Seminář pro žadatele – Interreg V-A Česká republika – Polsko Rozpočet projektu a způsobilé výdaje Sál zastupitelstva Královéhradeckého kraje, 30. září.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nejčastější pochybení při administraci Monitorovacích zpráv se žádostí o platbu, monitorovacích hlášení a monitorovacích zpráv o zajištění udržitelnosti.
Advertisements

Projekt Svazu na podporu meziobecní spolupráce v ČR Projektový tým Svaz měst a obcí ČR Ostrava, 04. listopadu 2013.
MONITOROVACÍ ZPRÁVY v OP VK Seminář pro příjemce v rámci globálních grantů Olomouckého kraje Olomouc, 20. a 21. dubna 2009.
Způsobilé výdaje projektů
Žádost o grant Co je v žádosti napsáno, musíte se dodržet Žádost se porovnává s údaji v monitorovací zprávě Ze žádosti vychází kontrolní orgány Příručka.
1 Způsob žádání o dotaci v rámci OP Lidské zdroje a zaměstnanost Prezentující Mgr. Petr Zavadil.
Pro MAS projekty (období 2007 – 2013) Státní zemědělský intervenční fond, Ministerstvo zemědělství.
„ Finanční zprávou pro Akci 3 krok za krokem “. Základní finanční pravidla programu  Pravidla dána Příručkou pro Akci 3 a Rozhodnutím o poskytnutí dotace.
Program švýcarsko – české spolupráce Fond na přípravu projektů Ministerstvo financí - Národní koordinační jednotka (NKJ)
Seminář pro žadatele OPPS ČR-PR 2007 – 2013 Seminář pro žadatele OPPS ČR-PR 2007 – 2013 Zpracovala: Bc. Jana Bartošková Datum: 25. října 2010.
Povinné přílohy žádosti pro 5. výzvu k předkládání projektů v JPD 2 Ing. Johana Chalupová Magistrát hl. m. Prahy Odbor zahraničních vztahů a fondů EU.
Seminář pro žadatele o finanční podporu z OP VK 2007 – 2013 FINANČNÍ ČÁST.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
Program Iniciativy Společenství INTERREG IIIA Česká republika – Svobodný stát Bavorsko 2004 – 2006 ŽÁDOST O PODPORU Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor.
Závěrečná monitorovací zpráva a její zpracování v Benefitu.
Phare 2003 RLZ Financování květen 2005 regionální informativní semináře.
Podpora obnovy venkova podpora regionálního rozvoje v roce 2008.
Grantové schéma Phare 2003 Rozvoj lidských zdrojů Seminář pro auditory Část finanční Praha, 15. března 2006 Ing. Kateřina Auerveková
Představení Zprostředkovatele a partnera programu Martina Bečvářová Praha (květen 2015)
1 OP Espon 2013, Kontrola prvního stupně Národní informační den pro zájemce,
III. Finanční řízení Ing. Michal Čech. Obsah Způsobilé výdaje Rozpočet projektu Osobní výdaje Vykazování výdajů Hodnotící kritéria Finanční milníky 2.
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecné informace k finanční části seminář pro žadatele – 3. výzva
Fond mikroprojektů v Euroregionu Glacensis v období v rámci Programu Interreg V-A Česká republika - Polsko.
PROVÁDĚNÉ KONTROLY PLNĚNÍ PODMÍNEK ROZHODNUTÍ Úřad vlády České republiky Odbor právní a kontrolní.
Projekt Sociální služby v Ústeckém kraji. DŮLEŽITÉ INFORMACE K EKONOMICKÉ STRÁNCE POSKYTOVÁNÍ SOCIÁLNÍCH SLUŽEB.
Způsob financování GP a způsobilé výdaje. Financování GP  Celková výše dotace: 100 % celkových způsobilých výdajů  Podíl EU: 85 %  Podíl SR: 15 % 
Dotační program Podpora veřejně účelných aktivit seniorských a proseniorských organizací s celostátní působností Workshop Realizace politiky přípravy na.
Centrum pro regionální rozvoj ČR Seminář pro žadatele Cíl 3/Ziel 3 na podporu přeshraniční spolupráce mezi Českou republikou a Svobodným státem Sasko
MS2014+ Modul CBA Ekonomika projektu
