Předmět:Přírodověda Ročník:5. Tematický okruh:Rozmanitost přírody Název učiva:Včela medonosná Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ORGANISMY PROVÁZEJÍCÍ ČLOVĚKA BEZOBRATLÍ ŽIVOČICHOVÉ VERONIKA STRAKOVÁ.
Advertisements

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jana Dümlerová Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autor: Mgr. Jana Střížková Vzdělávací oblast/Předmět/Téma: ČLOVĚK A PŘÍRODA / PŘÍRODOPIS / PŘEHLED ORGANISMŮ Druh učebního materiálu: PREZENTACE Metodický.
Doprava ROZMĚRY Který obrázek je největší? Který obrázek je nejmenší?
Jaro na statku FARMÁŘ A JEHO PRÁCE. Čtyři roční období.
Včely Jméno autora:Mgr. Kateřina Kačmárová Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):05/2013 Ročník:čtvrtý Tematická oblast:Naše příroda ve čtvrtém a pátém.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky 1.2 Bezpečnostní předpisy.
Šikovné ruce – cesta k úspěchu Reg. č. CZ.1.07/1.1.13/ Spolufinancováno Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Síťokřídlí a blanokřídlí Hmyz s proměnou dokonalou vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Název projektu: Modernizace vzdělávání Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název klíčové aktivity:INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY V OBLASTI PŘÍRODNÍCH.
HMYZ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jitka Kratochvílová Havlová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
Zatoulaná klubíčka prostorové vztahy NA, POD, ZA, PŘED, VPRAVO, VLEVO.
Celistvost lidského organismu. Šablona : V/2 Sada: 2/36 Ověření ve výuce: Třída: 5 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové.
Tumidóza MVDr.Eduard Dvořák.
DUM - Digitální Učební Materiál
Název prezentace (DUMu): Geometrická posloupnost – řešené příklady
Název projektu: Moderní škola
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
AUTOR: Mgr. Bc. Alena Machulková
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Včela Medonosná.
Test Čtvrtek, 2.3..
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí
Osová a Středová souměrnost v Přírodě
Tematický okruh: CHEMIE A SPOLEČNOST Název učiva: „ŽIVOT IGELITKY“
Název učiva: Vyjmenovaná slova po P
Průřezové téma - Enviromentální výchova Základní podmínky života – Půda I. Anotace: Prezentace slouží jako výukový materiál k průřezovému tématu EV Základní.
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr.Jana Zelinková Název.
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
Okruh: Grafomotorická cvičení Učební materiál č. 1: Jablíčko
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
DUM - Digitální Učební Materiál
Ticháček s nimi hledá cestičky…
Tématický celek : ROZMANITOST V PŘÍRODĚ II .
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Blanokřídlý hmyz v sadech a ovocných zahradách.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí
DUM - Digitální Učební Materiál
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Talíř a příbory Pravo-levo.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Okruh: Grafomotorická cvičení Učební materiál č. 7: Jednotažky
Na návštěvě u včelaře.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Včela medonosná.
Výukový materiál VY_52_INOVACE_18_VČELA MEDONOSNÁ
VČELA MEDONOSNÁ VY_32_INOVACE_B04
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
Ekosystém louka Živočichové
Zpracovala: Mgr. Jana Ottová
Okruh: Grafomotorická cvičení Učební materiál č. 5: Spojování zvířat
Má země Česká republika.
Název projektu: Modernizace vzdělávání
Včely život v úlu Venclová Slávka Chcete se něco o včelách dozvědět?
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření březen 2012
Vy_32_INOVACE_O4_ŽIVOČICHOVÉ
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
Přírodopis – 6.ročník Hmyz křídlatý - Jepice VY_32_INOVACE_
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Pavla Balejová Název materiálu: VY_12_INOVACE_ČJS.2.Bal.33_Hmyz Datum: 3.
Materiál je určen pro výklad učiva prvouky ve 3. ročníku
BLANOKŘÍDLÍ.
Základní škola Rosice, okres Chrudim
Třída:Hmyz nejpočetnější třída živočichů na Zemi souš i voda
Základní škola Rosice, okres Chrudim
Prezentace seznamuje žáky se znaky a vybranými zástupci blanokřídlých.
Transkript prezentace:

Předmět:Přírodověda Ročník:5. Tematický okruh:Rozmanitost přírody Název učiva:Včela medonosná Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Název projektu: Všichni máme stejnou cestu, registrační číslo: CZ.1.07/1.2.08/

Ahoj kamarádi, jmenuji se včelka Mája a chtěla bych vám ukázat, jak se u nás v úle žije a co všechno umíme!

 patří k nejpilnějšímu hmyzu  žije ve velkých společenstvech, v úle může být až včel

Pozorně si prohlédni včelí tělo!

Včely žijí v úlech.

Mezi včelami funguje dokonalá dělba práce:  Královna - klade vajíčka do šestibokých komůrek,  Trubec – musí oplodnit mladé matky.  Dělnice - vykonávají pro včelstvo všechny ostatní potřebné práce: V každém úlu žije vždy: Královna – matka, několik stovek trubců, několik tisíc dělnic. vyhledávání a přinášení potravy (nektar, medovice, pyl, voda), zpracovávání medu, stavbu plástů, krmení matky, trubců a plodu, střežení vchodu do úlu, úklid a čištění, ….

Královna naklade vajíčka do šestibokých komůrek. Nejprve se vrátíme ke královně a podíváme se, co se děje, než se vylíhne včelka jako jsem já. vajíčko larva kukla včela Už za 3 dny se z vajíčka vylíhne larva. Dělnice komůrku s larvou zavíčkují voskem a larva se zakuklí. Za 3 týdny od nakladení vajíčka se vylíhne včela.

Nyní vám povyprávím, co všechno za svůj život dělá pilná včelka - dělnice. Dělnice

Dělnice jsou nejvíce užitečné poslední 3 týdny svého života, když opylují rostliny. Jak včely zpracovávají nektar na med ? Dělnice Včely sají nektar – sladkou šťávu z květů. Včely také sbírají pyl a zachycují ho na zadních nožičkách.

Než se zaplní jedno políčko plástve, musí pro nektar letět hodně včeliček. Pak jiné včelky nektar zahustí a odpaří vodu a tak vznikne med. Nasbíraný nektar a pyl včelky odnesou do úlu a uloží do plástev.

Žihadlo Žihadlo  Včela má žihadlo opatřené zpětnými háčky. Když je zabodne do těla člověka, jiných savců nebo ptáků, není schopná je vytáhnout a následně zahyne.  Z hmyzího těla je však vytáhne bez potíží.  Včela bodá jen v případě obrany!!!

Zapamatovali jste si něco ze života včel ? Včely žijí v _______. Včely žijí v _______. V úle žije královna, trubci a __________. V každém úle žije jen jedna ___________. V každém úle žije jen jedna ___________. Trubci mají za úkol. Trubci mají za úkol. Proč jsou včely užitečné? Kdo klade vajíčka? VÝBORNĚ, JSTE MOC ŠIKOVNÍ ! VÝBORNĚ, JSTE MOC ŠIKOVNÍ ! Včelí produkt úlech královna opylují rostliny dělnice královna med oplodnit královnu