ECVET v projektech KA1 odborné vzdělávání a příprava v programu Erasmus+ žádostí o grant
Podmínky ECVET v roce 2015 Zvýšil se počet seminářů k ECVET Byly vydány prakticky orientované materiály (Jak vytvořit JVU dostupná na systemy-vzdelavani-ecvet/dokumenty-8/ systemy-vzdelavani-ecvet/dokumenty-8/ Byly vydány formuláře hlavních dokumentů Předkladatelé mají vlastní praktické zkušenosti
Byly vydány následující analýzy: analýza schválených žádostí z Výzvy analýza všech žádostí z Výzvy 2015, včetně srovnání s Výzvou analýza vypracovaných jednotek výsledků učení z Výzvy 2014 Dostupné na: Podmínky ECVET v roce 2015
Porovnání implementace ECVET 2014 a schválených přihlášek - 63 ECVET schválených přihlášek - 91 ECVET 146 náhradníků - 87 ECVET 54 zamítnutých - 11 ECVET
Zavádění ECVET v roce 2015
Kolik procent schválených projektů využilo systém ECVET? Schválené projekty 2014 Schválené projekty 2015 V porovnání s 2014 výrazně stouplo procento projektů, které aplikovaly vybrané principy ECVET.
Kolik procent projektů předložilo jednotky výsledků učení v žádosti? Schválené projekty 2015 JVU 3 JVU 2 JVU 4 JVU 23%62% 1 JVU 0 JVU v 2014 předložilo JVU 27 % projektů v 2015 předložilo JVU 38 % projektů Počet vypracovaných jednotek
Kritéria pro stanovení kvality Schválené projekty 2014 Nejlepší kvalita projektů - k žádosti je přiložená JVU nebo je popsána v části F, zároveň jsou principy ECVET popsány v 6 -7 částech žádosti Střední kvalita projektů - ECVET popsán ve 4-5 částech žádosti a JVU je součástí žádosti - ECVET popsán ve všech částech žádosti, ale JVU není součástí žádosti Nízká kvalita projektů - JVU není součástí žádosti, principy ECVET jsou popsány pouze ve 1-3 částech žádosti Schválené projekty 2015
Hlavní negativní rysy ne všechny jednotky obsahovaly veškeré požadované údaje specifikace vztahu jednotek k některé profesní kvalifikaci z NSK ve většině případů chyběla jen v asi polovině jednotek byl vymezen dostatečný počet očekávaných výsledků učení jen část očekávaných výsledků učení byla formulována vhodně formulace vysokého podílu kompetencí (při popisu výsledků učení pomocí znalostí, dovedností a kompetencí) nebyla v souladu s obecným vymezením kompetencí
ECVET v přihláškách 2016 část D - Evropský plán rozvoje Jednotky výsledků učení vytvořené v rámci mezinárodního projektu lze využít i na národní úrovni (ve vlastní výuce/při spolupráci se sociálními partnery). ČÁST D Schválené projekty z Výzvy 2015
ECVET v přihláškách 2016 část E – Popis projektu Proč chce projekt využívat principy a zásady ECVET? část F - Výsledky učení využití národního nástroje – NSK využití mezinárodních nástrojů – Europass (životopis, jazykový pas, mobilita, dodatek k osvědčení) část G.2 část H část I část K část F – F.1. Výsledky učení národní nástroj – NSK mezinárodní nástroje – Europass (životopis, jazykový pas, mobilita, dodatek k osvědčení), ECVET, EQF, EQAVET část F - Výsledky učení využití národního nástroje – NSK využití mezinárodních nástrojů – Europass (životopis, jazykový pas, mobilita, dodatek k osvědčení) část G.2 část H část I část K Schválené projekty z Výzvy 2015 ČÁST E Schválené projekty z Výzvy 2015 ČÁST F
ECVET v přihláškách 2016 část G – Příprava Schválené projekty z Výzvy 2015 Postup a role partnerů při tvorbě a podpisu povinných dokumentů a smluv ECVET část H – Hlavní aktivity Postup a role partnerů při tvorbě jednotek výsledků učení; kontrola dodržení domluvené náplně stáže ČÁST GČÁST H
ECVET v přihláškách 2016 část I – Následné aktivity Např. další využití JVU na národní úrovni; přispívá ECVET ke snazšímu vyhodnocení projektu? část K – Shrnutí projektu V případě, že ECVET a jeho principy tvoří nedílnou součást projektu, měly by být zmíněny. Schválené projekty z Výzvy 2015 ČÁST I ČÁST K
ECVET v přihláškách 2016 Srovnání zpracování ECVET do formuláře přihlášky (označení částí podle roku 2015)