Povinnosti obcí v oblasti požární ochrany Z pohledu IZS a jednotky PO.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Požární ochrana v obcích
Advertisements

Kurzy k získání odborné způsobilosti pro JSDH
Postavení obcí při řešení mimořádných událostí a krizových situací
Financování JSDHO neinvestiční dotace
Povinnosti obce v oblasti požární ochrany
Evidence ostatních činností jednotek PO v JMK
Požární ochrana v obcích
Rozdíly mezi SDH a JSDH obce
Organizace požární ochrany a dobrovolní hasiči
Požární ochrana v obcích
(J)SDH Boskovice I Bc. Josef Jeniš.
Jednotky požární ochrany
Kompetence při řízení zásahu JPO a složek IZS
Metodická pomůcka pro JSDH obcí Jihomoravského kraje.
Zpracoval : Josef Dvořák – SDH Bystřice
SBOR DOBROVOLNÝCH HASIČŮ BOLATICE
PRACOVNÍ REHABILITACE Osob se zdravotním postižením (§69 násl. Zák.č.435/2004 Sb.)
Taktická a prověřovací cvičení
SBOR DOBROVOLNÝCH HASIČŮ Bolatice
ODBORNÁ PŘÍPRAVA ČLENŮ JSDHO
ŘÁD VÝKONU SLUŽBY v jednotkách JSDHO
Cvičení složek IZS „KV Aréna“
plk. Ing. Hynek Marák ředitel odboru IZS a služeb HZS Zlínského kraje
plk. Ing. Pavel Dekret HZS Zlínského kraje ředitel odboru IZS a služeb
1)Získání odborné způsobilosti v kurzech V-40. 2)Možnost získání odborné způsobilosti v kurzu V-40 formou e-learningu. 16 hod. výuky pomocí prezentací.
HZS ČR organizace a řízení
VÝKON STÁTNÍHO POŽÁRNÍHO DOZORU
Organizační členění ÚO
o povinnostech na úseku zajišťování úkolů požární ochrany
Jednotky požární ochrany
Krizové řízení Krizovým řízením se rozumí souhrn řídících činností věcně příslušných orgánů zaměřených na: - analýzu a vyhodnocení bezpečnostních.
Administrativní náležitosti zřizování JSDHO
Obec - jednotka PO zřizovaná obcí plk. Ing. Hynek Marák ředitel odboru IZS a služeb HZS Zlínského kraje říjen 2007.
Organizace požární ochrany a dobrovolní hasiči
Dokumentace k zajištění BOZP
19. výzva IROP - „Technika pro IZS“ (blok pro obce) Pardubice Ing. Markéta Kupcová Centrum pro regionální rozvoj České republiky.
PROVÁDĚNÉ KONTROLY PLNĚNÍ PODMÍNEK ROZHODNUTÍ Úřad vlády České republiky Odbor právní a kontrolní.
DOTACE PRO JEDNOTKY SDH OBCÍ Zabezpečuje MV – GŘ HZS ČR ze státního rozpočtu v rámci rozpočtové kapitoly MV. Úsek IZS a OŘ HZS Libereckého kraje plk. Mgr.
Nová dotace pro jednotky sborů dobrovolných hasičů obcí v roce MINISTERSTVO VNITRA ČESKÉ REPUBLIKY Brig. gen. Ing. Drahoslav Ryba Generální ředitel.
Služby poskytované HZS kraje pro jednotky PO zřizované obcemi Hasičský záchranný sbor Zlínského kraje březen 2009.
1 Požární ochrana v obcích Základní informace o povinnostech na úseku zajišťování úkolů požární ochrany 2013.
SH ČMS, Ústřední odborná rada prevence1 Požární ochrana v obcích Základní informace pro starosty obcí o povinnostech na úseku zajišťování úkolů požární.
© IHAS 2011 Tento projekt je financovaný z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.
Účelová neinvestiční dotace z rozpočtu MV – GŘ HZS ČR na výdaje jednotek sborů dobrovolných hasičů obcí plk.Mgr. Jaromír Lebeda.
Připravenost orgánů krizového řízení na území Jč kraje k řešení MU/KS Ing. Stanislav MRVKA.
Změny ve sledování a evidování úkolů JPO v operačním a organizačním řízení ZOČ – zprávy o činnosti.
Odborná příprava JSDHO Z měny v roce 2014 mjr. Ing. Jan Kolář HZS Plzeňského kraje, ÚO Plzeň, únor 2014.
Technika pro integrovaný záchranný systém plk.Mgr. Jaromír Lebeda.
OPERAČNÍ ŘÍZENÍ. Operační střediska HZS  Povinnost zřizování operačních středisek HZS ČR vyplývá z § 2 odst. 4 zákona č. 238/2000 Sb., O HZS ČR Ministerstvo.
Metodika pro zřizování jednotek sborů dobrovolných hasičů obcí Zdolávání mimořádných událostí.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
1 FINANCOVÁNÍ JSDHO Ing. Marta Spálenková vedoucí oddělení krizového řízení.
Technické prostředky v požární ochraně Řád technické služby.
Havarijní plán kraje.
Interní předpisy hotelu
por. Ing. Antonín Bastl, OIZS HZS JMK
FINANCOVÁNÍ JSDHO Ing. Marta Spálenková
Bezpečnost hostů v hotelu, ochrana jejich zdraví a majetku
Požární ochrana v obcích
Řád výkonu služby v jednotkách HZS podniků, SDH obcí a SDH podniků
Jednotky požární ochrany
Finanční kontrola v příspěvkových organizacích kraje
Úvod: Pro rok 2018 vyčleněno ,- Kč
Dotace pro jednotky SDH obcí
Obrana státu Zajišťování obrany České republiky (část 1)
Služby poskytované HZS kraje pro jednotky PO zřizované obcemi
Odbor sociálních věcí KUPK leden 2019
Integrovaný záchranný systém a jednotky požární ochrany
PROVÁDĚNÉ KONTROLY PLNĚNÍ PODMÍNEK ROZHODNUTÍ
Dotace pro jednotky SDH obcí
Transkript prezentace:

Povinnosti obcí v oblasti požární ochrany Z pohledu IZS a jednotky PO

zřizuje jednotku SDH obce zřizuje jednotku SDH obce udržuje akceschopnost JSDH obce udržuje akceschopnost JSDH obce odbornou přípravu členů JSDH obce zabezpečuje odbornou přípravu členů JSDH obce zabezpečuje materiální a finanční potřeby JSDH obce zabezpečuje materiální a finanční potřeby JSDH obce zabezpečuje a hradí pro členy JSDH obce preventivní zdravotní prohlídky zabezpečuje a hradí pro členy JSDH obce preventivní zdravotní prohlídky zabezpečuje zdroje vody pro hašení požárů a jejich trvalou použitelnost zabezpečuje zdroje vody pro hašení požárů a jejich trvalou použitelnost

poskytuje náhradu ušlého výdělku členům JSDH obce při účasti na zásahu v pracovní době nebo v době příjmu z podnikání nebo samostatně výdělečné činnosti poskytuje náhradu ušlého výdělku členům JSDH obce při účasti na zásahu v pracovní době nebo v době příjmu z podnikání nebo samostatně výdělečné činnosti zabezpečuje výstavbu a údržbu objektů PO a požárně bezpečnostních zařízení zabezpečuje výstavbu a údržbu objektů PO a požárně bezpečnostních zařízení zajišťuje péči o členy JSDH obce při zásahu za ztížených podmínek nebo v déletrvajícím na území obce zajišťuje péči o členy JSDH obce při zásahu za ztížených podmínek nebo v déletrvajícím na území obce

spolupracuje se sousedními obcemi při plnění úkolů k zabezpečení požární ochrany. Za tím účelem může sdružovat prostředky spolupracuje se sousedními obcemi při plnění úkolů k zabezpečení požární ochrany. Za tím účelem může sdružovat prostředky zajišťuje účast velitelů a strojníků JSDH obce na jejich odborné přípravě zajišťuje účast velitelů a strojníků JSDH obce na jejich odborné přípravě zajišťuje úkoly PO pro období stavu ohrožení státu a válečného stavu zajišťuje úkoly PO pro období stavu ohrožení státu a válečného stavu

Zpracovává stanovenou dokumentaci o zřízení jednotky SDH obce nebo společné jednotky PO o zřízení jednotky SDH obce nebo společné jednotky PO k zabezpečení úkolů požární ochrany pro období stavu ohrožení státu a válečného stavu plán výkonu služby členů JSDH vybraných obcí ( JPO II )a tu včetně jejich pohotovosti mimo pracoviště plán výkonu služby členů JSDH vybraných obcí ( JPO II )a tu včetně jejich pohotovosti mimo pracoviště

RÁMCOVÝ PROGRAM KONTROLY AKCESCHOPNOSTI JEDNOTKY SDH OBCÍ Kontrola organizační připravenosti Kontrola organizační připravenosti Kontrola odborné připravenosti Kontrola odborné připravenosti Kontrola technické připravenosti Kontrola technické připravenosti Související předpisy: Zákon ČNR 133/1985 Sb., o požární ochraně, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon“) Vyhláška MV č. 247/2001 Sb., o organizaci a činnosti jednotek PO, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „vyhláška“) Nařízení vlády č. 172/2001 Sb., k provedení zákona o požární ochraně (dále jen „nařízení vlády“)

Kontrola organizační připravenosti obec zřídila jednotku SDH podle § 29 odst. (1) písm. a) zákona a vydala zřizovací listinu jednotky SDH podle § 12 písm. a) nařízení vlády, obec zřídila jednotku SDH podle § 29 odst. (1) písm. a) zákona a vydala zřizovací listinu jednotky SDH podle § 12 písm. a) nařízení vlády, obec vydala jmenovací dekret veliteli jednotky podle § 12 písm. c) nařízení vlády, obec vydala jmenovací dekret veliteli jednotky podle § 12 písm. c) nařízení vlády, obec vydala seznam členů jednotky se stanovením funkcí podle § 12 písm. d) nařízení vlády a přílohy č. 4 vyhlášky obec vydala seznam členů jednotky se stanovením funkcí podle § 12 písm. d) nařízení vlády a přílohy č. 4 vyhlášky

členové jednotky jsou starší 18-ti let podle § 65 odst. (4) zákona, členové jednotky jsou starší 18-ti let podle § 65 odst. (4) zákona, velitel jednotky pro zabezpečení pohotovosti zpracovává plán výkonu služby členů podle § 20 nařízení vlády, velitel jednotky pro zabezpečení pohotovosti zpracovává plán výkonu služby členů podle § 20 nařízení vlády, je vedena dokumentace o výjezdech a zásazích podle § 19 písm. c) a § 20 odst. (4) vyhlášky je vedena dokumentace o výjezdech a zásazích podle § 19 písm. c) a § 20 odst. (4) vyhlášky

Kontrola odborné připravenosti je vedena dokumentace o odborné způsobilosti velitelů a strojníků podle § 72 odst. (1) zákona a § 12 písm. d) nařízení vlády, je vedena dokumentace o odborné způsobilosti velitelů a strojníků podle § 72 odst. (1) zákona a § 12 písm. d) nařízení vlády, je vedena předepsaná dokumentace podle § 19 a § 20 vyhlášky, je vedena předepsaná dokumentace podle § 19 a § 20 vyhlášky, jsou k dispozici doklady o zdravotní způsobilosti členů jednotky (§ 12 písm. d)) nařízení vlády, jsou k dispozici doklady o zdravotní způsobilosti členů jednotky (§ 12 písm. d)) nařízení vlády,

velitel jednotky řídí, organizuje a ověřuje odbornou přípravu členů jednotky (zda je určen rozsah odborné přípravy) podle § 36 odst. (2) a (3) a podle § 40 odst. (4) vyhlášky se členové jednotky zúčastňují odborné přípravy (zda jsou vedeny záznamy o provádění pravidelné odborné přípravy) podle § 72 odst. (3) zákona a § 19 písm. b) a § 20 odst. (2) vyhlášky, velitel jednotky řídí, organizuje a ověřuje odbornou přípravu členů jednotky (zda je určen rozsah odborné přípravy) podle § 36 odst. (2) a (3) a podle § 40 odst. (4) vyhlášky se členové jednotky zúčastňují odborné přípravy (zda jsou vedeny záznamy o provádění pravidelné odborné přípravy) podle § 72 odst. (3) zákona a § 19 písm. b) a § 20 odst. (2) vyhlášky, velitel jednotky má k dispozici materiály a podklady pro řízení, organizování, ověřování a provádění pravidelné odborné přípravy členů podle § 19 písm. d) a 36 odst. (3) vyhlášky, velitel jednotky má k dispozici materiály a podklady pro řízení, organizování, ověřování a provádění pravidelné odborné přípravy členů podle § 19 písm. d) a 36 odst. (3) vyhlášky, je velitelem jednotky prováděno jedenkrát ročně ověření odborné přípravy všech hasičů jednotky a jsou o něm vyhotoveny protokoly podle § 36 odst. (4) vyhlášky, je velitelem jednotky prováděno jedenkrát ročně ověření odborné přípravy všech hasičů jednotky a jsou o něm vyhotoveny protokoly podle § 36 odst. (4) vyhlášky, obsluha jednotlivých vybraných druhů techniky a technických prostředků (např. radiostanice, pagery, DT, MP, lezecká technika apod.) je zabezpečena hasiči s patřičnou odbornou způsobilostí nebo schopnostmi podle § 8 vyhlášky. obsluha jednotlivých vybraných druhů techniky a technických prostředků (např. radiostanice, pagery, DT, MP, lezecká technika apod.) je zabezpečena hasiči s patřičnou odbornou způsobilostí nebo schopnostmi podle § 8 vyhlášky.

Kontrola technické připravenosti vybavení technikou a věcnými prostředky odpovídá dané kategorii jednotky podle příloha č. 4 vyhlášky, vybavení technikou a věcnými prostředky odpovídá dané kategorii jednotky podle příloha č. 4 vyhlášky, jsou prováděny pravidelné kontroly technického stavu požární techniky a věcných prostředků požární ochrany a vedeny patřičné záznamy podle § 8 odst. (3) vyhlášky, jsou prováděny pravidelné kontroly technického stavu požární techniky a věcných prostředků požární ochrany a vedeny patřičné záznamy podle § 8 odst. (3) vyhlášky, zda lze vyhlásit poplach jednotce podle §15 nařízení vlády, zda lze vyhlásit poplach jednotce podle §15 nařízení vlády, jednotka splňuje limit výjezdu pro danou kategorii jednotky – jednotka splňuje limit výjezdu pro danou kategorii jednotky – JPO II - do 5-ti minut od vyhlášení poplachu výjezd minimálně družstva o zmenšeném početním stavu podle § 11 odst. (2) písm. c) vyhlášky JPO III a JPO V – do 10-ti minut od vyhlášení poplachu výjezd minimálně družstva o zmenšeném početním stavu podle § 11 odst. (2) písm. c) vyhlášky

Neinvestiční dotace 1) výdaje na odbornou přípravu velitelů a strojníků jednotek SDH obcí dále kurzy nositelů dýchací techniky, techniků dobrovolné jednotky PO nebo na jiné specializační kurzy, např. obsluha motorové řetězových pil a instrukčně metodická zaměstnání apod. 1) výdaje na odbornou přípravu velitelů a strojníků jednotek SDH obcí dále kurzy nositelů dýchací techniky, techniků dobrovolné jednotky PO nebo na jiné specializační kurzy, např. obsluha motorové řetězových pil a instrukčně metodická zaměstnání apod. Obce hradí členovi, který se příslušného kurzu zúčastnil: refundaci mzdy, cestovní náklady, tzn. stravné pokud je člen na odborné přípravě hradil, výdaje na dopravu do místa a z místa pořádání odborné přípravy. Stravné však může také obec hradit přímo tomu, kdo odbornou přípravu pořádal.

2) výdaje za uskutečněný zásah jednotky SDH obce na výzvu územně příslušného operačního informačního střediska HZS KH kraje mimo územní obvod. 2) výdaje za uskutečněný zásah jednotky SDH obce na výzvu územně příslušného operačního informačního střediska HZS KH kraje mimo územní obvod. Paušálně je předělována dotace 1000 Kč na jeden výjezd. V případě vyšších nákladů, může obec vyčíslit náklady na zásah a požádat prostřednictvím příslušného ÚO o uhrazení skutečných nákladů (pouze PHM, hasiva, refundace mzdy).

3) Výdaje na udržení akceschopnosti jednotek SDH vybraných obcí kategorie JPO II ve formě příspěvku: maximálně do výše 50 % mzdových výdajů a zákonného pojištění členům vykonávajícím službu v jednotce SDH obce kategorie JPO II v pracovní pohotovosti mimo pracoviště (hasičskou zbrojnici). Účelová dotace je stanovena na rok 2007 ve výši ,- Kč na jednu jednotku SDH obce kategorie JPO II. 3) Výdaje na udržení akceschopnosti jednotek SDH vybraných obcí kategorie JPO II ve formě příspěvku: maximálně do výše 50 % mzdových výdajů a zákonného pojištění členům vykonávajícím službu v jednotce SDH obce kategorie JPO II v pracovní pohotovosti mimo pracoviště (hasičskou zbrojnici). Účelová dotace je stanovena na rok 2007 ve výši ,- Kč na jednu jednotku SDH obce kategorie JPO II.

4) Výdaje na udržení akceschopnosti jednotek SDH vybraných obcí kategorie JPO II nebo JPO III ve formě příspěvku : maximálně do výše 50 % mzdových výdajů a zákonného pojištění členům vykonávajícím službu v jednotce jako svoje zaměstnání v hlavním pracovním poměru. 4) Výdaje na udržení akceschopnosti jednotek SDH vybraných obcí kategorie JPO II nebo JPO III ve formě příspěvku : maximálně do výše 50 % mzdových výdajů a zákonného pojištění členům vykonávajícím službu v jednotce jako svoje zaměstnání v hlavním pracovním poměru. - Na jednoho člena (hlavní pracovní poměr) je stanovena účelová dotace ve výši ,- Kč. - Více jak čtyři členové ,- Kč na člena.

5) Výdaje na udržení akceschopnosti jednotek SDH vybraných obcí kategorie JPO II nebo JPO III ve formě příspěvku: na věcné vybavení 5) Výdaje na udržení akceschopnosti jednotek SDH vybraných obcí kategorie JPO II nebo JPO III ve formě příspěvku: na věcné vybavení

Pořízení nové techniky Dotace na obnovu techniky Obnova CAS Obnova CAS 50 % maximálně ,- Kč Obnova DA Obnova DA 50 % maximálně ,- Kč 50 % maximálně ,- Kč

Diskuze a dotazy Diskuze a dotazy

Děkuji za pozornost kpt. Ing. David Petřík mjr. Bc. Rudolf Jelínek Odbor IZS a služeb HZS KH kraje