Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond Gymnázium, Praha 10, Voděradská 2 Projekt OBZORY IQ TESTY podle Mathiase Katze.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
13.1 Pedosféra Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Zeměpis Autor: Mgr. Lenka Hrdá Pedosféra.
Advertisements

Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_4.2.9 Práce a volný čas Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3 AUTOR: Mgr. Miroslava Šerá DATUM VYTVOŘENÍ: září 2011 NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_Fyzika_6.ročníku.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Doprava ROZMĚRY Který obrázek je největší? Který obrázek je nejmenší?
1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
E KOLOGIE Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Soňa Dvořáková Název: VY_32_INOVACE_13_B_19_Ekologie Téma: Člověk a příroda Číslo.
VY_52_INOVACE_02_Práce, výkon, energie Základní škola Jindřicha Pravečka Výprachtice 390 Reg.č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Bc. Alena Machová.
Zatoulaná klubíčka prostorové vztahy NA, POD, ZA, PŘED, VPRAVO, VLEVO.
Doprava PROSTOROVÁ ORIENTACE 2 PRVNÍ Které auto jede první?
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Všechna neocitovaná díla jsou dílem autora.
Základy automatického řízení 1
Hmyzí hotel Kde kdo bydlí?.
Podnebné pásy – tropický pás
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
1. Význam a úkoly technického kreslení Technická dokumentace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Dopravní značení pro chodce VY_32_INOVACE_5A_13
Domácí zvířata VY_52_INOVACE_28
EU_12_sada1_19_Inf_Excel_1_Šeb
Název vzdělávacího materiálu
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_47_F6
Anotace : Prezentace je určena pro výuku předmětu Člověk a příroda
ČEHO JE VÍC? ZRAKovÉ VNÍMánÍ.
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Následující hra je složena ze 4 otázek, které nám dovolí vás kvalifikovat jako "profesionála". Otázky nejsou příliš obtížné, proto se nesnažte podvádět.
Ticháček s nimi hledá cestičky…
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Procvičení vzorců a funkcí v rámci jednoho i více listů
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
ZVÍŘATA Kde které potkám?.
JEDNO SLOVO PRO VÍC VĚCÍ
Poměr v základním tvaru.
Strom a keř VY_52_INOVACE_35
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Technické prostředky v požární ochraně
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
Hra ke zopakování či procvičení učiva:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Zvířata domácí, volně žijící a exotická
Má země Česká republika.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE - OPAKOVÁNÍ
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_CERTOVSKE_RYMOVANI Název materiálu:
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Materiál byl vytvořen v rámci projektu
TIBETSKÝ TEST OSOBNOSTI
Orientujeme se v prostoru
VYPRÁVĚNÍ PODLE OBRÁZKŮ
Následující hra je složena ze 4 otázek, které nám dovolí vás kvalifikovat jako "profesionála". Otázky nejsou příliš obtížné, proto se nesnažte podvádět.
Poměr v základním tvaru.
BROUČCI A POČÍTADLO Pro skřítka Ticháčka.
Rozmnožování organismů
NAŠE DOVEDNOSTI CO UŽ UMÍM.
Řady puntíků a čísel.
TIBETSKÝ TEST OSOBNOSTI
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
MATEMATIKA – ARITMETIKA 7
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
ZVUKY A TÓNY.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Transkript prezentace:

Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond Gymnázium, Praha 10, Voděradská 2 Projekt OBZORY IQ TESTY podle Mathiase Katze

Druhy testů výkonnostní testy – nejznámější jsou testy inteligence (existují přibližně 100 let) osobnostní testy – sociální dovednosti

Inteligence Inteligence je obecná schopnost individua vědomě přizpůsobit své myšlení novým požadavkům; je to obecná duševní přizpůsobivost novým úkolům a podmínkám života. V žádném výzkumu se nepodařilo prokázat významnou souvislost mezi IQ člověka a jeho pracovním úspěchem.

Měření speciálních schopností verbální myšlení numerické myšlení prostorová představivost schopnost koncentrace manuální zručnost divergentní myšlení →v testech inteligence →např. pro učně →viz příklad na dalším snímku

Nalézání nápadů Napište si na papír pod sebe písmena abecedy. Nyní co možná nejrychleji napište ke každému písmenu všechno, co vás napadne k tématu „předměty v domácnosti“ tak, abyste ke každému začátečnímu písmenu našli minimálně jeden předmět. Postupně obměňujte témata, úkol je stále snazší.

Verbální myšlení dovednost zacházet s jazykovým materiálem. Popisuje, jak je dotyčný schopen vyjadřovat se pomocí písmen a slov, jakož i vytvářet vztahy mezi abstraktními pojmy

Numerické myšlení představuje dovednost zacházet s čísly a matematickými operacemi. Numerické myšlení také souvisí se schopností vyvozovat závěry. IQ v oblasti numerického myšlení udává, jak dotyčný umí pracovat s čísly a jejich vzájemnými vztahy, popř. jak dobře dokáže řešit početní a matematické problémy.

Prostorové myšlení označuje schopnosti, které jsou zapotřebí při zacházení s různými prostorovými vztahy. K prostorovému myšlení patří mj. následující schopnosti: schopnost vnímat to, co je společné objektům jak na ploše, tak v prostoru a v čem se liší schopnost najít logické pokračování řady objektů schopnost spojit dvourozměrné objekty prostorová představivost

IQ první způsob vyvinul v roce 1904 Alfred Binet 1912 William Stern zavedl pojem „inteligenční kvocient“ IQ = (mentální věk x 100) : fyzický věk dnes metody jiné, provádí se normalizováním srovnávací namátkové zkoušky průměrná hodnota IQ je 100 polovina obyvatel má vyšší, polovina má nižší IQ asi dvě třetiny lidí mají IQ mezi 85 a 115

IQ nevypovídá nic o schopnosti řešit komplexní problémy př. nerozzlobit zákazníka udržet si doma pořádek

Trénujeme verbální myšlení Doplňte do závorky chybějící slovo KŘESLA(SLON) ZVONY BROKÁT()PRŮVAN Nepodvádějte sami sebe a na další řádek s řešením se podívejte, až když budete mít úlohu vyřešenou řešení: spojíme druhé a třetí písmeno od konce u prvního a třetího slova, vznikne prostřední slovo KÁVA

Které z těchto měst neleží v Evropě? ADRIMD OSVKAM LÍBNER GNEPKI řešení: PEKING (MADRID, MOSKVA, BERLÍN) V případě kterého slova se nejedená o automobilovou značku? ELPO ROFD LIEME TRICONE DONHA řešení: MIELE (OPEL, FORD, CITROEN, HONDA)

U následujících slov jsou přeházená písmena. Napište co nejrychleji, jak daná slova znějí správně. KOLÉM DANUB ŽNÍKAK STOLEP BODOCH OBRAZKID TOAUSUB NYVION řešení: MLÉKO, BUDNA, KNÍŽKA, POSTEL, OBCHOD, DIKOBRAZ, AUTOBUS, NOVINY

Které slovo se nehodí k ostatním? taxi – nákladní auto – loď – kolo – lokomotiva – tříkolka řešení: loď – nemá kola

Doplňte analogie: noviny – článek = knížka – brzda – auto = list – kladivo – nářadí = pomeranč – malý – velký = úzký – strom – rostlina = slon – dělník – továrna = útočník -

řešení noviny – článek = knížka – kapitola brzda – auto = list – strom kladivo – nářadí = pomeranč – ovoce malý – velký = úzký – široký strom – rostlina = slon – zvíře dělník – továrna = útočník – fotbalové mužstvo

Co do řady nepatří: rozčilený, znuděný, opálený, smutný, nadšený slunečnice, dýně, rajče, brambor, fazole New York, Los Angeles, Chicago, Londýn, San Francisco řešení: Opálený; slunečnice; Londýn

Když chybějí slova Ke čtení potřebujeme bezpodmínečně... písmena, knížky klid, papír, vzdělání Každý hudební nástroj má... klávesy, struny, klapky, barvu zvuku, pedály Ten, kdo rozšiřuje své vědomosti studuje, bude vzdělaný, učí se, cvičí, čte řešení: písmena; barvu zvuku; se učí

Najděte odpověď na otevřenou otázku Která zvířata nežijí na zemi řešení: Některá zvířata, která nežijí na zemi, najdeme ve vodě, např. ryby, velryby,... Ostatní zvířata žijí převážně ve vzduchu, např. komáři, ptáci nebo netopýři.

Co víte o mravencích? řešení: Mravenci jsou živočichové. Patří mezi hmyz. Jejich obydlí se nazývá mraveniště. V něm žijí pohromadě tisíce mravenců, mravenci mají důmyslný systém orientace a vytvářejí si pomocí pachového značení pravidelné chodbičky.

K čemu lze přirovnat líného člověka? řešení: Je líný jako veš. Vyjmenujte pět zvířat, která začínají na ž. řešení: žirafa, želva, žralok, žížala, žába

Doplňte text. Exstjí růé ruhy srtů, při niž poti obě bojí da háči. Tavéto dry spoů se nývjí invidulní spty na rodíl od srtů tývých. Mzi pomně zmé induální orty atří stní teis. Kdy chcme hát stoní tns, potbujeme odpvídjcí stl se sít, mík a kadý háč muí mt plku. Stlní tes se hrae vce než so lt. Říbzným spotm je tzv. pig-png. Teto náze je vak ako zčka chánn, a proo nesm bt olně poíván. Bava tensoch stlů je tradčně tmvě zelná. V dešn doě se stle íce použví tké tmaě odré toly, prože nbízjí leší ontras.

Použité zdroje a literatura Mathias Katz: IQ testy Obrázky: lours=all&size=any&filter=1&q=čísla&pI d=7trDU0LcwEGTUtvpR6gp _page=product_info&products_id=2347

Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond Gymnázium, Praha 10, Voděradská 2 Projekt OBZORY Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu OBZORY Autor: Ing. Eva Soukupová Předmět: Rozvoj osobnosti Datum: