Revize transevropské dopravní sítě (TEN-V). TEN - „historie“ I 1993 smlouva z Maastrich I Usnesení 1692/96/EU Evropského parlamentu a Evropské rady o.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PODPORA SMART TECHNOLOGIÍ V EU Michal Jedlička ČEZ, a. s., Divize vnější vztahy a regulace SMART LIFE 2016.
Advertisements

Strukturální fondy na MŠMT Setkání českých technologických platforem
Mgr. Jiří Šimon Odbor práva veřejných zakázek a koncesí Praha, Nová směrnice EU pro zadávání veřejných zakázek v kontextu společensky odpovědného.
Program rozvoje Ústeckého kraje Obsah prezentace Představení PRÚK účel zpracování struktura PRÚK struktura priorit a opatření indikátory.
CENTRUM SPOLEČNÝCH SLUŽEB - ŘÍČANY. CENTRUM SPOLEČNÝCH SLUŽEB  Navázání na meziobecní spolupráci  Školství  Sociální služby  Odpadové hospodářství.
Kulatý stůl II. Nový Šaldorf-Sedlešovice MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů.
Nástroje dotační politiky MŽP k ochraně půdy Ing. Jiří Klápště Odbor obecné ochrany přírody a krajiny MŽP.
Páteřní infrastruktura Liberec mobilita, energetika, ICT, sítě ŽP Východiska, priority.
Dětské umění překonává hranice. Principy přeshraniční spolupráce projektu Možnost poskytnutí širší nabídky oborů i v případech, kdy by pro školu (samostatně)
NSK A SEKTOROVÉ DOHODY JAKO NÁSTROJE PRO PROVÁZÁNÍ POTŘEB ZAMĚSTNAVATELŮ A VZDĚLAVATELŮ Ilona Šimarová, Svaz průmyslu.
Regionální management II prof. Ing. Magdalena Hrabánková, CSc., prof. h. c.
Strategické dokumenty, řízení, plánování a směřování Jihočeského kraje Ing. Luboš Průcha vedoucí oddělení regionálního rozvoje KÚ JčK.
Investice do železniční infrastruktury v období Ing. Mojmír Nejezchleb Žofínské fórum
Čerpání prostředků z fondů EU na území Jihočeského kraje Ing. Petr Maroš vedoucí Odboru evropských záležitostí.
INTERREG V-A AT-CZ Listopad 2015 Informace pro Pracovní skupinu/regionální kolegium pro cestovní ruch při RSK JMK.
Děčín - město bez bariér (?). Komunitní plánování KOORDINAČNÍ SKUPINY Senioři OZP (Osoby ze zdravotním postižením) Rodiny v krizi Osoby v krizi.
Praha, Ing. Petr Řádek Číslování vlaků - Rekapitulace Setkání dopravců a zástupců provozovatele dráhy.
Možnosti financování rozvoje venkova v programovacím období Petra Blechová UFŘP 3. ročník.
Strategická východiska rozvoje dopravních sítí Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek - státní tajemník Ministerstvo dopravy ČR.
Regionální politika EU v období Mgr. Oldřich Hájek.
Evropský sociální fond 1 Jiří Švarc Evropská Komise Generální ředitelství pro zaměstnanost, sociální věci a rovné příležitosti Oddělení pro Českou republiku,
Základní informace k veřejné podpoře v OP LZZ Seminář pro žadatele 6. února 2009 Praha.
UDRŽITELNÝ ROZVOJ JAKO PRINCIP POLITICKÉHO ROZHODOVÁNÍ.
Projekt Spolupráce Zlínska a Stredného Ponitria Přeshraniční spolupráce Otrokovice
Příprava Libereckého kraje na období Odbor regionálního rozvoje a evropských projektů KÚ LK
Individuálně, ale společně a jinak
MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů
Inovace jako nedílná součást programů financovaných z ESIF
Plány udržitelné městské mobility-aktuální témata
Podpora dopravní infrastruktury z fondů EU
Program meziregionální spolupráce INTERREG EUROPE
TNH 2 – 1. seminář Finanční trh a peníze
Seminář Evaluace poskytovatelů „Zajištění vybraných služeb sociální prevence na území Jihomoravského kraje“ Tato konference je financována z.
Co je program CEF? Nástroj pro propojení Evropy (Connecting Europe Facility – CEF) je zaměřen na poskytování finanční pomoci Unie na transevropské sítě.
Financování dopravní infrastruktury v období
Regionální politika Mgr. Oldřich Hájek.
Členská schůze MAS Nepomuk,
Procesní management v oddělení logistiky
Programový rámec: Integrovaný regionální operační program
Společné a koordinované politiky EU
Současný stav HÚL v evropském kontextu
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
Současné toky a zpracování spalitelných odpadů v ČR
Krajská hospodářská komora Zlínského kraje
Jednotný evropský železniční prostor
Podpora rozvoje dopravy s využitím ROP Střední Morava
Evropská územní spolupráce
Vykazování postupu nebo stavu
Jak na strategické plánování v MŠ a ZŠ Přehled o dotací
Základy pracovního práva a sociálního zabezpečení v ES
Finanční trh a peníze TNH 2 (S-5)
Základní informace o programu
Místní akční plán rozvoje vzdělávání na území MČ Praha 10, CZ
Podpora zaměstnanosti na místní úrovni: odpovědné zadávání
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Pohledy regulátorů na Smart Metering v EU
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
Implementace BAT závěrů do integrovaných povolení v Moravskoslezském kraji Krakow.
Zařízení služeb provozované SŽDC a jí poskytované služby
Podpora sociální práce na území Statutárního města Kladna
Financování dopravní infrastruktury v letech 2018 – 2021
Produktivita nejen v dopravě a růst mezd
Ing. Pavlína Tomková Odbor drážní a vodní dopravy
Martin VLASTNÍK, vedoucí oddělení politiky nerostných surovin
Vítáme Vás v Luhačovicích
Financování železniční infrastruktury
Spojení Prahy, letiště a Kladna v širším kontextu
dopravní infrastruktury
IX. Konference Finance pro města a obce
Globalizace Milena Tichá
Transkript prezentace:

Revize transevropské dopravní sítě (TEN-V)

TEN - „historie“ I 1993 smlouva z Maastrich I Usnesení 1692/96/EU Evropského parlamentu a Evropské rady o společných směrnicích pro TEN-V EU 15 I 2001 – Revize zaznamenání přístavů a intermodálních terminálů I 2004 – Revize směrnic a finančních rámců pro EU 27 I 2007 – Hlavní idea pro dopravu ohledně sousedních států v rámci EU I od rozsáhlá revize TEN-V | 6. Dezember I BOR Petra Heldt

Souvislost / rozdíly evropských dopravních os ( -koridorů) Transeveropské dopravní osy | 6. Dezember I BOR Petra Heldt

| 6. Dezember I BOR Petra Heldt

Transnárodní osy | 6. Dezember I BOR Petra Heldt

| 6. Dezember I BOR Petra Heldt

ERTMS - koridory | 6. Dezember I BOR Petra Heldt

| 6. Dezember I BOR Petra Heldt | | BOR Petra Heldt ERTMS koridory A B C D E F Trans-European transport network Decision 884/2004/EC of 29 April 2004 Ten-Railway

Koridory v rámci nákladní dopravy 1NL, BE, DE, ITZeebrugge - Antverpy/Rotterdam- -Duisburg-[Basilej]-Milán-Ženeva 2NL, BE, FR, LURotterdam-Antverpy-Luxemburg-Metz-Dijon-Lyon/[Basilej] 3SE, DK, DE, AT, ITStockholm-Malmö-Kopenhagen-Hamburg-Innsbruck-Verona-Palermo 4PT, ES, FR Sines-Lisabon/Leixões - Madrid-San Sebastian-Bordeaux-Paříž-MetzSines- Elvas/Algeciras 5PL, CZ, SK, AT, IT, SIGdynia-Katowice-Ostrava/Žilina-Vídeň-Terst/ Koper 6ES, FR, IT, SI, HU Almería-Valencia/Madrid-Zaragoza/Barcelona-Marseille-Lyon-Turín-Udine- Terst/ Koper-Ljubljana-Budapesť-Zahony (maďarsko-ukrajinská hranice) 7 CZ, AT, SK, HU, RO, BG, EL - Bukaresť, Konstanza Praha-Vídeň/Bratislava-Budapesť - Vidin-Sofie-Thessaloniki-Atény 8DE, NL, BE, PL, LT Bremerhaven/Rotterdam/Antverpy-Aachen/Berlín-Varšava-Terespol (hranice Polsko-Bělorusko)/Kaunas 9CZ, SK Praha - Horní Lideč - Žilina-Košice-Čierna nad Tisou - (slovensko- ukrajinská hranice) | 6. Dezember I BOR Petra Heldt