Archivace dokumentace projektu a součinnost při kontrolách.
Postupy při proplacení dotace, závěrečná žádost o platbu u projektů nezakládajících veřejnou podporu.
Seminář k „Výzvě na technologická centra a elektronické spisové služby“ Oblast podpory: 2.1 Zavádění ICT v územní.
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Kroměříž
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
Technika pro integrovaný záchranný systém plk.Mgr. Jaromír Lebeda.
Pracovní setkání středních škol k připravovanému individuálnímu projektu z OP VK Finanční příprava projektu 1.
Lenka Kšanová (Praha, duben 2016) Výzva dodatkových aktivit- finanční část.
1 TATO PREZENTACE JE FINANCOVÁNA EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Operační program Vzdělávání.
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Přerov Podmínky pro dopracování projektu (problémy, rizika)
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Nové podmínky administrace projektů Ing. Zdeněk Bogoč.
Operační program Výzkum a vývoj pro inovace. Veřejná podpora - příjemce Hlavní činností je VaV, výuka, TT Zisk je zpětně reinvestován do hl.činnosti Oddělení.
Seminář pro žadatele k 5. výzvě IROP „ VYSOCE SPECIALIZOVANÁ PÉČE V OBLASTECH ONKOGYNEKOLOGIE A PERINATOLOGIE " Ing. Oldřich Hnátek Zadávání a kontrola.
Monitorovací zprávy projektů realizovaných v OP LZZ z hlediska obsahu Seminář pro příjemce.
Interreg V-A Česká republika – PolskoSpolečný sekretariát, Jeremenkova 40b, Olomouc Projektový záměr & Projektová.
Fond mikroprojektů v Euroregionu Glacensis v období
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost OBECNÉ INFORMACE (seminář pro žadatele – 2. výzva, 2. GG PO 1)
Finanční část. Seminář pro žadatele, výzvy Předaplikační výzkum a Předaplikační výzkum pro ITI.
Kontrola prvního stupně
Vyúčtování projektů nestátních neziskových organizací za rok 2016
Interreg V – A Česká republika - Polsko
Seminář pro žadatele k Výzvě IROP (2017) – Bezpečnost dopravy a cyklostezky v regionu MAS Moravská cesta 21. Března 2017, Příkazy.
Sál zastupitelstva Královéhradeckého kraje, 23
Kontroly na místě a nesrovnalosti projektů realizovaných v OP LZZ
Nejčastější chyby partnerů při certifikaci výdajů
ORR, Krajský úřad kraje Vysočina
Workshop Realizace politiky přípravy na stárnutí, Brno, 15. října 2015
Operační program INTERREG V-A Česká republika – Polsko programové období 2014 – SEMINÁŘ PRO PŘÍJEMCE Hradec Králové, Hradec Králové.
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z přezávazkování/nedočerpání Programu Olomouc Zlín
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Způsobilé výdaje Interreg Central Europe
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z přezávazkování/nedočerpání Programu Olomouc Zlín
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část řízení projektu (seminář pro příjemce – 1. a 2. výzva)
Výzvy k předkládání žádostí o podporu MAS Podhorácko - IROP
Finanční kontrola v příspěvkových organizacích kraje
Implementace KAP v Jihočeském kraji I
Nejčastější chyby při kontrole žádosti o dotaci 9
Vyúčtování malého projektu a Závěrečná zpráva
Výzva dodatkových aktivit- finanční část
Výzva č. 3 MAS Nad Prahou – IROP – Místa setkávání a řešení krizí
PROVÁDĚNÉ KONTROLY PLNĚNÍ PODMÍNEK ROZHODNUTÍ
Transkript prezentace:

Seminář pro žadatele – Interreg V-A Česká republika – Polsko Rozpočet projektu a způsobilé výdaje Sál zastupitelstva Královéhradeckého kraje, 30. září 2015, Hradec Králové

Způsobilost výdajů 2

Úvod jsou definovány způsobilé výdaje, ostatní jsou nezpůsobilé způsobilost výdajů uvedených v žádosti a odsouhlasených Monitorovacím výborem není automatická, rozhodující je posouzení kontrolorů při vlastní realizaci projektu a při potvrzování legality a řádnosti uskutečněných výdajů výdaje = náklady 3

Způsobilost výdajů Úvod podrobně v Příručce pro žadatele v příloze č. 29 Podrobné informace - způsobilost vydajů pro české partnery v dokumentu „Náležitosti dokladování“ 4

Způsobilost výdajů - vykazování Způsoby vykazování úplné vykazování výdajů zjednodušené vykazování výdajů 5

Způsobilost výdajů - vykazování Úplné vykazování výdajů výdaje jsou vykazovány na základě skutečně vynaložených peněžních prostředků na úhradu způsobilých nákladů, které jsou prokázány účetním, daňovým či jiným dokladem a dokladem o úhradě 6

Způsobilost výdajů - vykazování Zjednodušené vykazování výdajů tzv. jednorázové částky příspěvku a tzv. financování paušální sazbou, která se určí za použití procentního podílu z jedné nebo více stanovených kategorií nákladů jejich použití je potvrzeno v Rozhodnutí příjemce nemusí výdaje dokladovat a takto vykázané výdaje nebudou ani předmětem kontrol ze strany kontrolorů nebo auditního orgánu 7

Způsobilost výdajů - vykazování Jednorázové částky příspěvku povinně pro vykazování výdajů na přípravu projektu pokud se je příjemce rozhodne zohlednit v rozpočtu projektu jednorázová částka příspěvku činí 3500 EUR na projekt 8

Způsobilost výdajů - vykazování Financování paušální sazbou povinně: pro vykazování nepřímých (režijních) nákladů fakultativně: pro vykazování nákladů na zaměstnance způsob vykazování výdajů je vždy zvolen na úrovni konkrétního partnera projektu 9

Způsobilost výdajů - vykazování Fakultativně: pro vykazování nákladů na zaměstnance pokud náklady na zaměstnance nepřekračují 20% součtu ostatních přímých nákladů, uplatnění paušální sazby je povinné pokud náklady na zaměstnance uvedené v projektové žádosti překračují 20% přímých nákladů - partner se buď může rozhodnout použít paušální sazbu 20% - nebo vykazovat skutečné náklady na zaměstnance 10

Způsobilost výdajů - vykazování Nepřímé (režijní) náklady za nepřímé jsou považovány všechny, které spadají do kategorie kancelářské a administrativní výdaje (viz PPŽ) výše je odvozená nepřímo výpočtem způsobilé mohou být nepřímé náklady (režijní) ve výši 15 % způsobilých přímých nákladů na zaměstnance 11

Způsobilost výdajů - vykazování Náklady na zaměstnance v průběhu realizace projektu se paušální sazba uplatňuje na skutečně vynaložené a kontrolorem schválené ostatní přímé náklady projektu 12

Způsobilost výdajů - vykazování Náklady na zaměstnance příklad uvádí algoritmus výpočtu 13

Způsobilost výdajů – hlediska způsobilosti Věcná způsobilost - výdaje musí být v souladu s právními předpisy EU, ČR a Polska s pravidly Programu s podmínkami podpory stanovenými v Rozhodnutí 14

Způsobilost výdajů – hlediska způsobilosti Přiměřenost výdaje výdaje musí odpovídat cenám v místě a čase obvyklým musí být nezbytné pro dosažení cílů projektu musí být vynaloženy tak, aby bylo dosaženo optimálního vztahu mezi jejich hospodárností, účelností a efektivností 15

Způsobilost výdajů – hlediska způsobilosti Časová způsobilost výdajů výdaje jsou způsobilé ode dne následujícího po dni evidence projektové žádosti v informačním systému, tzn. že datum uskutečnění zdanitelného plnění/datum vystavení dokladu a úhrada výdaje nastane nejdříve v den následující po dni evidence projektové žádosti v informačním systému 16

