PUBLICITA
Publicita Proč publicita a informovanost? povinnost informovat cílovou skupinu a veřejnost o financování projektu ze zdrojů EU v rámci OP VK – Nařízení Komise (ES) č. 1828/2006 ze dne (čl ): příjemce je povinen zajistit realizaci informačních a propagačních aktivit na úrovni projektu (základem informačních aktivit = užívání předepsaného logolinku) během všech fází realizace projektu musí být zdůrazněno financování z prostředků ESF
Publicita Čím se musíme řídit? Příručka pro příjemce OP VK (kapitola 11) Manuál vizuální identity OP VK – verze z října 2009 ( (stěžejní dokument, verze logotypu, ochranná zóna, velikost, barvy) Manuál vizuální identity ESF v ČR ( Grafický manuál vizuální identity MŠMT (
Publicita Volba propagačních nástrojů = v kompetenci příjemce zvolené nástroje a prostředky by měly odpovídat potřebám, rozpočtu a velikosti projektu žadatel vybírá již v žádosti – následně zakotveny v právním aktu => stávají se předmětem kontroly náklady na povinnou publicitu jsou způsobilé (za předpokladu dodržení všech pravidel OP VK) o průběhu publicity informuje příjemce prostřednictvím MZ (dokládání fotodokumentace, vzorek propagačních předmětů)
Publicita Nástroje propagačních aktivit internet (webové stránky projektu/příjemce) + RISA = průběžné aktualizace tiskové materiály – publikace, školicí a informační materiály, letáky audiovizuální materiály – naučné, propagační filmy/reportáže uveřejnění článků o projektu v regionálním tisku informační akce – konference, semináře, školení, výstavy propagační předměty – kancelářské/vzdělávací potřeby
Publicita Povinnosti příjemce: a)použít logolink (ESF, EU, MŠMT a OP VK) na všech materiálech vztahujících se k projektu (s výjimkou účetních dokladů – jiné předepsané náležitosti) b)použít povinné sdělení: „Investice do rozvoje vzdělávání“
Publicita – povinnosti příjemce c)umístit vlajky EU a loga ESF a OP VK v místnostech, kde se konají konference/semináře/školení d)umístit loga EU, ESF a OP VK na zařízení a vybavení pořízeného z dotace e)označit předepsanými logy kancelář užívanou pro řízení realizace projektu f)na akci realizované v rámci OP VK uvést informaci o tom, že je financována z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR g)pořizovat fotodokumentaci z pořádaných akcí
Publicita Použití logolinků: Základní logolink je tvořen logy ESF, EU, MŠMT, OP VK a sloganem Rozšířený logolink je doplněn o logo ZS, nebo příjemce a partnera (v případě více partnerů nelze) logo projektu nesmí být nikdy součástí logolinku (kdekoliv jinde) vlajku ČR v rozšířeném logolinku může použít na svých materiálech pouze ŘO (MŠMT)
Publicita Základní logolink Logolink ZS
Publicita Základní logolink Logolink ZS
Publicita menší předměty (vizitky, samolepící bločky,…) – lze zkrácený logolink (bez MŠMT) drobné předměty (tužky, flashdisky) – lze zkrácený logolink bez textů u log i bez sloganu logo EU musí obsahovat text vždy!
DĚKUJI ZA POZORNOST Odbor regionálního rozvoje a evropských projektů Alena Klímová Tel.: