Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.2862 Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Fotoaparáty 3. ročník Zbožíznalství Fotoaparát - zařízení sloužící k pořizování a a zaznamenání fotografií - v principu 1. světlotěsně uzavřená komora.
Advertisements

Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Digitální fotografování Číslo DUM: III/2/VT/2/3/43 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ NASTAVENÍ DIGITÁLNÍHO FOTOAPARÁTU 1. část DIGITÁLNÍHOtavenfotoaparátu.
Název:VY_32_INOVACE_ICT_6A_8B Škola:Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor:Mgr. Milena Vacková Ročník:6. Tematický okruh,
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Vstupní a výstupní zařízení - opakování
Základní pojmy pro práci s OS Windows
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
PŘÍRODOVĚDA 5. ročník Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiřina Jeršovová.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
TÉMA: Počítačové systémy
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Vlastnosti snímku
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Parametrická rovnice přímky
Název: Pozvánka DUM:VY_32_INOVACE_VII_3_17
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Popis výukového materiálu Název: PowerPoint
Informatika – Grafika.
Teorie Informace, signál
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Transkript prezentace:

Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM: Digitální fotoaparát Šablona číslo: X Sada číslo: 1 Pořadové číslo DUM: 20 Autor: Mgr. Zdeněk Charousek

Anotace: Prezentace slouží k seznámení s digitálním fotoaparátem, jeho principem a základy tvoření kompozice. Očekávaný výstup : Žák dokáže popsat vznik digitální fotografie, základní obsah fotoaparátu a tvoření základní kompozice. Druh učebního materiálu: prezentace Typická věková skupina: 9. třída Klíčová slova: Digitální fotoaparát, princip fotoaparátu, obsah fotoaparátu a kompozice. Pomůcky a materiál: Dataprojektor Potřebný čas pro výuku DUM: 20 minut Metodické zhodnocení a popis práce s digitálním učebním materiálem: Žáci se seznámí s principem digitálního fotoaparátu. Ukážou si časté chyby v kompozici. Na závěr si sami vytvoří několik fotografii, pro práci v dalších hodinách.

Digitální fotoaparát

Princip digitáního fotoaparátu Princip digitálního fotoaparátu vychází z konstrukce klasického fotoaparátu. Jádrem přístroje je světlocitlivá plocha snímače. Vznik obrazu v digitální fotoaparátu Fotografovaný objekt => Objektiv => Clona => Závěrka => Snímací čip

Vznik obrazu v digitální fotoaparátu Fotografovaný objekt => Objektiv => Clona => Závěrka => Snímací čip

Vznik obrazu v digitální fotoaparátu Fotografovaný objekt => Objektiv => Clona => Závěrka => Snímací čip Objektiv je soustava čoček, které dokážou seskupit obraz a na snímací čip přenést zaostřený obraz.

Vznik obrazu v digitální fotoaparátu Fotografovaný objekt => Objektiv => Clona => Závěrka => Snímací čip Clonaje zařízení, které reguluje množství světla procházejícího objektivem fotoaparátu. Funguje na podobném principu jako oční zornička a kontroluje množství světla, které dopadá na fotocitlivý materiál nebo obrazový snímač.

Vznik obrazu v digitální fotoaparátu Fotografovaný objekt => Objektiv => Clona => Závěrka => Snímací čip Závěrka fotoaparátu je zařízení umožňující vstup světla na film (nebo snímací prvek) po přesně určenou dobu. U digitálních fotoaparátů se používá závěrka elektronická, data se načítají z trvale osvětleného snímače pouze po určitou dobu (neplatí pro většinu zrcadlovek).

Vznik obrazu v digitální fotoaparátu Fotografovaný objekt => Objektiv => Clona => Závěrka => Snímací čip Snímač patří mezi základní prvky každého digitálního fotoaparátu. Ten je charakterizován zpravidla třemi základními parametry: Rozlišení snímače – udává se v mega pixelech a označuje, kolik bodů bude obsahovat výsledné fotografie. Velikost snímače – udává, jak je snímač velký. U kompaktů se používají snímače s malou velikostí a digitální zrcadlovky mívají snímač zpravidla podstatně větší. Citlivost snímače – vyjadřuje se pomocí tzv. ISO čísla, které nám udává nastavenou citlivost.

Obrazové formáty Digitální fotoaparáty ukládají snímky na paměťovou kartu. Každý snímek je uložen v některém z běžně používaných formátů. Mezi nejpoužívanější obrazové formáty jsou: JPEG, TIFF, RAW. JPEG – metoda ztrátové komprese používané pro ukládání obrázků TIFF - Formát TIFF věrně reprezentuje obraz. Nedochází ke ztrátám kvality obrázku. Jeho nevýhodou je velký objem dat. RAW – Formát minimálně zpracovaných dat přímo z čipu. Nutné zpracování v PC.

Obrazová kompozice Kompozice neboli skladba a stavba obrazu, je záležitost určitých pravidel, které je důležité znát a pochopit. Nic není striktně přikázáno, ale je dobré vědět, jak postupovat u kompozice snímku. Dobrá kompozice je takové uspořádání jednotlivých prvků v obraze, kdy celek působí vyváženě a lidem se jednoduše líbí. 1802–1868 Camille Flers

Obrazová kompozice

Použitá literatura a obrázky AUTOR NEUVEDEN. Digitální fotoaparát: Princip [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: IZABELA RASZKOVÁ. Tvorba azpracování digitální fotografie: Technika [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: IZABELA RASZKOVÁ. Tvorba azpracování digitální fotografie: Objektiv [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: AUTOR NEUVEDEN. Wikipedie: Clona [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: AUTOR NEUVEDEN. Wikipedie: Závěrka [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: IZABELA RASZKOVÁ. Tvorba azpracování digitální fotografie: Kompozice [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: AUTOR NEUVEDEN. Wikipedie: Kompozice [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: AUTOR NEUVEDEN. Milujeme fotografii: Nedělejte chyby v kompozici! [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: kompaktemhttp:// kompaktem