Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Interreg V – A Česká republika - Polsko

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Interreg V – A Česká republika - Polsko"— Transkript prezentace:

1 Interreg V – A Česká republika - Polsko
Prioritní osa 2, 3, 4 – základní informace Hotel Liberec, , Liberec

2 PŘESHRANIČNÍ PROGRAMY
Interreg V-A Česká republika –Polsko ( )

3 Územní vymezení (CZ-PL)
ČR: Liberecký, Královéhradecký, Pardubický, Olomoucký a Moravskoslezský kraj PR: NUTS 3: -bielski a rybnicki (slezské vojvodství), -jeleniogórski a wałbrzyski (dolnoslezské vojvodství), -nyski a opolski (opolské vojvodství) + okres strzeliński (podregion wrocławski, dolnoslezské vojvodství) okres pszczyński (podregion tyski, slezské vojvodství).

4 Základní informace o přeshraničních programech
Přeshraniční dopad projekt musí mít pozitivní dopady po obou stranách hranice důležité je, aby užitek z aktivit realizovaných na jedné straně hranice měli i obyvatelé žijící na druhé straně hranice nemá se jednat o 2 projekty účelově spojené do jednoho – je nutné logická provázanost aktivit, vhodné vzájemné doplňování apod.

5 Základní informace o přeshraničních programech
Na společném projektu se podílí z každé země alespoň jeden partner Princip vedoucího partnera Partneři musí splnit tři kritéria spolupráce (společná příprava, realizace, financování, personál) Vhodní žadatelé dle prioritních os Tematické výzvy Povinnost zaslání projektového záměru

6 Základní informace o přeshraničních programech
Financování 85 % EFRR + 10 % spolufinancování + 5 % státní rozpočet (soukromoprávní subjekty, které nevykonávají veřejně prospěšnou činnost nemají nárok na 5 % ze SR) Paušály u výdajů Fond mikroprojektů – Euroregion Nisa ( (EFRR od do EUR u prio 2 EFRR od do EUR u prio 4)

7 Ministerstvo pro místní rozvoj ČR (EFRR 85 %),
Poskytovatel Ministerstvo pro místní rozvoj ČR (EFRR 85 %), Ministerstvo financí ( 5 % SR)

8 Prioritní osy Prioritní osa 1: Společné řízení rizik Prioritní osa 2: Rozvoj potenciálu přírodních a kulturních zdrojů pro podporu zaměstnanosti Prioritní osa 3: Vzdělávání a kvalifikace Prioritní osa 4: Spolupráce institucí a komunit

9 Finanční alokace Programu v EUR

10 Prioritní osa Projektový záměr Projektová žádost MV 1 2 3 4
Harmonogram výzev Prioritní osa Projektový záměr Projektová žádost MV 1 2 3 4

11 Alokace pro výzvu prio 2 PO 2 – Rozvoj potenciálu přírodních a kulturních zdrojů pro podporu zaměstnanosti 7. zasedání Monitorovacího výboru, 8. – 9.12., Harrachov - schválená alokace výzvy – EUR alokace EFRR Projektový záměr Projektová žádost MV

12 Alokace výzva pro prio 3 PO 3 – Vzdělávání a kvalifikace 6. zasedání Monitorovacího výboru, 5.10., Walbrzych - schválená alokace výzvy – EUR alokace EFRR Projektový záměr Projektová žádost MV

13 Alokace výzva pro prio 4 PO 4 – Spolupráce institucí a komunit 7. zasedání Monitorovacího výboru, 8. – 9.12., Harrachov - schválená alokace výzvy – EUR alokace EFRR Projektový záměr Projektová žádost MV

14 Implementace Programu
Vyhlášení výzvy Konzultace v regionech Žadatel posílá nejprve projektový záměr – JS k němu vydává doporučující stanovisko (min. 2 měsíce před termínem předkládání žádostí)

15 Implementace Programu
Žadatel předkládá projektovou žádost elektronicky NOVÁ POVINNOST ELEKTRONICKÝ PODPIS LEAD PARTNERA

16 Implementace Programu
JS provádí kontrolu přijatelnosti žádosti na základě stanovených obecných kritérií a specifických kritérií pro příslušnou PO. Hodnocení kvality a přeshraničního dopadu na tzv. Společném panelu expertů a hodnocení spolupráce. Schvalování na Monitorovacím výboru Příprava Rozhodnutí/Smlouvy na JS

17 Implementace Programu
Realizace projektu Kontrola na úrovni jednotlivých partnerů projektu – kontroloři (zástupci Centrum ČR a vojvodských úřadů) Centrum pro regionální rozvoj České republiky - Evropský dům, Švendova 1282,  Hradec Králové Kontrola na úrovni celého projektu - průběžné a závěrečné zprávy kontrola výdajů a žádosti o platbu – kontroloři kontrola přeshraniční spolupráce a dopadu – kontrolor a JS Kontrola udržitelnosti – obdobně jako v rámci kontroly celého projektu, za kontrolu aspektů přeshraniční spolupráce a dopadu zodpovědné JS, za ostatní části kontroly zodpovídají příslušní kontroloři

18 Programový dokument (verze 5) Příručky pro žadatele a příjemce
Co je dobré ještě vědět Programový dokument (verze 5) Příručky pro žadatele a příjemce a přílohy (verze 3) Facebook a youtube

19 Co je dobré ještě vědět Paušální sazba u výdajů u nepřímých (režijních) výdajů Způsobilé mohou být náklady max. do výše 15 % způsobilých přímých nákladů na zaměstnance. Přípravné výdaje EUR na projekt Náklady na zaměstnance – volbu způsobu vykazování výdajů musí žadatel učinit již při předložení projektové žádosti a zvolenou metodu musí používat po celou dobu realizace projektu. Způsob vykazování výdajů je vždy zvolen na úrovni konkrétního partnera projektu. Pokud náklady na zaměstnance u příslušného partnera projektu nepřekračují 20% součtu ostatních přímých nákladů projektu, uplatnění paušální sazby je povinné. Při vyšších personálních výdajích (buď 20 % nebo skutečné vykazování)

20 www.cz-pl.eu Kontakty Kontaktní místo pro žadatele z LK
Krajský úřad Libereckého kraje Odbor regionálního rozvoje a evropských projektů Eva Hajflerová Magda Podsedníková

21 Kontakty Centrum pro regionální rozvoj České republiky Společný sekretariát Hálkova 171/ Olomouc Fond mikroprojektů – Euroregion Nisa Petra Stejskalová, Tereza Peřinová nebo 983


Stáhnout ppt "Interreg V – A Česká republika - Polsko"

Podobné prezentace


Reklamy Google