Upřednostňované TEN-projekty (železnice) dokončené do 2011 | 6. Dezember Dnešní “slátanina” I BOR Petra Heldt

Dnes I Nevyvážené vybavení infrastruktury v EU a vzhledem k sousedním státům I Nedostatky/chybějící spoje, málo efektivní management dopravy I Technické bariéry (rozchod kol, proudové systémy, signální technika, management dopravy) I Chybějící propojení zodpovědných osob z oblasti dopravy (např.: pouze 20 velkých letišť a 35 velkých námořních přístavů je přímo napojeno na železniční síť); I Počítačové propojení zodpovědných v oblasti dopravy chybí zcela | 6. Dezember I BOR Petra Heldt

Cíle revize I Integrace, soutěž, posílení vnitřního trhu EU I Rovnováha mezi aspekty životního prostředí a ekonomií I Zahrnutí všech přepravních modifikací I Více bezpečnosti I Použití moderních technologií a ITS I Stabilita a flexibilita sítě I Odstranění nedostatků a slepých uliček I Financování TEN-V má vytvořit evropskou přidanou hodnotu | 6. Dezember I BOR Petra Heldt

1. Celková síť Přístup všech regionů EU Aktualizace (TENtec) Vyladění s národním plánováním (chybějící spoje…) Následné odhady Realizace do 2050 | 6. Dezember Základní síť Páteř pro multimodální dopravní síť Přeshraniční úseky, chybějící spoje, nedostatková místa, multimodální napojen Realizace do 2030 Definice koridorů základní sítě Metodický způsob postupu I BOR Petra Heldt 2 - stupňová - struktura

Důležitá kritéria pro celkovou síť Námořní přístavy > 0,1% EU total (množství pasažérů/nákladů) Letiště množství pasažérů> 0,1% EU celkem náklad> 0,2% EU celkem Říční přístavy na TEN-T-vodní cestě spojeno se silnicí nebo železnicí přes t/a překládky Multimodální platformy volný přístup pro operátory TEN-T-napojení zodpovědných překládka jako námořní přístavy | 6. Dezember I BOR Petra Heldt

Důležitá kritéria pro celkovou síť železnice elektrifikace, ERTMS, 22,5 t zatížení osy, 750 m délka vlaku, 12,5 ‰ podélný sklon silnicemanagement dopravy, systémy mýtného, parkoviště, infrastruktura tankování a nakládky | 6. Dezember I BOR Petra Heldt

Kritéria základní sítě | 6. Dezember I BOR Petra Heldt Primární uzly všechna hlavní města, MEGAS lt. ESPON 2006 a městské aglomerace > 1mil. obyv. (základ LUZ) + příslušná letiště Námořní přístavy externí hraniční přechody k nečlenům EU Říční přístavy, pokud průřez se základní sítí  Cíl: 1 přístav/ NUTS 1 a linie pobřeží do základní sítě

Základní síť obsahuje: I 85 důležitých hospodářských center a městských aglomerací, I 138 námořních a říčních přístavů, I 28 hraničních přechodů do třetích zemí I Spojení těchto silnic, železnic a vodních cest pro strategicky nejdůležitější dopravní trasy 10 koridorů základní sítě jako nástroje pro koordinovanou realizaci základní sítě I odsouhlasená « správa » za včlenění Evropských koordinátorů | 6. Dezember I BOR Petra Heldt

| 6. Dezember I BOR Petra Heldt

| 6. Dezember I BOR Petra Heldt

Finanční potřeby pro základní síť Kolik? I 500 miliard EUR pro dokončení základní sítě do 2030 I 250 miliard EUR potřeba do 2020 Kdo? I Členské státy a jiná veřejná a soukromá sdružení jako projektoví provozovatelé a hlavní investoři I Evropa dodá 31,7 miliard EUR: Connecting Europe Facility (CEF) | 6. Dezember I BOR Petra Heldt

| 6. Dezember I BOR Petra Heldt

| 6. Dezember I BOR Petra Heldt

| 6. Dezember I BOR Petra Heldt

| 6. Dezember I BOR Petra Heldt

| 6. Dezember I BOR Petra Heldt

| 6. Dezember I BOR Petra Heldt

Děkuji za Vaši pozornost! | 6. Dezember I BOR Petra Heldt