrovátková Financování obcí II.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Účetnictví pro ÚSC, PO a OSS
1 Národní rozvojový program mobility pro všechny 7. dubna 2016 Oddělení investic MŠMT Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7,
Nová dotace pro jednotky sborů dobrovolných hasičů obcí v roce MINISTERSTVO VNITRA ČESKÉ REPUBLIKY Brig. gen. Ing. Drahoslav Ryba Generální ředitel.
Podmínky zápočtu VFA Docházka 50% Docházka 50% Prezentace referátu Prezentace referátu Test Test.
Hospodaření nepodnikateských organizací 1 Financování a finanční účty USC.
1 R ozpočet města Police nad Metují na rok Rozpočet 2015 Rozpočet je navrhován jako schodkový s celkovými příjmy, výdaji a financováním ve výši.
Návrh na změnu RUD (kompromisní návrh) Miroslav Kalousek, ministr financí ČR.
STATUTÁRNÍ MĚSTO CHOMUTOV Ing. Jan Mareš Závěrečný účet města za rok 2013.
 Dovoluji si Vám prezentovat schodkový rozpočet města na rok 2016 ve výši tis. Kč příjmového rozpočtu po konsolidaci a ve výši
Ekonomické a organizační problémy ve školství Pk v 1. Q 2009 Ing. Ladislav Forman vedoucí odboru školství, kultury, památkové péče a tělovýchovy
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Příjmy rozpočtů územní samosprávy v ČR Příjmy jsou: Daňové příjmy Daňové příjmy Nedaňové příjmy Nedaňové příjmy Kapitálové.
Návrh rozpočtu Jihomoravského kraje na rok
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Veřejné příjmy Veřejné příjmy se podílejí na přerozdělování HDP, a to nenávratným způsobem Jsou zdrojem krytí veřejných.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Radoslava Benová Název materiálu:
D OMOUŠIC E Vypracoval: Jiří Stehlík; UČO Z ÁKLADNÍ INFORMACE : kraj (NUTS 3): Ústecký okres (LAU 1): Louny katastrální výměra: 15,27 km² počet.
Ministerstvo financí České republiky Jednání pracovní komise k RUD 31. března 2016 Ministerstvo financí Březen 2016.
Návrh rozpočtu Jihomoravského kraje na rok Východiska pro sestavení návrhu rozpočtu JMK na rok 2015  Návrh zákona o státním rozpočtu České republiky.
JINDŘICHŮV HRADEC Michaela Kaloušová ZÁKLADNÍ INFORMACE  k město Jindřichův Hradec čítá obyvatel  Leží severovýchodně od Českých.
Návrh rozpočtu Jihomoravského kraje na rok  RJMK dne projednala návrh rozpočtu JMK na rok 2016 a doporučila ZJMK ke schválení.  Rozpočet.
1 Vývoj hlavních makroekonomických indikátorů české ekonomiky a jejich predikce I. Zdroj: Predikce makroekonomického vývoje na rok 2004, MFČR, 2004.
Veřejné rozpočty Mgr. Oldřich Hájek. Téma na dnešní cvičení Příjmy a výdaje obce za léta 2,3,4,5 a 6 –Obecné příjmy a výdaje –Zohledňuje se: Počet obyvatel.
Návrh rozpočtu kapitoly 335 – MZ ČR na rok Obecný úvod  Návrh státního rozpočtu na rok 2013 kapitoly 335 – Ministerstvo zdravotnictví je předkládán.
Návrh rozpočtu Jihomoravského kraje na rok Východiska pro sestavení návrhu rozpočtu JMK na rok 2016  Návrh zákona o státním rozpočtu České republiky.
Pracovní porada ekonomů neškolských příspěvkových organizací
Návrh rozpočtu kapitoly 335 – MZ ČR na rok 2015
Návrh rozpočtu kapitoly 335 – MZ ČR na rok 2017
Hospodaření obcí v roce 2016
Příjmová a výdajová stránka obecních rozpočtů - pokračování
Příjmy a výdaje SR.
Ing. Zuzana Khendriche Trhlínová
Rozpočtová a fiskální politika
Rozpočet obce.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek.
Veřejné rozpočty Mgr. Oldřich Hájek.
Rozpočet obce Černovice
Návrh rozpočtu kapitoly 335 – MZ ČR na rok 2011
Návrh rozpočtu Jihomoravského kraje na rok 2015
Ekonomický vývoj Pardubického kraje a návrh rozpočtu 2012
Porada ekonomů PO dne Informace oddělení rozpočtu a financování
Návrh rozpočtu kraje na rok 2018 a návrh střednědobého výhledu rozpočtu kraje na léta 2019 – 2021 úvodní slovo Ing. Jaroslav Kania
Porada ředitele Krajského úřadu JMK s tajemnicemi a tajemníky
Závěrečný účet a účetní závěrka 2013
Porada ekonomů PO dne Informace oddělení rozpočtu a financování OE
Rozpočtová a fiskální politika
Dotační příležitosti pro obce JMK
Rozpočtové hospodaření obcí v roce 2017
Rozpočtová a fiskální politika
Transkript prezentace:

Hospodaření rozpočtů územních samosprávných celků za rok 2005 Mgr. Oldřich Hájek

Hospodaření rozpočtů územních samosprávných celků za rok 2005  2005 – změna financování ÚSS  Novela zákona o RUD  Zvýšení příjmů krajů o 26,7 mld.  Podíl krajů na sdílených daních z 3,1% na 8,92%  Změna hranic krajů  Vysočina a Jihomoravský  Moravskoslezský a Olomoucký  Celkem 28 obcí  Kraje, obce a dobrovolné svazky obcí  Příjmy rozpočtů 334,7 mld.  Obce se na těchto příjmech podílely z 68,3%  Výdaje 326,9 mld.  Obce se na výdajích podílejí 67,8%  Výsledek hospodaření  Kraje vykázaly přebytek 0,9 mld.  Obce vykázaly přebytek 6,8 mld.  Stav účtu  Kraje vykazují 6 mld.  Obce vykazují 51,6 mld.

Hospodaření rozpočtů územních samosprávných celků za rok 2005  Příjmy krajů  Příjmy celkem 113,5 mld.  Z toho poskytnuté dotace 70,6 mld.  Kraje se starají o:  příspěvek na dopravní obslužnost – autobusová doprava  příspěvek na dopravní obslužnost – drážní doprava  dotace na výkon zřizovatelských funkcí a činností převedených z okresních úřadů, obcí, případně resortů krajům  dotace na financování běžného a investičního rozvoje územních samosprávných celků  Daňové příjmy kraje  39,6 mld.  Plnění 94,8 %  Daň FO 11,2 mld.  Daň PO 11,5 mld.  DPH 16,9 mld.  Nedaňové příjmy  Výše 2,8 mld.  Kapitálové příjmy  Výše 0,4 mld.  Dotace  Výše 70,6 mld.

Hospodaření rozpočtů územních samosprávných celků za rok 2005  Výdaje krajů  Celkem 112,6 mld.  Běžné výdaje 100,6 mld.  Z toho:  46% neinvestiční transfery pro PO  Celkem 46 mld.  Dopravní obslužnost7,9 mld.  Neinvestiční dotace obcím 1,0 mld.  Kapitálové výdaje  Podíl na celkových výdajích 10,6%  Investiční příspěvky PO, 43,7%  Podpora regionálního rozvoje obcí 1,3 mld.  Investice do zdravotnictví  3,1 mld.

Hospodaření rozpočtů územních samosprávných celků za rok 2005  Příjmy obcí  Celkové příjmy 228,5 mld.  To je o 19,9 mld. méně, než v roce 2004  Složení příjmů  Daňové 56,4%  Nedaňové 10,0%  Kapitálové 5,9%  Dotace SR 21,6%  Dotace od krajů 6,1%  Daňové příjmy  128,9 mld.  Proti roku 2004 nárůst o 12,8 mld.  Daň z příjmů FO  36,5 mld.  Daň z příjmů PO  33 mld.  DPH  43,2 mld.  Daň z nemovitostí  5 mld.  Poplatky  10,7 mld.

Hospodaření rozpočtů územních samosprávných celků za rok 2005  Nedaňové příjmy obcí  Výše 23 mld.  Kapitálové příjmy  Celkem 13,5 mld.  Přijaté dotace  Celkem 59,3 mld.  Dotace  MŠMT 7,4 mld.  MMR 2,2 mld.  MPSV 1,1 mld.  MZ 1,8 mld.

Hospodaření rozpočtů územních samosprávných celků za rok 2005  Výdaje obcí  Celkové výdaje 221,7 mld.  O 36,5 mld. méně než 2004 (změna školského zákona)  Běžné výdaje – 149,7 mld.  26% provozní výdaje  Platy 19,8 mld.  Neinvestiční dotace PO – 14,1 mld.  Dopravní obslužnost 1,5 mld.  Neinvestiční transfery obyvatelstvu – 14,2 mld.  Kapitálové výdaje 72 mld.  O 5,8 mld. méně  Investiční nákupy 4 mld.  Investiční dotace 1,4 mld.  Celkový objem investičních účelových dotací, které byly zdrojem čerpání kapitálových výdajů obcí, činil v roce 2005 téměř 17,2 mld. Kč.

Vývoj zadluženosti ÚSS  Obce vykázaly ke konci roku 2005 celkový dluh ve výši 79,0 mld. Kč  Nárůst o 5,6 %  Obce přijaly půjčky za 12,5 mld.  Obce uhradily splátky 8,8 mld.  V roce 1994 vykázalo zadluženost obcí tj. 31,7 % obcí.  V roce 2005 vykázalo zadluženost obcí z celkového počtu obcí  Svazky obcí vykázaly zadluženost 1,6 mld.  Na konci roku 2005 dosáhla zadluženost na 1 obyvatele všech zadlužených obcí výše 8,9 tis. Kč, v roce 1994 to bylo 1,9 tis. Kč  Podíl zadluženosti statutárních měst na celkové zadluženosti obcí dosáhl ve sledovaném roce 61,3 %  Celková zadluženost hlavního města Prahy dosáhla ke konci roku 2005 výše 34,6 mld. Kč  Kraje vykázaly ke konci roku 2005 zadluženost v celkové výši 2,9 mld. Kč, proti roku 2004 se jedná o nárůst ve výši o 1,4 mld. Kč