Způsobilost výdajů – hlediska způsobilosti Časová způsobilost - výjimky výdaje na přípravu projektu externí služby spojené s přípravou dokumentace potřebné pro povolení související se stavebními pracemi 17

Způsobilost výdajů – hlediska způsobilosti Časová způsobilost – konečný termín konečný termín způsobilosti výdajů je dán termínem ukončení realizace (uvedeným v Rozhodnutí) a termínem předložení závěrečného Prohlášení o uskutečněných výdajích za dílčí část projektu 18

Způsobilost výdajů – hlediska způsobilosti Místní způsobilost projekt musí být, až na výjimky, realizován v programovém území Zákaz dvojího financování výdaj nebo jeho část nesmí být financován z veřejných zdrojů dvakrát pokud se na financování výdaje nebo jeho části podílí více veřejných zdrojů, nesmí jejich součet překročit 100 % hodnoty výdaje 19

Způsobilost výdajů Nezpůsobilé výdaje DPH s výjimkou případů, kdy je neodpočitatelná a plnění, ke kterému se vztahuje je také způsobilým výdajem náklady související s kolísáním směnných kurzů (kurzové rozdíly) úroky z dlužných částek (úvěrů, půjček apod.) pokuty, finanční sankce a výdaje na právní spory a soudní spory 20

Způsobilost výdajů Nezpůsobilé výdaje náklady na dary, s výjimkou těch, jejichž hodnota nepřesahuje 20EUR za dar, pokud souvisejí s propagací, komunikací, publicitou nebo informováním. ceny v soutěžích, jejichž hodnota přesahuje 50 EUR za kus vnitrostátní finanční transakce 21

Rozpočet 22

Rozpočet - aktivity Určení klíčových aktivit začínáme určením klíčových aktivit aktivita 0 vždy Příprava projektu aktivita 1 vždy Řízení projektu a obecné výdaje silniční projekty: aktivita = komponenta Výdaje na přípravu projektu dohoda partnerů na rozdělení EUR 23

Rozpočet - sestavení podrobného rozpočtu MS Excel – 1. list součty za celý projekt za všechny partnery zadáme partnery po sestavení celého rozpočtu zadáme požadované výše dotace do žlutého sloupce EFRR ostatní buňky výpočtové 24

Rozpočet - sestavení podrobného rozpočtu MS Excel – další listy 2. list - vedoucí partner další listy – další partneři kapitoly rozpočtu jsou předem stanoveny – vybíráme ze seznamu položky řadíme podle kapitol nebo podle aktivit 25

Rozpočet - sestavení podrobného rozpočtu MS Excel – položky v hlavní tabulce zadáváme kapitoly 1. a 2. úrovně vybíráme z růžového seznamu vpravo v růžovém seznamu dole se sčítají hlavní kapitoly pod nimi se sčítají klíčové aktivity výdaje = náklady 26

Rozpočet - sestavení podrobného rozpočtu MS Excel – položky vpravo nahoře se počítá podíl výdajů na zaměstnance (%), dopočítávají se nepřímé výdaje a zadáváme zde výdaje na přípravu projektu => nepřímé výdaje a přípravu projektu jako samastatné položky rozpočtu neuvádíme ! data se sčítají i na 1. listu za projekt 27

Rozpočet - sestavení podrobného rozpočtu Silniční projekty významné výdaje v kapitole 6.3 Stavební práce rozvedeme v samostatném souboru Propočet stavby (Excel) – viz PPŽ A každý stavební objekt se pak zadá do rozpočtu jako samostatná položka kapitoly

Rozpočet – aplikace MS2014+ Zadání do aplikace MS2014+ součty za jednotlivé partnery přepíšeme do aplikace MS2014+ pouze kapitoly 1. úrovně (tzn. 1 – 7) rozpočet v excelu je přílohou žádosti 29

Další informace: Informace o akcích připravovaných v Hradci Králové k novému programovému období (zejména k programu Interreg V-A ČR – Polsko a k dalším programům Evropské územní spolupráce): obdobi Děkuji za pozornost. Jaromír Pírko Odbor regionálního rozvoje, grantů a dotací, oddělení evropských grantů Krajský úřad Královéhradeckého kraje telefon: ,