Vyjmenovaná slova pro 3. ročník
KONEC
Chci být Zvířata se nesmí bít. býtbýt bítbít
dobylidobili Vojáci dobyli hrad.Žáci si dobili kredit na mobilní telefony. DOBILI JSTE KREDIT 1 000,- Kč
bydlo bidlo Pálí ho dobré bydlo.Koberec házíme přes bidlo. Ptáček sedí na bidle.
býlí bílí Bylina je i plevel býlí. Sněhulák je celý bílý.
nezbyla nezbila Na míse nezbyla žádná hruška. Maminka mě nikdy nezbila.
Budu mlít kávu. Mlynář postavil mlýn.
Při bouřce se blýská. Náklo je blízká vesnice. Náklo
Provaz z lýčí je pevný. Maminka si líčí oči.
Tereza dostala nové lyže. Lukáš s chutí nanuk líže.
Lyska je vodní pták. Líska nám dává oříšky. [cit ] je dostupný pod licencí Cr.c. na www stránce:
Medvídek má hebký plyš. K lisování máme lis.
Lysá hlava. Kočička se ke mně lísá.
My máme dort.
Dej mi kousek dortu
Musíme se mýt mýdlem.
Chtěla bych mít psa.
Špatná vlastnost je pýcha. Jehlou se do látky píchá.
Včelky berou z květin pyl. Petr dobrou vodu pil.
Květ se musí opylovat. Pedikérka musí opilovat nehet.
Kráva má na pysku mouchu. Jana si hraje na písku.
Na cestě se plazil slepýš. Lepidlem si papír slepíš. [cit ] je dostupný pod licencí Cr.c. na www stránce : nguidae.jpg
Jana jí kousek sýra. Žlutý nerost to je síra. [cit ]je dostupný pod licencí Cr.c. na www stránce: 2.jpg
Ten plátek masa je syrový. Laborantka ucítila sírový zápach.
Koláč cukrem sypeme. Při chrapotu sípeme.
Miminko je brzy syto. Maminka má na mouku síto.
Petrova výška je 175 cm. Na hradě byla starobylá vížka. 175 cm
Vlčice vyla na měsíc. Princezna vila věneček. Mořská víla je pohádková bytost.
Víš kolik je hodin ? Postav ten komín výš !
Maminka mě víská ve vlasech. Tým manažerů výská radostí.
Výr je druh sovy. Ve vodě se udělal velký vír.
Při úklidu se víří prach. Výří houkání bylo velice slyšet. HÚ HÚ HÚ
Člověk jménem vše nazývá, z únavy se pusou zívá. jablkoauto strom
V brzy píšeme tvrdé -ýčko v brzičko je měkké –. íčko
Prezentace byla vytvořena v Power Point 2010
ANOTACE:Prezentace slouží k rozeznání i/í a y/ý ve stejně znějících slovech, avšak s jiným významem. PLNĚNÉ VÝSTUPY:Žáci se pomocí obrázků a daných animací učí rozeznat psaní měkkého a tvrdého i/í, y/ý ve stejně znějících slovech, ale s jiným významem. U písmene B se při kliknutí na slovo objeví neúplná věta a při kliknutí na neúplnou větu se objeví obrázek s animací. (viz poznámky u daných snímků) U písmene L se při kliknutí na větu objeví obrázek s animací. U písmen M, P, S, V, Z se obrázky i animace spouští samostatně. Při prezentaci vedeme s žáky rozhovor o stejně znějících slovech, avšak s jiným významem. Pomocí motivačních obrázků a animací se snaží vytvořit jiné věty s těmito slovy a tím tak lépe pochopit příbuznost vyjmenovaných slov..
Vypracovala: Mgr. Dana Spurná ZŠ VÍTĚZNÁ 1250, LITOVEL Datum vytvoření: 20. září 2012 Prezentace vytvořena v rámci projektu OP VK 1.4 EU Peníze školám